ένα από τα ενδιαφέροντα ενδεχόμενα της σχολικής καραντίνας υπήρξε η αναμέτρηση ενός δημοφιλούς και χαρισματικού γιουτιούμπερ εκλαΐκευσης της επιστήμης με αυτό που λέμε ορίτζιναλ διδασκαλία
ο Mikeius σηκώνει το γάντι στα βιντομαθήματα και έχει ήδη προτείνει τέσσερα στους διαδικτυακούς φίλους του, μεταξύ των οποίων και μαθητές
αφορούν
την εισαγωγή στα φυσικά μεγέθη,
το χειρισμό μαθηματικών πράξεων
τις καταστάσεις της ύλης και τα διαλύματα
και την εισαγωγή στις δυνάμεις και τους νόμους του Νεύτωνα
υπόσχεται να ακολουθήσει σχολικό Α.Π. και επιδιώκει να το εξυπηρετήσει, σε συνεργασία με τον συνάδελφο χημικό Δημήτρη Κουλουμάση, ως «πρώην καλός μαθητής»
επιχειρεί με “κόλπα”, κυρίως μνημονικούς αλγόριθμους και απλοϊκές-μπαμπαδίστικες “επιστημολογικές” προσεγγίσεις (να είσαι επαγγελματίας μαθητής, το σχολείο είναι προετοιμασία της ζωής, η Χημεία είναι σα σφυρί – χτίζεις σπίτι αλλά ανοίγεις και κεφάλια) να διεκπεραιώσει το περιεχόμενο που επέλεξε, με την ακραία φροντιστηριακή προσέγγιση στην πιο σχηματική της εκδοχή
όλα αυτά τα λέει “Schoolhacks”
όμως, η “πιεσμένη” παραγωγή ψηφιακών μαθημάτων γεννά παραδοξολογίες που είχε αποφύγει στα σφιχτά δεκάλεπτα του what a fact
π.χ. «…. από ένα σημείο όλα γίνονται δηλητήρια. Αυτή τη στιγμή έχεις στα κόκαλά σου λίγο πλουτώνιο» (4:10- Διαλύματα) αντί του ότι το πλουτώνιο συσσωρεύεται στο μυελό των οστών
ή χαριτωμένες ανακρίβειες όπως «το πρότυπο μέτρο είναι μια ράβδος κλεισμένη σε χρηματοκιβώτιο στη Ζυρίχη» (31:00 – Εισαγωγή, φυσικά μεγέθη)
ή προσεγγίσεις που προκαλούν ενστάσεις στους όποιους σχολαστικούς ΠΕ04, όπως «η δύναμη προκαλεί μετακίνηση, περιστροφή και παραμόρφωση», αντί η δύναμη προκαλεί μεταβολή της κινητικής κατάστασης και παραμόρφωση, αφού η μετακίνηση δεν έχει πάντα ως προϋπόθεση την ύπαρξη μη μηδενικής συνισταμένης δύναμης, άσε που και η περιστροφή εντάσσεται στις κινήσεις
ή απλοϊκές διδακτικές απόψεις σχετικά με την πρόταξη στο Α.Π. της Δυναμικής έναντι της Κινητικής, με επιχείρημα «επειδή η αιτία – δύναμη πρέπει να προηγείται του αποτελέσματος – επιτάχυνση»
υπάρχουν και ζώνες που τα πράγματα “γκριζάρουν” (53:00 ως 55:10 – Φυσική, Δυνάμεις)
στο σύστημα των δύο σωμάτων που συνδέονται με τεντωμένο νήμα και ασκείται στο ένα η F=240N, ο Mikeious σημειώνει τις δυνάμεις αλληλεπίδρασης μεταξύ των δύο σωμάτων, Τ και Τ’, με
τις δυνάμεις -ορθά- να έχουν συγκλίνουσες φορές
στη συνέχεια, κάποιοι λανθασμένοι λογαριασμοί –σ’ όλους συμβαίνει– οδηγούν στο ότι Τ’= – 160Ν
η προτεινόμενη η διδακτική διαχείριση αυτού του αποτελέσματος:
«Πανικοβάλλομαι;»
«Νάιν!»
