οι Μ. Δρης, Θ. Κασίδης, Γ Παυλικάκης, Ν. Τράκας & Κ. Φαράκος, συνέταξαν εγχειρίδιο με το οποίο επιχειρούν να μετασχηματίσουν θέματα από τη Φυσική του 20ου αιώνα ώστε να απευθύνεται σε μαθητές λυκείου
με αυτό το εγχείρημα επιδιώκουν να αντιμετωπίσουν με δομή διδακτικού εγχειριδίου, δηλαδή με αναφορά στα μοντέλα και τα πειράματα, με καθημερινά παραδείγματα και εφαρμογές αλλά και με ερωτήσεις και υπολογιστικές ασκήσεις, το γνωστικό κενό που η ύπαρξή του είναι ευρύτερα αποδεκτή
η έκδοση σε ψηφιακή μορφή
ή από εδώ.
καλή ανάγνωση
(Visited 2,217 times, 1 visits today)
Καλησπέρα Γιώργο και σε ευχαριστούμε για την ενημέρωση.
Ένα βιβλίο στη "γραμμή" του παλιότερου βιβλίου της γενικής παιδείας της Γ΄Λυκείου… που χάθηκε…
(χωρίς αξιολογικές συγκρίσεις).
Το παρόν, που απευθύνεται; Να υποθέσω ότι προβλέπεται κάτι;
Αξιέπαινη η προσπάθεια των Καθηγητών.
Φοβάμαι όμως κάποιες λεπτομέρειες.
Αρχικά απουσιάζει αυτό:
Έτσι ο γνωστός τύπος στη σελίδα 10 πέφτει ως κάτι που κάποιοι ανακάλυψαν. Ως δηλωτική γνώση.
Στην ίδια σελίδα διαβάζουμε "Έστω δύο αδρανειακά συστήματα Α και Β…".
Πριν την εισαγωγή της σύγχρονης Φυσικής θα έχουν διδαχθεί τα σχετικά με αδρανειακά και μη αδρανειακά συστήματα;
Η ανάγνωση των άλλων τμημάτων θα γίνει σύντομα.
Εξαιρετικά. Το “κλέβω” και εγώ δεν το γνώριζα.
παιδιά,
και γω αγνοούσα αυτή τη διδακτική πρόταση του 2019
την κοινοποιώ ως ρεαλιστικό στοιχείο που θα διευκολύνει τη συζήτηση που ξεκίνησε με την πρόταση του Συλλόγου Φυσικών Κρήτης σχετικά με τη διδασκαλία σχετικά με τη «Φυσική που δεν διδάσκεται» στα σχολεία μας
διερωτώμαι
αν ενδεχόμενες διδακτικές προσθήκες που όντως θα διευκόλυναν τη διδασκαλία – ο Γιάννης ήδη διατύπωσε μια –
είτε σε μια δεύτερη έκδοση είτε άτυπα (διδακτικά βοηθήματα, υπερβολικές επεκτάσεις κατά τη διδασκαλία),
δε θα οδηγήσουν σε “μάθημα τέρας”, έτσι που να λειτουργήσει ως εκπαιδευτική ευκαιρία και όχι ως ένα ακόμα διδακτικό βαρίδι
η άγνοιά μου για την ύπαρξη του συγκεκριμένου υλικού, προφανώς είναι ακόμα μεγαλύτερη για τους στόχους που εξυπηρετούν τη δημιουργία του
Καλησπέρα
Η προσπάθεια αξιέπαινη.
Συγχαρητήρια και μακάρι να ευοδώσει η προσπάθειά σας
Κάθε κίνηση είναι καλύτερη από την ακινησία ( γι’ αυτό κι η θάλασσα είναι όμορφη – γιατί κινείται πάντα )
Εγώ Γιάννη ΚΥΡ δεν κολλάω στο αδρανειακό ή μη ( άλλωστε το ξεπετάει με έναν ορισμό που το συνδέει με τον 1ο νόμο του Νεύτωνα και καλά κάνει ) Ούτε στο αν το σχήμα 2.5 της παραγράφου 2.2 μπορεί να δημιουργήσει παρανοήσεις με όμοιες αποστάσεις μεταξύ των Ενεργειακών σταθμών για n>2 Δεν κολλάω ούτε στην έλλειψη αναφοράς στην φασματομετρία ή σε ιστορικά πειράματα Φωτοηλεκτρικού, ακτινοβολίας μέλανος σώματος, ακτίνες Χ, κ.λ.π.
Άλλο θεωρώ κατά την γνώμη μου προϋπόθεση :
Να υπάρχει η δυνατότητα διορθώσεων , βελτιώσεων , Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα καλύτερα χωρίς βιβλίο. ( Εδώ όλοι οι μαθητές έχουν στο κινητό τους ολόκληρες βιβλιοθήκες εύκολα προσβάσιμες για κάθε θέμα με διαλέξεις και όμορφες παρουσιάσεις από Πανεπιστημιακούς).
Το σημαντικότερο είναι να καθοριστεί το επίπεδο προσέγγισης και το επίπεδο των ασκήσεων- προβλημάτων. Γι αυτό και κάθε προσπάθεια πρέπει να υποστηρίζεται από αναλυτική έκθεση στόχων και από πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.
