Συνισταμένη δύναμη ή συνισταμένη ροπή

Καλησπέρα συνάδελφοι. Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι για την άσκηση 28, σελίδα 183, τεύχος Α , της Γ Λυκείου.

Με τη ράβδο – αγωγό που ισορροπεί σχηματίζοντας γωνία 30 μοιρών με την κατακόρυφη.

Τη σχέση  mgημ30 = FL την απέδειξα από το Στ =0, σε μαθητή.

Συνάδελφος είπε ότι αυτό είναι λάθος και ότι προκύπτει από το ΣF =0

To λυσάρι του σχολείου δε σχεδιάζει δύναμη στην άρθρωση.

Μπορεί το αποτέλεσμα να είναι το ίδιο, όμως νομίζω ότι το σωστό είναι να σχεδιαστεί δύναμη στην άρθρωση, όχι υποχρεωτικά στη διεύθυνση της ράβδου, και να υπολογιστεί από το Στ=0 η λύση. Το ότι εκ των υστέρων θα προκύψει ότι η δύναμη της άρθρωσης θα έχει τη διεύθυνση της ράβδου είναι άλλο ζήτημα.

Εσείς τι λέτε;

Ευχαριστώ!

(Visited 585 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
10 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Η άσκηση:

Screenshot-2

Βαγγέλης Κουντούρης

ως "συνένοχος" για τη συγγραφή του βιβλίου, Βασίλη, (άλλος συνάδελφος, πάντως, είχε την ευθύνη του κεφαλαίου), προφανώς έχεις δίκιο, πρόκειται για ισορροπία στερεού (που αφαιρέθηκε φέτος!), άρα ροπές ως προς το σημείο της άρθρωσης (θυμίζω ότι το κεφάλαιο είναι από το βιβλίο της Β΄ Γενικής, ενώ το στερεό διδασκόταν στη Γ΄ Κατεύθυνσης)

πρόταση, αν κάποιος εκεί στο υπουργείο μας διαβάζει: να αφαιρεθεί η άσκηση από τη διδακτέα ύλη

 

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 έτος πριν

Καλημέρα Βασίλη, καλημέρα Βαγγέλη.

Βασίλη η άσκηση κακώς είχε μπει στο βιβλίο της Β΄Λυκείου, τότε….

Πράγματι είναι ισορροπία στερεού και πρέπει να επιλυθεί με την βοήθεια των ροπών.

Σήμερα όμως που οι μαθητές διδάσκονται στερεό, δεν καταλαβαίνω Βαγγέλη, γιατί ζητάς να εξαιρεθεί!!!

Ίσα- ίσα είναι μια εφαρμογή σύνθετης άσκησης που συνδυάζει Η/Μ με στερεό.

Κακό είναι;

 

Βαγγέλης Κουντούρης

ωχ, Διονύση,

είχα την εντύπωση ότι το Στερεό αφαιρέθηκε από την ύλη φέτος, δεν αφαιρέθηκε;

αν, όχι, εννοείται αποσύρω την πρόταση, αλλά παραμένει η θέση μου ότι η λύση της γίνεται με ροπές

παραείμαι "εκτός" μου φαίνεται…

Βαγγέλης Κουντούρης

και πάντως, αν το στερεό παραμένει, η άσκηση πρέπει να κρατηθεί και να διδαχθεί μετά από αυτό, αφού βρίσκεται στο κεφάλαιο Α που προηγείται ή δεν προηγείται; 

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 έτος πριν

Δεν διαφωνούμε Βαγγέλη στο ποια είναι η σωστή λύση!

Έγραψα παραπάνω:

"Πράγματι είναι ισορροπία στερεού και πρέπει να επιλυθεί με την βοήθεια των ροπών."

Και προφανώς μπορεί να επιλυθεί αφού πρώτα οι μαθητές διδαχτούν την ισορροπία στερεού.

Βαγγέλης Κουντούρης

το είδα, Διονύση, ότι δεν διαφωνείς, κλασσική για στερεό είναι (αν και κάποιος μπορεί να επικαλεστεί "παράνομα;", ότι "αν τρεις δυνάμεις ισορροπούν είναι συντρέχουσες", άλλο ότι αυτο έπεται των ροπών), αλλά το στερεό δεν αφαιρέθηκε, διότι, λέε κάποια σχολεία δεν πρόλαβαν; έχω καταλάβει λάθος; άλλο κεφάλαιο αφαιρέθηκε ή κανένα;

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 έτος πριν

Γεια σου Βαγγέλη.

Η ισορροπία στερεού είναι εντός ύλης!

Μέχρι εκεί…

Από ροπή αδράνειας και μετά… εκτός!

Βαγγέλης Κουντούρης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

α, ναι, ωραία, καθαρά πράματα, μπράβο, απεδόθη δικαιοσύνη, το σωστό…