Subscribe
Ειδοποίηση για
67 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Μανόλης Μαργαρίτης

Αυτά τα θέματά  σου Γιάννη με τις βραχείες εκφωνήσεις  είναι συναρπαστικά . 

Τώρα μας τα προσφέρεις και σε χρυσή συλλογή.

Γιώργος Μαντάς
1 έτος πριν

Μανόλη συγγνώμη, δεν σε καλησπέρισα πριν, αβλεψία μου, με συγχωρείς

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 έτος πριν

Καλησπέρα Γιάννη.

Η απλότητα είναι και ομορφιά, αλλά μερικά πέφτουν στην κατηγορία "γρίφων", οπότε γίνονται δύσκολα…

Να σου πω μια απάντηση για το τρίτο θέμα με τις δύο βρύσες. Είναι η λύση που θα έκανα αν ήμουν μαθητής στην Στ΄ Δημοτικού (τέτοιες ασκήσεις πρακτικής αριθμητικής κάναμε κάποτε, τώρα δεν ξέρω…):

Αν η βρύση Α αδειάζει τη δεξαμενή σε 6 ώρες, κάθε ώρα αδειάζει το 1/6 της δεξαμενής (ξέρω ότι δεν στέκει από άποψη φυσικής, αλλά στην Στ΄ Δημοτικού δεν ξέρω Φυσική και Bernoulli…).

Αν η Β  βρύση αδειάζει την ίδια δεξαμενή σε 3 ώρες, κάθε ώρα αδειάζει το 1/3 της δεξαμενής.

Αν ανοίξουν και οι δυο μαζί, σε κάθε ώρα αδειάζει το 1/6+1/3 = 1/2 της δεξαμενής. Συνεπώς χρειάζονται 2 ώρες για να αδειάσει η δεξαμενή. 

Τι βαθμό θα έπαιρνα σε μια τέτοια απάντηση;

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 έτος πριν

Καλημέρα και καλό ΣΚ Γιάννη.

Συμφωνώ ότι θα έπρεπε να χαθούν όλα τα μόρια.

Σκοπίμως έβαλα το ερώτημα. Η λύση πρακτικής αριθμητικής που έβαλα, προϋποθέτει σταθερή παροχή, πράγμα που έρχεται σε αντίθεση με τα  δεδομένα. Άρα είναι μια απάντηση που αντιβαίνει το ουσιαστικό ερώτημα…

(Βέβαια αν ο μαθητής έβαζε στη συζήτηση τη μέση παροχή… θα μπορούσε να το σώσει! Δεν είναι τυχαίο το σωστό αποτέλεσμα)!

Γιώργος Μαντάς
1 έτος πριν

Καλησπέρα Γιάννη και Διονύση.

(Σωστά, η παροχή δεν είναι σταθερή, η λογική του δημοτικού είναι για γέμισμα δεξαμενής από βρύσες σταθερής παροχής)

Γιάννη κάτι δεν καταλαβαίνω στην "άλλη απάντηση" της ερώτησης 2. Προφανώς το "κατασκεύασμα", εφόσον επιπλέει, έχει ίδιο βάρος με το νερό Α, αφού είναι το νερό που έχει εκτοπίσει. Αν όμως έχει μεγαλύτερη πυκνότητα, όπως γράφεις, γιατί δεν βυθίζεται;

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Γιάννη με τα ωραία σου!

Και μια και επιχειρείς να προκαλέσεις συζήτηση ας ξεκινήσω ελαφρά  από την "πρώτη",με ενα διάλογο στην καφε-ταβέρνα που ειχαμε κάτσει μια φορά…στον Πρινέ,βάζοντας και λίγη …"σάλτσα"

Φέρνει λοιπόν τ' Αντωνιό τις ρακές και λέει απευθυνόμενος σε μένα…

Κύριε Παντελή (ευγενικός πάντα απέναντί μου) ,έβαλα 5 αυγά στο νερό άβραστα και ενώ τα τέσσερα πήγανε στον πάτο ,ένα πλέει απάνω απάνω ,πως το εξηγούμε.

