Τελικό Διαγώνισμα Φυσικής Γ Λυκείου 2020

A4.  Το τετράγωνο πλαίσιο ΚΛΜΝ του σχήματος είναι ακίνητο με το επίπεδό του παράλληλο στις γραμμές oριζόντιου ομογενούς μαγνητικού πεδίου και εκτός λοιπών αλληλεπιδράσεων. Τη χρονική στιγμή t = 0 ρευματοδοτούμε το πλαίσιο με ρεύμα ωρολογιακής φοράς:

α. Όλες οι πλευρές του πλαισίου θα δεχτούν δύναμη Laplace

β. Μόνο οι πλευρές ΚΛ και ΜΝ του πλαισίου θα δεχτούν δύναμη Laplace

γ. To πλαίσιο θα δεχτεί συνισταμένη δύναμη Laplace προς τα δεξιά

δ. Στο πλαίσιο θα ασκηθεί ζεύγος δυνάμεων

Το διαγώνισμα σε word

και σε pdf

Οι απαντήσεις σε word

και σε pdf

(Visited 18,560 times, 15 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
55 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Κωνσταντίνος Σαράμπαλης

Αποστόλη, πολύ καλό. Απλωμένο σε όλη την ύλη. Όπως πρέπει. Χωρίς υπερπαραγωγές. Μου άρεσαν ιδιαίτερα τα Β.

Επειδή χρησιμοποιώ και εγώ το Corel 2010 εδώ και πολλά χρόνια ένας τρόπος να βάζεις βέλη στα διανύσματα και να μην ταλαιπωρείσαι με το μήκος τους είναι, αν έχεις το mathtype από το παλιό Word, το καλείς μέσα από το Corel (edit, insert new onject, …), κλπ.

Να είσαι καλά.

Τζίκας Γεώργιος
9 μήνες πριν

Αποστόλη καλησπέρα.Την προηγούμενη Κυριακή,ολοκλήρωσα-καθαρόγραψα το τελικό διαγώνισμα που θα βάλω στους μαθητές μου στις 31/5.Την ερχόμενη Κυριακή τα παιδιά μου,θα συμμετάσχουν στα επαναληπτικά θέματα της ΟΕΦΕ,οπότε το «κερασάκι» των θεμάτων ,όπως κάθε χρόνο είναι το δικό μου,τελευταίο τους διαγώνισμα.Η έκπληξη που δοκίμασα βλέποντας το Θέμα Γ του διαγωνίσματός σου ήταν μεγάλη,διότι το Θέμα Δ  στο δικό μου διαγώνισμα,είναι το ίδιο κατά βάση πρόβλημα με τις εξής διαφορές.Η ράβδος είναι μεταλλική και αρχικά διαρρέεται από ρεύμα προς τα δεξιά,ενώ βρίσκεται μέσα σε Ο.Μ.Π.με τις γραμμές κάθετες στο επίπεδο του σχήματος και το 1ο ερώτημα είναι να προσδιορίσετε το μέτρο και την κατεύθυνση της έντασης Β,ώστε η ράβδος οριακά να μην ανυψώνεται.Στη συνέχεια αποσυνδέουμε την ράβδο από το κύκλωμα και καταργούμε το Ο.Μ.Π.Το βλήμα έρχεται οριζόντια ,σφηνώνεται στο σώμα και στο 2ο ερώτημα ζητάω ποιό κλάσμα της Καρχ,βλ. είναι η απώλεια ενέργειας του συστήματος κατά την κρούση και την μεταβολή της ορμής του βλήματος κατά την κρούση.Στο 3ο ζητάω την χρονική εξίσωση της απομάκρυνσης της αατ του συσσωματώματος .Στο 4ο την γραφική παράσταση της κάθετης δύναμης στήριξης που δέχεται η ράβδος από το αριστερό υποστήριγμα συναρτήσει της απομάκρυνσης και στο 5ο ερώτημα ζητάω τη χρονική στιγμή που θα ανατραπεί η ράβδος.Με εντυπωσιάζει οτι εκτιμήσαμε οτι είναι ένα πρόβλημα γιά εξετάσεις και χαίρομαι πολύ.Εύχομαι να είσαι γερός,δημιουργικός και καλή επιτυχία στους μαθητές σου.

