Κάθε σύνθετη κίνηση στερεού (κίνηση που δεν μπορεί να μελετηθεί ως μεταφορική ή ως στροφική), έχουμε το δικαίωμα να την θεωρήσουμε ότι αποτελείται από επιμέρους απλές κινήσεις.
Σε προηγούμενες ενασχολήσεις με το θέμα, τόσο στην ανάρτηση «και όμως ισχύει», όσο και στην «Μια σύνθετη κίνηση και οι επιμέρους κινήσεις…» η σύνθετη κίνηση μελετήθηκε ως επαλληλία δύο στροφικών κινήσεων με γωνιακές ταχύτητες ω1 και ω2, η σύνθεση των οποίων οδηγεί στην μία και μοναδική γωνιακή ταχύτητα περιστροφής του δίσκου.
Σήμερα θα ακολουθήσουμε διαφορετική οδό. Πιο «λυκειακή», πιο κοντά σε αυτό που διδάσκουμε στα σχολεία. Η σύνθετη κίνηση θα μελετηθεί αυστηρά ως επαλληλία μιας μεταφορικής και μιας στροφικής γύρω από νοητό άξονα ο οποίος περνά από το κέντρο μάζας του δίσκου.
Αλλά ας τονισθεί από την αρχή ότι, δεν θα παίξουμε με το τι βλέπει ο ένας ή ο άλλος παρατηρητής, αλλά τι βλέπει και πώς μελετά την κίνηση ο ακίνητος αδρανειακός παρατηρητής.
Διαβάστε τη συνέχεια…
ή
Μήπως ήρθε η ώρα να συμφωνήσουμε;
Μήπως ήρθε η ώρα να συμφωνήσουμε;
Καλημέρα και καλή βδομάδα σε όλους.
Ένα κείμενο, μια νέα προσπάθεια, αφιερωμένο σε όποιον συνάδελφο προβληματίζεται ακόμη, διατηρώντας το δικαίωμα της αμφιβολίας.
Σε κάθε συνάδελφο που στέκεται στην διαμάχη με κριτική σκέψη, αλλά ο οποίος είναι πρόθυμος να ακούσει.
Δεν απευθύνεται σε όσους ξέρουν (μόνο αυτοί…) την αλήθεια. Δεν απευθύνεται στις αυθεντίες!
Πολύ περισσότερο δεν απευθύνεται σε όσους ακόλουθους της αυθεντίας, σχολιαστές στο fb, χύνουν δηλητήριο εναντίον του δικτύου μας (και όποιου άλλου υποστηρίζει λύση αντίθετη από την λύση του ηγέτη τους…)
Αλήθεια είναι φοβερό αυτό που συμβαίνει. Άνθρωποι τους οποίους δεν γνωρίζω, δεν έχω συναντήσει ποτέ μου, δεν τους έχω ενοχλήσει σε κάτι, να εκφράζονται δημόσια και να επιτίθενται με χυδαιότητες εναντίον μου και εναντίον του δικτύου μας.
Τους υποχρέωσε κανείς να έρθουν εδώ; Τους υποχρέωσε κανείς να μας παρακολουθούν; Να μας διαβάζουν; Να αποδέχονται τις απόψεις μας;
Από πού και ως πού τέτοιο μίσος;
ΥΓ
Αλήθεια οι άνθρωποι αυτοί είναι καθηγητές; Μπαίνουν σε τάξη, διδάσκουν και διαπαιδαγωγούν την νέα γενιά;
Εγώ δεν άντεξα την αδιάλλακτη και αναλγητη άποψη για τους υποψηφίους. Για παιδιά που μόχθησαν έναν χρόνο
Αγαπητέ κύριε Μάργαρη. Η απάντηση στο Υ.Γ. είναι ΝΑΙ και είναι η πλειοψηφία.
Καλημέρα κ.Διονύση,
Πολύ ωραίο κείμενο! Όμορφα παραδείγματα.
Υ.Γ Διορθώστε στο παράδειγμα 2ο: "ακτίνα ΚΑ"
Δυστυχώς Διονύση ή και ευτυχώς το ήθος δεν αγοράζεται γιατί τότε θα μπορούσε να έχει πρόσβαση σε αυτό ο καθένας με κάθε τρόπο. Επίσης ευτυχώς σε ένα κανονικό κόσμο ο μόνος τρόπος αντιπαράθεσης θα έπρεπε είναι η κόσμια έκφραση της άποψης του καθενός.
ΑΛΛΑ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΗ ΡΗΜΑΔΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΖΩΗ
SCRIPTA MANENT
Αν Διονύση η ανικανότητα να αντιληφθείς κάποια πράγματα και να καταφέρεσαι με αγενή τρόπο σε συναδέλφους σου οφείλεται στο προχωρημένο της ηλικίας, τότε για μένα συγχωρείται η εν λόγω στάση. Αν όμως κρύβει σκοπιμότητες κάλυψης των θεματοδοτών ή ενός ολόκληρου Υπουργείου με ταυτόχρονη μείωση ή υποβάθμιση άλλων μαζικών φορέων ( φόρουμ φυσικών, ενώσεων κλπ) τότε η στάση αυτή είναι ασυγχώρητη.
Γι αυτό ζητάω τα ονόματα των θεματοδοτών. Υποψιάζομαι ότι με την αποκάλυψή τους θα βρεθούμε προ εκπλήξεων. Μιλώντας χθες με έναν θεματοδότη παλαιότερων ετών, με διαβεβαίωσε ότι ο ορισμός της επιτροπής γίνεται καθαρά με κομματικά κριτήρια!!!!
Με κομματικά κριτήρια; Πέφτω από τα σύννεφα!! Στην Ελλάδα; αποκλείεται.
Δεν υπάρχει σωτηρία.
Όπως λέω και στα "παιδιά" μου : μακριά από την Ελλάδα, για να αποδώσουν οι κόποι σας.
Μιά πολύ μικρή συνεισφορά στα τόσα πολύ ωραία που έγραψες Διονύση
Μία παραλλαγή της Δ5
Διονύση καλημέρα. Πιο απλά και ποια άμεσα δε γίνεται. Σε ευχαριστώ για αυτήν την ανάρτησή.
Μπραβο Διονύση πολλα συγχαρητηρια καλε αυθεντικε δασκαλε
Γεια σας παιδιά.
Σπύρο, Τάσο, Πάνο, Στάθη και Μανόλη, σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Νομίζω πως ακόμη και αν η κίνηση είναι μόνο περιστροφική (πχ μια ράβδος που περιστρέφεται γύρω από ακλόνητο άξονα ως προς το ένα της άκρο) μπορεί να αναλυθεί σε μια μεταφορά και μια περιστροφή ως προς κάποιο άλλο σημείο (πχ cm). Δεν είναι δηλαδή υποχρεωτικό η κίνηση να είναι σύνθετη για να γίνει ανάλυση.
Συμφωνώ Ηλία.
Απλά όταν η κίνηση είναι σύνθετη η ανάλυση σε επιμέρους κινήσεις είναι υποχρεωτική…