Η απόκλιση της βελόνας

Α. Εάν μια μαγνητική βελόνα βρεθεί εντός μαγνητικού πεδίου τότε ο βόρειος πόλος της δείχνει τη φορά των δυναμικών γραμμών του πεδίου με τον άξονά της παράλληλο στις δυναμικές γραμμές.Σε μια προσπάθεια να το επαληθεύσουμε χρησιμοποιούμε ένα ευθύγραμμο ρευματοφόρο αγωγό και μία μαγνητική βελόνα. Αρχικά πριν τη διοχέτευση ρεύματος προσανατολίζουμε παράλληλα τον άξονα του ρευματοφόρου αγωγού με τον άξονα της βελόνας όπως φαίνεται στο σχήμα 1α. Κατόπιν διαβιβάζουμε ρεύμα και μετά από λίγο η βελόνα ισορροπεί σε μια θέση η οποία δεν είναι κάθετη στον αγωγό όπως θα αναμέναμε, σχήμα 1β.

Μπορείτε να εξηγήσετε που μπορεί να οφείλεται η απόκλιση αυτή;  

Συνέχεια σε

pdf ή σε word

(Visited 1,028 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
6 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης(@dmargaris_2z73r8xw)
1 έτος πριν

Καλημέρα Χρήστο και καλή σχολική χρονιά.

Βλέπω ξεκίνησες με ένα "εισαγωγικό θέμα" στον ηλεκτρομαγνητισμό και καλά έκανες!

Στην πρόταση "Εάν μια μαγνητική βελόνα βρεθεί εντός μαγνητικού πεδίου τότε ο βόρειος πόλος της δείχνει τη φορά των δυναμικών γραμμών του πεδίου με τον άξονά της παράλληλο στις δυναμικές γραμμές με κατεύθυνση από νότο προς βορρά. " θα πρότεινα κάποια τροποποίηση.

1) Να το περιορίσεις στο μαγνητικό πεδίο της Γης, οπότε συνδέεται και με τη συνέχεια του θέματος, για το αν θα επηρεάσει την μέτρηση ή όχι .

2) Αν θέλεις να το πεις γενικά, πρέπει να φύγει "κατεύθυνση από νότο προς βορρά."  Βορρά – Νότο έχουμε μόνο στα μαγνητικά πεδία μαγνητικών διπόλων. Για παράδειγμα στο μαγνητικό πεδίο του ευθύγραμμου αγωγού, δεν υπάρχουν πόλοι.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Καλησπέρα Χρήστο. Πολύ ωραία η εφαρμογή του πειράματος Oersted, ένα από τα πιο σημαντικά ιστορικά πειράματα του Ηλεκτρομαγνητισμού. Το "εξηγείστε" κάνει πιο δύσκολη την απάντηση για τους μαθητές, που μαθαίνουν παπαγαλία να απαντάνε Σ ή Λ.

Θοδωρής Παπασγουρίδης
1 έτος πριν

Γεια σου Χρήστο, καλό ξεκίνημα και καλό …κουράγιο

Πολύ χρήσιμη ανάρτηση, με διακριτό στόχο….και κυρίως προσιτή στο μέσο μαθητή στο ξεκίνημα του Η/Μ

Κατανοώ πως επειδή στο ξεκίνημα της χρονιάς, οι μαθητές δεν γνωρίζουν την έννοια της ροπής,

αποφεύγεις να την αναφέρεις ως αιτία περιστροφής της βελόνας…

Αν όμως κάτι ανάλογο ζητηθεί όταν η ύλη θα έχει ολοκληρωθεί, φοβάμαι πως υπάρχει εννοιολογικό κενό

στην αιτία της περιστροφικής κίνησης…

Προσωπικά θα επέλεγα μια μικρή αναφορά στο ζεύγος δυνάμεων ώστε να μην μπορεί να αμφισβητηθεί η ορθότητα της αιτιολόγησης

(πως λέμε …φύλαγε τα ρούχα σου…..)

Κάτι ανάλογο είχε κάνει και ο Ανδρέας πέρυσι