Για τον Θοδωρή, τον Νίκο και όσους εργάζονται για την Α Λυκείου με ppt. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής που μπορούν να αναπτύξουν σύντομη κουβεντούλα για τους Νόμους Νεύτωνα και λίγο για την κινηματική. Νομίζω πως περίπου 15 λεπτά με 20 λεπτά με τη συζήτηση, τις υπενθυμίσεις κλπ είναι ο χρόνος που απαιτείται.
Ελπίζω πως είμαι εντός του πλαισίου αναγκών τους αυτή τη φορά…προφανώς και λόγω της φύσης του πανεύκολα εμπλουτίζεται ή προσαρμόζεται.
Το αρχείο εδώ
Δημέτρη καλησπέρα, σε ευχαριστώ και για την προσφορά αυτή.
Το ppt σε προβολή παρουσίασης, με τους κεραυνούς να "αστράφτουν" έχει πλάκα
γιατί διεγείρει τη φαντασία….
Εγώ θα το έβλεπα ως μια διδακτική εξ αποστάσεως ώρα, 15 ερωτήσεις είναι…
Να τους αφήσεις να σκεφτούν, να σηκώσουν χεράκι, να απαντήσουν, να δώσεις δεύτερη
ευκαιρία για να επιβεβαιώσεις την εμπιστοσύνη στην άποψή τους, να διορθώσεις αν χρειαστεί…
πάει η ώρα πέρασε ……
Δημήτρη, θα μου επιτρέψεις κάποιες παρατηρήσεις
Ερώτηση 3: Θα έβαζα διάγραμμα θέσης-χρόνου, νομίζω το διάστημα την t=0 πρέπει
να είναι μηδέν
Ερώτηση 4: Θα έβαζα ύψος συγκρίσιμο με την ακτίνα της Γης h=R/10=640Km
Για ύψος 2Km η μείωση του g είναι ασήμαντη (Να μην τους λέμε άλλα του χρόνου)
Ερώτηση 5: Μάλλον ξεχάστηκε το "οριζόντια" για να είναι σωστή απάντηση το μηδέν
Θα μπορούσε σε λείο κεκλιμένο να ισχύει: Βx=Fx–> mgημφ=Fσυνφ–>F=mgεφφ
Για F=8N και m=4Kg με g=10m/s^2 οδηγούμαστε σε εφφ=0,2 και φ=11,5 μοίρες
Για να είμαι ειλικρινής επειδή είδα ΠΔΦ σκέφτηκα αρχικά το κεκλιμένο
Αλλά αυτό χωρίς γραφίδα καίγεται…..δεν είμαστε στην τάξη…
Ερώτηση 6: Θα πρόσθετα στο"κέντρο της Γης"
Ερώτηση 7: Θα πρόσθετα "αριθμητική"….για να χαρεί ο Διονύσης
Ερώτηση 10: Θα πρόσθετα " Αν χαρακτηρίσουμε στη διάρκεια της ομαλής κίνησης το βάρος της σφαίρας – μπάλας"
" Η ελκτική δύναμη που ασκεί η μπάλα στη Γη στο κέντρο της Γης"
Επειδή μας τα δίνεις σε επεξεργάσιμη μορφή, εγώ σκοπεύω να τα αλλάξω και στο επόμενο
μάθημα να το χρησιμοποιήσω
Σε ευχαριστούμε για άλλη μια φορά
Χαρά μου να τα χρησιμοποιήσεις…και ευχαριστώ για το σχολιασμό..
Ερώτηση 3: Θα έβαζα διάγραμμα θέσης-χρόνου, νομίζω το διάστημα την t=0 πρέπει να είναι μηδέν…δίκιο έχεις …από την άλλη…δεν ξέρω…δεν είναι θέμα έναρξης χρονομέτρου;;εκτός αν την t=0 θεωρούμε την έναρξη της κίνησης αλλά τότε η ΕΟΚ;; …η ερώτηση είναι του Σχ. βιβλίου και σκέψου πως πρόσθεσα το μπορεί γιατί η καμπυλότητα δεν υποδεικνύει υποχρεωτικά σταθερή επιτάχυνση…αυτό που λες με το διάστημα δεν με είχε απασχολήσει ποτέ σε αυτό το ερώτημα ενώ σε ασκήσεις το διαχωρίζω από τη θέση και για την τιμή έναρξής τους..
