Subscribe
Ειδοποίηση για
51 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ηλιοπούλου Αγγελική

Δεν μπορώ να καταλάβω τι γίνεται με το Δ3

μάζα αντιδρώντων 200mol CO =5600gr  και 200mol H2 =400gr άρα μάζα προιόντων =6000gr. Το CH3COOH είναι το 90% των προιόντων άρα 5400gr. 

Από τη στοιχειομετρία βγαίνει όμως 100mol CH3COOH άρα 6000gr. 

δεν ξέρω τι ν απαντήσω στους μαθητές μου. Κάπου κάνω λάθος και δεν βρίσκω πού

                        

Τράπαλη Βασιλική
1 έτος πριν

Στη μάζα αντιδρώντων γιατί βάζετε την μάζα του Η2 ίση με 200*2=400gr?

Δεν αναφέρει ότι η ποσότητα του Η2 είναι σε στοιχειομετρική αναλογία με την ποσότητα του CO… άρα η αρχή αφθαρσίας της ύλης δηλ. mαντιδρώντων=mπροϊόντων ισοδυναμεί με:

200*28 +χ =100*60+ψ, όπου χ η μάζα του Η2που περισσεύει και ψ η μάζα των παραπροϊόντων

πυξιδας Επίθετο (δες όρους)
Απάντηση σε  Τράπαλη Βασιλική

 Καλησπερα ,ειμαι νεος στην ομαδα , με δεδομενο οτι στην εκφωνηση δεν μιλουσε για περισσεια , μαλλον επρεπε να κανουμε διερευνηση και να παρουμε δυο περιπτωσεις , μια διατυπωση που δεν ειχε λογικη 

 

Νικος Γουλοπουλος
1 έτος πριν
Απάντηση σε  Τράπαλη Βασιλική

Όταν λέμε μάζα αντιδρώντων εννοούμε τις ποσότητες που αντιδρούν όχι τυχόν περίσσειες, άρα η μάζα Η2 που αντέδρασε είναι 400g.

Με δεδομένο ότι ισχύει η αναλογία συντελεστών στα αντιδρώντα, ενώ αντίστοιχα δεν ισχύει η αναλογία συντελεστών σε αντιδρώντα-προιόντα (επειδή πιθανώς αναφέροντας "παραπροιόντα" εννοεί ότι το 2 μέρος της αντίδρασης ΔΕΝ είναι γραμμένο στοιχειομετρικά, άρα το 1 μπροστά από το CH3COOH ΔΕΝ είναι συντελεστής)

Χριστίνα Tσιούφη
1 έτος πριν
Απάντηση σε  Τράπαλη Βασιλική

ακριβως

Μπαμπίλης Δημήτρης

Καλησπερα και καλή μου πρωτη επαφη…. Εχοντας το ιδιο διλημμα κατεληξα στην πρωτη λύση μια και η δευτερη νομιζω πως δεν επιτρεπει παραγωγη παραπροιοντος. 

Μπαλτζόπουλος Αντώνης
Αρχισυντάκτης

Θανάση αν και συμφωνώ με την λύση σου στο Δ3 – II να ξέρεις ότι στα βαθμολογικά κέντρα έχει έρθει άλλη απάντηση ….

 

Ηλιοπούλου Αγγελική

Νίκο, η εκδοχή σου για τον συντελεστή 1 δίνει μια εξήγηση. Δεν μπορώ να καταλάβω όμως, είναι θέμα για παιδιά 18 χρονών ή για ΑΣΕΠ;  Ένιωσα  ανεπαρκής.

Ψαρουδάκης Νίκος
1 έτος πριν

Θαναση οι ακαθαρσιες ομως στο δοχειο θεωρουνται ''παραπροιοντα''; Νικο σωστα με συντελεστη διαφορο του 1. Αλλά γιατι να βαλουν συντελεστες στα αντιδρωντα; Αν δεν εβαζαν θα ηταν οκ

Ιωάννης Ράπτης
1 έτος πριν

Για το Α1, που είναι αλκοολικό άλας, δεν είναι στο κεφάλαιο της Οργανικής που αφαίρεσαν; Ναι στο 5ο κεφ. λέει ότι το CH3O- είναι ισχυρό.  Εγώ όμως βλέπω να γράφει CH3ONa,   και όχι  CH3O- . Ναι εγώ το ξέρω ότι είναι το ίδιο, οι μαθητές όμως στην Οργανική μαθαίνουν τα αλκοολικά άλατα. Καλά για το Δ3, το απέραντο χάος.

