ο Mikeius – Δάσκαλος

ένα από τα ενδιαφέροντα ενδεχόμενα της σχολικής καραντίνας υπήρξε η αναμέτρηση ενός δημοφιλούς και χαρισματικού γιουτιούμπερ εκλαΐκευσης της επιστήμης με αυτό που λέμε ορίτζιναλ διδασκαλία

ο  Mikeius σηκώνει το γάντι στα βιντομαθήματα και έχει ήδη προτείνει τέσσερα στους διαδικτυακούς φίλους του, μεταξύ των οποίων και μαθητές

αφορούν

την εισαγωγή στα φυσικά μεγέθη,

το χειρισμό μαθηματικών πράξεων

τις καταστάσεις της ύλης και τα διαλύματα

και την εισαγωγή στις δυνάμεις και τους νόμους του Νεύτωνα

υπόσχεται να ακολουθήσει σχολικό Α.Π. και επιδιώκει να το εξυπηρετήσει, σε συνεργασία με τον συνάδελφο χημικό Δημήτρη Κουλουμάση, ως «πρώην καλός μαθητής»

επιχειρεί με “κόλπα”, κυρίως μνημονικούς αλγόριθμους και απλοϊκές-μπαμπαδίστικες “επιστημολογικές” προσεγγίσεις (να είσαι επαγγελματίας μαθητής, το σχολείο είναι προετοιμασία της ζωής, η Χημεία είναι σα σφυρί – χτίζεις σπίτι αλλά ανοίγεις και κεφάλια) να διεκπεραιώσει το περιεχόμενο που επέλεξε, με την ακραία φροντιστηριακή προσέγγιση στην πιο σχηματική της εκδοχή

όλα αυτά τα λέει “Schoolhacks”

όμως, η “πιεσμένη” παραγωγή ψηφιακών μαθημάτων γεννά παραδοξολογίες που είχε αποφύγει στα σφιχτά δεκάλεπτα του what a fact

π.χ.  «…. από ένα σημείο όλα γίνονται δηλητήρια. Αυτή τη στιγμή έχεις στα κόκαλά σου λίγο πλουτώνιο» (4:10- Διαλύματα) αντί του ότι το πλουτώνιο συσσωρεύεται στο μυελό των οστών

ή χαριτωμένες ανακρίβειες όπως «το πρότυπο μέτρο είναι μια ράβδος κλεισμένη σε χρηματοκιβώτιο στη Ζυρίχη» (31:00 – Εισαγωγή, φυσικά μεγέθη)

ή προσεγγίσεις που προκαλούν ενστάσεις στους όποιους σχολαστικούς ΠΕ04, όπως «η δύναμη προκαλεί μετακίνηση, περιστροφή και παραμόρφωση», αντί η δύναμη προκαλεί μεταβολή της κινητικής κατάστασης και παραμόρφωση, αφού η μετακίνηση δεν έχει πάντα ως προϋπόθεση την ύπαρξη μη μηδενικής συνισταμένης δύναμης, άσε που και η περιστροφή εντάσσεται στις κινήσεις

ή απλοϊκές διδακτικές απόψεις σχετικά με την πρόταξη στο Α.Π. της Δυναμικής έναντι της Κινητικής, με επιχείρημα «επειδή η αιτία – δύναμη πρέπει να προηγείται του αποτελέσματος – επιτάχυνση»

υπάρχουν και ζώνες που τα πράγματα “γκριζάρουν” (53:00 ως 55:10 –  Φυσική,  Δυνάμεις)

στο σύστημα των δύο σωμάτων που συνδέονται με τεντωμένο νήμα και ασκείται στο ένα η F=240N, ο Mikeious σημειώνει τις δυνάμεις αλληλεπίδρασης μεταξύ των δύο σωμάτων, Τ και Τ’, με

1

τις δυνάμεις -ορθά- να έχουν συγκλίνουσες φορές

στη συνέχεια, κάποιοι λανθασμένοι λογαριασμοί –σ’ όλους συμβαίνει– οδηγούν στο ότι Τ’= – 160Ν

η προτεινόμενη η διδακτική διαχείριση αυτού του αποτελέσματος:

«Πανικοβάλλομαι;»

«Νάιν!»

«δεν την σχεδίασα σωστά …..  αλλάζω διευθύνσεις!»

image

μάλιστα, προκύπτει και σχετικό “schoolhack”

«δεν είναι λάθος το πρώτο!»

«αλλά για να είσαι λίγο πιο cool – το δεύτερο!»