Ερώτηση 4: Θα έβαζα ύψος συγκρίσιμο με την ακτίνα της Γης h=R/10=640Km
Για ύψος 2Km η μείωση του g είναι ασήμαντη (Να μην τους λέμε άλλα του χρόνου)…εντάξει δεκτό αλλά να νιώθουν ότι μπορούν να βρεθούν εκεί (μία ψηλή κορυφή)…και ας χάνουν 1,2 Ν οι μεγαλόσωμοι μπαμπάδες τους..το άλλαξα όπως μου είπες όμως..
Ερώτηση 5: Μάλλον ξεχάστηκε το "οριζόντια" για να είναι σωστή απάντηση το μηδέν…τους ξέφυγε και μετά ξέφυγε και σε εμένα…το μηδέν η σωστή απάντηση…πως το παρατήρησες…το κάνω 14 χρόνια σχεδόν το θέμα…και δεν παρατήρησα αυτή την αβλεψία στην εκφώνηση…το άλλαξα
Θα μπορούσε σε λείο κεκλιμένο να ισχύει: Βx=Fx–> mgημφ=Fσυνφ–>F=mgεφφ
Για F=8N και m=4Kg με g=10m/s^2 οδηγούμαστε σε εφφ=0,2 και φ=11,5 μοίρες
Για να είμαι ειλικρινής επειδή είδα ΠΔΦ σκέφτηκα αρχικά το κεκλιμένο
Αλλά αυτό χωρίς γραφίδα καίγεται…..δεν είμαστε στην τάξη…
Ερώτηση 6: Θα πρόσθετα στο"κέντρο της Γης"…που αλλού;;; να πρόσθετα και στις άλλες επιλογές σημεία εφαρμογής;;
Ερώτηση 7: Θα πρόσθετα "αριθμητική"….για να χαρεί ο Διονύσης…δεν είναι πλεονασμός αφού στην περίπτωση αυτή ταυτίζεται με τη διανυσματική;
Ερώτηση 10: Θα πρόσθετα " Αν χαρακτηρίσουμε στη διάρκεια της ομαλής κίνησης το βάρος της σφαίρας – μπάλας"…Γιατί να μας νοιάζει μόνο η ομαλή κίνηση…αντίδραση ψάχνουμε;;
Πλάκα πλάκα μία ερώτηση από Διαγωνισμό Φυσικής δεν άφησες ήσυχη!!
'
Να είσαι καλά Θοδωρή
Δημήτρη ευχαριστώ για τον κόπο που κατέβαλες για αυτή
την όμορφη, χρήσιμη και επεξεργάσιμη παρουσίαση.
Εγώ έστειλα τις ερωτήσεις σε παιδιά της Β τάξης (προσανατολισμού).
Την Πέμπτη μετά τη "σύγχρονη" θα γράψω παρατηρήσεις.
Προβλέπω πως θα δυσκολευτούν σε αρκετές.
Καλημέρα Νίκο,
ευχαριστώ για το σχόλιό σου…παρατήρησα την αγωνία σας και εκτίμησα την προσπάθεια σας και είπα να προσφέρω μία ελάχιστη χείρα βοηθείας σε επεξεργάσιμη μορφή για την Α Λυκείου…
τις ερωτήσεις τις είχα έτοιμες … σε ppt τις διαμόρφωσα μία μικρές διορθώσεις…αρά ήταν σχετικά γρήγορο..δεν υπάρχει και χρόνος για κάτι καλύτερο γιατί όλη την ήμερα δουλεύουμε για τη Γ…
Στη Β Λυκείου το έδωσες;;
Ελπίζω να φανεί χρήσιμο.
