Στο σχήμα απεικονίζεται αγωγός ΝΡ μήκους L και αντίστασης R, που κινείται με σταθερή ταχύτητα u κάθετα στις δυναμικές γραμμές του ομογενούς μαγνητικού πεδίου B ,που εκτείνεται σε όλο το χώρο. Το μεταλλικό πλαίσιο ΑΓΔΖ έχει αντιστάσεις R1 στην ΑΖ και R2 στην ΓΔ, ενώ οι πλευρές ΑΓ και ΔΖ δεν έχουν αντίσταση. Ο κινούμενος αγωγός δεν παρουσιάζει τριβές στην κίνησή του, και είναι διαρκώς σε επαφή με τους αγωγούς ΑΓ και ΖΔ, που έχουν αρκετό μήκος. Είναι ΑΖ=ΓΔ=d.
Δίνονται:
L=0.6m ,d=0.5m,R=3.6Ω,R1=3Ω ,R2=6Ω ,B=1T ,u=6 m/s
Ζητούνται:
1.οι εντάσεις των ρευμάτων σε κάθε κλάδο του κυκλώματος
2.Η δύναμη που ασκούμε στον αγωγό ΡΝ
3.Ο ρυθμός που προσφέρουμε ενέργεια στο σύστημα
4.Η ΗΕΔ που αναπτύσσεται στον κινούμενο αγωγό, καθώς και η τάση VΚΛ
5.Το φορτίο που πέρασε από μια διατομή του αγωγού ΚΛ σε χρόνο 0.5s
απαντήσεις σε word
Καλημέρα Υλικονέτ.
Χθές είχα ένα τηλέφωνο από μια παλιά μου μαθήτρια, νυν Φυσικό σε ιδιωτικό σχολείο, η οποία μου έθεσε ένα πρόβλημα σαν αυτό που ανάρτησα στο φόρουμ.
Το πρόβλημα που μου έθεσε είναι: είναι εντός ή εκτός της ύλης των εξετάσεων, ένα τέτοιο θέμα;
Μαθητής της απάντησε ότι ''αφού η μαγνητική ροή από το πλαίσιο ΑΓΔΖ είναι σταθερή, δεν έχουμε εμφάνιση ΗΕΔ''
άλλος μαθητής είπε πως ''στον κινούμενο αγωγό αναπτύσσεται ΗΕΔ στον ΚΛ ίση με Εεπ.=2Βud, μία από τον δεξιό βρόχο Bud και μία από τον αριστερό Bud, άρα συνολικά 2Bud''!
Εγώ της έδωσα μια απάντηση που τη γράφω τώρα. Εννοείται ότι δεν κάνουμε χρήση του Lorenz , αφού είναι εκτός ύλης!(κακώς)!
Μπορεί να τεθεί ένα τέτοιο θέμα; Αν ναι, πως πρέπει να κινηθεί ο υποψήφιος, ώστε η απάντησή του να είναι εντός της εξεταζόμενης ύλης;
Θα ήθελα τις τοποθετήσεις συναδέλφων, πλησιάζει ο καιρός των εξετάσεων.
Υπ'όψιν, την άσκηση την έδωσε στο μαθητή ο φροντιστής του.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Καλημέρα Πρόδρομε.
Ασκήσεις που εξαιρέθηκαν:
Μια απάντηση ενός μαθητή θα μπορούσε να είναι κάπως έτσι:
Η ροή στο αριστερό κύκλωμα μεταβάλλεται…… Βυl με πολικότητα + πάνω και – κάτω.
Η ροή στο δεξί κύκλωμα μεταβάλλεται…… Βυl με πολικότητα + πάνω και – κάτω.
Επομένως έχουμε μία ΗΕΔ = Βυl, με πολικότητα + πάνω και – κάτω.
Καλημέρα σας!
Είχε γίνει μεγάλη συζήτηση για το θέμα αυτό Πρόδρομε.
Παρακάτω δίνω το link αυτής της συζήτησης όπου φαίνεται και ένα πολύ σημαντικό σχόλιο του Δ. Μητρόπουλου για το θέμα
Ε Δ Ω
Καλημέρα Κώστα.
Παιδιά ας δούμε δυο ασκήσεις:
Μπορεί να έχουν εξαιρεθεί, όμως υποβάλλεται η ιδέα ότι μεταβάλλεται η μαγνητική ροή διότι ο αγωγός "κόβει στάχυα σαν δρεπάνι".
Στις ασκήσεις αυτές δεν έχουμε κλειστούς βρόχους.
Κώστα διαφώνησα και τότε, διαφωνώ και σήμερα.
Μία είναι η πηγή με Ε=Βυl και αντίσταση R΄ .
Δεν γίνονται δύο οι πηγές επειδή κάναμε δυο λογαριασμούς.
Γιαννη η καταληξη – συμπερασμα απο το σχολιο του Μητροπολου που ανεφερα πιο πανω :
Και άσχετα με το τι συζητάμε ή συζητήσαμε:
1. Η άσκηση υπάρχει.
2. Δεν έχει εξαιρεθεί, εκτός αν εξαιρέθηκε συμπληρωματικά και μου ξέφυγε.
Επομένως πρέπει να διδαχθεί με τον καλύτερο τρόπο.
Θεωρώ πως ο καλύτερος τρόπος είναι dΦ/dt = B.dS/dt όπου dS η επιφάνεια που σαρώνει ο αγωγός.
Η σκέψη νομιμοποιείται (αν όχι επιβάλλεται) από τις 58 και 59 που εξαιρέθηκαν μεν, βασίζονται δε σε λογική που δεν εξαιρέθηκε.
Η φιλοσοφία ενός κεφαλαίου δεν εξαιρείται.
Εννοείται ότι έκανα και την άσκηση του βιβλίου και παραλλαγή της. Αν πέσει δεν θα αισθανθώ τύψεις.
Η απόφαση ανήκει στον καθένα από μας.
Κώστα δεν διαφωνώ με αυτό για την μετατροπή ενέργειας.
Ξεκάθαρα λέω:
-Θα ρισκάρει κάποιος να μην διδάξει την άσκηση του σχολικού βιβλίου;
Μπήκα τότε στην τάξη και ρώτησα. Είπαν ότι δεν μεταβάλλεται η ροή διότι….. Είπα για δρεπάνια, στάχυα και άλλα αγροτικά.
Όταν έγιναν οι ασκήσεις του φυράματος αυτού, τους είπα:
-Σας παρουσίασα το θέμα. Θα κοιμάμαι ήσυχος την παραμονή. Μην μου ζητήσετε τον λόγο αν σκοτώσετε ανάλογη άσκηση.
Οι μπόμπιρες είχαν συναντήσει τις τρεις αντιστάσεις και στην Β΄ στην τάξη και στις Εξετάσεις του Ιουνίου. Τότε όμως έκαναν ταλάντωση-κρούση!
Εδώ που τα λέμε αν τους ζητηθεί η VΚΛ μπορεί να την σκοτώσουν με τη μέθοδο των δύο ΗΕΔ και των δύο κυκλωμάτων.