Μια λύση στο Δ5 χωρίς πράξεις

 

 

μια λύση στο Δ5 χωρίς πράξεις, η οποία μου στάλθηκε από φίλο στο email μου:

Τα σώματα πριν την κρούση έχουν αντίθετες ορμές έτσι μετά την κρούση το κάθε σώμα θα αποκτήσει ταχύτητα αντίθετη της αρχικής.

Αν τα σώματα έκαναν χρόνους t1=t2=t ώσπου να συγκρουστούν τότε:

Το Σ1 θα επιστρέψει στο σημείο κρούσης μετά από χρόνο 2t1.

Το Σ2 θα επιστρέψει στο σημείο κρούσης μετά από χρόνο 2t2.

Άρα τα σώματα θα συγκρούονται περιοδικά με περίοδο Τκρ=2t1

Τι λέτε συνάδελφοι, η παραπάνω λύση μπορεί να ληφθεί ως σωστή απάντηση μαθητή, χωρίς να χρειάζεται να γραφτεί κάτι άλλο;

(Visited 1,032 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
12 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor

Δεν πρέπει να αποδειχθεί μια τέτοια πρόταση;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor

Υπάρχει απάντηση χωρίς πράξεις. Ποιος μαθητής όμως θα την έγραφε;

Η ιδέα είναι παραλλαγή της ιδέας του Παναγιώτη Κουμαρά, τότε με την μετωπική σύγκρουση:

Τα σώματα έρχονται σε επαφή και παραμορφώνονται. Την στιγμή της μέγιστης παραμόρφωσης είναι ακίνητα και τα δύο. Αν μεταξύ τους παρεμβαλλόταν ένα χαρτί, κανένα από τα δύο δεν θα μπορούσε να καταλάβει αν το χαρτί είναι τοίχος ή όχι.

Έτσι θα γίνει αναστροφή με αντίθετη ταχύτητα σε κάθε σώμα.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Δεν έχω λύσει το θέμα.

Δεν πρέπει να αποδειχθεί (λ.χ. με στρεφόμενο) η ισότητα των χρόνων;

Βασίλειος Μπάφας
5 μήνες πριν

Καλημέρα. 

Ωραίο ερώτημα είναι αυτό και ωραία πρόταση για τη λύση. 

Η γνώμη μου είναι ότι οι ίσοι χρόνοι χρόνοι δεν είναι αναγκαίο να αιτιολογηθούν και δεν πρέπει να κοπούν μόρια.

Δεν είναι ότι θέλω να ανοίξω τους ασκούς του Αιόλου και να δεχόμαστε κάθε τι αυθαίρετα, αλλά πιστεύω πως συγκεκριμένα εδώ η συμμετρία της Α. Α. Τ. μας επιτρέπει να το δεχτούμε. Τ

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα σε όλους

για ποιο Δ5 και ποιων εξετάσεων;

 

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Καλημέρα Διονύση, υπάρχουν δύο προσεγγίσεις

Η επίκληση γνώσης που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα οφείλει να αποδεικνύεται.

Θα ήθελα μια σύντομη απόδειξη με περιστρεφόμενα

Θα μπορούσα να δεχτώ σε ένα πολύ καλό γραπτό και απλή ποιοτική προσέγγιση

(ίδιες ταχύτητες στις ίδιες θέσεις, άρα ίσα χρονικά διαστήματα για μετακίνηση μεταξύ ίδιων ακραίων θέσεων)

Η απλή αναφορά ίσων χρόνων, προσωπικά δεν με πείθει, ίσως είναι «τσιτάτο» που έμαθε να χρησιμοποιεί

Η δεύτερη προσέγγιση

Το ερώτημα είναι Δ5. Ο μαθητής θα φτάσει κουρασμένος και αγχωμένος χρονικά

Στο προηγούμενο ερώτημα Δ3 έχει ήδη κάνει χρήση περιστρεφόμενων (στην καλή για αυτόν εκδοχή) ή έχει χάσει πολύ χρόνο στη λύση τριγωνομετρικών εξισώσεων

Πιθανά θεώρησε πως εξετάζεται σε ίδιας λογικής ερώτημα και δεν έδωσε αναλυτική λύση….

Άντε, κάνε το καλό…. Μην γίνεσαι τυπολάτρης

Ξέρω πως δεν σου απάντησα…

Μόνο αν είχα  εικόνα του συνολικού γραπτού θα μπορούσα να απαντήσω μονοσήμαντα

Καλημέρα Βασίλη, καλημέρα Βαγγέλη

Βαγγέλης Κουντούρης

ευχαριστώ, Διονύση,

κατάλαβα την άσκηση, δεν την είδα, δύσκολη την κρίνω, για τα ΕΠΑΛ δόθηκε;

(παρατηρησούλα στην εκφώνηση, ε, καλά, αφού τη διάβασα; αφού “ηρεμεί” και “ηρεμεί”, αρχή, αρχή, χρειάζεται η αναφορά στις Θ.Ι. στο τέλος;)

η θέση μου στο ερώτημα: βέβαια και χρειάζεται απόδειξη, δεκτή και η με πολύ καλή επεξεργασία χωρίς πράξεις

(όποιος θέλει ρίχνει και μια ματιά εδώ:

https://ekountouris.blogspot.com/2019/12/blog-post.html

το θέτω ως άσκηση στον αναγνώστη, στη δεύτερη σελίδα, και με κόκκινα μάλιστα: “Να δειχθεί ότι “συμμετρικές” διαδρομές διανυόμενες με αντίθετης φοράς ταχύτητες, πραγματοποιούνται σε ίσους χρόνους”)