Να είσαι καλά.
Να σου εξηγήσω Δημήτρη το σκεπτικό μου
Ερώτηση 3: Διάστημα ορίζουμε το μήκος της τροχιάς. Τη στιγμή t=0 ποια τροχιά έχει διαγράψει; Αντίστοιχα και για
διάγραμμα μετατόπισης χρόνου , την t=0 η αρχική και τελική θέση συμπίπτουν, οπότε Δχ=0
Ερώτηση 5: Κρίμα αν αυτή η ερώτηση ήταν σε ΠΔΦ…πολύ "λίγη" για ΠΔΦ….όχι γιατί η απάντηση είναι απλή,
αλλά γιατί δίνει τιμή μάζας, περιττό στοιχείο για να μπερδέψει….
Ερώτηση 6: Εφόσον δίνει ως επιλογή το έδαφος, που ανήκει στη "Γη" καλό θα ήταν να τα διαχωρίσουμε
Ερώτηση 7: Η αριθμητική μέση ταχύτητα ταυτίζεται με το μέτρο της διανυσματικής
Ερώτηση 10: Για να δώσουμε έμφαση στο γεγονός ότι αποκτά οριακή-σταθερή ταχύτητα, οπότε υπάρχει
δύναμη αντίστασης την οποία δεν θεωρούμε αμελητέα
Είδες, ο Ανδρεάδης τα έδωσε σε μαθητές Β Προσ και προβλέπει να δυσκολευτούν….
Και εσύ μας είπες 15-20 λεπτά μαζί με τις παρατηρήσεις….
Φαίνεται Δημήτρη πως δεν κάνεις Α' Λυκείου, γι αυτό και έχει πολλαπλή αξία το ppt που μας πρόσφερες
Καλημέρα Θοδωρή …
να απαντήσω με το σκεπτικό μου
Ερώτηση 3: Διάστημα ορίζουμε το μήκος της τροχιάς. Τη στιγμή t=0 ποια τροχιά έχει διαγράψει; Αντίστοιχα και για
διάγραμμα μετατόπισης χρόνου , την t=0 η αρχική και τελική θέση συμπίπτουν, οπότε Δχ=0..προφανώς κατάλαβα…είναι ένα σημείο που ζαλίζουμε τους μαθητές να προσέχουν και να καταλάβουν…η ερώτηση αυτή του βιβλίου γιατί δεν με είχε ποτέ ξινίσει;; Ο εσωτερικός μονόλογος όταν σου απαντούσα ήταν: εδώ έχουμε ακινησία…άρα αν διατηρήσουμε το ίδιο σκεπτικό πως η t=0 είναι η έναρξη της κίνησης κάθε διάγραμμα s-t που περιγράφει μόνο ακινησία θα πρέπει να πατάει συνεχώς στην τιμή 0..μου φάνηκε κάπως…δηλαδή όπως θα λέγαμε στα παιδιά αν αγοράσω μηχανή μεταχειρισμένη και πατήσω τώρα το χρονόμετρο και την αφήσω ακίνητη θα πρέπει τα "χιλιόμετρά της να μηδενιστούν"…επίσης αν ως t=0 είναι υποχρεωτικά η έναρξη της κίνησης ως προς ακίνητο παρατηρητή και όχι ένα χρονικό σημείο αναφοράς η ευθύγραμμη ομαλή μόνο δεν "κλωτσάει" στα παιδιά….Προφανώς αν το γυρίσω σε x-t το πρόβλημα "φεύγει"///
Ερώτηση 5: Κρίμα αν αυτή η ερώτηση ήταν σε ΠΔΦ…πολύ "λίγη" για ΠΔΦ….όχι γιατί η απάντηση είναι απλή,
αλλά γιατί δίνει τιμή μάζας, περιττό στοιχείο για να μπερδέψει….οκ
