Θέματα Βιολογίας 2020

Θέματα Βιολογίας Νέο Σύστημακαι οι Απαντήσεις από την ΠΕΒ

Αλλά και τα θέματα με το παλιό σύστημα:

Για τα θέματα ‘ΒΙΟΛΟΓΙΑ (ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ – Ημερήσια)’ πατήστε εδώ.    και οι Απαντήσεις τους από την ΠΕΒ

Για τα θέματα ‘ΒΙΟΛΟΓΙΑ (ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ – Εσπερινά)’ πατήστε εδώ.

Για τα θέματα ‘ΒΙΟΛΟΓΙΑ (ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – Ημερήσια)’ πατήστε εδώ.

Για τα θέματα ‘ΒΙΟΛΟΓΙΑ (ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – Εσπερινά)’ πατήστε εδώ.

(Visited 1,702 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
9 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Admin
7 μήνες πριν

Ευχαριστούμε Αποστόλη.

Διονύσης Μάργαρης
Admin
7 μήνες πριν

Σε  διαγραφή δύο υποερωτημάτων στο μάθημα της Βιολογίας Εσπερινών Λυκείων με το Παλαιό σύστημα, προχώρησε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, κατά τη σημερινή διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του esos σήμερα ενώ μοιράστηκαν τα θέματα της Βιολογίας στους υποψηφίους Εσπερινών Λυκείων με το Παλαιό Σύστημα οι Λυκειακές Επιτροπές όλων των Εξεταστικών Κέντρων της χώρας, δέχθηκαν εντολή από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (εδρεύει στο υπ. Παιδείας) που επιλέγει τα θέματα:

Α. Να διαγραφούν από τη Β κατηγορία θεμάτων:
-το υποερώτημα β 3 που βαθμολογείται με 5 μονάδες ,  και
-το υποερώτημα β4 που βαθμολογείται με 6 μονάδες

Β. Οι συνολικά 11 μονάδες  που προκύπτουν από τα δύο διαγραμμένα υποερωτήματα να κατανεμηθούν στα υπόλοιπα τρία ερωτήματα, και συγκεκριμένα
-το β1 θα βαθμολογηθεί με 8 μονάδες  ,  
-το β2 με 9 μονάδες , και,
-το β5 με 8 μονάδες.

 

Τι συνέβη

Στην εντολή που δόθηκε στις Λυκειακές Επιτροπές η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δεν εξηγεί τους λόγους της διαγραφής των  δύο υποερωτημάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos η διαγραφή των δύο υποερωτημάτων έγινε διότι εκ των υστέρων διαπιστώθηκε ότι ήταν εκτός της εξεταστέας ύλης.

esos

Δημήτρης Γκενές
Editor
7 μήνες πριν

Μια εκτίμηση για τα θέματα βιολογίας όσο πιο ήρεμα μπορώ.

Τα θέματα είναι απλά α π α ρ ά δ ε κ τ α 

Προτείνω απλά ένα πείραμα : Οι φετινοί θεματιοδότες Βιολογίας να δώσουν του χρόνου πανελλήνιες (με κλειστά βιβλία σε τρεις ώρες  ) και να ανακοινωθεί ( ανώνυμα ) η κατανομή της βαθμολογίας τους . Ευκολάκι ε?!

Θοδωρής Βαχλιώτης
7 μήνες πριν
Απάντηση σε  Δημήτρης Γκενές

Δημήτρη καλησπέρα. Εξήγησέ το αν θες λίγο καλύτερα. Είσαι ο μόνος μέχρι τώρα που έχω δει να εκφράζει αυτήν την άποψη για τη Βιολογία

Δημήτρης Γκενές
Editor
7 μήνες πριν

Καλημέρα Θοδωρή

Ναι εγώ έχω χρόνια να ασχοληθώ με το άθλημα Βιολογία Γ.

Αλλά

Κάθησα να τα απαντήσω.

α) πολλά

β) κομμάτια θεωρίας με πολύ δύσκολες διατυπώσεις σε λεπτομέρειες π.χ. Β2, Β3ιι)

γ) Τρίτο θέμα με 4 ανεξάρτητα θέματα από διαφορετικά κεφάλαια όπου το Γ3 ήθελε υποθέσεις για το είδος της κληρονομικότητας αλλά και το είδος των γονιδίων και να κάνουμε διαφορετικές διαταυρώσεις σε κάθε περίπτωση από τις 4 ώστε να εξάγουμε διαφορετικό ποσοστό αναλογιών ( !)

δ) Τεράστιο και δύσκολο Δ με πολλές εναλλακτικές υποθέσεις ….

Αλλά για να μην λέμε πολλά : Αν συγκρίνουμε τα θέματα με οποιαδήποτε θέματα βιολογίας των ετών 2003 ως 2012. Καμιά σχέση.

Θέματα σαν τα Γ3 και Δ θα χαρακτηρίζονταν ως θέματα με ελλιπή δεδομένα πριν 10 χρονια.

