Δύο αγωγοί, ο ένας απείρου μήκους.

65

Στα παρακάτω σχήματα, έχουμε έναν ευθύγραμμο αγωγό (ε), πολύ μεγάλου (απείρου) μήκους, ο οποίος διαρρέεται από ρεύμα έντασης Ι και έναν ομογενή αγωγό (ΑΓ) μήκους 2α, ο οποίος διαρρέεται από ρεύμα έντασης Ι1.

19

  1. Στο (1ο) σχήμα, οι αγωγοί είναι παράλληλοι και η απόσταση μεταξύ τους είναι α. Από ποια εξίσωση υπολογίζεται η ασκούμενη στον ΑΓ δύναμη Laplace F1, από το μαγνητικό πεδίο του αγωγού (ε);
  2. Να κατατάξετε τις ασκούμενες δυνάμεις στον αγωγό ΑΓ, κατά φθίνουσα σειρά (όσον αφορά τα μέτρα τους), δίνοντας σύντομες δικαιολογήσεις.
  3. Σε ποιες από τις παραπάνω περιπτώσεις, ο αγωγός ΑΓ, τείνει να περιστραφεί εξαιτίας της ασκούμενης δύναμης Laplace;

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Δύο αγωγοί, ο ένας απείρου μήκους.
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13 Δύο αγωγοί, ο ένας απείρου μήκους.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
12 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Διονύση.

Είναι απ'αυτές που λέμε,…"ερωτήσεις κρίσεως" και μου 'ρθε τούτο εις τον νου να σου αφιερώσω…

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Ωραίο Β θέμα Διονύση, μπράβο!!

Και είναι εντός της εξεταζόμενης ύλης, ..οριακά.

Το αναφέρει το σχολικό βιβλίο με το μολύβι, όπου αν η δύναμη δεν διέρχεται από το κέντρο μάζας του μολυβιού, αυτό θα κάνει σύνθετη κίνηση! 

Το δύσκολο του ερωτήματος είναι να σκεφτεί ο υποψήφιος ότι στις περιπτώσεις 2 και 3 ,η συνισταμένη δύναμη Laplace δεν έχει σημείο εφαρμογής το μέσο του αγωγού ΑΓ!

Να είσαι καλά.

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Όχι βέβαια! Γι'αυτό το ανάφεραν.

Είμαι αυτής της λογικής θεμάτων, όπου ο υποψήφιος θα πρέπει να "ξεφύγει" από τα πρότυπα που έχει διδαχθεί και να παράξει σκέψη.

Τώρα, αν το έχει δει κάπου, όπως εδώ, απλώς θα .. περπατήσει σφυρίζοντας το θέμα!!

Ας είναι αυτού του χαρακτήρα τα θέματα τύπου Β, και τα Α να είναι καθαρή γνώση θεωρίας. Στα θέματα Β θα μπορούσε να κάνεις το πολύ ένα με δύο τύπους, και να ..φιλολογήσεις περισσότερο.

Δυστυχώς, τίθονται μικρο-ασκήσεις, με 2 μονάδες εκ προοιμίου για την επιλογή του σωστού, και 6 η 7 για τη δικαιολόγηση.

2×3+25=32%=6,4/20

πολλές φορές είναι το δώρο που έρχεται από "κάπου" με μη απαγορευμένο τρόπο!

Καμιά Κυβέρνηση δεν τόλμησε να αλλάξει τη δομή του Α θέματος!

Σκουπίζουμε και βάζουμε τα σκουπίδια κάτω από το..χαλί!

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Είναι πολύ καλή άσκηση.

Ακριβώς διότι παρουσιάζει κάτι που έχει παρεξηγηθεί.

Δεν βλέπω τις λέξεις που γράφω με μπολντ παρά μόνο σπάνια:

Το σημείο εφαρμογής της δύναμης laplace είναι το μέσον του αγωγού όταν το πεδίο είναι ομογενές.

Σε διάφορα βιβλία βλέπουμε:

Screenshot-1

Μια εικόνα μετράει όσο πολλές λέξεις. Πείθονται όλοι ότι και σ' αυτήν την περίπτωση στο μέσον ασκείται.

 

Εδώ έρχεται ο διδάσκων. Λέει την αλήθεια και σχεδιάζει προσεγγιστικά το σωστό. Για να το κάνει αυτό χρειάζονται θέματα τέτοιου φυράματος. 

Εδώ όμως (δυστυχέστατα) έρχονται και οι άλλοι. Κριτικάρουν τέτοια θέματα ως εάν έπεσαν σε Εξετάσεις.

