Ερωτήσεις Θεωρίας
Να χαρακτηρίσετε τις επόμενες προτάσεις ως σωστές (Σ) ή λανθασμένες (Λ) αιτιολογώντας
1. Από τα στοιχεία κανονικής λειτουργίας μιας θερμικής συσκευής μπορούμε να υπολογίσουμε την εσωτερική αντίσταση της συσκευής
2. Η προσφερόμενη από το ρεύμα ηλεκτρική ενέργεια σε χρονικό διάστημα Δt και για οποιοδήποτε ηλεκτρικό καταναλωτή δίνεται από τη σχέση: Wηλ=VIΔt αλλά όχι από τη σχέση Wηλ=(V2/R)Δt, όπου V η τάση στους ακροδέκτες του καταναλωτή και Ι το ρεύμα που τον διαρρέει
3. Όταν η τάση στ’ άκρα μιας θερμικής συσκευής είναι μικρότερη από την τάση κανονικής λειτουργίας, τότε η συσκευή καταναλώνει ηλεκτρική ισχύ μεγαλύτερη από την ισχύ κανονικής λειτουργίας που αναγράφει
4. Ανάμεσα σε δύο αντιστάτες συνδεδεμένους παράλληλα, μεγαλύτερη ηλεκτρική ισχύ καταναλώνει αυτός που εμφανίζει τη μικρότερη αντίσταση
5. Ανάμεσα σε δύο αντιστάτες συνδεδεμένους σε σειρά, μεγαλύτερη ηλεκτρική ισχύ καταναλώνει αυτός που εμφανίζει τη μεγαλύτερη αντίσταση
6. Στην παράλληλη σύνδεση αντιστατών, η ισοδύναμη αντίσταση είναι μικρότερη από τη μικρότερη των συνδεόμενων αντιστάσεων
7. Η ΗΕΔ μιας πηγής εξαρτάται από την ισοδύναμη αντίσταση του εξωτερικού κυκλώματος
8. Η πολική τάση της πηγής εξαρτάται από την ισοδύναμη αντίσταση του εξωτερικού κυκλώματος
9. Όταν στην παράλληλη σύνδεση δύο αντιστατών με πηγή, βραχυκυκλώσουμε τον ένα αντιστάτη, μειώνεται το ρεύμα που διαρρέει την πηγή
10. Όταν στη σύνδεση σε σειρά δύο αντιστατών με πηγή, βραχυκυκλώσουμε τον ένα αντιστάτη, αυξάνεται το ρεύμα που διαρρέει την πηγή
11. Η ΗΕΔ Ε και η πτώσης τάσης V=IR στα άκρα αντιστάτη είναι και οι δύο τάσεις, η πρώτη όμως είναι η αιτία ύπαρξης ρεύματος στο κλειστό κύκλωμα, ενώ η δεύτερη αποτέλεσμα της ύπαρξης του ρεύματος
12. Όταν σε κλειστό κύκλωμα, βραχυκυκλώσουμε τους πόλους της πηγής, η πολική τάση μηδενίζεται και το ρεύμα που διαρρέει την πηγή μεγιστοποιείται
13. Ο ρυθμός προσφοράς ενέργειας από την πηγή στο εξωτερικό κύκλωμα, δίνεται από τη σχέση Ρεξ=ΕΙ
14. Όταν στην παράλληλη σύνδεση δύο αντιστατών με πηγή, βραχυκυκλώσουμε τον ένα αντιστάτη, ο ρυθμός προσφοράς ενέργειας από την πηγή στο κύκλωμα, αυξάνεται
15. Ο ρυθμός έκλυσης θερμότητας (απώλεια ηλεκτρικής ισχύος) στην εσωτερική αντίσταση της πηγής εξαρτάται από την ισοδύναμη αντίσταση του εξωτερικού κυκλώματος.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ
Θερμική συσκευή με στοιχεία κανονικής λειτουργίας (48V, 384W) πρόκειται να τροφοδοτηθεί από πηγή με E=72V, r=2Ω
α. Να εξετάσετε αν μια τέτοια σύνδεση είναι επιτρεπτή
β. Να βρείτε την τιμή της αντίστασης R2 του αντιστάτη, που πρέπει να συνδέσουμε παράλληλα με τη θερμική συσκευή, ώστε αυτή να αποδίδει τη μέγιστη επιτρεπτή ισχύ, χωρίς κίνδυνο να καταστραφεί
γ. Ποιο κλάσμα της προσφερόμενης ισχύος από την πηγή στο εξωτερικό κύκλωμα λαμβάνουμε στη θερμική συσκευή;
δ. Ποιο κλάσμα της προσφερόμενης ισχύος από την πηγή στο κύκλωμα λαμβάνουμε στη θερμική συσκευή;
ε. Εξηγήστε τη διαφορά στα αποτελέσματα στα ερωτήματα (γ) και (δ)
στ. Αν η πηγή ήταν ιδανική, η παράλληλη σύνδεση της R2 θα οδηγούσε σε κανονική λειτουργία της συσκευής;
Έστω και την τελευταία στιγμή, κατάφερα και το ετοίμασα, όπως είχα υποσχεθεί στον Ανδρέα
Πιστεύω να φανεί χρήσιμο, αφού η περσινή χρονιά είχε τεράστια προβλήματα
Εγώ πάντως αύριο, με αυτό θα ξεκινήσω, δηλαδή ελπίζω γιατί
Γυαλιά ή μάσκα;…
Βέβαια, δεν θα μπορώ να κάνω ότι και ο υπουργός Εσωτερικών, γιατί μετά θα βλέπω μόνο τον πίνακα
«Αντιμετωπίζω ένα δίλημμα, αν θα βγάλω τα γυαλιά ή τη μάσκα. Γιατί ο συνδυασμός είναι δύσκολος. Θα βγάλω τα γυαλιά»
είπε ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος ξεκινώντας, τις ανακοινώσεις του στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου με την υπουργό Παιδείας για το άνοιγμα και τη λειτουργία των σχολείων.
