Η ράβδος μήκους L και μάζας 4 Kg ισορροπεί πάνω σε οριζόντιο δάπεδο. Το κατακόρυφο ελατήριο σταθεράς 100 N/m έχει το κάτω άκρο του στερεωμένο στο άκρο Γ της ράβδου ενώ στο πάνω άκρο του είναι προσδεμένο το σώμα μάζας 3 Kg.
Αρχικά το σύστημα μάζας – ελατηρίου ηρεμεί. Από ύψος 0,2 m αφήνεται να πέσει μπάλα στόκου μάζας 1 Kg που βρίσκεται πάνω στη διεύθυνση του άξονα του ελατηρίου
. Η μπάλα του στόκου προσκολλάται στο σώμα που είναι προσδεμένο στο πάνω άκρο του ελατηρίου και το προκύπτον σύστημα μάζας – ελατηρίου αρχίζει να εκτελεί απλή αρμονική ταλάντωση σταθεράς k. Καθ’ όλη τη διάρκεια της ταλάντωσης η ράβδος παραμένει ακίνητη πάνω στο δάπεδο.
Εξαιρετική η άσκησή σου Μανώλη και πολύ χρήσιμη ειδικά για φέτος με ψαλιδισμένο το στερεό
Μια που μοιάζει κάπως εδώ.
Να είσαι καλά
Ευχαριστώ Μανόλη
Η δική σου άσκηση επίσης εξαιρετική και προφανώς επίκαιρη.
Καλησπέρα Μανώλη.
Βλέπω το Ηράκλειο, να συνεργάζεται και να απογειώνεται!!! αλλά χωρίς να χάνει και την επαφή με την γήινη βάση…
Μανώλη πολύ ωραία και πρωτότυπη η άσκησή σου, τα Συγχαρητήριά μου!!!
Εννοείται ότι η παρουσίασή της είναι υποδειγματική, και δεν αφήνει περιθώρια για απορίες…
Να είσαι πάντα καλά.
Καλησπέρα Μανώλη.
Άσκηση εξέτασης υποψηφίων. Λύνοντάς την βέβαια δεν σκέφτηκα συμβολικά και με την μαθηματική ευαισθησία που σε διακρίνει και δεν έκανα όπως εσύ το 2.2.1 ,ομολογώ και το 2.2.2.
Κοίταξε στην 4η και 6η σελίδα αντί ΣτΓ=0 μάλλον ΣτΑ=0
Καλό βράδυ Ηράκλειο
Μανώλη ενδιαφερον το θεμα που μας παρουσιασες !
Ο χειρισμος με τις ανισότητες για την ευρεση των τιμων του x ειναι αυτος που κανει την διαφορα !
Ακολουθησα μια διαφορετικη διαδρομη για τα τελευταια ερωτηματα .
Παίρνω ροπες ως προς το Γ δηλαδη το ακρο της ραβδου που καταληγει το ελατηριο και σαν x εχω θεσει την αποσταση της Ν απο το Γ . (Προσοχη σε αυτο που λεει και ο Παντελης πιο πανω)
Εχω διακρινει τις δυο περιοχες της ΑΑΤ που διαφοροποιουν την φορα της δυναμης του ελατηριου οπως φυσικα αναφερεις και στην εκφωνηση .
Στον παρακατω συνδεσμο μπορει να δει κανεις αυτη την διαφορετικη διαδρομη στην επιλυση του θεματος : Ε Δ Ω
Καλημέρα φίλοι
Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια
Διονύση
Τώρα με την καραντίνα τα λέμε με το Γιάννη πιο πολύ από ότι πριν
Πρόδρομε
Προσπάθησα όσο μπορούσα να μην αφήσω σκοτεινά σημεία και το "μαθηματικοποίησα" ίσως ενώ όπως βλέπω μια λύση όπως αυτή που παραθέτει για το τελευταίο κομμάτι ο Ψυλάκος είναι πιο "παιδαγωγική".
Παντελή
έκανα τις διορθώσεις που μου επεσήμανες. Όπως είπα και στον Πρόδρομα πιο πάνω η αντιμετώπιση που παραθέτει ο Ψυλάκος είναι πολύ καλή.
Κώστα
Μου αρέσει ο τρόπος που αντιμετωπίζεις τα σχετικά ερωτήματα χρησιμοποιώντας και τα σχετικά διαγράμματα. Η παρουσίαση που κάνεις προσφέρει για τους μαθητές καλύτερη κατανόηση. Με το Γιάννη το Δογραμματζάκη που το είχαμε συζητήσει αρχικά το θέμα είπαμε για την αναγκαιότητα των διαγραμμάτων αλλά ….
'
Μανώλη καλημέρα,
εξαιρετική άσκηση …πρωτότυπο και δύσκολο (το κομμάτι της σανίδας)…
πληρέστατη η λύση…
Ευχαριστώ που τη μοιράστηκες
Να είσαι καλά.
Καλημέρα Μανώλη . Καλημέρα σε όλη την παρέα.
1. Η κρούση . 2. Η ταλάντωση. 3. Η ισορροπία . 4. Ο έλεγχος για το χάσιμο της επαφής.
Όλα αυτές οι έννοιες δεμένες μεταξύ τους δίνουν μια εξαιρετική δυνατότητα
στον μαθητή αλλά και στον διδάσκοντα για μια πολύ καλή συζήτηση στην επανάληψη.
Μπράβο Μανώλη. Πολύ καλή ιδέα.
Υ.Γ : Σε ευχαριστώ για την αναφορά του ονόματος μου.
Καλό μεσημέρι
Δημήτρη, Γιάννη
Χαίρομαι ιδιαίτερα που βρήκατε την ανάρτηση μου ενδιαφέρουσα και χρήσιμη.
Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.