Δηλαδή κριτικάρουν ένα νυστέρι ως εάν ήταν ψωμομάχαιρο ή μια κωπηλατική λέμβο ως ψαρόβαρκα.

Μανόλης Μαργαρίτης

πολύ καλή για να τη δουμε ποτε σε εξετάσεις

Κωστας Πυροβολου
18/05/2020 5:07 ΜΜ

Πολύ καλό Διονύση μπράβο.

Το έκανα το πρωί και … έγινε λίγο χαμούλης

Δεν μπορούν πραγματικά να καταλάβουν τι σημαίνει ολοκλήρωμα. Μάλιστα ένας μου λέει: καλά κύριε και θα κάστουμε εμείς να κόβουμε τον αγωγό σε μικρά κομμάτια ; Και θα προλάβουμε ; Πείτε μας που πρέπει να μπαίνει η δύναμη να τη βάζουμε από την αρχή.

Προσπάθησα να εξηγήσω ξανά ότι όχι απ'έξω η άσκηση αλλά ο τρόπος σκέψης και μάταια

Μακάρι κάποιος να κατάλαβε και να εφαρμόσει αν πέσει κάτι τέτοιο και φυσικά μακάρι οι δικοί σς να είναιμέσα σε αυτούς γιατί δυστυχώς οι δικοί μου….

Πολλά πολλά ευχαριστώ

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλησπέρα παιδιά.

Κάποτε διδασκόταν ο νόμος Μπιό -Σαβάρ. Οι μαθητές διδάσκονταν ή και έλυναν μόνοι τους πως βρίσκουμε το μαγνητικό πεδίο στο κέντρο κυκλικού αγωγού. Παρούσα φυσικά ή ιδέα του κοψίματος του αγωγού σε στοιχειώδη τμήματα.

Φέτος παρουσιάστηκε (όπου πρόλαβαν) ή θα παρουσιαζόταν  η ιδέα του κοψίματος ενός σώματος σε στοιχειώδη κομμάτια ώστε να φανεί γιατί η κινητική ενέργεια είναι ίση με 0,5.Ι.ω^2.

Να μην υπενθυμίσω όσα επί Δεσμών συναντούσαν.

Η λογική αυτή εγκαταλείφθηκε. Ένα το κρατούμενο.

Το δεύτερο κρατούμενο είναι πως δεν θέλουν να αποκτήσει προβάδισμα ο συμμαθητής τους που τις δύο πρώτες τάξεις ήταν μαθητής και δεν προετοιμαζόταν εντατικά για κρούσεις-ταλαντώσεις (διαβάστε το ως μία λέξη απνευστί). Ως κακομαθημένα μωρά βγάζουν φωνήν μεγάλην όταν εμφανίζεται κάτι απλό γεωμετρικό:

-Και που θες να θυμάμαι; Πες μου τι να κάνω σε κάθε περίπτωση. Και σύντομα μάλιστα χωρίς πολλά λόγια.

Εμείς υποκύπτουμε όπως υποκύπτουμε σε ένα μωρό ώστε να σταματήσει το κλάμα. Αν μάλιστα δεν πέφτουν και τέτοια θέματα ένας λόγος παραπάνω να υποκύψουμε και να μην ασχοληθούμε με τέτοιες λογικές.

Αν τώρα πέσει παρ' ελπίδα κάτι που θα τους ταλαιπωρήσει ή ακόμα και δεν θα απαντήσουν;

Αστράφτουμε και βροντάμε.

Οι της ΚΕΕ φοβούμενοι αστραπές και βροντές βάζουν θέματα που είναι από αυτά που κάναμε. Θα έπρεπε να τους ευχαριστήσουμε:

-Να είστε καλά φίλοι μου που δεν εξετέθην.

Αντί για ευχαριστώ τους τα ψέλνουμε με κάθε ευκαιρία, όμως άλλο θέμα αυτό.

Έτσι μπαίνουν οι υπερπαραγωγές και τα υβρίδια. Οι υπερπαραγωγές (Μπεν Χούρ) αρέσουν, αντιμετωπίζονται, έχουν διδαχθεί έστω τμηματικά. Τα υβρίδια (Ζορρό εναντίον Μασίστα) είναι πιο κακόγουστα αλλά εκτιμώνται:

-Ορίστε ένα πραγματικά συνδυαστικό θέμα!

Έτσι το στερεό μαζί με τα ρευστά συναντούν μια ταλαντευόμενη ράβδο σε μαγνητικό πεδίο.