Ερώτηση 6: Εφόσον δίνει ως επιλογή το έδαφος, που ανήκει στη "Γη" καλό θα ήταν να τα διαχωρίσουμε…το φαντάστηκα πως αυτό εννοούσες αλλά καθώς πλήθος βιβλίων και ερωτημάτων το έχουν σκέτο Γη και τα παιδιά πάντα στην αρχή μπερδεύουν αυτό ακριβώς αυτό που είπες: έδαφος, χώμα, γη, Γη όλα είναι ίδια…κατά την άποψή μου καλό είναι να "προπονηθούν" πως όταν διαβάζουν σε αντίστοιχες ερωτήσεις Γη εννοείται ο πλανήτης και επομένως η δύναμη στο κέντρο (με κατάλληλο σχήμα)
Ερώτηση 7: Η αριθμητική μέση ταχύτητα ταυτίζεται με το μέτρο της διανυσματικής..αν δεις ένα διαγώνισμα που είχα ανεβάσει πρόσφατα στους μαθητές όταν ρωτάω μέση ταχύτητα το διαχωρίζω και μου αρέσει για την κατανόησή τους να χρησιμοποιώ και την αγγλική που στο σημείο αυτή πλεονεκτεί…στην ερώτηση αυτή εμένα δεν μου κάθεται καλά να προσθέσω αριθμητική … νιώθω σαν να θέλω να κάνω ένα διαχωρισμό που πάει να μπερδέψει…σκέφτηκα μετά την παρατήρησή σου να προσθέσω "μέτρου"..πλεονασμός όμως τότε για την αριθμητική …μετά είπα να βάλω "διανυσματική…μέτρου.."…υπερβολική προσπάθεια διαχωρισμού για μία ευθύγραμμη κίνηση προς μία κατεύθυνση…νομίζω το προτιμώ ως έχει…
Ερώτηση 10: Για να δώσουμε έμφαση στο γεγονός ότι αποκτά οριακή-σταθερή ταχύτητα, οπότε υπάρχει
δύναμη αντίστασης την οποία δεν θεωρούμε αμελητέα οκ το είχα καταλάβει…το θεώρησα πλεονασμό…όποιο σημείο της κίνησης και να μελετήσει η απάντηση είναι ίδια και από εκφώνηση η δύναμη αντίστασης δεν είναι αμελητέα σε όλη τη διάρκεια της κίνησης
Συνοψίζοντας για όσους κατεβάζουν τώρα το αρχείο… 3 αλλαγές έκανα …τις υπόλοιπες τις κάνει ο καθένας όπως προτιμά…
Ευχαριστώ για το διάλογο Θοδωρή.
Καλημέρα και πάλι
Καλησπέρα Δημήτρη. Πολύ χρήσιμο set και θα βοηθήσει όσους μαθητές θέλουν να επαναλάβουν την κινηματική και τη δυναμική άνευ τριβής και με τις επισημάνσεις του Θοδωρή, έγινε ακόμα καλύτερο.
Σε ευχαριστούμε!
Καλησπέρα Ανδρέα,
ευχαριστώ για το σχολιασμό και χαίρομαι αν θα σου είναι χρήσιμο..
Να είσαι καλά
Δημήτρη ήθελα να στο γράψω από το μεσημέρι, αλλά …
Στο ένα τμήμα της Α Λυκ, έκανα τις……μισές από τις ερωτήσεις, νομίζω μέχρι την 8….
Πήγε καλά….έγινε κουβέντα σε αρκετά….
Τι θα έλεγες αν στην ερώτηση 3 υπάρχει και άλλη διόρθωση που πρέπει να γίνει….
Και αυτό δεν το είδα εγώ, αλλά ο Γιώργος, δηλαδή ένας μαθητής ….παλαιάς κοπής…
Απαντάνε, συζητάμε, βλέπω στην οθόνη χεράκι….
– Κύριε, από το διάγραμμα θέσης-χρόνου μπορούμε να συμπεράνουμε πως η επιτάχυνση είναι σταθερή;
Ξεροκαταπίνω…….