«δεν την σχεδίασα σωστά ….. αλλάζω διευθύνσεις!»
μάλιστα, προκύπτει και σχετικό “schoolhack”
«δεν είναι λάθος το πρώτο!»
«αλλά για να είσαι λίγο πιο cool – το δεύτερο!»
παρακολούθησα τον Mikeius – Δάσκαλο επιδιώκοντας να κλέψω για τα δικά μου online μαθήματα ιδέες μετασχηματισμού του περιεχομένου,
αναζήτησα δηλαδή στις διδακτικές προτάσεις του, τις ευφάνταστες συνθέσεις φαινομενικά άσχετων στοιχείων που απογείωσαν το “what a fact”
και βρήκα τα ελλείμματα της διδακτικής παρέμβασης που προκύπτουν από τις γνωστές εκπαιδευτικές υποδείξεις:
“έχουν κενό” – “κάνε κάτι, παρότι δεν τους έχεις” – “εσένα θα σ’ ακούσουν!”
Καλησπέρα Γιώργο.
Δεν καταλαβαίνω, όποιος έχει περάσει από ένα Πανεπιστήμιο και έχει μάθει πέντε πράγματα, μπορεί να κάνει καριέρα στο ο,τιδήποτε;
Δηλαδή εγώ που έχω λύσει 10 ασκήσεις ισορροπίας στερεού, μπορώ να κτίσω και μια πολυκατοικία; Ή θα θεωρηθώ επικίνδυνος;
Και γιατί ένας γιουτιούμπερ δεν είναι επικίνδυνος όταν θέλει και να διδάξει;
Εμένα η εικόνα:
με πείθει ότι είναι το ίδιο επικίνδυνος για την διδασκαλία της Φυσικής, όσο επικίνδυνος είμαι εγώ σαν πολιτικός μηχανικός…
Διονύση,
δε συμμερίζομαι τη διαχείριση του φαινόμενου «ο Μιχάλης – Δάσκαλος» με όρους «επικινδυνότητας»
γιατί εκτιμώ πως η παράθεση γνώσεων που επιχειρεί, δεν αφήνει ισχυρό εννοιολογικό αποτύπωμα. Για να συμβεί η «εποικοδόμηση» απαιτείται εμπλοκή με το αντικείμενο που συζητείται και στις συγκεκριμένες παρεμβάσεις δεν διακρίνω παρόμοια δυναμική
οι αναδράσεις που καταγράφονται στο διάλογο που ακολουθεί το μάθημα που σχολιάζουμε, δείχνουν ότι αυτή η παρέμβαση επιδιώκει και πετυχαίνει κυρίως κοινωνική συμμετοχή και οι δοξαστικοί συμμετέχοντες δεν φαίνεται να στέκουν κριτικά στο περιεχόμενο αλλά στην γοιουτιούμπ-επικοινωνία, εγκαταλείποντας τη Φυσική στ’ αζήτητα
παραθέτω σχόλια, χωρίς να παρεμβαίνω στη διατύπωση, τη σύνταξη ή την ορθογραφία, ως τεκμήρια της άποψής μου
«ένας αόρατος τυπάς τραβάει με ένα σχοινί την τσατσάρα μου " για πρωτάσεις σαν αυτές είμαστε εδώ»
«Αυτό το μάθημα το περίμενα πως και πως μπράβο παιδιά»
«μου αρεσει το ποσο γρηγορα και το ποσο ελαφρα την καρδια περνατε καποια πραγματα ειδικα για τα ημιτονα τα συνημιτον και τις γωνις στα οποι ακαι παιδια τριτη λυκειου για πανελλληνιες καθονται και κολλανε δυο ωρες»
παρακάμπτω εκείνα που διακρίνονται από τη γνωστή προκλητική διατύπωση –δεν προσθέτουν τίποτα στα προηγούμενα- για να συμπεράνω ότι εκφράζουν την γνωστή απέχθεια για τη σχολική γνώση, υιοθετώντας την πρόταση του Μ. ως αποδεκτή εναλλακτική πρόταση
