Έστω ένα οριζόντιο τετράγωνο ΑΓΔΕ πλευράς α και δύο κατακόρυφοι αγωγοί, οι οποίοι διαρρέονται από ίσα ρεύματα, ο πρώτος να περνά από το κέντρο του τετραγώνου και ο δεύτερος από την κορυφή Γ. Η ένταση του μαγνητικού πεδίου στο μέσο Μ της πλευράς ΓΔ, η οποία οφείλεται στον πρώτο αγωγό, έχει μέτρο Β1=0,4Τ.
i) Να σχεδιάστε τα διανύσματα της έντασης του μαγνητικού πεδίου που δημιουργεί κάθε αγωγός στο σημείο Μ.
ii) Να υπολογίσετε την ένταση του πεδίου στο Μ που οφείλεται στον δεύτερο αγωγό.
iii) Να βρείτε την συνολική ένταση του πεδίου στο σημείο Μ.
iv) Πόση δύναμη δέχεται ένα τμήμα μήκους 0,5m του δεύτερου αγωγού, με μέσο το σημείο Γ, αν μεταβάλουμε την ένταση του ρεύματος που τον διαρρέει στην τιμή Ι2=10Α;
ή
Δύο παράλληλοι αγωγοί
Δύο παράλληλοι αγωγοί
Καλησπέρα Διονύση. Ωραία εφαρμογή στον υπολογισμό του μαγνητικού πεδίου παράλληλων αγωγών, σε σημείο που χρειάζεται και λίγη γεωμετρία. Για ευκολία θα μπορούσαμε να πάρουμε για τη δύναμη τον έτοιμο τύπο του βιβλίου, αλλά όπως έχω διαπιστώσει και σε άλλες αναρτήσεις σου προτιμάς τον αναλυτικό αυτό τρόπο.
Και επειδή σε διπλανή συζήτηση με το Σπύρο λέγαμε για τον τρόπο παρουσίασης των λύσεων, όταν βλέπουμε τη λύση αυτή, με σχήματα 3D και 2D και όλες αυτές τις εξηγήσεις δείχνεις ουσιαστικά το δρόμο για το πως πρέπει να αντιμετωπίζουμε τους αναγνώστες μας, που είναι ΟΛΟΙ οι μαθητές. Γιατί όπως έγραψα και εκεί, δεν είναι μόνο η απάντηση το ζητούμενο, αλλά και η διαδικασία και η γλώσσα που χρησιμοποιούμε για να τη βρούμε…
Καλό μπάνιο, γιατί σήμερα θα έχει ζέστη!
Καλό απόγευμα Ανδρέα και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Προφανώς συμφωνούμε στα υπόλοιπα… αλλά ας τονίσω ότι δεν με ενδιαφέρει καν το αποτέλεσμα, όσο η διαδικασία και ο τρόπος σκέψης.
Και η σκέψη του κάθε μαθητή, πρέπει να καλλιεργηθεί, αλλά όχι μόνο η σκέψη στη Φυσική. Αλλά και η σκέψη σε όλα, τα γύρω μας συμβαίνοντα, καθώς και η δυνατότητα να ακούει, κυρίως τους δασκάλους του, αλλά όχι μόνο.
Αν ένας μαθητής νιώθει τόσο σίγουρος για τον εαυτόν του, που απορρίπτει όλους τους γύρω του, θεωρώντας τον εαυτόν του ημίθεο (για να μην πω Θεό…) αυτός δεν χρειάζεται εκπαίδευση…
Και οι δημοσιεύσεις μου προφανώς δεν απευθύνονται σε αυτόν, ούτε εγώ είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος για να τον βοηθήσω…