Εντός ή εκτός;

Στο σχήμα απεικονίζεται αγωγός ΝΡ μήκους L και αντίστασης R, που κινείται με σταθερή ταχύτητα u κάθετα στις δυναμικές γραμμές του ομογενούς μαγνητικού πεδίου B ,που εκτείνεται σε όλο το χώρο. Το μεταλλικό πλαίσιο ΑΓΔΖ έχει αντιστάσεις R1 στην ΑΖ και R2 στην ΓΔ, ενώ οι πλευρές ΑΓ και ΔΖ δεν έχουν αντίσταση. Ο κινούμενος αγωγός δεν παρουσιάζει τριβές στην κίνησή του, και είναι διαρκώς σε επαφή με τους αγωγούς ΑΓ και ΖΔ, που έχουν αρκετό μήκος. Είναι ΑΖ=ΓΔ=d.
Δίνονται:
L=0.6m ,d=0.5m,R=3.6Ω,R1=3Ω ,R2=6Ω ,B=1T ,u=6 m/s
Ζητούνται:
1.οι εντάσεις των ρευμάτων σε κάθε κλάδο του κυκλώματος
2.Η δύναμη που ασκούμε στον αγωγό ΡΝ
3.Ο ρυθμός που προσφέρουμε ενέργεια στο σύστημα
4.Η ΗΕΔ που αναπτύσσεται στον κινούμενο αγωγό, καθώς και η τάση VΚΛ
5.Το φορτίο που πέρασε από μια διατομή του αγωγού ΚΛ σε χρόνο 0.5s

απαντήσεις σε word

(Visited 3,175 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
30 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor

Καλημέρα Πρόδρομε.

Screenshot-1

Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor

Ασκήσεις που εξαιρέθηκαν:

Screenshot-2

Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor

Μια απάντηση ενός μαθητή θα μπορούσε να είναι κάπως έτσι:

Η ροή στο αριστερό κύκλωμα μεταβάλλεται…… Βυl με πολικότητα + πάνω και – κάτω.

Η ροή στο δεξί κύκλωμα μεταβάλλεται…… Βυl με πολικότητα + πάνω και – κάτω.

Επομένως έχουμε μία ΗΕΔ = Βυl, με πολικότητα + πάνω και – κάτω.

Κώστας Ψυλάκος
Editor
9 μήνες πριν

Καλημέρα σας! 

Είχε γίνει μεγάλη συζήτηση για το θέμα αυτό Πρόδρομε. 

Παρακάτω δίνω το link αυτής της συζήτησης όπου φαίνεται και ένα πολύ σημαντικό σχόλιο του Δ. Μητρόπουλου για το θέμα

Ε Δ Ω

Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor

Καλημέρα Κώστα.

Παιδιά ας δούμε δυο ασκήσεις:

Screenshot-3

Μπορεί να έχουν εξαιρεθεί, όμως υποβάλλεται η ιδέα ότι μεταβάλλεται η μαγνητική ροή διότι ο αγωγός "κόβει στάχυα σαν δρεπάνι".

Στις ασκήσεις αυτές δεν έχουμε κλειστούς βρόχους.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor

Κώστα διαφώνησα και τότε, διαφωνώ και σήμερα.

Μία είναι η πηγή με Ε=Βυl και αντίσταση R΄ .

Δεν γίνονται δύο οι πηγές επειδή κάναμε δυο λογαριασμούς.

Κώστας Ψυλάκος
Editor
9 μήνες πριν

Γιαννη η καταληξη – συμπερασμα απο το σχολιο του Μητροπολου που ανεφερα πιο πανω :

Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor

Και άσχετα με το τι συζητάμε ή συζητήσαμε:

1. Η άσκηση υπάρχει.

2. Δεν έχει εξαιρεθεί, εκτός αν εξαιρέθηκε συμπληρωματικά και μου ξέφυγε.

Επομένως πρέπει να διδαχθεί με τον καλύτερο τρόπο.

Θεωρώ πως ο καλύτερος τρόπος είναι dΦ/dt = B.dS/dt όπου dS η επιφάνεια που σαρώνει ο αγωγός.

Η σκέψη νομιμοποιείται (αν όχι επιβάλλεται) από τις 58 και 59 που εξαιρέθηκαν μεν, βασίζονται δε σε λογική που δεν εξαιρέθηκε.

Η φιλοσοφία ενός κεφαλαίου δεν εξαιρείται.

 

Εννοείται ότι έκανα και την άσκηση του βιβλίου και παραλλαγή της. Αν πέσει δεν θα αισθανθώ τύψεις.

Η απόφαση ανήκει στον καθένα από μας.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor

Κώστα δεν διαφωνώ με αυτό για την μετατροπή ενέργειας.

Ξεκάθαρα λέω:

-Θα ρισκάρει κάποιος να μην διδάξει την άσκηση του σχολικού βιβλίου;

Μπήκα τότε στην τάξη και ρώτησα. Είπαν ότι δεν μεταβάλλεται η ροή διότι….. Είπα για δρεπάνια, στάχυα και άλλα αγροτικά.

Όταν έγιναν οι ασκήσεις του φυράματος αυτού, τους είπα: 

-Σας παρουσίασα το θέμα. Θα κοιμάμαι ήσυχος την παραμονή. Μην μου ζητήσετε τον λόγο αν σκοτώσετε ανάλογη άσκηση.

Οι μπόμπιρες  είχαν συναντήσει τις τρεις αντιστάσεις και στην Β΄ στην τάξη και στις Εξετάσεις του Ιουνίου. Τότε όμως έκαναν ταλάντωση-κρούση!

Εδώ που τα λέμε αν τους ζητηθεί η VΚΛ μπορεί να την σκοτώσουν με τη μέθοδο των δύο ΗΕΔ και των δύο κυκλωμάτων.