Θέματα Χημείας επαναληπτικών εξετάσεων

Δείτε τα σημερινά θέματα Χημείας των επαναληπτικών εξετάσεων (νέο και παλιό σύστημα)  και των εξετάσεων Ομογενών.

Χημεία (Νέο Σύστημα)

Χημεία (Παλαιό Σύστημα)

Χημεία – Ομογενών – (Νέο Σύστημα)

Χημεία – Ομογενών – (Παλαιό Σύστημα)

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
12 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Σπύρος Πάγκαλος
12/09/2020 8:28 ΜΜ

Επιτέλους μετά από καιρό θέματα σαφή, πρωτότυπα και με πρώτη ματιά χωρίς λάθη.

Με κάποιες δυσκολίες για τους μαθητές  αλλά διαγωνισμός στα ίδια θέματα γίνεται.

 

Αλέξανδρος Περιβολάρης

Καλημέρα,

Η δική μου άποψη όσον αφορά τα θέματα της χημείας της επαναληπτικής εξέτασης, είναι ότι μου φάνηκαν και πάλι απαιτητικά, λιγότερα όμως (και αυτό είναι σημαντικό στη διαχείριση του χρόνου), με ίσως λίγο καλύτερη κλιμάκωση δυσκολίας από εκείνα του Ιουνίου. Επιπλέον φαίνεται ότι έχουν δουλευτεί καλύτερα, διατηρώντας όμως την ίδια φιλοσοφία με τα προηγούμενα. Τα θέματα που αφορούν τη νέα ύλη είναι σίγουρα πιο δουλεμένα από εκείνα που αφορούν τη παλαιά ύλη, η κλιμάκωση θα μπορούσε να είναι καλύτερη, ενώ δίνεται η εντύπωση ότι οι θεματοδότες αυτή τη φορά απαλλάχθηκαν από το άγχος να βάλουν τα πάντα, σαρώνοντας όλη την ύλη και μάλιστα ξεφεύγοντας και λίγο στο θέμα με τα φάρμακα κεντρίζοντας το ενδιαφέρον του εξεταζόμενου. Συγκεκριμένα στα θέματα με τη νέα ύλη και πάλι δόθηκε έμφαση σε έννοιες που είχαμε τονίσει εδώ μέσα όπως καμπύλη ογκομέτρησης, δεσμοί υδρογόνου και φάρμακα (το σχήμα βέβαια σου προκαλεί μία μικρή επιληψία με τόσα υδρογόνα, στερείται εμφάνισης λοιπόν..), αντιστοίχιση στο κεφάλαιο του Περιοδικού Πίνακα, αιμοσφαιρίνη και δηλητηρίαση από CO, ισοδύναμο και τελικό σημείο, pKa, απόδοση αντίδρασης, θεωρία από Bohr κτλ., λίγο ώσμωση (όσο πρέπει). Να σημειωθεί η "ισχνή" παρουσία της χημικής κινητικής, ενώ και το θέμα Δ στα παλαιά θέματα με το Ι2 θα μπορούσε (λίγο αλλαγμένο) να είναι στα νέα θέματα. 

Φιλλένια Σιδέρη
13/09/2020 6:42 ΜΜ

Εξαιρετικά απαιτητικά τόσο ως προς την ποσότητα, όσο και ως προς τον βαθμό δυσκολίας τα θέματα για το ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, αλλά χωρίς λάθη και χωρίς παγίδες στις εκφωνήσεις, κατά την εκτίμηση μου, δηλαδή βελτιωμένα σε σχέση με τις εξετάσεις του Ιουνίου. Παρόλα αυτά υπάρχουν ερωτήματα που δεν μπορούν να απαντηθούν με βάση τις γνώσεις που οι μαθητές έχουν, ακόμη και αν έχουν εξαντλήσει ότι προβλέπει το ΑΠΣΧ και κυρίως δεν υπάρχει σταδιακή αύξηση του βαθμού δυσκολίας στα ερωτήματα των ασκήσεων. Εκτιμώ ότι είναι βαθύτατα αντιπαιδαγωγικό το 1ο ερώτημα μιας άσκησης να είναι και το πιο δύσκολο, διότι ο στόχος της εξέτασης που είναι η αξιολόγηση των γνώσεων και των ικανοτήτων του μαθητή δεν επιτυγχάνεται, καθώς ο αιφνιδιασμός μπορεί να λειτουργήσει παραλυτικά.

Τα θέματα για το παλαιό σύστημα δεν έχω προλάβει να τα λύσω, οπότε θα τα σχολιάσω αναλυτικά όταν το κάνω. Με μια πρώτη ματιά όμως θεωρώ ότι κινήθηκαν πιο προσεκτικά, όπως άλλωστε και τον Ιούνιο, χωρίς όμως να αποφευχθούν αστοχίες (ειδικά για ένα πολλαπλής επιλογής έχω πολλές αμφιβολίες) και κυρίως χωρίς να υπάρχει σταδιακή αύξηση του βαθμού δυσκολίας στα ερωτήματα των ασκήσεων, όπως και στα θέματα του νέου συστήματος.