Μήτσο μιλάς γενικά.
Έτσι όλοι θα συμφωνήσουν μαζί σου.
Γεια σας,
Ωραία προσπάθεια, όπως κάθε προσπάθεια που προσπαθεί να φέρει αυτά τα θέματα στην εκπαίδευση. Θα έλεγα ότι θυμιζει λίγο αποφορτισμενο serway .
Χαιρετισμους
Την προσπάθεια την θεωρώ σοβαρή. Το βιβλίο όμως εκπαιδευτικά απαράδεκτο. Και αυτό γιατί:
Συμπερασματικά θα έλεγα ότι το εγχειρίδιο αυτό για να μετατραπεί σε διδακτικό βιβλίο της Β/θμιας Εκ/σης απαιτείται ένας πολύ σοβαρός και ουσιαστικός εκπαιδευτικός μετασχηματισμός. Αν ήταν να εισαχθεί χωρίς καμία μετατροπή θα επέλεγα τη μη εισαγωγή του.
Καλημέρα Πάνο.
Σε κάποια όλοι θα συμφωνήσουν μαζί σου. Έχεις και υποστήριξη από τον Άρονς (έπεται σε επόμενο σχόλιο).
Σε άλλα εγώ τουλάχιστον θα διαφοροποιηθώ, παρά την συμφωνία μου στα περί δηλωτικών γνώσεων.
1. Αρχικά η έκταση πρέπει να είναι μικρή. Δεν μπορεί το εγχειρίδιο να είναι 200 σελίδες.
2. Πάντοτε θα υπάρχουν δηλωτικές γνώσεις. Διδαχτήκαμε και διδάξαμε την δομή του ατόμου πριν διδαχθούμε και διδάξουμε το πείραμα του Ράδερφορντ. Μιλήσαμε για νετρόνια σε μικρότατους μαθητές πριν αναφερθούμε στον Τσάντγουικ.
Έτσι πρέπει να αποφασισθεί αρχικά ποιους αφορά μια παρουσίαση σύγχρονης Φυσικής. Αφορά όλους, οπότε εισάγεται σε Φυσική Γενικής Παιδείας, παρουσιαζόμενη αναπόφευκτα ως ένα πακέτο δηλωτικών γνώσεων;
Αφορά Φυσική Εξετάσεων οπότε αποκτά διαφορετική δομή και έκταση;
Επιχειρήματα από τον Άρονς (Μετάφραση Ανδρέα Βαλαδάκη):
Δεν θα συμφωνήσω 100% με τον Άρονς. Κάποια θα παραμείνουν "δηλωτικές γνώσεις". Διακηρύξεις αν το θέλουμε.
Όμως τα επιχειρήματα προβληματίζουν.
Άσχετα με το αν τα αποδεχόμαστε πλήρως. Άσχετα με το αν πιστεύουμε πως κάποιες πληροφορίες πρέπει να περάσουν έστω και ως εγκυκλοπαιδικές αναφορές.
Κινδυνεύοντας να παρεξηγηθώ:
Και άλλα από τον Άρονς.
Ούτε συμφωνώ 100% , ούτε τα επικαλούμαι ως θέσφατα.
Είναι ανόητο το να μην συζητάς και να λες "Μη μιλάς! Δες τι είπε ο ….. Δεν είμαστε όλοι το ίδιο!".
Η παράθεση απόψεων και επιχειρημάτων βοηθά σε τέτοια εγχειρήματα.
Δεν είναι μόνο αυτά όμως. Ποιες είναι οι πιθανές στρεβλώσεις που έρχονται όταν κάτι εισάγεται στην ομάδα των "εξεταστέων";
Πόσα πρόσωπα έχει η Φυσική και σε ποιο κοινό απευθύνεται κάθε πρόσωπο;
Επιτρέπεται ένας απόφοιτος Λυκείου να βλέπει σε μπλουζάκια το Ε=m.c^2 και να μην ξέρει τι είναι;
Να ερωτάται για το κουάρκ και να νομίζει ότι είναι επιφώνημα προερχόμενο από τα Ντοναλντάκια;
Καταλαβαίνουμε ότι το θέμα μόνο απλό δεν είναι;
Αν όχι, να κόψουμε την συζήτηση.
ΚΥΡ Γιάννη
Μάλλον είσαι έτοιμος
(και με πλεονέκτημα συνταξιούχου πλέον)
Διάλεξε 2 έστω 3 ( όχι παραπάνω ) συνεργάτες δώσε τους να σου ετοιμάζουν κομμάτια.
Ανέθεσε και στου Φασού να φτιάξει μια τριμελή ( το πολύ κριτική επιτροπή κρίσης και επιμέλειας παρουσίασης
και ξεκίνα ( αρχικά σε ηλεκτρονική μορφή ).
Αν βάλει πλάτη και ο Ηλίας ο Σιτσανλής … Πάμε και για βραβείο
Πρώτα Γενική Παιδεία Α και Β Λυκείου και μετά βλέποντας και κάνοντας
Αν όχι εσύ …τότε ίσως κανείς
Αν όχι τώρα …ίσως ποτέ.