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Αποστόλη. Στο Β4 λες για λείο επίπεδο, προφανώς για να γράψεις

Κατά την πρόσκρουση είναι ΣFx=0  οπότε A.Δ.Ο. στην οριζόντια διεύθυνση και να βγάλεις το αποτέλεσμα..

Πρέπει ο μαθητής να καταλάβει ότι η απώλεια ενέργειας οφείλεται στις δυνάμεις που εμφανίζονται στον κατακόρυφο άξονα! Και φυσικά να αποδοθεί η απώλεια ενέργειας στην μόνιμη παραμόρφωση του σώματος (ίσως!). Μήπως υπάρχει  κάποια αντίφαση; 

Το θέτω σαν ερώτημα προς συζήτηση!Μπορεί να υπάρξει τέτοιο επίπεδο; 

 

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Αποστόλη οι απώλειες ενέργειας οφείλονται στη δύναμη που αναπτύσσεται στον κατακόρυφο άξονα, αφού το οριζόντιο επίπεδο είναι λείο.

Άρα στο σώμα ή έχουμε κάποια μόνιμη παραμόρφωση ή πρόσκαιρη, με αποτέλεσμα η έχουμε απώλειες ενέργειας.

Σε τί άλλο να οφείλεται η απώλεια ενέργειας;

Κωστας Πυροβολου
9 μήνες πριν

Πολύ καλό Αποστόλη

Στο θέμα Γ περιμένα διαβάζοντας ότι θα ζητήσεις δύναμη σε συνάρτηση με τη θέση από τη σφήνα και γραφική παράσταση αλλά μάλλον θα ζόριζε πολύ το πράγμα.

όπως και να έχει και πάλι μπράβο σου

Δημήτρης Αγαλόπουλος

Αποστολή ωραίο το διαγώνισμα σου! 

Μια γνώμη μόνο από όλους τους φίλους της συζήτησης και φυσικά από εσένα !

Στη συνθέτη αν δοθεί παρόμοιο θέμα δεν πρέπει να δίνονται ότι :εφθ=1/4 που αντιστοιχεί στις 14 μοίρες περίπου και οι πραξεις όπως  οτι: sqrt0,34×συν59=0.3 ώστε να βγαινει αποτέλεσμα 0.6π και από την εξίσωση της συνθέτης, εκτός από την αρχη της επαλληλιας που όμορφα μας έδωσες για να την τονισεις;

Είναι δίκαιο για έναν μαθητή να γνωρίζει  τη λυση ,και να του έχουν στήσει παγίδα στις πράξεις ;

Έχει συμβεί βέβαια και στο παρελθόν αν θυμάμαι καλά σε ταλάντωση ή κύμα η μη γνώση τριγωνομετρικου αριθμού και κάναμε ντριπλα με τετραγωνισμο στις εξισώσεις της απομάκρυνσης και της ταχυτητας για υπολογισμο της ταχυτητας..

Αποστόλη καλά έκανες και το θυμησες  για ολους μας,αλλά στις εξετασεις δεν προτιμώ μονοσήμαντες λύσεις…

Ειδικά φέτος..Να είσαι καλά που το εβαλες εσυ.. 

Τζίκας Γεώργιος
9 μήνες πριν

.Συνάδελφε Δημήτρη Αγαλόπουλε,εμένα μου άρεσε πολύ,έτσι δοσμένο το ερώτημα,όπως το έθεσε ο Αποστόλης.Θεωρώ οτι ο υποψήφιος ,ακολουθώντας την πεπατημένη θα βρεθεί προ αδιεξόδου,όχι παγίδας ,οπότε θα αναγκαστεί να σκεφτεί εναλλακτικά και να θυμηθεί την αρχή της επαλληλίας.Αν παρ´ολα αυτά έπρεπε να δώσει κανείς και μιά δυνατότητα στον υποψήφιο,που πήγε να αντιμετωπίσει το θέμα κατά τα γνωστά,για να αποφύγουμε όπως λες το μονοσήμαντο της επίλυσης,νομίζω οτι αρκεί να δοθεί η τριγωνομετρική εξίσωση συν(α+Β)=συνα.συνβ – ημα.ημβ,διότι από τον νόμο των ημιτόνων μπορεί να βρεθεί το ημθ και στη συνέχεια το συνθ