Ένα μαζεματάκι επαγωγής πριν τις εξετάσεις

Στο κύκλωμα του σχήματος, η ράβδος ΑΓ με μήκος l, μάζα m και αμελητέας αντίστασης, μπορεί να κινείται χωρίς τριβές σε επαφή με τους δυο κατακόρυφους (χωρίς αντίσταση) αγωγούς χ’χ και ψ΄ψ. Στο χώρο υπάρχει οριζόντιο ομογενές μαγνητικό πεδίο έντασης μέτρου Β, με φορά όπως στο σχήμα, ενώ η αντίσταση του αγωγού χψ είναι R. Η επιτάχυνση της βαρύτητας είναι g και το βαλλιστικό γαλβανόμετρο έχει αμελητέα αντίσταση. Τη χρονική στιγμή t0 = 0, αφήνουμε ελεύθερη τη ράβδο να κινηθεί και αυτή κατέρχεται παραμένοντας οριζόντια, όπως φαίνεται στο σχήμα 1.

Συνέχεια(Word)

Συνέχεια(Pdf)

(Visited 3,288 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
15 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Κωνσταντίνος Σαράμπαλης

Αντρέα, πολύ καλή η συνόψιση σε βασικά ερωτήματα της κίνησης ράβδου εντός μαγνητικού πεδίο.

Για το επίμαχο ερώτημα που συζητάτε συμφωνώ μαζί σου ακόμα και αν θεωρήσουμε ότι εισάγουμε το θεώρημα ώθησης – ορμής από την πίσω πόρτα. Τα γινόμενα υΔtx, αΔt=Δυ, FΔxW, κλπ διδάσκονται από την Α Λυκείου ως εμβαδά στα αντίστοιχα διαγράμματα και δε νομίζω να υπάρχει αντίρρηση για το FΔtp. Τώρα η άγνοια πολλών μαθητών στοιχειωδών γνώσεων άλγεβρας, γεωμετρίας, τριγωνομετρίας, κλπ έχει σχέση με τις προηγούμενες τάξεις και δεν αποτελούν αντικείμενο της Γ παρά μόνο ως υπόμνηση.

Διακρίνω μια εμμονή στα πρόσημα που με τη χρήση του δεξιού χεριού και αποτύπωση φορών κλπ πάνω στο κύκλωμα δεν είναι χρειαζούμενα  και μάλλον ταλαιπωρούν χωρίς λόγο.

Να είσαι καλά και ευχές για επιτυχίες στους μαθητές μας.

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Ανδρέα. Συγχαρητήρια για τη συνόψιση , ενδιαφέροντα πράγματα για επανάληψη! 

Ως προς αυτό που συζητάτε, το iv ερώτημα: Αν ένας υποψήφιος δεν έχει κάνει κάτι παρόμοιο, είναι πολύ δύσκολο να το σκεφτεί την ώρα της εξέτασης!

Εκτός κι αν ''καθοδηγηθεί'' μέσω ερωτημάτων ..εποικοδομητικών!

π.χ. i. Ποια η σχέση του στοιχειώδους επαγωγικού φορτίου dq με τη στοιχειώδη μεταβολή της ορμής του κινούμενου αγωγού; 

ii. Υπολογίστε το χρονικό διάστημα από τη στιγμή που αφήνουμε ελεύθερο τον αγωγό, μέχρι να αποκτήσει την οριακή του ταχύτητα, σε συνάρτηση του συνολικού επαγωγικού φορτίου q, των Β, l, m,…

Έτσι υπάρχει μια προτροπή να σκεφτεί τον γενικευμένο νόμο του Νεύτωνα ΣF=dp/dt…και να οδηγηθεί στη λύση.

Ομολογώ ότι ο κάθε διδάσκων, θα πρέπει να κάνει κάτι σχετικό, δια παν ενδεχόμενο!

Καλά έκανες και έκανες με 2-3 τρόπους κάποια ερωτήματα.

Να είσαι καλά και καλή δύναμη για τον καιρό των εξετάσεων.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Καλημέρα Ανδρέα, ετοιμαζόμουν να στηρίξω τη  θέση του Δημήτρη, αλλά νομίζω ο Πρόδρομος

το έγραψε καλύτερα από εμένα…

"Αν ένας υποψήφιος δεν έχει κάνει κάτι παρόμοιο, είναι πολύ δύσκολο να το σκεφτεί την ώρα της εξέτασης"

Θα πρόσθετα κάτι ακόμα…

Και αυτός που θα το έχει διδαχτεί και θα το χρησιμοποιήσει, μάλλον μηχανιστικά θα το κάνει, χωρίς να κατανοεί 

απαραίτητα όσα γράφει….

Άρα ακατάλληλο για εξετάσεις

Να θυμήσω μια δική μου ανάρτηση πέρυσι 1/7/19 

Φουλ στην υπερβολή για να δείξω το επικίνδυνο της επαγωγής

Άλλο το επίπεδο των υποψήφιων στις δέσμες , δλδ των υποψήφιων του προηγούμενου αιώνα

και άλλο το επίπεδο των υποψήφιων του 21ου αιώνα…. Τότε σκέφτονταν..τώρα εφαρμόζουν το έτοιμο..

Μιλάω πάντα για την πλειοψηφία και όχι για την εξαίρεση…

Ευτυχώς το επίπεδο κρατήθηκε πιο χαμηλά και από τη στιγμή που μπορούμε να εξετάσουμε ουσιαστικά

χωρίς να φτάνουμε σε "μεθοδολογίες by the book" καλό θα ήταν να μην δούμε κάτι ανάλογο σε εξετάσεις

Δεν υπάρχει στα σχολικά βιβλία και δεν υπάρχει λόγος να προμοτάρουμε άλλα….αφού όλα τα άλλα

θα έχουν κάτι ανάλογο και θα πανηγυρίζουν …..

και ελπίζω να μην δούμε φαινόμενα 2015…..δλδ ασκήσεις copy-paste

Είναι άλλο τι διδάσκω (εσύ Ανδρέα πολύ καλά κάνεις και το διδάσκεις και μας το δίνεις)

και άλλο τι ζητάω σε πανελλαδικές….