με αφορμή τα βιντεομαθήματα που πρότεινε ο γιουτιούμπερ Mikeius και ο συνάδελφος χημικός Δημήτρης Κουλουμάσης, οργανώθηκε ένα online μάθημα, διάρκειας δύο διδακτικών ωρών
πριν το μάθημα, ζητήθηκε η γνώμη των μαθητών για την διδακτική πρόταση “schoolhacks” του Mikeius με αυτό το ερωτηματολόγιο
οι απόψεις των μαθητών ήσαν θετικές:
«…Όσο αναφορά την “εκπομπή” Schoolhacks του αξίζει ένα τεράστιο μπράβο διότι είναι ο πρώτος youtuber που ενεργοποιήθηκε πρώτος προκειμένου οι μαθητές του γυμνασίου να μην χάσουν την επαφή με το σχολείο …»
«Το μάθημα αυτό κατά τη δική μου άποψη είχε πολύ πλάκα. Έμαθα αρκετά πράγματα από αυτό το μάθημα»
«Ήταν πολύ καλή και έξυπνη η σκέψη τους να δημιουργήσουν τέτοιου είδους βίντεο»
οι 34 μαθητές της Β & Γ τάξης που συμμετείχαν χωρισμένοι σε τρία τμήματα, την πρώτη διδακτική ώρα συζήτησαν αναλυτικά τα ερωτήματα με αυτό το υλικό και τη δεύτερη ώρα διατύπωσαν απορίες και ενστάσεις σχετικά με τις γραπτές απαντήσεις τους στις «ασκήσεις», τις οποίες είχαν σχολιασμένες στα χέρια τους πριν το δεύτερο μάθημα. Απαντήσεις έδωσαν οι μισοί μαθητές
από τη συζήτηση των απαντήσεων προέκυψε ότι η διαπίστωση πώς το πλουτώνιο συσσωρεύεται στο μυελό των οστών επιβεβαιώνει την άποψη του Μ. ότι «αυτή τη στιγμή έχεις στα κόκαλά σου λίγο πλουτώνιο», άσχετα αν δεν έχεις εκτεθεί σε σχετικά ερεθίσματα
η διαχείριση των νόμων του Νεύτωνα πήγε, όπως διατυπώθηκαν οι ερωτήσεις, πολύ καλύτερα από αντίστοιχα ερωτήματα κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας
το ίδιο και η ογκομέτρηση με «ίδια μέσα», όπως δείχνει το ακόλουθο τεκμήριο μαθητή
όλοι οι μαθητές αναγνώρισαν ως πιο απίθανη άποψη σχετικά με την επιλογή του συμβόλου ρ για την πυκνότητα, την ακόλουθη
«ήθελαν να τιμήσουν τον Αρχιμήδη που στα αγγλικά όπως το ακούς μπορεί να γραφτεί και r-chimidis οπότε το r μετατρέπεται στα ελληνικά γιατί ήταν Έλλην όποτε “ρ“»
αντίθετα, αγνοήθηκε η
ρ → r → πυκνότητα μιας περιοχής – region
σ → s → πυκνότητα επιφανειακή – surface
λ → l → πυκνότητα γραμμική – line
η εμπειρία απέβη για δάσκαλο και μαθητές, θετική
η «Φυσική των Υπερηρώων» του Τζέιμς Κακαλιού και αρκετό ακόμα υλικό που βοήθησε το δάσκαλο να συντονιστεί με τη διαχείριση της Φυσικής με παρόμοιες μεθόδους, υπήρξε προσφορά του ΚυρΓιάννη, αφού μ’ αυτούς κάνει παρέα όταν δεν ποστάρει τις 3-D αναρτήσεις του στο «υλικό»
Χαρά στο κουράγιο σου!
Εντυπωσιακός ο τρόπος σου εδώ…
θα πρέπει να αποθηκεύω Γιώργο τις αναρτήσεις σου για να τις μελετήσω σε περίοδο πιο ήρεμη…
υπάρχει πολύ γνωστικό παρασκήνιο….καθώς πολύ πληροφορία δίνεις …φανερή και κρυφή
και έναυσμα για πολύ κουβέντα και ψάξιμο…
αν οι μαθητές του γυμνασίου μπόρεσαν να ακολουθήσουν στα μονοπάτια που τους οδηγείς…εννοώντας το δικό τους ψάξιμο για την αναζήτηση της αλήθειας…τι να πω;; πολλαπλά τα οφέλη και για αυτούς….