Γερά ήτανε ,του λέω

Ναι ,μου λέει

Μάλλον χαλασμένο θα 'ναι Αντωνιό, του λέω

Ε να το πετάξω μου λέει ,μα γιάντα πλέει ;

Μπήκαν κι άλλοι στη κουβέντα με πρακτικές απαντήσεις

…το κλούβιο είναι ποιό ελαφρό ,λέει ο Μανώλης

… μπας κι είναι ποιό μικρό λέει άλλος

… μια φορά πως μετρούσανε τα γράδα στο μούστο λέει ο παλιός. Με ένα αυγό και έπρεπε να περσσεύει ένα τάλληρο όξω από το μούστο για νάναι εντάξει …

Αφού τους προβλημάτισα …, γιατί στο νερό πάνε στον πάτο τ'αυγά ενώ στο μούστο πλένε, τ'Αντωνιό επανέρχεται και ρωτά

Μα γιατί το κλούβιο είναι ποιό ελαφρό ;

Έγινε μια παύση με μερικά εεε και μου 'ρθε μια απάντηση που μάλλον προσεγγίζει το ορθό.

Πάντως τη δέχθηκαν και είπαμε …πάντα γειά! 

Τι είπα άραγες;

Κι εμένα αρέσει αυτό στυλ για Β θέματα (με λιγότερο "γριφώδεις" εκφωνήσεις), γιατί απαιτεί "στήψιμο" στη γνώση και σκέψη …

Καλό βράδυ στη παρέα

Γιώργος Μαντάς
1 έτος πριν

Προτείνω μια άλλη απάντηση με παρόμοια λογική:

αφαιρούμε τη σφαίρα και προσθέτουμε πάγο ίδιου βάρους με τη σφαίρα, ο οποίος όμως έχει μεγαλύτερο όγκο.

Άρα θα γεμίσουμε το κενό και όσο περισσέψει, το βάζουμε από πάνω.

Άρα το μεγαλύτερο σε όγκο νέο παγάκι θα είναι βυθισμένο κατά τον ίδιο όγκο με το αρχικό "κατασκεύασμα", αφού έχουν ίδιο βάρος και απαιτούν ίδια άνωση.

 Όταν λιώσει το νέο παγάκι, ξέρουμε ότι η στάθμη δεν θα ανέβει. Περιμένουμε λοιπόν να λιώσει και στη συνέχεια αφαιρούμε το νερό, που αντιστοιχεί στον πάγο που προσθέσαμε, για να πατσίσουμε το βάρος της μπίλιας. Αυτό το νερό έχει ίδιο βάρος με την μπίλια, αλλά μεγαλύτερο όγκο, αφού έχει μικρότερη πυκνότητα. Αν προσθέσουμε λοιπόν ξανά την μπίλια, η στάθμη δεν θα ανέβει στο αρχικό επίπεδο.

Ελπίζω να τα είπα με σαφήνεια…

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης

Γιάννη καλησπέρα.

Όλα πολύ καλά.

Ένα βίντεο για το έκτο που έκανα. 

Πτώση μαγνήτη

Νικος Γουλοπουλος
1 έτος πριν

Γιάννη αν δώσεις τις ερωτήσεις αυτές σ'ένα μέσο καθηγητή, θα απαντήσει λάθος ή με πολύ πιο περίπλοκο τρόπο σε τουλάχιστον 3-4 απ'αυτές (μαντέψτε πώς το ξέρω!)

Η γνώμη μου για το αν τέτοιου είδους (όντως έξυπνα) θέματα, είναι τα καταλληλότερα ώστε να ξεχωρίζουν πράγματι οι καλύτεροι μαθητές και να αριστεύουν στις εξετάσεις? Και ναι και όχι.

Το όχι, κυρίως επειδή οι πανελλήνιες είναι δομημένες έτσι ώστε να υπάρχει μεγάλη στρογγυλοποίηση.

Χωρίς να μπούμε σε αναλύσεις, ας πω μόνο, ότι οι κατευθύνσεις θα έπρεπε να είναι περισσότερες και με διαφορετικά μαθήματα, καθώς και με υψηλούς συντελεστές βαρύτητας στο μάθημα που έχει άμεση σχέση με την εκάστοτε σχολή.

Προφανώς δε μπορεί τον κύριο ρόλο στην εισαγωγή ενός παιδιού στην ιατρική να παίζει η έκθεση, αλλά αν με ρωτάς, ούτε η φυσική για τη συγκεκριμένη σχολή.

Άρα τέτοιου είδους θέματα (κι εδώ πάει το ναι) , θα είχαν όντως σημαντικό ρόλο διάκρισης μαθητών, μόνο για σχολές όπως φυσικό ή πολυτεχνεία.