Στα παρακάτω σχήματα, έχουμε έναν ευθύγραμμο αγωγό (ε), πολύ μεγάλου (απείρου) μήκους, ο οποίος διαρρέεται από ρεύμα έντασης Ι και έναν ομογενή αγωγό (ΑΓ) μήκους 2α, ο οποίος διαρρέεται από ρεύμα έντασης Ι1.
- Στο (1ο) σχήμα, οι αγωγοί είναι παράλληλοι και η απόσταση μεταξύ τους είναι α. Από ποια εξίσωση υπολογίζεται η ασκούμενη στον ΑΓ δύναμη Laplace F1, από το μαγνητικό πεδίο του αγωγού (ε);
- Να κατατάξετε τις ασκούμενες δυνάμεις στον αγωγό ΑΓ, κατά φθίνουσα σειρά (όσον αφορά τα μέτρα τους), δίνοντας σύντομες δικαιολογήσεις.
- Σε ποιες από τις παραπάνω περιπτώσεις, ο αγωγός ΑΓ, τείνει να περιστραφεί εξαιτίας της ασκούμενης δύναμης Laplace;
ή
Δύο αγωγοί, ο ένας απείρου μήκους.
Δύο αγωγοί, ο ένας απείρου μήκους.
(Visited 1.292 times, 1 visits today)
Καλησπέρα Κώστα.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό, αλλά κυρίως σε ευχαριστώ για τη μεταφορά της φράσης:
"Πείτε μας που πρέπει να μπαίνει η δύναμη να τη βάζουμε από την αρχή."
Αυτή είναι η ουσία της προετοιμασίας για τις εξετάσεις. Δος μας την απάντηση και άσε τα υπόλοιπα. Δεν υπάρχει χώρος για κανένα προβληματισμό, καμιά σκέψη. Έτοιμες συνταγές και μόνο.
Δεν μας ενδιαφέρουν τα υπόλοιπα…
Και να σκεφτεί κάποιος ότι έρχεται και η τράπεζα θεμάτων!!!
Καλησπέρα παιδιά.
Κάποτε διδασκόταν ο νόμος Μπιό -Σαβάρ. Οι μαθητές διδάσκονταν ή και έλυναν μόνοι τους πως βρίσκουμε το μαγνητικό πεδίο στο κέντρο κυκλικού αγωγού. Παρούσα φυσικά ή ιδέα του κοψίματος του αγωγού σε στοιχειώδη τμήματα.
Φέτος παρουσιάστηκε (όπου πρόλαβαν) ή θα παρουσιαζόταν η ιδέα του κοψίματος ενός σώματος σε στοιχειώδη κομμάτια ώστε να φανεί γιατί η κινητική ενέργεια είναι ίση με 0,5.Ι.ω^2.
Να μην υπενθυμίσω όσα επί Δεσμών συναντούσαν.
Η λογική αυτή εγκαταλείφθηκε. Ένα το κρατούμενο.
Το δεύτερο κρατούμενο είναι πως δεν θέλουν να αποκτήσει προβάδισμα ο συμμαθητής τους που τις δύο πρώτες τάξεις ήταν μαθητής και δεν προετοιμαζόταν εντατικά για κρούσεις-ταλαντώσεις (διαβάστε το ως μία λέξη απνευστί). Ως κακομαθημένα μωρά βγάζουν φωνήν μεγάλην όταν εμφανίζεται κάτι απλό γεωμετρικό:
-Και που θες να θυμάμαι; Πες μου τι να κάνω σε κάθε περίπτωση. Και σύντομα μάλιστα χωρίς πολλά λόγια.
Εμείς υποκύπτουμε όπως υποκύπτουμε σε ένα μωρό ώστε να σταματήσει το κλάμα. Αν μάλιστα δεν πέφτουν και τέτοια θέματα ένας λόγος παραπάνω να υποκύψουμε και να μην ασχοληθούμε με τέτοιες λογικές.
Αν τώρα πέσει παρ' ελπίδα κάτι που θα τους ταλαιπωρήσει ή ακόμα και δεν θα απαντήσουν;
Αστράφτουμε και βροντάμε.
Οι της ΚΕΕ φοβούμενοι αστραπές και βροντές βάζουν θέματα που είναι από αυτά που κάναμε. Θα έπρεπε να τους ευχαριστήσουμε:
-Να είστε καλά φίλοι μου που δεν εξετέθην.
Αντί για ευχαριστώ τους τα ψέλνουμε με κάθε ευκαιρία, όμως άλλο θέμα αυτό.
Έτσι μπαίνουν οι υπερπαραγωγές και τα υβρίδια. Οι υπερπαραγωγές (Μπεν Χούρ) αρέσουν, αντιμετωπίζονται, έχουν διδαχθεί έστω τμηματικά. Τα υβρίδια (Ζορρό εναντίον Μασίστα) είναι πιο κακόγουστα αλλά εκτιμώνται:
-Ορίστε ένα πραγματικά συνδυαστικό θέμα!
Έτσι το στερεό μαζί με τα ρευστά συναντούν μια ταλαντευόμενη ράβδο σε μαγνητικό πεδίο.