παρακολούθησα τον Mikeius – Δάσκαλο επιδιώκοντας να κλέψω για τα δικά μου online μαθήματα ιδέες μετασχηματισμού του περιεχομένου,

αναζήτησα δηλαδή στις διδακτικές προτάσεις του, τις ευφάνταστες συνθέσεις φαινομενικά άσχετων στοιχείων που απογείωσαν το “what a fact”

και βρήκα τα ελλείμματα της διδακτικής παρέμβασης που προκύπτουν από τις γνωστές εκπαιδευτικές υποδείξεις:

“έχουν κενό” – “κάνε κάτι, παρότι δεν τους έχεις” – “εσένα θα σ’ ακούσουν!”

(Visited 1,060 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
14 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Admin
8 μήνες πριν

Καλησπέρα Γιώργο.

Δεν καταλαβαίνω, όποιος έχει περάσει από ένα Πανεπιστήμιο και έχει μάθει πέντε πράγματα, μπορεί να κάνει καριέρα στο ο,τιδήποτε;

Δηλαδή εγώ που έχω λύσει 10 ασκήσεις ισορροπίας στερεού, μπορώ να κτίσω και μια πολυκατοικία; Ή θα θεωρηθώ επικίνδυνος;

Και γιατί ένας γιουτιούμπερ δεν είναι επικίνδυνος όταν θέλει και να διδάξει;

Εμένα η εικόνα:

99 

με πείθει ότι είναι το ίδιο επικίνδυνος για την διδασκαλία της Φυσικής, όσο επικίνδυνος είμαι εγώ σαν πολιτικός μηχανικός…

Διονύσης Μάργαρης
Admin
8 μήνες πριν

Γιώργο άλλο παρουσιάζω βίντεο με εκλαϊκευτικό επιστημονικό περιεχόμενο και άλλο παρουσιάζω διδακτικό πακέτο για να κάνω μάθημα…

Όσον αφορά το περιεχόμενο των σχολίων, αναμενόμενο.

Το διαδίκτυο είναι γεμάτο από άτομα που βρίζουν το σχολείο.

Δεν μου κάνει εντύπωση.

Άλλο μάθημα, άλλο χαζεύω χαριτωμενιές στο yt…

Το μάθημα, αποσκοπεί στη γνώση και αυτό είναι … κουραστικό.

Μπορούμε το μάθημα να το "ελαφρύνουμε",  να βρούμε τρόπους να το κάνουμε πιο ενδιαφέρον, αλλά… "δεν υπάρχει Βασιλική οδός για τη Γεωμετρία"

Αναστασίου Κωνσταντίνος

Ένας Χημικός και ένας ΑΙΩΝΙΟΣ φοιτητής του πολυτεχνείου μιλάνε για Φυσική.

Αναστασίου Κωνσταντίνος

Καλησπέρα Γιώργο.

Εσύ που έχεις τελειώσει Φυσικό θεωρείς ότι ένας τύπος που απλά διάβασε την Φυσική Γυμνασίου-Λυκείου μπορεί να διδάξει σε φροντιστήρια ή ακόμα χειρότερα να προετοιμάσει μαθητές σε πανελλαδικές;

Σου φαίνεται δίκαιο για τους κόπους που έχεις κάνει όλα αυτά τα χρόνια; Τότε να μην υπάρχουν δάσκαλοι γιατί μαθηματικά δημοτικού μπορούν να κάνουν όλοι/

Το επάγγελμά μας είναι ιερό. Αν πιστεύεις ότι ο καθένας μπορεί να κάνει μάθημα χωρίς πτυχίο δικαίωμά σου, αλλά αν χάσεις την δουλειά σου από αυτόν να του πεις μπράβο.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor

Καλησπέρα παιδιά.

Μπορεί να στηθεί ένα βίντεο διάρκειας μιας ώρας που θα είναι μάθημα.

Ο παρουσιαστής θα μιλά, θα προβάλλονται παρουσιάσεις, βίντεο και προσομοιώσεις.

Θέλει όμως τεράστια δουλειά. Αν για μια παρουσίαση μιας ώρας χρειάζομαι 6 ώρες, ένα τέτοιο μάθημα χρειάζεται μέρες δουλειάς. Και όχι από ένα άτομο, μια και κάποιος πρέπει να σε κινηματογραφεί όταν λ.χ. αφήνεις τα δύο κυλινδράκια να τσουλήσουν στο κεκλιμένο επίπεδο.

Τέτοιες δουλειές μπορούν να στηθούν και από διαφορετικές ομάδες συντονισμένα όμως.

Δεν αντικαθιστούν τον δάσκαλο, όμως μπορούν να προσφέρουν.

