Subscribe
Ειδοποίηση για
67 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Πρόδρομος Κορκίζογλου

Μπράβο Γιάννη!!

Και οι 20 είναι εξαιρετικές! Αν μια απ'αυτές τεθεί σε Πανελλαδικές, θα γίνει χαμός. Κι αυτό γιατί δεν θα έχουμε εκπαιδεύσει τους υποψηφίους σε μια τέτοια λογική θεμάτων. Είμαι της άποψης, ένα από τα τρία Β θέματα, να είναι στη λογική των 20 δικών σου!

Θα διακριθούν όσοι εμβαθύνουν στις έννοιες …

Την επόμενη χρονιά, θα γεμίσουν οι ιστότοποι και τα βοηθήματα με παρόμοια..

Πρέπει να γίνει μια αρχή, θα αναβαθμίσει το μάθημα!!

 

Πάνος Μουρούζης
1 έτος πριν

Καλημέρα Γιάννη από Κέρκυρα

Τα θέματα σου εξαιρετικά! Έτσι θα έπρεπε να εξετάζεται η φυσική. Αλλά και με τέτοια θέματα δεν θα λύναμε το πρόβλημα των πανελλήνιων διαγωνισμών που αποτελούν τα βαρίδια της εκπαίδευσης. Το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου θα λυνόταν αν οι μαθητές εξεταζόντουσαν όλη τη φυσική του Λυκείου η οποία θα ήταν στην ύλη που πρόσφατα είχες αναφέρει και όχι στα 4 κεφάλαια της Γ. 
Θα έπρεπε για να μην γίνεται αυτή η σφαγή, να κάνουμε πιο αρεστά τα ΕΠΑΛ. Όχι βέβαια ανοίγοντας τρύπες για τους μαθητές που επιδιώκουν να μπουν στην Ιατρική από το παράθυρο, αλλά παρέχοντάς τους γνώσεις που συνάδουν με τις ανάγκες της αγοράς, επαγγελματικά δικαιώματα και προοπτικές. 

Σημ 1: Πότε θα μάθουμε επιτέλους τα ονόματα της επιτροπής των θεματοδοτών;

Σημ 2: Στα ρεύματα φουκώ με το σωλήνα νομίζω ότι το θέμα είναι πιο πολύπλοκο γιατί αν αφαιρέσεις τμήμα του σωλήνα κατά μήκος του, ενώ θα έπρεπε να μην καθυστερεί η πτώση του μαγνήτη, αφού δεν μπορούν να δημιουργηθούν κυκλικά ρεύματα, ο μαγνήτης καθυστερεί περίπου το ίδιο.  

Πάνος Μουρούζης
1 έτος πριν

Γιάννη δεν ισχυρίστηκαν ότι δεν δημιουργούνται ρεύματα Φουκώ. Απλά λέω ότι δεν έχουν την τροχιά που έχεις σχεδιάσει στις λύσεις. 

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Πάνος Μουρούζης

Γιάννη και Πανο καλησπέρα.

Το φαινόμενο νομίζω   εινάι αρκετά πιο σύνθετο. Είχα ασχοληθεί με την εξήγηση του φαινομένου για το οποίο κάποιες πιο καλές μελέτες αναφέρουν μαγνητικά πεδία από μικρούς κυκλικούς ρευματοφορους βροχους γνωστά ως ρεύματα eddy τα οποία είναι όπως τα έχεις σχεδιάσει κάτω. Επιπλέον θεωρώ ότι η κίνηση είναι συνεχώς μεταβαλλόμενη επιταχυνόμενη-επιβραδυνομενη και αντιστροφως καιδεν ξέρω αν πηγαίνει τελικά σε οριακή ταχύτητα. Αυτό γιατί το επαγόμενο  μαγνητικό πεδίο κατά μήκος του σωλήνα δεν νομίζω να είναι σταθερό καθώς ο μαγνήτης πέφτει "ενεργοποιούνται" όλο καινοθργιες περιοχές συνεχώς δίνοντας επαγομενα μαγνητικό πεδία. Τώρα αν αυτά που ενεργοποιούνται και αυτά που παύουν είναι αντίθετα δεν το γνωρίζω.

Νικος Γουλοπουλος
1 έτος πριν

Καλημέρα Γιάννη

Εννοώ ότι με τη φυσική εξεταζόμενο μάθημα, μπορείς να μπεις σε ένα σωρό σχολές, που πρακτικά η φυσική σαν μάθημα είναι αχρείαστη. Άρα ένα επίπεδο θεμάτων φυσικής, που να απαιτεί βαθύτερη κατανόηση εννοιών, θα δυσκόλευε/αδικούσε μαθητές που θα σπουδάσουν κάτι εντελώς άλλο.

Σκάψου σαν αναλογία, να υπήρχε η βιολογία σαν εξεταζόμενο μάθημα στους μαθητές που στοχεύουν πολυτεχνεία, και οι βιολόγοι να απαιτούσαν υψηλότερου επιπέδου θέματα.

Νικος Γουλοπουλος
1 έτος πριν

Γιάννη διάβασα τις απόψεις σου, εξακολουθώ να διαφωνώ σε αρκετά, αλλά ας επικεντρωθώ στα β' θέματα που ανέβασες για να είμαι και "εντός θέματος".

