Aνεμογεννήτρια

Τα πτερύγια μιας ανεμογεννήτριας οριζόντιου άξονα έχουν μήκος l=6m . Ο άξονας περιβάλλεται από οδοντωτό τροχό ακτίνας o οποίος περιστρέφεται με συχνότητα f0=150στρ/min. Ο οδοντωτός τροχός ακτίνας R συμπλέκεται με οδοντωτό τροχό μικρότερης ακτίνας r=4cm. Ο μικρός οδοντωτός τροχός περιστρέφεται με γωνιακή ταχύτητα ω και συνδέεται με ορθογώνιο μεταλλικό πλαίσιο το οποίο περιστρέφεται επίσης με γωνιακή ταχύτητα ω μέσα σε ομογενές μαγνητικό πεδίο έντασης Β. Στα άκρα του πλαισίου εμφανίζεται εναλλασσόμενη τάση …

Η συνέχεια σε pdf

ή

3460Δ1.Ανεμογεννήτρια

(Visited 925 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
8 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ανδρέας Βαλαδάκης
7 μήνες πριν

Θέματα όπως το παρόν δείχνουν ότι η Φυσική είναι χρήσιμη και ενδιαφέρουσα!

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Μπράβο Γιάννη, ουσιαστική και ενδιαφέρουσα η άσκησή σου.

Πολύ κοντά και στην παγκόσμια τάση για εναλλακτικές μορφές ενέργειας, μη ρυπογόνες!

Εδώ βέβαια υπάρχει μεγάλη κουβέντα, ως προς την απόδοση της διάταξης και σε συσχέτιση με την οικολογία.

Αλλά αν δεν σπάσεις αυγά, δεν τρως ομελέτα!

Ή μη θέλουμε και την πίτα αφάγωτη , και το σκύλο χορτάτο ,

ή ουδέν καλό αμιγές κακού.

Να είσαι καλά.

 

Ανδρέας Ριζόπουλος
Editor
7 μήνες πριν

Καλησπέρα Γιάννη. Συγχαρητήρια για την σύνδεση της Φυσικής (στερεό – ηλεκτρομαγνητισμός) με την άμεση εφαρμογή της στην "εναλλακτική" ανεμογεννήτρια. Όπως μπορεί κανείς να δει και στο βιντεάκι παρακάτω, πολύ σωστά τοποθέτησες μετατροπέα γωνιακής ταχύτητας, αφού η συχνότητα περιστροφής είναι μικρή ( για μηχανικούς λόγους αλλά και για μείωση θορύβου). Έτσι χρειάζεται κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και φρένο που κόβει την περιστροφή της γεννήτριας αν η ταχύτητα του ανέμου ξεπεράσει τα 80km/h. Επίσης αισθητήρες κατεύθυνσης ανέμου ως προς τον άξονα περιστροφής και κατεύθυνσης ανέμου ως προς τα πτερύγια ενεργοποιούν μοτέρ που στρέφουν και τη ανεμογεννήτρια αλλά και τα πτερύγια ως προς τον άξονά τους για καλύτερη απόδοση.
Να είσαι καλά.

 

Πάλμος Δημήτρης
7 μήνες πριν

Καλησπέρα Γιάννη

Πολύ καλή

Είναι πολύ διδακτικά αυτά τα θέματα

Ανδρέα πολύ ωραίο το βιντεάκι

 

Ανδρέας Ριζόπουλος
Editor
7 μήνες πριν

Καλησπέρα Δημήτρη. Χαίρομαι που σου άρεσε, το βίντεο. Νομίζω ότι η ανάρτηση αυτή, μαζί με το δικό σου υδροστρόβιλο,  κάνουν ωραίο ντουέτο συνδυαστικών ασκήσεων, που δεν είναι μόνο για θέματα αλλά και να διδάξουν για τον τρόπο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Γεια σου Ανδρέα, συμφωνώ πως ο υδροστρόβιλος και η ανεμογεννήτρια περιέχουν

"εφαρμοσμένη" λυκειακή φυσική…και θα ήταν καλό το σχολικό να είχε κάποια τέτοια

θέματα ώστε οι μαθητές να συνειδητοποιούν πως φυσική δεν είναι μόνο ελατήρια και 

στρογγυλά σώματα που κυλάνε …..αλλά ….από τη στιγμή που δεν υπάρχουν στο "μενού" θα ήταν

πολύ "άκομψο" εκ μέρους μας, η πρώτη γνωριμία των μαθητών με αντίστοιχα θέματα

να γίνει στο τρίωρο της εξέτασης….

Η πρώτη επαφή μαθητών με ανάλογο θέμα


είναι "εφιαλτική"…..