Το να διδάξεις δεν είναι όσο απλό φαίνεται. Πόσες φορές είχα μια πορεία στο μυαλό μου και ανετράπη εντελώς είτε από μία απορία, είτε από μια ιδέα που δεν είχα σκεφτεί πριν μπω μέσα.

Επίσης χρειάζεται εξοικείωση με το εκάστοτε κοινό. Λ.χ. αμφιβάλλω αν θα μπορούσα τώρα να μιλήσω σε παιδιά Γυμνασίου, κάτι που έκανα τα σχολικά έτη 1987-1988 και 1988-1989, όχι χωρίς ταλαιπωρία όμως. Δεν είναι εύκολο το να πεις κάτι σε μικρούς. Πολύ πιο εύκολα κάνεις στερεό στη Γ΄ Λυκείου.

Δημήτρης Τσάτσης
8 μήνες πριν

Γιώργο καλησπέρα,

σε όλο το πλαίσιο της ανάρτησης αυτής εκτίμησα τον πολυδιάστατο τρόπο προσέγγισης αυτών που παρατηρείς αλλά και την "επιστημονική μεθοδολογία" που ακολουθείς ακόμη  και όταν ασχολείσαι με ένα γεγονός (καθημερινότητας) που εύκολα μπορεί να οδηγήσει τον ασχολούμενο με αυτό σε αβάσιμα συμπεράσματα….

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Γιώργο μπορεί απλά να είναι η αθώα (;;;) εκδοχή της "εκπέδευσης"

Και λέω αθώα, διότι δεν θέλω να πιστέψω την εκδοχή του "Σκόυλ Ελικίκου"

Αυτό το αφήνω ως προνόμιο των πιο καπάτσων….

Αν και ξέρω πως δεν σου αρέσουν οι διαδικτυακές ευχές….

Χρόνια πολλά ρε φίλε…..

Κώστας Παπαδάκης
8 μήνες πριν

Ωραίο θέμα.

Μου αρέσει :

"παρακολούθησα τον Mikeius – Δάσκαλο επιδιώκοντας να κλέψω για τα δικά μου online μαθήματα ιδέες μετασχηματισμού του περιεχομένου,

αναζήτησα δηλαδή στις διδακτικές προτάσεις του, τις ευφάνταστες συνθέσεις φαινομενικά άσχετων στοιχείων που απογείωσαν το “what a fact” "

Τώρα όσο αφορά τις αντιδράσεις, ο youtuber ενδιαφέρεται για τα views, αν δει ενδιαφέρον θα κάνει και άλλα video, δεν τον απασχολεί τι λένε οι υπόλοιποι. Αν όμως δημιουργηθεί "σούσουρο" γύρω από αυτόν θα έχει θετικά αποτελέσματα τελικά για τον ίδιο.

Προσωπικά θεωρώ ότι σχετικά με την διάδοση της επιστήμης της Φυσικής στη χώρα μας, θα είναι σίγουρα θετικό να δημιουργούν video σχετικά με την Φυσική οι youtubers. Γίνονται ήδη προσπάθειες που βελτιώνονται διαρκώς.

Τώρα να διδάξουν ή έστω να βοηθήσουν, νομίζω δεν τους χρειαζόμαστε, αφού υπάρχουν ανάλογου επιπέδου καθηγητές (με πτυχίο) σε όλη την χώρα. Μου αρέσει το ότι όλοι θεωρούν ότι υπάρχουν .. λιγότερο ικανοί καθηγητές, απλά ο κάθε καθηγητής τους τοποθετεί .. μακριά από τον ίδιο.

Πτυχίο ή όχι ο καθηγητής διδάσκει, αν ο μαθητής μαθαίνει ποια η διαφορά;
Δεν λέω ο καθένας να κάνει τον καθηγητή, αλλά αν (μια περίπτωση που έχω συναντήσει) ένας φοιτητής που είναι ικανός καθηγητής, θα μπορούσε στην χώρα μας να γίνει .. αιώνιος φοιτητής και να είναι καλύτερος από τον μέσο όρο στη δουλεία του.

Το video είναι ένα μέσο με μεγάλες δυνατότητες που απαιτεί ανάλογη προετοιμασία.

Οι εκπαιδευτικοί έχουν τώρα νέα εργαλεία στα χέρια τους, την πλατφόρμα του υπουργείου και τα προγράμματα που την συνοδεύουν. Με πληροφορούν μάλιστα ότι οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ιδιαίτερα το πρόγραμμα της Cisco στο βαθμό που το χρησιμοποιούν και για τα μαθήματα που κάνουν εκτός σχολείου.