Τα θέματα αποδείξεων θεωρίας σε εξετάσεις, τα θεωρώ δίκοπο μαχαίρι. Σ'ένα καλό μαθητή προσφέρουν την εμβάθυνση που χρειάζεται για να κατανοήσει τα φαινόμενα.Ένας μέτριος και κάτω, τα παπαγαλίζει κι έχει εξασφαλίσει κάποιες σίγουρες μονάδες (αν κάθε χρόνο γίνει πάγια τακτική να πέφτει μια απόδειξη).

Θέματα ανάπτυξης του στυλ "τί θα συμβεί μετά από λίγο και γιατί", σίγουρα αντιμετωπίζονται μόνο από μαθητές που έχουν κατανοήσει πλήρως τα φαινόμενα.Αν πέσει κάτι τέτοιο, σίγουρα θα προκαλέσει θύελλες. Και γω θα αντιδράσω. Γιατί όταν θες να αλλάξεις κάτι, δε το κάνεις απ'το τέλος. Το κάνεις μεθοδικά και από την αρχή. Δεν είναι δύσκολο, ακόμη και με τις υπάρχοντα βιβλία φυσικής, να μετατοπιστεί το κέντρο βάρους του μαθήματος στην ουσία των φυσικών φαινομένων. Υπάρχει και η τράπεζα θεμάτων που θα δώσει το βηματισμό, αν είναι να αλλάξει κάτι.

Βαγγέλης Κουντούρης

καλό μεσημέρι σε όλους

Γιάννη, δεν “παλεύεσαι” (δεν σε κάνουμε ζάπι, λένε στο χωριό μου στη Λακωνία)

άρτι ξεκινήσας, “κόλλησα” στη 2.

στην πρώτη λύση γράφεις (δεν μπορώ να αντιγράψω από pdf): “Τελικά δέχεται… και το βάρος της μπίλιας”, πέρα από το ότι διαφωνώ ότι ο πυθμένας δέχεται το βάρος άλλου σώματος, δεν θα έπρεπε να είναι μείον την άνωση που δέχεται η μπίλια;

η δική μου, πρόχειρη, προσέγγιση (τα σύμβολα είναι τα συνήθη)

αρχικά: Βκ=Βπ+Βσ=εV, άρα V=επVπ/ε+εσVσ/ε

μετά ο συνολικός όγκος του “κατασκευάσματος” είναι V΄=επVπ/ε+Vσ

άρα V>V΄

Βαγγέλης Κουντούρης

Γιάννη, εξακολουθώ να νομίζω ότι αυτή η δύναμη που "επιστρέφει" η μπίλια στο δάπεδο είναι βάρος-άνωσή της, διότι ισορροπεί και δέχεται το βάρος της ("ιδιοκτησία" της), δύναμη από το δάπεδο και άνωση από το υγρό (πάντως οι νεώτεροι έχετε, οφείλετε να έχετε, πιο "καθαρό" μυαλό από τους παλιότερους, μπορεί, άρα, και να κάνω λάθος)

Βαγγέλης Κουντούρης

πολύ καλά 4,5 

Βαγγέλης Κουντούρης

μ΄ άρεσαν τα 6,7,8,9

 

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Γιάννη.

Πρώτα να αποσύρω ,έστω και καθυστερημένα,από το προηγούμενο σχόλιό μου τη φράση, (με λιγώτερο "γριφώδεις" εκφωνήσεις ), καθ' όσον γράφτηκε ύστερα από κατακόρυφη βιαστική ματιά και το λιτό των εκφωνήσεων, μου δημιούργησε. Η απόλυτη απάντησή σου …"δεν είναι γριφώδη" είναι σύμφωνη με την δεύτερη ματιά μου .

Τώρα για το 7ο θεμα:

εννοείται πως για να απαντηθεί ορθά και να είναι σύμφωνο με τις …"ενδεικτικές" απαντήσεις πρέπει να βρεθεί σωστά η φορά του ρεύματος στο πάνω πηνίο. Γιαυτό κοιτάζοντας το σχήμα γράφω δυό αράδες λόγω αδυναμίας μου να στείλω σχήμα,πιστεύοντας πως θα γίνω κατανοητός.

Κοιτάζοντας ΜΟΝΟ την είσοδο του ρεύματος από τον (+) πόλο στην πάνω σπείρα μου φάνηκε πως διατρέχει τη σπείρα ανθωρολογιακά περνώντας πίσω από τον πυρήνα, οπότε η φορά της Β θα είναι προς τα κάτω.

Κοιτάζοντας βέβαια την εξοδο από την κάτω σπείρα προς τον (-) πόλο είναι σαφές το ότι βγαίνει πίσω από τον πυρήνα και επομένως έχει την ωρολογιακή φορά .Έτσι ακολουθώντας την σαφή έξοδο ταυτίζομαι με την απάντηση σου. (Η ερμηνεία βέβαια εννοείται δεν αλλάζει)

Αν το καλώδιο από τον (+) πόλο έρχονταν (στο σχήμα) εφαπτομενικά στο έξω μέρος του πυρήνα δεν θα σε "ζάλιζα".

Τα αυγά στη χελιδονοφωλιά πίσω από την καμάρα έσπασαν και υπάρχει οργασμός πτήσεων από το ζεύγος!