ένας απ’ τους τελευταίους – μέχρι ώρας – που σχολιάζουν, δεν αποδέχεται ούτε καν αυτό τον διδακτικό συμβιβασμό
«Σταματααα κλείσανε τα σχολια και μας τα θημηζεις εσύ (ειμαι fan του what the fact όχι hatter αλλά ΜΗΝ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΊΑ)»
από τους 62 μέχρι τώρα παρεμβαίνοντες ένας μόνο εγείρει αντίρρηση και δεν μοιάζει για μαθητής:
«54:10 Mikeius πεταξες κοτσανα…μια χαρα ειναι το αρχικο σου σχημα. Στην ασκηση εχεις θεωρησει ατυπα, χωρις λογικα να το καταλαβεις, θετικη φορα προς τα δεξια. Το οτι σου βγηκε η Τ' με ενα μειον μπροστα (δεν λεω αρνητικη δυναμη γιατι δεν υπαρχουν αρνητικες δυναμεις) σημαινει απλως πως εχει αντιθετη φορα απο αυτην που ορισες εσυ θετικη, δηλαδη η δυναμη ειναι προς τα αριστερα.»
επίσης, μόνον τέσσερεις απ’ τους 522 – μέχρι τώρα – που παρενέβησαν με το σήμα του αντίχειρα πάνω ή κάτω, συμφωνούν με την προηγούμενη κριτική άποψη
για να προκάνω αντιρρήσεις για την αξία των θετικών απόψεων απ’ τον διάλογο,
αυτές συμφωνούν με τις αντίστοιχες που φρόντισα να συγκεντρώσω απ’ την Πέμπτη που αντιλήφθηκα το πρώτο μάθημα, από μαθητές – παιδιά γνωστών στην ηλικία των οποίων απευθυνόταν το συγκεκριμένο γνωστικό περιεχόμενο
άρα,
αντιμετωπίζω προς το παρόν την περίπτωση ως ένα κοινωνικό παίγνιο στο πεδίο των διδακτικών προτάσεων ενός δημοφιλούς γιουτιούμπερ και ενδιαφέρομαι να κατανοήσω αν θα μπορούσε να έχει κάποιο γνωστικό αποτύπωμα
προς το παρόν αυτό δεν είναι ευδιάκριτο
τι απουσιάζει απ’ τη σειρά «ο Μιχάλης – Δάσκαλος» που όμως υπήρχε στο επιτυχές εκλαϊκευτικό «what a fact»;
η σκληρή προετοιμασία!
ο ίδιος ο Μ. περιέγραψε ότι πίσω από κάθε δεκάλεπτο του «what a fact» υπήρχε σκληρή προετοιμασία μιας βδομάδας – χώρια ο χρόνος των γυρισμάτων
τόσο χρόνο δηλώνει ότι χρειαζόταν και ο χαρισματικός W. Lewin για κάθε ώρα διδασκαλίας του στο «για την αγάπη της Φυσικής», και πάλι οι σχολαστικοί του «υλικονετ» του βρήκαν «λάθη»
επίσης υποθέτω ότι απουσιάζει, η αλληλεπίδραση δάσκαλου – μαθητή,
όχι με άγονες διαδικτυακές αντιπαραθέσεις:
Chem Fan:«Όταν βαριέσαι να περάσεις χρόνο πάνω από τα βιβλία για να αποκτήσεις την επιστημονική κατάρτιση και νομίζεις ότι η δημοφιλία σου στο youtube μπορεί να σου αποδόσει τον τίτλο του επιστήμονα…»
απάντηση Μ: «Που ειπαμε ρε ποζερα οτι εχω τον τιτλο του επιστημονα; Συνεχεια λεμε οτι προσεγγιζουμε την υλη απο τη σκοπια ενος πρωην μαθητη. Συνεχισε παντως να με μειωνεις. Που ξερεις; Μπορει και να κανεις κανενα φιλο...»
