Subscribe
Ειδοποίηση για
3 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Καλησπέρα

Τα στοιχεία της 13ης ομάδας είναι μεταλλοειδή που δίνουν επαμφοτερίζοντα οξείδια ( π.χ. Οξείδιο του Αργιλίου ) όσο όμως μεγαλώνει ο ατομικός αριθμός Ζ αυξάνεται ο μεταλλικός χαρακτήρας τους (ηλεκτροθετικότητα ) και τα οξείδια των στοιχείων της 13ης ομάδας προς τα κάτω αυξάνουν τον βασικό τους χαρακτήρα.

Αντίθετα τα στοιχεία της 14ης και 15ης ομάδας είναι οξείδια αμετάλλων δηλαδή όξεινα οξείδια . Στοιχεία της 15ης ομάδας με μικρό ατομικό αριθμό Ζ είναι όξινα ( π.χ. τριοξείδιο του Αζώτου είναι ανυδρίτης του νιτρώδους οξέος ) . Όσο όμως μεγαλώνει ο Ζ ( προς τα κάτω στον περιοδικό πίνακα ο όξινος χαρακτήρας τους μειώνεται . Τα στοιχεία της 14ης και 15ης ομάδας με πολύ μεγάλο Ζ π.χ. Sn , ανήκουν στα μέταλλα και σχηματίζουν βασικά οξείδια ή επαμφοτερίζοντα όπως ο Μόλυβδος.

Συμπέρασμα όσο πιο κάτω και αριστερά στον Περιοδικό πίνακα αυξάνεται ο βασικός χαρακτήρας των οξειδίων όσο δεξιότερα και πάνω στον Π.Π. αυξάνεται ο όξινος χαρακτήρας των οξειδίων.

Θα απαντήσει ίσως καλύτερα και κάποιος χημικός. Αλλά το σωστό νομίζω είναι ο μαθητής να μπορεί να εξάγει συμπέρασμα μόνος του από την θεωρία για το πως μεταβάλλεται η ηλεκτραρνητικότητα και ο μεταλλικός χαρακτήρας των στοιχείων.

Κωνσταντίνος Χαρίτος

Σωστά τα λέει ο συνάδελφος. Να σημειώσω μόνο δύο πράγματα. Πιο δόκιμο είναι οξεοβασικές ιδιότητες. Επίσης η θεωρία της Γ' Λυκείου δεν αναφέρει με ποιο τρόπο εκτιμούμε τις ιδιότητες αυτές, ούτε αν υπάρχει κλιμάκωση της ισχύος κατά μήκος της ομάδας ή της περιόδου. Έτσι δεν είναι λογικό να σου ζητείται να τα συγκρίνεις μεταξύ τους, εκτός και αν είσαι φοιτητής.