Ο αγωγός ΑΓ με αντίσταση r, κινείται οριζόντια με σταθερή ταχύτητα υ, χωρίς τριβές, σε επαφή με δύο παράλληλους οριζόντιους αγωγούς xx΄ και yy΄, οι οποίοι δεν εμφανίζουν αντίσταση, μέσα και ένα κατακόρυφο ομογενές μαγνητικό πεδίο έντασης Β1. Για την παραπάνω κίνηση απαιτείται η εξάσκηση μιας οριζόντιας δύναμης μέτρου F1, όπως στο σχήμα. Μόλις ο ΑΓ φτάσει στη θέση γδ, περνά σε ένα δεύτερο κατακόρυφο ομογενές μαγνητικό πεδίο, με ένταση μέτρου Β2=2Β1, αντίθετης φοράς από το προηγούμενο.
- Για να συνεχίσει η κίνηση του αγωγού με την ίδια ταχύτητα, μέσα στο πεδίο έντασης Β2, απαιτείται η εξάσκηση δύναμης F2, με κατεύθυνσης όπως το διάνυσμα F2α ή όπως το διάνυσμα F2β;
- Τα μέτρα των δυνάμεων F1 και F2 συνδέονται με τη σχέση:
α) F2=F1, β) F2= 2 F1, γ) F2=3 F1, δ) F2= 4F1.
Να δικαιολογήσετε τις απαντήσεις σας
ή
Η δύναμη σε αγωγό μέσα σε δύο μαγνητικά πεδία
Η δύναμη σε αγωγό μέσα σε δύο μαγνητικά πεδία
(Visited 1,356 times, 1 visits today)
Γεια σου Διονύση, μου αρέσει που συνεχίζεις "αντιεμπορικά"…αποφεύγοντας
υπερπαραγωγές συνδυαστικών θεμάτων-μυθιστορημάτων …που φτάνοντας στο Γ ερώτημα
έχεις ξεχάσει τι έλεγε το Α….και πρέπει συνεχώς να κοιτάς μάζες και μήκη αφού εμπλέκονται
3-4 διαφορετικά σώματα….
Τα παιδιά έχουν "μπουκώσει" από ισορροπίες και συνδυαστικές ταλαντώσεις….
Αναρωτιέμαι αν μπορεί να υπάρξει πιο αναμενόμενο θέμα από΄συνδυασμό ισορροπίας και ταλάντωσης…
Στα τελευταία μαθήματα τα παιδιά μου ζήτησαν επανάληψη στα βασικά του ηλεκτρισμού…
Συνειδητοποίησα πως μπορεί ένας μαθητής που αντιμετωπίζει με άνεση θέμα ισορροπίας- ταλάντωσης
να μην μπορεί να διαχειριστεί ένα απλό κύκλωμα….ούτε καν στοιχειώδη ..όπως ο ρυθμός προσφοράς
ενέργειας στο κύκλωμα …….που θεωρείται ως Vπ*I….
Τρίτη -Τετάρτη θα συνεχίσουμε μόνο με επανάληψη θεωρίας…..τους ζήτησα να διαβάσουν όλες τις αποδείξεις
και ας μην τους ζητηθούν….
Στο συγκεκριμένο….από τη στιγμή που δεν έχουμε διδάξει κυκλώματα με δύο ΗΕΔ, αλλά κυκλώματα
που η φορά του ρεύματος καθορίζεται πάντα από την επαγωγική ΗΕΔ, η φορά της F Laplace, είναι πάντα
αντίρροπη της φοράς κίνησης…Θα δεχόμασταν μια τέτοια απάντηση για το πρώτο ερώτημα;
Καλημέρα Θοδωρή, σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Το ξέρεις ότι τελευταίες μέρες, πάντα προσπαθώ να δώσω εύκολα θέματα θεωρίας, σε μια προσπάθεια ελαφράς "προπόνησης" ίσα – ίσα να μείνουν οι "παίκτες ζεστοί"…
Όσον αφορά την δικαιολόγηση και αν "Θα δεχόμασταν μια τέτοια απάντηση για το πρώτο ερώτημα", προσωπικά δεν θα την δεχόμουν.
Δεν συμφωνώ στο κτίσιμο νέας θεωρίας στη βάση ότι, αυτό είναι εκτός ύλης, το άλλο είναι είναι εκτός, οπότε φτιάχνουμε και μια βολική εκδοχή θεωρίας, προσαρμοσμένη στην διδακτέα ύλη…
Ας μην "θεσμοθετήσουμε" την πλήρη διαστροφή όσον αφορά το τι πρέπει να γνωρίζει ένας μαθητής…