Καλησπέρα συνάδελφοι. Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι για την άσκηση 28, σελίδα 183, τεύχος Α , της Γ Λυκείου.
Με τη ράβδο – αγωγό που ισορροπεί σχηματίζοντας γωνία 30 μοιρών με την κατακόρυφη.
Τη σχέση mgημ30 = FL την απέδειξα από το Στ =0, σε μαθητή.
Συνάδελφος είπε ότι αυτό είναι λάθος και ότι προκύπτει από το ΣF =0
To λυσάρι του σχολείου δε σχεδιάζει δύναμη στην άρθρωση.
Μπορεί το αποτέλεσμα να είναι το ίδιο, όμως νομίζω ότι το σωστό είναι να σχεδιαστεί δύναμη στην άρθρωση, όχι υποχρεωτικά στη διεύθυνση της ράβδου, και να υπολογιστεί από το Στ=0 η λύση. Το ότι εκ των υστέρων θα προκύψει ότι η δύναμη της άρθρωσης θα έχει τη διεύθυνση της ράβδου είναι άλλο ζήτημα.
Εσείς τι λέτε;
Ευχαριστώ!
Η άσκηση:
ως "συνένοχος" για τη συγγραφή του βιβλίου, Βασίλη, (άλλος συνάδελφος, πάντως, είχε την ευθύνη του κεφαλαίου), προφανώς έχεις δίκιο, πρόκειται για ισορροπία στερεού (που αφαιρέθηκε φέτος!), άρα ροπές ως προς το σημείο της άρθρωσης (θυμίζω ότι το κεφάλαιο είναι από το βιβλίο της Β΄ Γενικής, ενώ το στερεό διδασκόταν στη Γ΄ Κατεύθυνσης)
πρόταση, αν κάποιος εκεί στο υπουργείο μας διαβάζει: να αφαιρεθεί η άσκηση από τη διδακτέα ύλη
Καλημέρα Βασίλη, καλημέρα Βαγγέλη.
Βασίλη η άσκηση κακώς είχε μπει στο βιβλίο της Β΄Λυκείου, τότε….
Πράγματι είναι ισορροπία στερεού και πρέπει να επιλυθεί με την βοήθεια των ροπών.
Σήμερα όμως που οι μαθητές διδάσκονται στερεό, δεν καταλαβαίνω Βαγγέλη, γιατί ζητάς να εξαιρεθεί!!!
Ίσα- ίσα είναι μια εφαρμογή σύνθετης άσκησης που συνδυάζει Η/Μ με στερεό.
Κακό είναι;
Καλημέρα Γιάννη, καλημέρα Βαγγέλη, καλημέρα Διονύση, καλημέρα σε όλους.
Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και το σχολιασμό.
Πράγματι κι εγώ την προτείνω σαν μια εφαρμογή σύνθετης άσκησης που συνδυάζει Η/Μ με στερεό.
ωχ, Διονύση,
είχα την εντύπωση ότι το Στερεό αφαιρέθηκε από την ύλη φέτος, δεν αφαιρέθηκε;
αν, όχι, εννοείται αποσύρω την πρόταση, αλλά παραμένει η θέση μου ότι η λύση της γίνεται με ροπές
παραείμαι "εκτός" μου φαίνεται…
και πάντως, αν το στερεό παραμένει, η άσκηση πρέπει να κρατηθεί και να διδαχθεί μετά από αυτό, αφού βρίσκεται στο κεφάλαιο Α που προηγείται ή δεν προηγείται;
Δεν διαφωνούμε Βαγγέλη στο ποια είναι η σωστή λύση!
Έγραψα παραπάνω:
"Πράγματι είναι ισορροπία στερεού και πρέπει να επιλυθεί με την βοήθεια των ροπών."
Και προφανώς μπορεί να επιλυθεί αφού πρώτα οι μαθητές διδαχτούν την ισορροπία στερεού.
το είδα, Διονύση, ότι δεν διαφωνείς, κλασσική για στερεό είναι (αν και κάποιος μπορεί να επικαλεστεί "παράνομα;", ότι "αν τρεις δυνάμεις ισορροπούν είναι συντρέχουσες", άλλο ότι αυτο έπεται των ροπών), αλλά το στερεό δεν αφαιρέθηκε, διότι, λέε κάποια σχολεία δεν πρόλαβαν; έχω καταλάβει λάθος; άλλο κεφάλαιο αφαιρέθηκε ή κανένα;
Γεια σου Βαγγέλη.
Η ισορροπία στερεού είναι εντός ύλης!
Μέχρι εκεί…
Από ροπή αδράνειας και μετά… εκτός!
α, ναι, ωραία, καθαρά πράματα, μπράβο, απεδόθη δικαιοσύνη, το σωστό…