απ’ τον Μ. περίμενα να προκαλέσει αναδράσεις σχετικές με το περιεχόμενο που διαπραγματεύτηκε το μάθημα. Και δεν διέκρινα σχετική προσπάθεια
στο ερώτημα αν μπορούν όλοι να χτίσουν ένα σπίτι;
ούτε καν ένας καλός μηχανικός μόνος του
μπορεί να κάνει καλά διαδικτυακά μαθήματα ο Μιχάλης;
βεβαίως!
αρκεί να δουλέψει σκληρά, όσο στο “what a fact”
ή όσο δούλεψαν αυτοί που κατέθεσαν τις online διδακτικές προτάσεις τους εδώ
και κατ’ αρχή δυσκολίες περιγράφουν απ’ την εμπειρία των εφαρμογών που επιχείρησαν
Γιώργο άλλο παρουσιάζω βίντεο με εκλαϊκευτικό επιστημονικό περιεχόμενο και άλλο παρουσιάζω διδακτικό πακέτο για να κάνω μάθημα…
Όσον αφορά το περιεχόμενο των σχολίων, αναμενόμενο.
Το διαδίκτυο είναι γεμάτο από άτομα που βρίζουν το σχολείο.
Δεν μου κάνει εντύπωση.
Άλλο μάθημα, άλλο χαζεύω χαριτωμενιές στο yt…
Το μάθημα, αποσκοπεί στη γνώση και αυτό είναι … κουραστικό.
Μπορούμε το μάθημα να το "ελαφρύνουμε", να βρούμε τρόπους να το κάνουμε πιο ενδιαφέρον, αλλά… "δεν υπάρχει Βασιλική οδός για τη Γεωμετρία"
Ένας Χημικός και ένας ΑΙΩΝΙΟΣ φοιτητής του πολυτεχνείου μιλάνε για Φυσική.
καλησπέρα Κωνσταντίνε,
η τοποθέτησή σου, δίνει την ευκαιρία να σχολιάσω ότι η το πτυχίο Φυσικής είναι αναγκαία γραφειοκρατική προϋπόθεση για τη διδασκαλία του μαθήματος, αλλά όχι απαραίτητα ικανή
γνωρίζω ανθρώπους που έκαναν σπουδαία Φυσική, με πτυχίο Χημείας. Πρόχειρα, Leon Lederman, Τομ Υψηλάντης αλλά και ο Θόδωρος Κουγιουμτζέλης
και δάσκαλους με πτυχίο Χημείας, γνώρισα δέκα χρόνια στο υλικονετ, που με εντυπωσίασε η ικανότητα με την οποία διαπραγματεύονται διδακτικά, θέματα Φυσικής
επίσης,
ο Κασσέτας είχε μοιραστεί –πολύ διακριτικά- ονόματα επιτυχών συναδέλφων του στα φροντιστήρια που δεν είχαν πάρει πτυχίο, κάπου περιέκλειναν απ’ αυτό τον στόχο, αλλά υπήρξαν αποδεκτοί στο χώρο και χρήσιμοι για τους μαθητές τους
ακόμα πιο εμπειρικά, όσοι από μας εργάστηκαν φροντιστηριακά ως φοιτητές, αυτή την χωρίς πτυχίο περίοδο αντιλήφθηκαν ότι κάνουν για τη δασκαλίστικη δουλειά
και άλλοι πιο «καλοί φοιτητές», τότε κατάλαβαν ότι το δασκαλίκι θα τους πετάξει έξω και στράφηκαν έγκαιρα αλλού
γνωρίζω αρκετούς που είχαν ήδη διαγράψει επιτυχή επαγγελματική διδακτική καριέρα και απλά την νομιμοποίησαν με την αργοπορημένη λήψη του πτυχίο τους
