Δύο αγωγοί, ο ένας απείρου μήκους.

65

Στα παρακάτω σχήματα, έχουμε έναν ευθύγραμμο αγωγό (ε), πολύ μεγάλου (απείρου) μήκους, ο οποίος διαρρέεται από ρεύμα έντασης Ι και έναν ομογενή αγωγό (ΑΓ) μήκους 2α, ο οποίος διαρρέεται από ρεύμα έντασης Ι1.

19

  1. Στο (1ο) σχήμα, οι αγωγοί είναι παράλληλοι και η απόσταση μεταξύ τους είναι α. Από ποια εξίσωση υπολογίζεται η ασκούμενη στον ΑΓ δύναμη Laplace F1, από το μαγνητικό πεδίο του αγωγού (ε);
  2. Να κατατάξετε τις ασκούμενες δυνάμεις στον αγωγό ΑΓ, κατά φθίνουσα σειρά (όσον αφορά τα μέτρα τους), δίνοντας σύντομες δικαιολογήσεις.
  3. Σε ποιες από τις παραπάνω περιπτώσεις, ο αγωγός ΑΓ, τείνει να περιστραφεί εξαιτίας της ασκούμενης δύναμης Laplace;

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Δύο αγωγοί, ο ένας απείρου μήκους.
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13 Δύο αγωγοί, ο ένας απείρου μήκους.

(Visited 1.292 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
12 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλησπέρα παιδιά.

Κάποτε διδασκόταν ο νόμος Μπιό -Σαβάρ. Οι μαθητές διδάσκονταν ή και έλυναν μόνοι τους πως βρίσκουμε το μαγνητικό πεδίο στο κέντρο κυκλικού αγωγού. Παρούσα φυσικά ή ιδέα του κοψίματος του αγωγού σε στοιχειώδη τμήματα.

Φέτος παρουσιάστηκε (όπου πρόλαβαν) ή θα παρουσιαζόταν  η ιδέα του κοψίματος ενός σώματος σε στοιχειώδη κομμάτια ώστε να φανεί γιατί η κινητική ενέργεια είναι ίση με 0,5.Ι.ω^2.

Να μην υπενθυμίσω όσα επί Δεσμών συναντούσαν.

Η λογική αυτή εγκαταλείφθηκε. Ένα το κρατούμενο.

Το δεύτερο κρατούμενο είναι πως δεν θέλουν να αποκτήσει προβάδισμα ο συμμαθητής τους που τις δύο πρώτες τάξεις ήταν μαθητής και δεν προετοιμαζόταν εντατικά για κρούσεις-ταλαντώσεις (διαβάστε το ως μία λέξη απνευστί). Ως κακομαθημένα μωρά βγάζουν φωνήν μεγάλην όταν εμφανίζεται κάτι απλό γεωμετρικό:

-Και που θες να θυμάμαι; Πες μου τι να κάνω σε κάθε περίπτωση. Και σύντομα μάλιστα χωρίς πολλά λόγια.

Εμείς υποκύπτουμε όπως υποκύπτουμε σε ένα μωρό ώστε να σταματήσει το κλάμα. Αν μάλιστα δεν πέφτουν και τέτοια θέματα ένας λόγος παραπάνω να υποκύψουμε και να μην ασχοληθούμε με τέτοιες λογικές.

Αν τώρα πέσει παρ' ελπίδα κάτι που θα τους ταλαιπωρήσει ή ακόμα και δεν θα απαντήσουν;

Αστράφτουμε και βροντάμε.

Οι της ΚΕΕ φοβούμενοι αστραπές και βροντές βάζουν θέματα που είναι από αυτά που κάναμε. Θα έπρεπε να τους ευχαριστήσουμε:

-Να είστε καλά φίλοι μου που δεν εξετέθην.

Αντί για ευχαριστώ τους τα ψέλνουμε με κάθε ευκαιρία, όμως άλλο θέμα αυτό.

Έτσι μπαίνουν οι υπερπαραγωγές και τα υβρίδια. Οι υπερπαραγωγές (Μπεν Χούρ) αρέσουν, αντιμετωπίζονται, έχουν διδαχθεί έστω τμηματικά. Τα υβρίδια (Ζορρό εναντίον Μασίστα) είναι πιο κακόγουστα αλλά εκτιμώνται:

-Ορίστε ένα πραγματικά συνδυαστικό θέμα!

Έτσι το στερεό μαζί με τα ρευστά συναντούν μια ταλαντευόμενη ράβδο σε μαγνητικό πεδίο.