λόγω των συνθηκών που έχουν δημιουργηθεί από τον COVID-19, και μετά από συζητήσεις με συναδέλφους, αναρτήθηκαν βιντεοσκοπημένα πειράματα στη μορφή που μπορείτε να δείτε σε αυτό το κανάλι με στόχο να βοηθήσουν εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην οργάνωση των μαθημάτων τους από απόσταση
υπάρχουν πειράματα που είναι επικίνδυνα να γίνουν από τα παιδιά, χωρίς τη βοήθεια κάποιου ενήλικα (όπως π.χ. πειράματα με πηγές θερμότητας), και πειράματα που μπορούν να κάνουν τα παιδιά μόνα τους χωρίς τον παραμικρό κίνδυνο.
αφήνεται στην κρίση κάθε εκπαιδευτικού για το πώς θα χρησιμοποιήσει κάθε πείραμα π.χ. από απλή προβολή, πρόβλεψη της έκβασής του, εκ των υστέρων ερμηνεία του, μέχρι να ζητήσει από τα παιδιά, με την επίβλεψη των γονέων τους, να κάνουν κάποια με υλικά που υπάρχουν εύκολα σε κάθε σπίτι
η κατηγοριοποίηση των πειραμάτων κατά τάξη και κατά διδακτική ενότητα
συστήνω για “προκαταρτικά μεζεδάκια”
τις βουτιές στο λάδι,
τον δεύτερο καρτεσιανό δύτη
το ανισόρροπο φελιζόλ
και το γάντι φάντασμα
ο μέσος χρόνος κάθε επίδειξης στο ενάμισι λεπτό
τα υλικά; μα βέβαια απλά
Γιώργο διόρθωσε το link για τα πειράματα Χημείας…
Καλησπέρα Γιώργο.
Ευχαριστούμε τους συντελεστές και βέβαια εσένα για τη σύνδεση.
Ορισμένα … ωραίες ιδέες και για Παππούδες, με ανήσυχα εγγόνια…
μάλλον,
ωραίες ιδέες για εγγόνια, με … ανήσυχους παππούδες, Παντελή
Γεια σου Γιωργο! το γάντι φάντασμα τελειο !
Παναγιώτη,
το διοξείδιο κάθισε γάντι!
καλησπέρα σε όλους
είδα τα πρώτα 15 (“ου γαρ το γήρας”…)
πολύ καλά, μπράβο στις δυο “παλιοσείρες” πειραμάτων, ελάχιστες παρατηρήσεις έχω
5. νομίζω δύσκολη η εξήγηση, για Λύκειο ίσως
8. Διονύση, ίσως το έχω αναρτήσει και εδώ και με φωτογραφία, αν το βρεις…
παραλλαγή: λίγο νερό σε πυρρίμαχη κωνική φιάλη, αρκετή θέρμανση να φύγει ο αέρας, απόσυρση από την εστία, πωμάτισμα με το μπαλόνι, υπομονή, το μπαλόνι θα γεμίσει τη φιάλη φουσκωμένο ανάποδα
το παρουσίαζα έτοιμο και τα “παίδευα” να δικαιολογήσουν πώς μπορεί ένα μπαλόνι να είναι φουσκωμένο ανάποδα (!) και με ανοιχτό το στόμιο (!), μετά το πραγματοποιούσαμε μαζί
15. Άριστα!
ε, χμ, και το είδα, εννοείται, το “υποθαλλάσιο” (Φιλόλογος ήμουν ως μαθητής, Φυσικός έγινα μετά…)
τα γούστα του έμπειρου πάντα πρέπει να ακούγονται
Καλημέρα Γιώργο. ΕΥΓΕ!!!!!
εντυπωσιακά όλα όσα είδα της Φυσικής! Μπράβο στον Παναγιώτη και στον Θοδωρή. Μπράβο και σε σένα που τα ανάρτησης.
Με τέτοια πειράματα, κανείς μαθητής δεν μένει ασυγκίνητος…
Και μου έδωσες αρκετές ιδέες…
Καλημέρα σε όλους τους αγαπητούς φίλους
Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.
Παντελή νομίζω ότι μας ανοίγεις ένα δρόμο: Ομιλίες σε (ανήσυχους) Παππούδες.
Βαγγέλη σε ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις και τα σχόλια – ιδέες. Θυμίζεις και τα δικά μου παιδικά χρόνια, εγώ με τις ώρες έπαιζα με δυο ποτήρια μεταξύ των οποίων υπήρχε το λάστιχο και ανεβάζοντας τα ποτήρια είχα συνεχή μετακίνηση του νερού από το ένα ποτήρι στο άλλο.
Πρόδρομε περιμένω να δω τις ιδέες.
άντε να τελειώνουν όλα να τα πούμε από κοντά
Παναγιώτης
Καλημέρα Παναγιώτη.
Συγχαρητήρια, τόσο σε σένα όσο και στο Θοδωρή, για τα πολύ όμορφα πειράματα που στήσατε. Λιτά αλλά και πολύ ουσιαστικά!
Πειράματα που μπορούν να γίνουν ακόμη και στο σπίτι με ελάχιστα απαραίτητα υλικά…
Με στείλατε να δοκιμάζω την ισορροπία, με το καλαμάκι και το σύρμα…
Ευχαριστούμε και το Γιώργο για την ενημέρωση.
Καλημέρα Παναγιώτη.
Το χούϊ καλό ή κακό δεν κόβεται.
Και το δικό σου να δημιουργείς και να προσφέρεις επίσης.
Συγχαρητήρια, τόσο σε σένα όσο και στο Θοδωρή.
Ευχαριστούμε και το Γιώργο για την ενημέρωση.
Κάθισα να δω μερικά και κόλλησα.
Είδα όλα τα βίντεο.
Τόσο ευανάγνωστα!
καλά Παναγιώτη, εξαιρετικό το παιδικό σου παιχνίδι! (ο Πειραματικός γενιέται, ρε φίλε, δεν γίνεται…
φαντάσου σε μια χιουμοριστική παράσταση ένας τύπος κρατάει στα χέρια του τα δύο ποτήρια, με το λάστιχο ανάμεσα, το ένα γεμάτο με χρωματιστό υγρό, το σηκώνει να το πιεί πιο ψηλά από το άλλο, αδειάζει στο άλλο, ανεβάζει το άλλο, που τώρα είναι γεμάτο, αδειάζει στο πρώτο, το κάνει συνέχεια, ανεβαίνει σε σκάλα, τρέλλα…