μια καλή διδασκαλία δεν προκύπτει από γραφειοκρατικές πιστοποιήσεις διδακτικής επάρκειας αλλά, κυρίως απ’ την επίμονη ενασχόληση και τις κεραίες ανοιχτές και στραμμένες προς την τάξη
τα τελευταία δεν πιστοποιούνται με πτυχία, αλλά με τις ώρες που έχεις γράψει στις τάξεις και απ’ την προετοιμασία για πριν μπεις σ’ αυτές
αυτή η θέση δεν μηδενίζει την αξία των πτυχίων, των μεταπτυχιακών, των διδακτορικών, των ξένων γλωσσών κτλ, αλλά επιχειρεί να περιγράψει τα απαραίτητα, που δεν προκύπτουν πάντοτε στην τάξη απ’ όλους όσους τα κομίζουν. Αυτά μετρούν στις επαγγελματικές κρίσεις, μένουν όμως έξω απ’ την τάξη αν δεν εξειδικευτούν σε διδακτικές πρακτικές
και, επιμένω να εκτιμώ ότι ο Μιχάλης – Mikeius κάνει καλύτερη εκλαΐκευση από ομότεχνούς του με μεγάλα πτυχία …
…. εδώ μόνο για τις συγκεκριμένες διδασκαλίας μιλάμε
Καλησπέρα Γιώργο.
Εσύ που έχεις τελειώσει Φυσικό θεωρείς ότι ένας τύπος που απλά διάβασε την Φυσική Γυμνασίου-Λυκείου μπορεί να διδάξει σε φροντιστήρια ή ακόμα χειρότερα να προετοιμάσει μαθητές σε πανελλαδικές;
Σου φαίνεται δίκαιο για τους κόπους που έχεις κάνει όλα αυτά τα χρόνια; Τότε να μην υπάρχουν δάσκαλοι γιατί μαθηματικά δημοτικού μπορούν να κάνουν όλοι/
Το επάγγελμά μας είναι ιερό. Αν πιστεύεις ότι ο καθένας μπορεί να κάνει μάθημα χωρίς πτυχίο δικαίωμά σου, αλλά αν χάσεις την δουλειά σου από αυτόν να του πεις μπράβο.
Καλησπέρα παιδιά.
Μπορεί να στηθεί ένα βίντεο διάρκειας μιας ώρας που θα είναι μάθημα.
Ο παρουσιαστής θα μιλά, θα προβάλλονται παρουσιάσεις, βίντεο και προσομοιώσεις.
Θέλει όμως τεράστια δουλειά. Αν για μια παρουσίαση μιας ώρας χρειάζομαι 6 ώρες, ένα τέτοιο μάθημα χρειάζεται μέρες δουλειάς. Και όχι από ένα άτομο, μια και κάποιος πρέπει να σε κινηματογραφεί όταν λ.χ. αφήνεις τα δύο κυλινδράκια να τσουλήσουν στο κεκλιμένο επίπεδο.
Τέτοιες δουλειές μπορούν να στηθούν και από διαφορετικές ομάδες συντονισμένα όμως.
Δεν αντικαθιστούν τον δάσκαλο, όμως μπορούν να προσφέρουν.
Το να διδάξεις δεν είναι όσο απλό φαίνεται. Πόσες φορές είχα μια πορεία στο μυαλό μου και ανετράπη εντελώς είτε από μία απορία, είτε από μια ιδέα που δεν είχα σκεφτεί πριν μπω μέσα.
Επίσης χρειάζεται εξοικείωση με το εκάστοτε κοινό. Λ.χ. αμφιβάλλω αν θα μπορούσα τώρα να μιλήσω σε παιδιά Γυμνασίου, κάτι που έκανα τα σχολικά έτη 1987-1988 και 1988-1989, όχι χωρίς ταλαιπωρία όμως. Δεν είναι εύκολο το να πεις κάτι σε μικρούς. Πολύ πιο εύκολα κάνεις στερεό στη Γ΄ Λυκείου.