 

Καμβίσιος Ευάγγελος

ΛΑΘΟΣ στο Δ3
Που βρέθηκαν το παραπροϊόντα;
Επειδή ένα μέρος τον προϊόντων δεν έδωσε το επιθυμητό προϊόν που είναι το οξικό οξύ, με αποτέλεσμα να ελαττώνει την απόδοση της αντίδρασης.
Οπότε το 90% του προηγούμενου υποερωτήματος, αναφέρεται στην απόδοση της αντίδρασης.
Συνεπώς
mCH₃COOH = 6∙0,9 = 5,4 Kg
 

Δανιηλίδης Στέφανος

Ευάγγελε, καταλαβαίνω ότι εδώ εννοείς πως υπάρχουν διαδοχικές αντιδράσεις, ενώ παρακάτω λες ότι υπάρχουν παράλληλες αντιδράσεις. Επειδή τα θέματα τα έχουμε όλοι, σε παρακαλώ  ανέφερε ακριβώς που είναι γραμμένες αυτές για να καταλάβουμε τι λες.

Θα ήταν καλό βέβαια να αναφέρεις επίσης σελίδα και βιβλίο που υπάρχει η απόδοση μιας μονόδρομης αντίδρασης. Εκτός και αν δεν υπάρχει οπότε η χρήση της έννοιας είναι λανθασμένη.

Ευχαριστώ.

 

Καμβίσιος Ευάγγελος

\n CO = 4480/22,4 = 200 mol

άρα n CH₃COOH = 100 mol

επειδή όμως η αντίδραση έχει 90% απόδοση μιας και δεν μετατρέπεται το σύνολο των αντιδρώντων σε οξικό οξύ αλλά παίρνουμε και κάποια παραπροϊόντα οπότε n CH₃COOH = 0,9 ∙100 = 90 mol

άρα m CH₃COOH = 90 ∙ 60 = 5400 g ή 5,4 Kg

Καμβίσιος Ευάγγελος

μαι διόρθωση αν συνέβαινε μόνο η πρώτη αντίδραση θα είχαμε το σχηματισμό 6 Kg  οξικού οξέος

Καμβίσιος Ευάγγελος

συγνώμη αλλά θα αμφιβάλω για την επιστημονική σου επάρκεια (αναγκάστηκα να σου μιλήσω κατ' αυτόν τον τρόπο γιατί εσύ πρώτος έχεις προβεί σε χαρακτηρισμούς και με προσβάλλεις, εγώ δεν πρόσβαλα κανένα, θαρρώ έχω το δικαίωμα να έχω διαφορετική γνώμη, έστω κι αν αποτελεί μειοψηφία)

όταν λέμε μια αντίδραση πως είναι ποσοτική, σημαίνει πως το σύνολο της ποσότητας των αντιδρώντων μετατρέπεται σε προϊόντα, αυτό δεν σημαίνει πως όλα τα προϊόντα όμως είναι επιθυμητά

άρα λόγω του σχηματισμού των παραπροϊόντων παίρνουμε μικρότερη ποσότητα επιθυμητού προϊόντος με αποτέλεσμα να έχουμε απόδοση μικρότερη του 100%

επειδή συμβαίνουν δύο παράλληλες αντιδράσεις σε ποσοστό 90 και 10 % η καθεμιά στην προκειμένη περίπτωση

δηλαδή στην προσθήκη που έχουμε κύριο προϊόν και ελάσσων προϊόν (παραπροϊόν), το κύριο προϊόν σχηματίζετε σε μεγαλύτερο ποσοστό από το δευτερεύων προϊόν που σχηματίζετε σε μικρότερο ποσοστό και αποτελεί το παραπροϊόν της αντίδρασης

