web analytics

Κιβώτιο όχι της Α’ αλλά της Γ’ Λυκείου

Ο κατακόρυφος οδηγός του σχήματος έχει σχήμα κοίλου τεταρτοκύκλιου ακτίνας R=5 m και είναι λείος και ακλόνητος ( ως προς την γη που θεωρείται αδρανειακό σύστημα 😁 ).  Ομογενές παραλληλεπίπεδο μάζα; m  και πρόσοψη διαστάσεων 2m*2m αφήνεται να ολισθήσει χωρίς τριβές από το Άνω άκρο Α και φτάνει στο  Κάτω άκρο Κ οπότε και εγκαταλείπει

Η Συνέχεια εδώ

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
14 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Ευχαριστώ Μήτσο.

Καλή δουλειά. Θα έβγαζα την κινητική με χρήση Στάινερ. Είναι στροφική κίνηση.

Δεν περίμενα πως με τόσο μεγάλο κουτί θα ήταν τόσο μικρή η διαφορά.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
09/07/2020 7:40 ΠΜ

Καλημέρα Μήτσο και σε ευχαριστώ για το μέρος που με αφορά. Καλημέρα Γιάννη.

Θα συμφωνήσω για την μελέτη χωρίς Steiner.

Η μελέτη σαν σύνθετη κίνηση αναδεικνύει πράγματα, που “χάνονται” αλλιώς.

Γενικότερα, νομίζω ότι η συζήτηση το αν μια εξόχως ξεκάθαρη σύνθετη κίνηση, μπορεί να μελετηθεί ως στροφική, είναι μη παραγωγική, αφού επιτρέπει το εύκολο λάθος…

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Μήτσο και Διονύση.

Διονύση δεν είναι σύνθετη κίνηση που μπορεί να μελετηθεί ως στροφική.

Είναι μια ξεκάθαρα στροφική κίνηση που (φυσικά) μπορεί να μελετηθεί ως σύνθετη.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
09/07/2020 8:58 ΠΜ

Καλημέρα Γιάννη.

"Κάθε επίπεδη κίνηση στερεού, μπορεί να μελετηθεί ως μια μεταφορά και μια περιστροφή"

Αλάνθαστη πρόταση που οδηγεί σε εύκολες λύσεις!!!

 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Προφανώς. Ακόμα και μία μεταφορική μελετάται ως (εκφυλισμένη) σύνθετη.

Κάνω όλη αυτή τη φασαρία γνωρίζοντας πως χαρακτηρίζεται εύκολα μια κίνηση "σύνθετη" αν κινείται το Κ.Μ.

Το τι συμβουλεύουμε τα παιδιά να κάνουν είναι άλλη ιστορία.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
09/07/2020 9:18 ΠΜ

"Μεταξύ μας" κάνε όση φασαρία θέλεις!

Αλλά αν στην κουβέντα μπει μαθητής, μόνο αν είναι φανερός ο υπαρκτός άξονας περιστροφής ή αν στρέφεται γύρω από νοητό που περνά από το κέντρο μάζας του στερεού, μπορεί να γίνει κατανοητή η στροφική κίνηση.

Ούτε "άϋλες προεκτάσεις" ούτε στιγμιαίοι άξονες…

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Όχι ο στιγμιαίος δεν είναι για μαθητές.

Στην τάξη λέω για ράβδους σε ημικύκλια.

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Γειά σου Μήτσο. Όμορφη άσκηση- απάντηση προς τους οπαδούς των 7.. Σαμουράι!!

Θα μπορούσες να βάλεις και ερώτημα που να ζητάει : αν θα περιστρέφεται και πώς ο κύβος στον αέρα!

Κι αν ήταν ..ζάρι, με τον άσσο στην πάνω έδρα, σε ποιο ελάχιστο ύψος πρέπει να είναι το κάτω άκρο του τεταρτοκυκλίου, ώστε να έρθει εξάρι στην πάνω έδρα!! 

Αλήθεια πιστεύεις ότι μπορεί να γίνει αυτό; Η ερώτηση τίθεται και στην ομήγυρη.

Να είσαι πάντα καλά φίλε μου.

 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Γεια σου Πρόδρομε.

Με εντυπωσιάζεις με το τι μπορείς να σκεφτείς!

Είμαι σε εφημερία και θα το δω επιστρέφων.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
09/07/2020 2:10 ΜΜ

Καλό μεσημέρι Γιάννη.

Με έβαλες να ψάχνω…

Μια σανίδα σε ημικυκλική τροχιά.

Και αυτή σαν σύνθετη την είχα αντιμετωπίσει…

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Και καλά έκανες. Κυνηγώ το όχι εμφανές.