γιατί η πυκνότητα, διεθνώς συμβολίζεται με ρ;
στο μάθημα για τα φυσικά μεγέθη έμαθα ότι οι ονοματοδότες των φυσικών μεγεθών και των μονάδων τους, θέλησαν να τιμήσουν τον Αρχιμήδη ως εκείνον που, έστω άτυπα, χειρίστηκε την έννοια της πυκνότητας, απέφυγαν το π αφού είχε ήδη κλείσει αλλού, γι’ αυτό επέλεξαν το επόμενο του π στο ελληνικό αλφάβητο, δηλαδή το ρ
η προηγούμενη μου φάνηκε υπερβατική γι’ αυτό έψαξα και βρήκα τα ακόλουθα
απ’ την ελληνική λέξη «πυκνότητα» το λατινικό αντίστοιχο p, που επειδή είχε ήδη κλείσει για την πίεση, επέλεξαν το ομοιόσχημο ελληνικό ρ
το ρ, απ’ την ελληνική λέξη ρευστότητα, αφού η πυκνότητα χαρακτηρίζει κυρίως τα ρευστά
το ρ ως περιστροφή κατά 180 μοίρες του d – density, που είχε κλείσει για την απόσταση
τα προηγούμενα χωρίς καμία αναφορά στην έλλειψη διαφοροποίησης με την ειδική αντίσταση ρ, της οποίας η καταγωγή είναι εύλογη, αφού διαφοροποιείται απ’ την αντίσταση R, αλλά ταυτόχρονα και να την θυμίζει
το πιο εύλογο, αλλά διατυπωμένο ως υπόθεση – χωρίς επικυρωτική αναφορά είναι το επόμενο
ρ → r → πυκνότητα της περιοχής – region.
σ → s → πυκνότητα επιφανειακή – surface.
λ → l → πυκνότητα γραμμική – line
τι λες;
Γιώργο καλησπέρα,
σε όλο το πλαίσιο της ανάρτησης αυτής εκτίμησα τον πολυδιάστατο τρόπο προσέγγισης αυτών που παρατηρείς αλλά και την "επιστημονική μεθοδολογία" που ακολουθείς ακόμη και όταν ασχολείσαι με ένα γεγονός (καθημερινότητας) που εύκολα μπορεί να οδηγήσει τον ασχολούμενο με αυτό σε αβάσιμα συμπεράσματα….
στο πλαίσιο που θέτεις το ερώτημα Κωνσταντίνε, δηλαδή δικαιωματικά (επαγγελματικά δικαιώματα), ηθικά (η “ιερότητα” του να είσαι δάσκαλος), ακόμα και τις αρνητικές συνέπειες (κινδυνεύουμε απ’ τους μη πιστοποιημένους επιτηδείους), έχεις όλα τα δίκια και εγώ έχω ξεμείνει από επιχειρήματα
εξάλλου δύσκολα μπορεί κάποιος να διαφωνήσει πως για εκπαιδεύεις νέους, ακόμα περισσότερο να συμπεριφέρεσαι ως “λειτουργός”, απαιτείται μακρόχρονη μαθητεία και πιστοποίηση των ικανοτήτων σου
όμως, επειδή πάντα βρίσκεις, λίγους ομολογώ, εμπειροτέχνες που κατέκτησαν στην πράξη την ικανότητα να διδάσκουν, με κίνητρα το ενδιαφέρον και την ανάγκη αλλά και τις συνθήκες που τους έφεραν σε επαφή με το αντικείμενο
θεώρησα ότι επιχειρήματα αναρμοδιότητας να διδάσκουν Φυσική με βάση τις τυπικές πιστοποιήσεις (πτυχίο, πιστοποιητικό διδακτικής επάρκειας στις Φ.Ε. κτλ) θα κινδύνευαν να αποπροσανατολίσουν τη συζήτηση από τον κύριο παράγοντα που υπέθεσα ως ελλείποντα στις συγκεκριμένες διδακτικές παρεμβάσεις, δηλαδή την έλλειψη επιμελούς προετοιμασίας
και επειδή αυτός ο παράγοντας ενδημεί και σε πιστοποιημένους και σε απιστοποίητους και σε παρεμπιπτόντως και σε ερασιτέχνες δάσκαλους,
θεώρησα ότι δεν είχε διακριτική ικανότητα η πιστοποίηση ή η εξειδίκευση στο γνωστικό αντικείμενο και πρότεινα να τον παρακάμψουμε για την περίπτωση
Γιώργο μπορεί απλά να είναι η αθώα (;;;) εκδοχή της "εκπέδευσης"
Και λέω αθώα, διότι δεν θέλω να πιστέψω την εκδοχή του "Σκόυλ Ελικίκου"
Αυτό το αφήνω ως προνόμιο των πιο καπάτσων….