Σπύρος Πάγκαλος
13/09/2020 11:10 ΜΜ

Η αρχική μου ικανοποίησή μου για τα θέματα προέκυψε α) γιατι τα είδα ως χημικός με πολύ καλές γνώσεις βιολογίας και  γιατί είχα ανάγκη να μην εμφανιζομαι πάντα σαν γκρινιάρης .

Βλέποντας όμως τα θέματα από την πλευρά των όσων έχουν διδαχθεί οι μαθητές προκύπτουν σοβαρά προβλήματα.

Το Β2 θέμα απαντιέται εύκολα από ένα γνώστη βιολογίας οι μαθητές όμως της θετικής γιατί πρέπει να το γνωρίζουν;

Το Β4 (ενθαλπία εξουδετέρωσης) δεν είναι εκτός ύλης;

 

Φιλλένια Σιδέρη
14/09/2020 11:36 ΠΜ

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΧΗΜΕΙΑΣ -ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Παρότι δεν βλέπω ενδιαφέρον από τους συναδέλφους μου για τα θέματα των επαναληπτικών εξετάσεων, τα οποία όμως προετοιμάζουν την επόμενη χρονιά, επανέρχομαι μετά την λύση των θεμάτων του παλαιού συστήματος με 2 μεγάλα ερωτήματα και μία πρόταση:

 

1. Α1: σε ποια βαθμίδα προβλέπεται διευκρίνιση ή διάκριση στους μαθητές μεταξύ διάσπασης και αποσύνθεσης, ώστε να δικαιολογούνται τα 5 μόρια της ερώτησης;

 

2. Δ1: Χωρίς σχόλια. Διφασική ισορροπία μη αναμειγνυόμενων διαλυτών με τον συντελεστή κατανομής να βαφτίζεται Kc και χωρίς διευκρινίσεις για το τι εκφράζει.

Παραθέτω τις αντίστοιχες σημειώσεις της σχολής ΧΜ-ΕΜΠ για το θέμα.

 

3. Πρέπει τα μέλη των δύο επιτροπών να κληθούν να γράψουν ένα αντίστοιχο 3ωρο διαγώνισμα με θέματα αντίστοιχης φιλοσοφίας που θα προετοιμάσει μία ομάδα καθηγητών απο την ΕΕΧ.

 

file:///C:/Users/HP/Downloads/Liquid-Liquid%20Extraction.pdf

Φιλλένια Σιδέρη
14/09/2020 11:39 ΠΜ
Απάντηση σε  Σπύρος Πάγκαλος

Συμφωνώ απολύτως μαζί σου για το Β4, Για το Β2  θα μπορούσε να είναι αποδεκτό αν απλά ήθελαν να γραφεί ότι ευνοείται η 2 ισορροπία, χωρίς αναφορά στα φαινόμενα υποξίας.

Άγγελος Δάσκαλος
14/09/2020 11:29 ΜΜ

Στο σύνολό τους πιο προσεγμένες εκφωνήσεις και λιγότερο κουραστικές από τα αντίστοιχα του Ιουνίου. Ορισμένα πολύ ποιοτικά όπως Α4,Β2,Β3,Δ4 ορισμένα αρκετά δύσκολα όπως Δ5 και το Β4 εκτός ύλης το οποίο έχει γίνει αρκετές φορές ειδικά σε επαναληπτικές!Οι οδηγίες λένε ξεκάθαρα εκτός η ενθαλπία εξουδετέρωσης και βάζουν το Β4; Δεν ξέρουν την ύλη ή το κάνουν επίτηδες? Γενικά έχει ανέβει πολύ το επίπεδο των θεμάτων στη χημεία. Αυτό καλό είναι αρκεί να μην υπάρχουν ακρότητες! Όμως το μεγάλο πρόβλημα που έχουμε θίξει άπειρες φορές εδώ είναι η υποβάθμιση του μαθήματος σε γυμνάσιο και Β λυκείου. Τα παιδιά δεν αποκτούν την απαραίτητη "χημική" παιδεία που πρέπει για να ανταποκριθούν σε τόσο απαιτητικά θέματα!

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Τι είδαμε στις επαναληπτικές (νέο / παλιό):

Διφασικό σύστημα,

ΔΗ εξουδετέρωσης,

Δεσμοί Υδρογόνου σε αιθέρες,

Κc σε μη ομογενές σύστημα,

Αιμοσφαιρίνη και δέσμευση CO

Κριτήρια επιλογής φαρμάκου,

διάσπαση – αποσύνθεση

Δηλαδή επαναλήφθηκε το φαινόμενο με θέματα εκτός ύλης και θέματα εκτός λογικής του σχολικού βιβλίου.