αυτή δεν είναι και η πεμπτουσία του συλλογισμού που ακολουθεί την επιστημονική μεθοδολογία; αν ο πιτσιρικάς μπορεί και παίζει αυτό το παιχνίδι της αμφισβήτησης τότε όλα σπουδαία..
Δημήτρη καλησπέρα, γεια σου Γιάννη
είναι η συζήτηση που προηγήθηκε στο «υλικό» (ο Mikeius Δάσκαλος), που μου έδωσε την αίσθηση ότι υπήρχε “διδακτικό ψωμί” και αποτέλεσε την ώθηση για να σερβίρω “hacks στα schoolhacks” στις ψηφιακές τάξεις
το κρίσιμο διδακτικό ερώτημα «αν οι μαθητές του γυμνασίου μπόρεσαν να ακολουθήσουν … πολλαπλά τα οφέλη και για αυτούς….» δεν μπορεί να γενικευτεί από τη συγκεκριμένη εφαρμογή, αφού στα διαδικτυακά μαθήματα συμμετείχαν μόνον οι μισοί μαθητές της φυσικής τάξης και παρότι άπαντες οι συμμετέχοντες δήλωσαν ευχαριστημένοι, μόνον οι μισοί απ’ αυτούς ενεργοποιήθηκαν απαντώντας τις «ασκήσεις»
κι όλα αυτά σε μια παρέμβαση που λάμβανε υπόψη τη συγκυρία των εναλλακτικών ηλεκτρονικών μαθημάτων και το ενδεχόμενο της τοπικής έστω “αμφισβήτησης” μιας αναγνωρίσιμης περσόνας του γιουτιούμπ
επομένως, χωρίς να παραγνωρίζω ότι οι συμμετέχοντες έδειξαν ενδιαφέρον και «πέρασαν καλά», δεν θεωρώ ότι κινητοποιήθηκαν σε βαθμό που να θεωρηθεί ότι η συγκεκριμένη παρέμβαση μπόρεσε να πετύχει ικανοποιητική νοητική εμπλοκή
διότι, οι συμμετέχοντες ήταν οι ίδιοι που και στη φυσική τάξη ακολουθούσαν σχετικά καλά ή καλά τα προτεινόμενα διδακτικά βήματα
λοιπόν;
με τα online μαθήματα “παίζουμε άμυνα”,
δεν κερδίζουμε μαθητές, παρά τις όποιες διδακτικές προβλέψεις-παραινέσεις κάποιων εκπαιδευτών «Β Επιπέδου»,
αγωνιζόμαστε να μην χάσουμε όσους ήταν ήδη «καλοί»
λοιπόν;
με τα online μαθήματα “παίζουμε άμυνα”,
δεν κερδίζουμε μαθητές, παρά τις όποιες διδακτικές προβλέψεις-παραινέσεις κάποιων εκπαιδευτών «Β Επιπέδου»,
αγωνιζόμαστε να μην χάσουμε όσους ήταν ήδη «καλοί»
………………………………………………………………………………………………………….
Αυτό το σχόλιο Γιώργο είναι όλη η αλήθεια
Αναφέρομαι σε Α'-Β' Λυκείου
Οι "φευγάτοι" την έχουν κάνει με χαρωπά πηδηματάκια….
Έχουν μείνει τα φιλότιμα παιδιά γι αυτό και ξεστραβωνόμαστε να διορθώνουμε στην οθόνη
και να υποστηρίζουμε παράλληλα με τη σύγχρονη και την ασύγχρονη, η οποία κατά τη γνώμη
μου μάλλον περισσότερα έχει να δώσει στους φιλότιμους….
Ένα αρχείο 10 ερωτήσεων-μικρών ασκήσεων θέλει 2 ώρες να ετοιμαστεί και 2-3 ώρες να γράψεις
απαντήσεις….Βάλε και 5-8 απαντήσεις μαθητών να διορθώσεις στην οθόνη…..και να γράψεις σχόλια…
Καλό κουράγιο για την όποια συνέχεια ……με ό,τι αυτή συνεπάγεται….