κάτι τέτοιο είχαμε και στα θέματα της χημείας της Γ Λυκείου

2CO(g)+2H₂(g)→CH₃COOH(ℓ) αντίδραση πρώτη σε ποσοστό 90%

CO(g)+H₂(g)→παραπροϊόντα σε ποσοστό 10%

και ενώ βάλαμε να αντιδράσει 200 mol CO με την απαιτούμενη ποσότητα ή και περίσσεια H₂ αν συνέβαινε η πρώτη αντίδραση 100% θα παίρναμε 100 mol οξικού οξέος δηλαδή μάζα 5,4 Kg αλλά δεν πήραμε μόνο την πρώτη αντίδραση παρά μονάχα σε ποσοστό 90 % γιαυτό και η ποσότητα του παραχθέντος οξικού οξέος θα είναι 0,9 ∙ 100 = 90 mol δηλαδή 90 ∙ 60 = 5,4 Kg

Θεοδόσης Καρούσος
1 έτος πριν

Κανε επαναληψη να καταλαβεις την εννοια της αποδοσης

Νικος Γουλοπουλος
1 έτος πριν

Η απόδοση σε μονόδρομη αντίδραση είναι κάτι που το δουλεύει ένας μαθητής στην Γ' Λυκείου?Δεν θυμάμαι κάτι ανάλογο

Νικος Γουλοπουλος
1 έτος πριν

Νίκο και Αγγελική, η εξήγηση που έδωσα για τους συντελεστές είναι αυτή που μου φάνηκε ότι είχαν στο μυαλό τους οι θεματοδότες. Τώρα πώς μπορεί στο 1ο μέλος της αντίδρασης να ισχύουν οι συντελεστές και όχι στο δεύτερο? Δεν ξέρω και δε το έχω ξανασυναντήσει…Αλλά με τη λογική ενός μαθητή, εφόσον έχει συντελεστές η αντίδραση, πρέπει να ισχύουν συνολικά, άρα στην βαθμολόγηση πρέπει να πάρουν και τις 2 απαντήσεις ως σωστές κατά τη γνώμη μου ή να ακυρώσουν το (ούτως ή άλλως λάθος διατυπωμένο) θέμα.

Αλέξανδρος Περιβολάρης
Απάντηση σε  Θανάσης Γιάννακας

Συμφωνώ μαζί σου, θα ήταν όντως καλύτερη διατύπωση.

Νικος Γουλοπουλος
1 έτος πριν
Απάντηση σε  Θανάσης Γιάννακας

Θανάση σαφώς και έτσι θα ήταν διαφορετικά τα πράγματα. Βέβαια οι μαθητές μπορεί να έχουν μάθει στην οργανική "κύριο προιόν" και "δευτερεύων", αλλά δε θυμάμαι καμμία άσκηση/παράδειγμα στο σχολικό βιβλίο με απόδοση σε μονόδρομη αντίδραση.

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Μήπως μπερδεύουμε την (πιθανώς μη πλήρη) αντίδραση με απόδοση 90 % με το ποσοστό του οξικού σε ένα ασαφές μίγμα με άλλες ουσίες όπου αποτελεί το 90% ;

Το ερώτημα να βρεθεί "η συνολική ποσότητα οξικού που παρήχθη στην (8) "

τι εννοεί;

Συνολική ποσότητα ; Που παρήχθη (ή μήπως παρήχθηκε;!) από την αντίδραση ; Δηλαδή μια απλή στοιχειομετρία δίνει 4 μονάδες στο θέμα Δ3 ;

Την έννοια "παραπροιόντα μιας αντίδρασης" που την έχει διδαχθεί ο μαθητής; ΚΑι ο θεματοδότητς κατανοεί τι θέλει να εμφανίσει ως παραπροιόντα; Ή σκοπίμως δημιουργεί σύγχυση; 

 

 

Νικος Γουλοπουλος
1 έτος πριν

Συμφωνώ απολύτως. Όταν η εκφώνηση λέει "Η ουσία Α είναι σε ποσοστό 90% στα προιόντα", δε συνάγεται από καμία λογική το συμπέρασμα ότι η αντίδραση έχει απόδοση 90% ως προς το προιόν Α