Αν και ξέρω πως δεν σου αρέσουν οι διαδικτυακές ευχές….
Χρόνια πολλά ρε φίλε…..
δεν πρόκειται για ανορθογραφία,
ετυμολογείται απ’ το «ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν»
ευχαριστώ για τις ευχές,
ευχαριστώ πολύ!
Ωραίο θέμα.
Μου αρέσει :
"παρακολούθησα τον Mikeius – Δάσκαλο επιδιώκοντας να κλέψω για τα δικά μου online μαθήματα ιδέες μετασχηματισμού του περιεχομένου,
αναζήτησα δηλαδή στις διδακτικές προτάσεις του, τις ευφάνταστες συνθέσεις φαινομενικά άσχετων στοιχείων που απογείωσαν το “what a fact” "
Τώρα όσο αφορά τις αντιδράσεις, ο youtuber ενδιαφέρεται για τα views, αν δει ενδιαφέρον θα κάνει και άλλα video, δεν τον απασχολεί τι λένε οι υπόλοιποι. Αν όμως δημιουργηθεί "σούσουρο" γύρω από αυτόν θα έχει θετικά αποτελέσματα τελικά για τον ίδιο.
Προσωπικά θεωρώ ότι σχετικά με την διάδοση της επιστήμης της Φυσικής στη χώρα μας, θα είναι σίγουρα θετικό να δημιουργούν video σχετικά με την Φυσική οι youtubers. Γίνονται ήδη προσπάθειες που βελτιώνονται διαρκώς.
Τώρα να διδάξουν ή έστω να βοηθήσουν, νομίζω δεν τους χρειαζόμαστε, αφού υπάρχουν ανάλογου επιπέδου καθηγητές (με πτυχίο) σε όλη την χώρα. Μου αρέσει το ότι όλοι θεωρούν ότι υπάρχουν .. λιγότερο ικανοί καθηγητές, απλά ο κάθε καθηγητής τους τοποθετεί .. μακριά από τον ίδιο.
Πτυχίο ή όχι ο καθηγητής διδάσκει, αν ο μαθητής μαθαίνει ποια η διαφορά;
Δεν λέω ο καθένας να κάνει τον καθηγητή, αλλά αν (μια περίπτωση που έχω συναντήσει) ένας φοιτητής που είναι ικανός καθηγητής, θα μπορούσε στην χώρα μας να γίνει .. αιώνιος φοιτητής και να είναι καλύτερος από τον μέσο όρο στη δουλεία του.
Το video είναι ένα μέσο με μεγάλες δυνατότητες που απαιτεί ανάλογη προετοιμασία.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν τώρα νέα εργαλεία στα χέρια τους, την πλατφόρμα του υπουργείου και τα προγράμματα που την συνοδεύουν. Με πληροφορούν μάλιστα ότι οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ιδιαίτερα το πρόγραμμα της Cisco στο βαθμό που το χρησιμοποιούν και για τα μαθήματα που κάνουν εκτός σχολείου.