Ερώτηση Μαθητή …..τι να του απαντήσω;

Ένας μαθητής με ρώτησε τα εξής:

  1. Πόσα μόρια χάνει αν ξεχάσει μονάδα μέτρησης σε αποτέλεσμα στο γραπτό του στις εξετάσεις Γ Λυκείου?  (Ξερω δεν εισαι σεχετική η απάντηση….αλλά κάτι να του πω για να καλύψω την αγωνία του)
  2. Αν λύσει άσκηση ταλάντωσης με τριγωνομετρικό κύκλο ….θα χάσει μόρια….θα του λάβουν ως λάθος? (Σε ασκήσεις ταλάντωσης όπου υπάρχει η διαφορά χρονικών στιγμών μεταξύ δυο θέσεων που βρεθηκε ο ταλαντωτής)
  3. Σε άσκηση ταλάντωσης σε γνωστό βοήθημα θεώρησε ως πρώτη χρονική που διέρχεται απο την θέση ισορροπίας όχι την t=0 αλλά την T/2 (Σύμφωνα με την λογική της φάσης 0<=Φ< 2π είπε γιατί να μην ειναι η t=0 πρώτη χρονική στιγμή ?)

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

 

(Visited 846 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
5 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Admin
7 μήνες πριν

Καλησπέρα Γιώργο.

Κάποιες απαντήσεις από μένα.

1) Οι μονάδες πρέπει να μπαίνουν. Η παράλειψή τους έχει ποινή! Πόσα μόρια; Δεν υπάρχει απάντηση, εξαρτάται από το ερώτημα και τη βαθμολογία του. Πιθανόν 1 μόριο, μπορεί όμως και λιγότερο (συνεκτίμηση με άλλη παράλειψη ή άλλο λάθος…).

2) Ο τριγωνομετρικός κύκλος έχει πλέον "κατοχυρωθεί" ως αποδεκτός τρόπος επίλυσης. Δεν θα χάσει μόρια.

3) Δεν ξέρω το ερώτημα και δεν καταλαβαίνω πού υπάρχει το μπέρδεμα, οπότε μάλλον η απάντησή μου θα είναι εκτός θέματος! Αλλά αν μου δίνουν μια συνάρτηση, προφανώς έμμεσα ή άμεσα μου δίνουν και το πεδίο ορισμού της. Παιχνίδι με αυτό, δεν επιτρέπεται.

Συνήθως δεν αναφέρεται το πεδίο ορισμού, αλλά σε μια εξίσωση της μορφής x=Aημ(ωt), δεχόμαστε ότι για t=0  το σώμα περνά από τη θέση ισορροπίας και για τον παρατηρητή αυτή είναι η πρώτη φορά που το βλέπει στη θέση x=0.

 

Βαγγέλης Κουντούρης

Συμφωνώ με τον Διονύση

και συνιστώ, για παν ενδεχόμενον,

στην αρχή της απάντησης να γράφει ο μαθητής:

όλες οι μονάδες είναι στο S.I. σύστημα

Αποστόλης Παπάζογλου
Editor

Καλησπέρα παιδιά. Γιώργο ως προς τα πρώτα δύο ερωτήματα συμφωνώ με Διονύση και Βαγγέλη. Για το τρίτο ερώτημα, καλό είναι να αναφέρεται στην εκφώνηση, ότι κάτι συμβαίνει για πρώτη φορά μετά τη στιγμή τάδε, εν προκειμένω μετά τη στιγμή t=0. Από την άλλη πλευρά, αν για παράδειγμα κάποιος γεννήθηκε το 2005, τότε δεν έχει για πρώτη φορά γενέθλια το 2006;

Γιώργος Παπαθεοδώρου

Καλησπέρα 

Επειδή έχω θητευσει ως διορθωτής αρκετές φορές και μερικές φορές συντονιστής στην διόρθωση της Φυσικής μπορώ να πω τα εξής :

1. Αν το ερώτημα είναι απλό ή μη αναγραφή μονάδας κοστίζει ένα μόριο. Αν το ερώτημα έχει αρκετή δουλειά είναι αδιανόητο να χρεώσεις ένα μόριο για μια μονάδα. Αν όμως το επαναλάβει ο υποψήφιος θα χάσει ένα μόριο. Αν συνειδητά δεν βάζει μονάδες συνεχώς θα χάσει αρκετα μόρια.

2. Ο τριγωνομετρικός κύκλος για πρώτη φορά εμφανίστηκε στις ενδεικτικές λύσεις της ΚΕΕ το 2019. Άρα είναι αποδεκτός, όχι όμως με τις γνωστές εκπτώσεις των υποψηφίων που δεν δικαιολογούν τίποτε και ζωγραφίζουν έναν κύκλο και τίποτε άλλο. Είμαι της άποψης ότι δεν υπάρχει περίπτωση να ζητηθεί διαφορά χρονικών στιγμών, διότι εξετάζουμε Φυσική και όχι επίλυση τριγωνομετρίας. Αρκεί ο θεματοδότης να ζητήσει χρονική στιγμή που συμβαίνει κάτι. Αυτό επαναλαμβάνω είναι προσωπική άποψη!

3. Δεν υπάρχει περίπτωση σε θέμα Πανελληνίων να μην είναι ξεκάθαρο το πεδίο ορισμού της συνάρτησης και η χρονική στιγμή διέλευσης από την θέση ισορροπίας εκτός αν δεν χρειάζεται! Τα φροντιστηριακά έχουν ασκήσεις των 5 γραμμών και τα Πανελληνια είναι μια σελίδα σχεδόν το κάθε θέμα, ακριβώς για να εξασφαλίσουν όλες τις προϋποθέσεις ώστε να επιλυθεί σωστά η ασκηση.

Σε κάθε περίπτωση οι ενδεικτικές συνοπτικές λύσεις της ΚΕΕ είναι ο οδηγός και κατόπιν οι αναλυτικες του συντονιστή διόρθωσης όπως προκύπτουν από την συζήτηση και ανάλυση των θεμάτων με πολλούς Φυσικούς βαθμολογητές κατά την διαδικασία εξέτασης φυσικώς αδυνάτων μαθητών και την επόμενη ημέρα κατά την ενδεικτική βαθμολόγηση γραπτών με όλους τους βαθμολογητές! 

Ελπίζω να βοήθησα την συζήτηση.