Έχω την αίσθηση ότι και στην Βιολογία ( αλλά όχι μόνο εκεί ) γίνεται διαγωνισμός μεταξύ θεματοδοτών με πείρα 20 και πλέον ετών, ποιος θα φτιάξει τον πιο δυσεπίλυτο γρίφο για υποψήφιους, που έχουν ακριβώς την ίδια υποδομή και εμπειρία ( για να μην πω λιγότερη ) όπως και πριν 15 χρόνια. Και αυτό ξέρω ότι βολεύει την διακριτική ικαανότητα της κατανομής των βαθμολογιών που θα προκύψει, Όμως και η αποτελεσματικότητα ενός αλυσοπρίονου είναι πολύ μεγαλύτερη στο κλάδεμα αλλά δε χρησιμοποιούμε αλυσοπρίονο σε κλάδεμα λουλουδιών και κηπευτικών . Μάλλον το χειροκίνητο κλαδευτήρι είναι πιο …”ηθικό (;) ” για αγγουριές και τριανταφυλλιές.

Τέλος πάντων ας γυρίσουμε στο α). Ας υποθέσουμε ότι κάποιος τα θέματα τα είχε δουλέψει όλα την προηγούμενη ημέρα και έπρεπε απλά να καθαρογράφει τεκμηριωμένα τις απαντήσεις. Πόση ώρα θα απαιτούσε μια καθαρογραμμμένη απάντηση όλων των απαντήσεων τους σε ένα τεράδιο; Δοκίμασε Θοδωρή και ίσως αποδειχτεί ότι απλά εγώ είμαι πολύ αργός σε σχέση με τους συναδέλφους χημικούς και βιολόγους.

Παπαδόπουλος Αλέξανδρος
Απάντηση σε  Δημήτρης Γκενές

Στα θέματα Δ2,Δ3 δε χρειάζεται ο μαθητής να έχει γράψει και τις δύο πιθανές λύσεις. Αρκεί η μία, σύμφωνα με τις υποδείξεις που έστειλε η ΚΕΕ στα βαθμολογικά κέντρα.

Θοδωρής Βαχλιώτης
7 μήνες πριν

Δημήτρη κοίτα τι βρήκα:

1) Σε γενικές γραμμές, τα θέματα κάλυπταν όλο το εύρος της ύλης και παρουσίαζαν αυξημένο βαθμό δυσκολίας, σύμφωνα με την ομάδα καθηγητών του φροντιστηρίου «Μεθοδικό».  

Πιο συγκεκριμένα, τα θέματα και οι ασκήσεις που αφορούν στο βιβλίο Τόμος Α-«Βιολογία Γενικής Παιδείας» ήταν σαφή και χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία.

Αντιθέτως, τα υπόλοιπα θέματα παρουσίαζαν κλιμακούμενο βαθμό δυσκολίας, με λεπτά σημεία στο Θέμα Β τα οποία έπρεπε να προσέξουν οι υποψήφιοι.

Από το τρίτο θέμα ιδιαίτερη προσοχή έχρηζε το ερώτημα Γ3, ενώ το τέταρτο θέμα παρουσίαζε μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας, ειδικά τα ερωτήματα Δ2 και Δ3.

Συνολικά, τα θέματα κρίνονται απαιτητικά -πιο δύσκολα σε σχέση με πέρσι- και απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους που έχουν εμβαθύνει στην ύλη, ενώ απαιτούσαν πλήρη κατανόηση όλων των εννοιών και κριτική σκέψη.

2) Η ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ (ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ) από το Φροντιστήριο Ορόσημο

Τα θέματα είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας, καλύπτουν μεγάλο μέρος της συνολικής εξεταστέας ύλης και των δυο τευχών της βιολογίας προσανατολισμού και απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζονται τα υποερωτήματα του Δ4.

3) Από την ΟΕΦΕ:

ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
(ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ)

Τα θέματα σε γενικές γραμμές ήταν μέτριας δυσκολίας. Δεν απαιτούσαν ιδιαίτερες κριτικές ικανότητες. Τα Θέματα Δ2 και Δ3 έχουν δύο πιθανές λύσεις χωρίς να μπορεί να αποκλειστεί κάποια από τις δύο.

4) Από την ΠΕΒ:

ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ Τα θέματα στο μάθημα της Βιολογίας Ομάδας Προσανατολισμού των Ημερησίων Γενικών Λυκείων παρουσιάζουν διαβαθμισμένη δυσκολία και καλύπτουν ευρύ φάσμα της ύλης. Τα ερωτήματα είναι σαφή και μπορούν να απαντηθούν από καλά προετοιμασμένους μαθητές με κριτική και αναλυτική σκέψη. Το θέμα Δ ήταν αρκετά απαιτητικό.

Χωρίς να έχω τη δυνατότητα να εκφράσω προσωπική άποψη, θεωρώ ότι τα παραπάνω Δημήτρη δεν οδηγούν στο συμπέρασμα ότι τα θέματα ήταν απαράδεκτα.

 

Αντώνης Γεωργίου
6 μήνες πριν

Πανελλαδικές: Οδηγία ΚΕΕ για τη βαθμολόγηση του Β5 της Βιολογίας

Να ανακληθεί η οδηγία ζητά η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων

https://www.esos.gr/arthra/68263/panelladikes-odigia-kee-gia-ti-vathmologisi-toy-v5-tis-viologias