-Κοιτάξτε παιδιά, το διάγραμμα θέσης -χρόνου δίνει πληροφορίες για την ταχύτητα μέσω της στιγμιαίας κλίσης
……Σίγουρα μπορούμε να δούμε πως η κλίση, άρα και η ταχύτητα αυξάνει……Όμως…..μέχρι εκεί.…Δεν μπορούμε
να ξέρουμε το ρυθμό μεταβολής της ταχύτητας……Έχεις δίκιο Γιώργο…..Μπράβο που το είδες και το σκέφτηκες….
Θα έπρεπε να λέει απλά πως το σώμα εκτελεί επιταχυνόμενη κίνηση….
Νίκο, οι δικοί σου που είναι και…."προσανατολισμένοι" να δούμε θα το δουν;;;
Εκτός και αν το μάτι του …έμπειρου το είδε και το άλλαξε και δεν μας το είπε….
Γεια σου Θοδωρή..
Είναι σωστή η ερώτηση …
σου το είπα και εγώ αυτό χτες για την 3 …το λέω πάντα στους μαθητές μου
αλλά δεν το πρόσεξες…σου το έγραψα και εγώ σαν το λάθος αυτό να βγάζει μάτι..
από χτες "δίκιο έχεις …από την άλλη…δεν ξέρω…δεν είναι θέμα έναρξης χρονομέτρου;;εκτός αν την t=0 θεωρούμε την έναρξη της κίνησης αλλά τότε η ΕΟΚ;; …η ερώτηση είναι του Σχ. βιβλίου και σκέψου πως πρόσθεσα το μπορεί γιατί η καμπυλότητα δεν υποδεικνύει υποχρεωτικά σταθερή επιτάχυνση…αυτό που λες με το διάστημα δεν με είχε απασχολήσει ποτέ σε αυτό το ερώτημα ενώ σε ασκήσεις το διαχωρίζω από τη θέση και για την τιμή έναρξής τους.."
η ερώτηση είναι του σχολικού βιβλίου…το ξαναλέω
τόσα χρόνια θεωρούσα λάθος αυτό ακριβώς που λέει ο μαθητής σου (μπράβο στον Γιώργο)
για το λόγο αυτό στην εκφώνηση έχω προσθέσει τη λέξη "μπορεί" .. και έτσι η πρόταση "ποια πρόταση είναι σωστή" μετατράπηκε σε "ποια πρόταση μπορεί να είναι η σωστή"…και επίτηδες βάζω το μπορεί για να γίνει αυτή ακριβώς η κουβέντα…"γιατί λέει μπορεί ο εκφωνητής παιδάκια; κλπ"
Αυτό, λοιπόν, το λάθος το θεωρώ "κλασσικό" και κυκλοφορεί πολύ…
Αυτό με το s-t που λέγαμε χτες ….για την ακινησία..με προβλημάτισε …και όλο το σχολικό βιβλίο "παίζει" πολύ με s-t…άρα τι;; όλα τα s-t σε ακινησία μηδενικά;;
Χαίρομαι που το αξιοποίησες…
Να είσαι καλά.
Ναι Δημήτρη, το έγραψες αλλά δεν το πρόσεξα, γιατί είχα "εστιάσει" στην αλλαγή του θέση -χρόνος…
και μάλλον δεν με είχε προβληματίσει αν εξασφαλίζει το "σταθερή"….
Το γεγονός ότι είναι του σχολικού, προσωπικά δεν μου λέει τίποτα…..
Το συγκεκριμένο βιβλίο έχει πλήρη αναντιστοιχία μεταξύ θεωρίας και ασκήσεων….
Επιμένω πάντως, δεν μπορεί να είναι διάστημα….και τη στιγμή t=0 να έχει τιμή
Μία γραφική παράσταση, δίνει πληροφορία γι αυτό που απεικονίζει
Βρίσκεται ακίνητο στη θέση xo, οπότε το διάστημα δλδ το μήκος της τροχιάς είναι μηδενικό για t>0