Ποιος είναι ο στόχος της επιτροπής;

Να δείξει επιστημονική "ανωτερότητα";

Να αναδείξει τον εγωισμό κάποιων μελών της;

Να εκδικηθεί τους μαθητές ;

Να κάνει "πόλεμο" στους εκδοτικούς οίκους σχολικών βοηθημάτων;

Να αποδείξει ότι δεν λαμβάνει υπόψιν την εξεταστέα ύλη; 

Να "εκτελέσει" την Χημεία για την πλειοψηφία των υποψηφίων και να την αφήσει προσιτή μόνο για λίγους "εκλεκτούς"; 

Ιωάννης Ράπτης
15/09/2020 9:38 ΜΜ

Η απάντηση σε όλα σας τα ερωτήματα είναι ΝΑΙ.

 

Ειρήνη Ρούγγα
23/09/2020 4:10 ΜΜ

Καλησπέρα και καλή αρχή στη νέα σχολική χρονιά.

Απαντώντας και εγώ στον κ. Δημήτρη Παπαγεωργίου:

Ναι, αυτό θα γίνει άμεσα. Η Χημεία θα επιλέγεται μόνο από τους μαθητές που είναι ευφυείς και που έχουν μεγάλη οικονομική άνεση να κάνουν σε όλα τα χρόνια του λυκείου ιδιαίτερα μαθήματα (το απλό φροντιστήριο δεν είναι σίγουρο ότι θα μπορεί να καλύψει αυτές τις απαιτήσεις όταν έχει 6-7 παιδιά στο τμήμα, για το σχολείο δεν το συζητώ). Αν μάλιστα το ΥΠΑΙΘ αφήσει τους μαθητές να επιλέξουν Χημεία ή Πληροφορική για τους μαθητές της θετικής (πράγμα που δεν είναι παράλογο, όσο και αν δεν συμφέρει την ειδικότητά μας) κανένας μαθητής δεν θα επιλέξει την Χημεία. Όλοι οι μαθητές μου των τελευταίων χρόνων, όσο και αν την αγαπούσαν σαν μάθημα, την μίσησαν στην Γ΄ Λυκείου. Αυτό δεν συνέβαινε πριν λίγα χρόνια.

Εύχομαι να γίνει ένα θαύμα και να αλλάξει η λογική των θεμάτων του χρόνου. Άλλο κλιμακούμενης δυσκολίας θέματα και άλλο να μην μπορεί ο μέσος μαθητής να απαντήσει έστω και ένα ερώτημα. Γιατί εγώ προσωπικά δεν βρήκα ένα θέμα που να εξετάζει αυτά που έμαθε ο μαθητής φέτος χωρίς πολλές και πολύπλοκες σκέψεις: μια απλή μετατόπιση ισορροπίας, απλώς κατανομή σε υποστιβάδες κ.ά. Όλα τα ερωτήματα θέλουν ο μαθητής να έχει κατανοήσει την Χημεία σε πολύ μεγάλο βάθος. Μόνο που ο μαθητής είναι 18 χρονών και ασχολείται και με άλλα μαθήματα, να μην το ξεχνάμε αυτό.

Ευχαριστώ για την υπομονή σας.

Καχριμάνης Νίκος
23/09/2020 8:33 ΜΜ

Καλή σχολική χρονιά και καλή δύναμη σε όλους.

Δε θέλω να κρίνω τα θέματα αν ήταν καλά ή όχι . Θέλω να εστιάσω στην φιλοσοφία των θεμάτων καθώς και στο τί διδάσκετε στα σχολεία και στα φροντιστήρια. Στο γυμνάσιο η χημεία είναι ανύπαρκτη, στην πρώτη Λυκείου δομές, δεσμοί, ονοματολογία, αριθμοί οξείδωσης , αντιδράσεις, στοιχειομετρία .Στη Β Λυκείου μια επιδερμική οργανική χημεία. ΣΤΗΝ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΑ ΠΑΝΤΑ. Σαφέστατα από το Σεπτέμβριο έως τον Ιούνιο  οι μαθητές μπορούν να μάθουν τα πάντα και να τα χωνέψουν.  Επιπλέον πρέπει να ξέρουν φαρμακολογία βιομηχανική χημεία βιοχημεία σε λίγο θα ζητήσουν χημεία τροφίμων πυρηνική και ραδιοχημεία ενόργανη και ότι άλλο μπορούμε να φανταστούμε. Δε μπορώ να καταλάβω τι νόημα θα έχουν οι σπουδές στο Χημικό αφού τα παιδιά θα τα μάθουν στο Λύκειο.

Δείτε πόσους μαθητές είχαμε θετική κατεύθυνση τα προηγούμενα χρόνια πόσους τώρα… Καταποντίσανε τις βάσεις… απομακρύνουν τους μαθητές από την Χημεία. Κατά την ταπεινή μου άποψη η συγκεκριμένη επιτροπή είναι εκτός κάθε λογικής και επικίνδυνη να μη πω άσχετη. Όσο πιο γρήγορα απομακρυνθεί τόσο το καλύτερο για το μέλλον της Χημείας στη δευτεροβάθμια  εκπαίδευση. \

Ευχαριστώ για την υπομονή σας.