Στα παρακάτω σχήματα, έχουμε έναν ευθύγραμμο αγωγό (ε), πολύ μεγάλου (απείρου) μήκους, ο οποίος διαρρέεται από ρεύμα έντασης Ι και έναν ομογενή αγωγό (ΑΓ) μήκους 2α, ο οποίος διαρρέεται από ρεύμα έντασης Ι1.
- Στο (1ο) σχήμα, οι αγωγοί είναι παράλληλοι και η απόσταση μεταξύ τους είναι α. Από ποια εξίσωση υπολογίζεται η ασκούμενη στον ΑΓ δύναμη Laplace F1, από το μαγνητικό πεδίο του αγωγού (ε);
- Να κατατάξετε τις ασκούμενες δυνάμεις στον αγωγό ΑΓ, κατά φθίνουσα σειρά (όσον αφορά τα μέτρα τους), δίνοντας σύντομες δικαιολογήσεις.
- Σε ποιες από τις παραπάνω περιπτώσεις, ο αγωγός ΑΓ, τείνει να περιστραφεί εξαιτίας της ασκούμενης δύναμης Laplace;
ή
Δύο αγωγοί, ο ένας απείρου μήκους.
Δύο αγωγοί, ο ένας απείρου μήκους.
Καλησπέρα Διονύση.
Είναι απ'αυτές που λέμε,…"ερωτήσεις κρίσεως" και μου 'ρθε τούτο εις τον νου να σου αφιερώσω…
Καλησπέρα Παντελή.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό και την αφιέρωση…
Ωραίο Β θέμα Διονύση, μπράβο!!
Και είναι εντός της εξεταζόμενης ύλης, ..οριακά.
Το αναφέρει το σχολικό βιβλίο με το μολύβι, όπου αν η δύναμη δεν διέρχεται από το κέντρο μάζας του μολυβιού, αυτό θα κάνει σύνθετη κίνηση!
Το δύσκολο του ερωτήματος είναι να σκεφτεί ο υποψήφιος ότι στις περιπτώσεις 2 και 3 ,η συνισταμένη δύναμη Laplace δεν έχει σημείο εφαρμογής το μέσο του αγωγού ΑΓ!
Να είσαι καλά.
Σε ευχαριστώ και για το σχόλιο αυτό Πρόδρομε.
Το ότι αν η δύναμη που ασκείται σε στερεό. παρουσιάζει ροπή ως προς το κέντρο μάζας του, τότε θα περιστραφεί, είναι στην ύλη που θα εξετασθούν τα παιδιά και οφείλουν να το γνωρίζουν.
Αυτό που ήθελα να δείξω παραπάνω και το οποίο δεν ξέρω πόσο έχει περάσει, είναι ποιο θεωρούμε ως σημείο εφαρμογής της δύναμης Laplace. Πόσο έχουν καταλάβει τα παιδιά αυτό που λέμε ότι ασκείται στο μέσον; Είναι κατανοητό ότι αν το πεδίο είναι ανομοιογενές,στην πραγματικότητα σκεφτόμαστε στη λογική του “χωρίζουμε τον αγωγό σε μικρά τμήματα” και προσθέτουμε τις συνιστώσες;
Και αν τα μαθηματικά τους εργαλεία δεν τους επιτρέπουν υπολογισμούς (πώς πάμε από ολοκληρώματα; Προφανώς τζιζ…) μήπως πρέπει να προσεγγίζουν απλά ποιοτικά την παραπάνω λογική;
Ή θα τα αφήσουμε να σχεδιάζουν πάντα στο μέσον του ευθύγραμμου τμήματος την δύναμη;
Όχι βέβαια! Γι'αυτό το ανάφεραν.
Είμαι αυτής της λογικής θεμάτων, όπου ο υποψήφιος θα πρέπει να "ξεφύγει" από τα πρότυπα που έχει διδαχθεί και να παράξει σκέψη.
Τώρα, αν το έχει δει κάπου, όπως εδώ, απλώς θα .. περπατήσει σφυρίζοντας το θέμα!!
Ας είναι αυτού του χαρακτήρα τα θέματα τύπου Β, και τα Α να είναι καθαρή γνώση θεωρίας. Στα θέματα Β θα μπορούσε να κάνεις το πολύ ένα με δύο τύπους, και να ..φιλολογήσεις περισσότερο.
Δυστυχώς, τίθονται μικρο-ασκήσεις, με 2 μονάδες εκ προοιμίου για την επιλογή του σωστού, και 6 η 7 για τη δικαιολόγηση.
2×3+25=32%=6,4/20
πολλές φορές είναι το δώρο που έρχεται από "κάπου" με μη απαγορευμένο τρόπο!
Καμιά Κυβέρνηση δεν τόλμησε να αλλάξει τη δομή του Α θέματος!
Σκουπίζουμε και βάζουμε τα σκουπίδια κάτω από το..χαλί!
"Σκουπίζουμε και βάζουμε τα σκουπίδια κάτω από το..χαλί!"
Πολλά χρόνια Πρόδρομε!
Ο στρουθοκαμηλισμός στα καλύτερά του!!!
Οι σκοπιμότητες φανερές, που βολεύουν όμως πολλούς…
Είναι πολύ καλή άσκηση.
Ακριβώς διότι παρουσιάζει κάτι που έχει παρεξηγηθεί.
Δεν βλέπω τις λέξεις που γράφω με μπολντ παρά μόνο σπάνια:
Το σημείο εφαρμογής της δύναμης laplace είναι το μέσον του αγωγού όταν το πεδίο είναι ομογενές.
Σε διάφορα βιβλία βλέπουμε:
Μια εικόνα μετράει όσο πολλές λέξεις. Πείθονται όλοι ότι και σ' αυτήν την περίπτωση στο μέσον ασκείται.
Εδώ έρχεται ο διδάσκων. Λέει την αλήθεια και σχεδιάζει προσεγγιστικά το σωστό. Για να το κάνει αυτό χρειάζονται θέματα τέτοιου φυράματος.
Εδώ όμως (δυστυχέστατα) έρχονται και οι άλλοι. Κριτικάρουν τέτοια θέματα ως εάν έπεσαν σε Εξετάσεις.
Δηλαδή κριτικάρουν ένα νυστέρι ως εάν ήταν ψωμομάχαιρο ή μια κωπηλατική λέμβο ως ψαρόβαρκα.
Καλησπέρα Γιάννη
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό και την κατάθεση της θέσης σου.
πολύ καλή για να τη δουμε ποτε σε εξετάσεις
Πολύ καλό Διονύση μπράβο.
Το έκανα το πρωί και … έγινε λίγο χαμούλης
Δεν μπορούν πραγματικά να καταλάβουν τι σημαίνει ολοκλήρωμα. Μάλιστα ένας μου λέει: καλά κύριε και θα κάστουμε εμείς να κόβουμε τον αγωγό σε μικρά κομμάτια ; Και θα προλάβουμε ; Πείτε μας που πρέπει να μπαίνει η δύναμη να τη βάζουμε από την αρχή.
Προσπάθησα να εξηγήσω ξανά ότι όχι απ'έξω η άσκηση αλλά ο τρόπος σκέψης και μάταια
Μακάρι κάποιος να κατάλαβε και να εφαρμόσει αν πέσει κάτι τέτοιο και φυσικά μακάρι οι δικοί σς να είναιμέσα σε αυτούς γιατί δυστυχώς οι δικοί μου….
Πολλά πολλά ευχαριστώ