Καλησπέρα Γιάννη ! Θέλω να τονίσω ότι το "περιστροφές" γενικά δεν είναι καλά ορισμένο.. Δηλαδη αν ο αξονας μιας ρόδας r εχει διαστασεις και ειναι ακλονητα στερεωμενος σε ακρο ραβδου R (σχημα) Τοτε στην ερωτηση ποσες περιστροφες περι του αξονα της κανει η ροδα οι αντιωρολογιακες δεν πρεπει να αφαιρεθουν! (Σαν αυτο που ειπς με τον παρατηρητη που γυρναει το κεφαλι)
Ας υποθέσουμε ότι κάποιος που είναι «καβάλα» στην επιβατική ακτίνα του τεταρτοκυκλίου (μπλε παρατηρητής)κρατάει ακλόνητα άξονα της ρόδας ( ο οποίος είναι πραγματικός κυλινδρικός άξονας με διατάσεις στο εργαστήριο) Η διτομή του άξονα ας έχει ακτίνα p διαρκώς ομόρροπη με την επιβατική ακτίνα τεταρτοκυκλίου.. (οπως οντως συμβαινει οταν κραταμε μια ροδα)
Κώστα στην ανάρτηση Giuseppe Bezzuoli έχω ανεβάσει το παρακάτω σχήμα, όπου φαίνεται πόσες στροφές μετρά ο κάθε παρατηρητής. Αν τοποθετήσουμε στο κέντρο μάζας του τροχού άλλο ένα παρατηρητή, επειδή αυτός δεν στρέφεται θα μετρά και αυτός 6,75 στροφές.
Αν η επιβατική ακτίνα ήταν λεπτή ράβδος και ο άξονας του τροχού καρφί καρφωμένο στη ράβδο? Τι θα απαντούσαμε τότε??
Κώστα ήσουν Λακωνικός.
Αν έχω καταλάβει την περίπτωση, μια περιστροφή θα κάνει όταν η ράβδος θα έχει διαγράψει μια περιφέρεια.
Εκτός αν άλλο ρωτάς.
Καλησπέρα Γιάννη ! Θέλω να τονίσω ότι το "περιστροφές" γενικά δεν είναι καλά ορισμένο.. Δηλαδη αν ο αξονας μιας ρόδας r εχει διαστασεις και ειναι ακλονητα στερεωμενος σε ακρο ραβδου R (σχημα) Τοτε στην ερωτηση ποσες περιστροφες περι του αξονα της κανει η ροδα οι αντιωρολογιακες δεν πρεπει να αφαιρεθουν! (Σαν αυτο που ειπς με τον παρατηρητη που γυρναει το κεφαλι)
Δηλαδη υπαρχει περιπτωση ο αξονασ να ανηκει στο στρεφόμενο μη αδρανειακο συστημα της επιβατικης ακτινας και το "περιστροφές" σημαινει αλλο πράγμα!!!
Αρα πρεπει να διευκρινιζουμε!
Εκτός αν υπονοείται.
Όταν σε ρωτήσουν:
-Πόσες στροφές έκανε η ρόδα του ποδηλάτου;
εννοούν ως προς παρατηρητή μη στρεφόμενο.
Διαφορετικά θα σε ρωτήσουν:
-Πόσες στροφές βλέπει ότι έκανε η ρόδα ένα έντομο που έχει κάτσει στη ζάντα;
Στρεφόμενο λεω Γιάννη τον αξονα ΑΟ της επιβατικης ακτίνας
Ας υποθέσουμε ότι κάποιος που είναι «καβάλα» στην επιβατική ακτίνα του τεταρτοκυκλίου (μπλε παρατηρητής) κρατάει ακλόνητα άξονα της ρόδας ( ο οποίος είναι πραγματικός κυλινδρικός άξονας με διατάσεις στο εργαστήριο) Η διτομή του άξονα ας έχει ακτίνα p διαρκώς ομόρροπη με την επιβατική ακτίνα τεταρτοκυκλίου.. (οπως οντως συμβαινει οταν κραταμε μια ροδα)
Δηλαδή η διατομή ρ>0 του άξονα (καρφί ας πούμε) εκτελεί στροφική ως συσσωμάτωμα με την επιβατική ακτίνα τεταρτοκυκλίου (σανίδα ας πούμε)
Κώστα στην ανάρτηση Giuseppe Bezzuoli έχω ανεβάσει το παρακάτω σχήμα, όπου φαίνεται πόσες στροφές μετρά ο κάθε παρατηρητής. Αν τοποθετήσουμε στο κέντρο μάζας του τροχού άλλο ένα παρατηρητή, επειδή αυτός δεν στρέφεται θα μετρά και αυτός 6,75 στροφές.
Κώστα δεν έχω καταλάβει τι εννοείς.
Δεν βλέπω να επηρεάζει σε κάτι η διατομή του άξονα.
Θα σου κάνω λοιπόν μία με δύο περιφερόμενους παρατηρητές.
Έναν στρεφόμενο και έναν όχι.
Εδώ μια οπτικοποίηση.
Αυτό ακριβώς λέω! Αν η κόκκινη γραμμούλα στην εικόνα ηταν η βιδα του αληθινου άξονα? και ρωτουσε ποσες στροφες ως προσ τον πργματικο αξονα?
Αν ο αληθινος αξονας ηταν στερεο με διαμετρο την κοκκινη γραμμη????
Δεν κατάλαβα τίποτα.
Ποια κόκκινη γραμμή;
Διάμετρος;
Η προσομοίωση που έκανα δεν καλύπτει την περίπτωση, αν βάλεις ωσχετ=0 ;