Σωστά ο Γιάννης εξηγεί πως "Τα πτερύγια έχουν τέτοιο σχήμα, ώστε να δέχονται δυνάμεις, οι οποίες

προκαλούν ροπή" οπότε αυτή η ροπή τα θέτει σε περιστροφή…..αλλά όλα αυτά είναι επικίνδυνα

για εξετάσεις…..

Και ας μην χαιρόμαστε πως διδάσκουμε φυσική καθημερινής ζωής….

Μαθητής απάντησε στο ερώτημα της ισχύος του ανέμου λέγοντας πως δεν μπορεί παρά

να είναι γινόμενο κινητικής ανά μονάδα όγκου επί την παροχή, αφού μόνο αυτό το γινόμενο

έχει μονάδες ενέργειας ανά χρόνο…..

Αυτά που κάνουν εμάς να χαιρόμαστε….άγνωστα ήταν και άγνωστα έμειναν….

Γιάννη, την κρατώ να την κάνω στην τάξη του χρόνου…

Σε ευχαριστούμε

Βάλε ρίζα τρίτης τάξης στον τελικό τύπο της ταχύτητας

Ανδρέας Ριζόπουλος
Editor
7 μήνες πριν

Γεια σου Θοδωρή. Που είναι αυτό το θέμα; Στο ΨΕΒ; Καταλαβαίνω το σκεπτικό σου, δεν το είδα έτσι, αλλά δεν πιστεύω ότι θα κάνει κακό σε έναν μαθητή να διαβάσει αυτό το θέμα, μάλλον θα του ανοίξει λίγο το μυαλό.
Όμως ούτε το σχολικό βιβλίο φταίει, αφού αν δει κανείς το ένθετο στο τέλος κάθε κεφαλαίου, γίνεται πάντα σύνδεση με εφαρμογές της καθημερινής ζωής.
Το ένθετο όμως δεν είναι στην ύλη, οπότε… στρογγυλά σώματα θα στρέφονται, ομογενείς ράβδοι με κρεμασμένα σώματα θα ισορροπούν, ενώ πάνω τους θα σέρνονται τετράγωνα κουτιά ή ελατήρια και όλα αυτά χωρίς κάποιο σκοπό! Και στη συνέχεια δημιουργούνται συστήματα 4×4 για επίλυση και β΄θέματα με νούμερα.
Μήπως αυτός είναι ένας λόγος που την έχουνε αντιπαθήσει τη Φυσική οι μαθητές;
Μέσα όμως στην ανεμογεννήτρια όλα αποκτούν νόημα, τα γραναζάκια συμπλέκονται για κάποιο λόγο, το πλαίσιο στρέφεται όταν φυσάει και δεν έχει πάντα ω = σταθερό, άρα κ.λ.π.
Έχεις δίκιο για την επικινδυνότητα τέτοιων θεμάτων σε εξετάσεις, αλλά μάλλον δεν πρόκειται να βάλουν ποτέ. 
Εδώ δεν βάζουν κάποιο θέμα, όπως οι Κύπριοι, από πείραμα που υποχρεωτικά εκτελείται στην τάξη, τι να λέμε τώρα…(Μήπως γιατί τα φροντιστήρια δεν έχουν εργαστήρια;)

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Ανδρέα είναι η ερώτηση 34 από τα Β Θέματα στα ρευστά

Έγραψα και πιο πάνω, πως είναι μια πολύ καλή άσκηση διδακτικά.

Αφήνει αποτύπωμα ….γι αυτό και σκοπεύω να τη χρησιμοποιήσω

Είναι επίσης μια πολύ καλή άσκηση για διαγωνισμό φυσικής, όπου

ο μαθητής εξετάζεται και στην αυξημένη ικανότητα αντίληψης και κατανόησης

πληροφοριών σε κάτι που δεν έχει διδαχθεί αυτούσιο…

Η βασική απορία των μαθητών στη διατύπωση του ΨΕΒ ήταν πώς αφού ο άνεμος

προσπίπτει κάθετα στα πτερύγια, προκαλεί περιστροφή….Προσπάθησα να εξηγήσω

ανάλογα με αυτό που γράφει ο Γιάννης….

σχήμα πτερυγίου –> ρεύμα αέρα ισχυρότερο από μία πλευρά –> ροπή

Όποιος μαθητής "προσπαθούσε να το καταλάβει" έχανε την ερώτηση…

Όποιος το αντιμετώπιζε "για να μου το λένε γίνεται, πάμε να βρούμε την απάντηση

με αυτά που ξέρουμε" το απαντούσε….

Η άσκηση του Γιάννη είναι άλλο…Είναι πλήρης….και με σύστημα οδοντωτών

τροχών από Β Λυκείου…

Δεν βγάζουμε από το Λύκειο μηχανολόγους…τρόπο σκέψης και βασικές αρχές διδάσκουμε…

Η γνώμη μου…τουλάχιστον..