Και ένας και δύο ευθύγραμμοι αγωγοί…

Δίνεται ένας κατακόρυφος ευθύγραμμος ρευματοφόρος αγωγός Α, ο οποίος διαρρέεται από ρεύμα έντασης Ι, με αποτέλεσμα να δημιουργεί σε σημείο Σ, ενός οριζοντίου επιπέδου, σε απόσταση α, μαγνητικό πεδίο έντασης Β1. Στο σχήμα βλέπετε δύο δυνατές ισοδύναμες απεικονίσεις, η πρώτη στο χώρο, η δεύτερη σε κάτοψη.

i) Να σχεδιάσετε το διάνυσμα της έντασης Β1, στο σχήμα.

ii) Να τοποθετήσετε στο χώρο ένα δεύτερο ευθύγραμμο αγωγό Β, ο οποίος να διαρρέεται από ηλεκτρικό ρεύμα της ίδιας έντασης Ι (όχι υποχρεωτικά της ίδιας φοράς), έτσι ώστε:

 α) Να διπλασιαστεί η ένταση του πεδίου στο σημείο Σ.

β) Να μηδενιστεί η ένταση στο Σ.

 γ) Η ένταση Β του πεδίου στο Σ να είναι στο ίδιο οριζόντιο επίπεδο με πριν, αλλά να σχηματίζει γωνία 45° με την διεύθυνση της έντασης Β1.

iii) Ένας δεύτερος οριζόντιος ευθύγραμμος αγωγός Β, απέχει απόσταση α από το σημείο Σ, όπως στο σχήμα. Αν Β1=0,01Τ, να υπολογιστεί η συνολική ένταση του πεδίου στο Σ (μέτρο και κατεύθυνση), που οφείλεται και στους δύο αγωγούς.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Και ένας και δύο ευθύγραμμοι αγωγοί…
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13  Και ένας και δύο ευθύγραμμοι αγωγοί…

(Visited 552 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
4 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ανδρέας Ριζόπουλος
Editor
5 μήνες πριν

Καλησπέρα Διονύση. Πήγες το "γνωστό" σύνθετο μαγνητικό πεδίο δύο αγωγών σε άλλη διάσταση.
Δε δίνεις τους αγωγούς, αλλά ζητάς από το μαθητή να τους …τοποθετήσει στο χώρο. Καταπληκτική ιδέα. Εκεί που λέμε ότι κάτι το έχουμε εξαντλήσει έρχεσαι και μας …επανατοποθετείς. 
Στο iiγ εναλλακτικά οι αγωγοί μπορούν να τοποθετηθούν στα άκρα διαγωνίου τετραγώνου και να ζητήσουμε το Βολ στην τρίτη κορυφή ή να τους βάλουμε σε διαδοχικές κορυφές τετραγώνου και να ζητάμε το Βολ στο κέντρο.
Αν έπεφτε σε εξετάσεις ως 2ο θέμα δε θα ξεχώριζαν οι μαθητές που καταλαβαίνουν τη γεωμετρία των μαγνητικών πεδίων; Η γεωμετρία αυτή δεν είναι από τα πιο σημαντικά στο πεδίο αυτό; Αλλά μπα δε θα πέσει αφού δεν είναι τετριμμένο, δεν είναι υπερπαραγωγή και δεν έχει νήματα…
Να είσαι καλά!

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Διονύση και μπράβο σου!

Συμφωνώ με τον Ανδρέα.

Ο υποψήφιος πρέπει να έχει αίσθηση του χώρου και της μορφής του μαγνητικού πεδίου ευθύγραμμου ρευματοφόρου αγωγού, ώστε να κάνει την αντιστροφή!

Να είσαι καλά.