Καλησπέρα Θοδωρή και καλή σχολική χρονιά.
Φέτος τα χαρακτηριστικά κανονικής λειτουργίας θα φορεθούν πολύ…. όπως και οι μάσκες.!!
Καλησπέρα Νεκτάριε, αρκεί να μην μπερδέψουμε τα μεγέθη….
και δώσουμε ισχύ μερικών KW με εσωτερική αντίσταση λίγων μΩ….
Μπράβο Θοδωρή, χρειάζεται μια ανασκόπηση στον δυναμικό ηλεκτρισμό, αφού ο Η/Μ και η επαγωγή απαιτούν τη στοιχειώδη γνώση τους.
Όσο για τον προβλήματα σου
Μάσκα ή γυαλιά
η γνώμη μου είναι
Καί τα δύο!!
Παράγγειλε γυαλιά με εσωτερικούς .. υαλοκαθαριστήρες!!
Έχω και δεύτερη λύση!
Ανοίγεις στη μάσκα δύο τρύπες στη θέση των ματιών, αφήνεις λίγο χαλαρή τη μάσκα από κάτω για να αναπνέεις, και φοράς τα γυαλιά πάνω από τη μάσκα!! Προσοχή, πάρε από τις μεγάλες μάσκες που στείλανε, αυτές ντε που κρύβουν και τα μάτια!
Στις Απόκριες μπορείς να ντυθείς και ΖΟΡΡΟ!!
Πρόδρομε τον Ζορό τον έχει κατοχυρώσει άλλος. Εδώ
Και σε συνέχεια στο μήνυμα του Προδρόμου παραπάνω λέω ότι εχθές ο μικρός μου που είναι και μικροσκοπικός μου έδειξε τη μάσκα που του εδωσαν η οποία είναι πραγματικά , γι'αυτόν, fullface. Φταίω τώρα να τον στείλω με αυτήν ;
Πολύ καλό και αυτό το διαγώνισμα Θοδωρή σε ευχαριστώ πολύ.
Θοδωρή καλησπέρα.
Σημαντικό το μάζεμα που έκανες. Θα αξιοποιηθεί σίγουρα. Αποτελει προϋπόθεση να τα γνωρίζουν οι μαθητές στη Γ τάξη.
Πρόδρομε, Κώστα, Χρήστο σας ευχαριστώ για την κατανόηση στο δίλημμα που έθεσα και για την αποδοχή
της ανάρτησης
Όμως, την πάτησα μεγαλοπρεπέστατα….και λέω μεγαλοπρεπέστατα γιατί δεν ήταν λάθος εκ παραδρομής,
αλλά λάθος προσέγγισης, το οποίο μου επισήμανε ο φίλος Γιάννης Κυρίκος, τον οποίο και ευχαριστώ
Το λάθος, δις, το έκανα στις ερωτήσεις 9,14
Η ερώτηση ήταν: " Όταν στην παράλληλη σύνδεση δύο αντιστατών με πηγή, βραχυκυκλώσουμε τον ένα αντιστάτη, μειώνεται το ρεύμα που διαρρέει την πηγή "
Η εκτίμησή μου ήταν λάθος
Η σωστή προσέγγιση είναι:
"Βραχυκυκλώνοντας τον έναν αντιστάτη, μηδενίζεται η τάση και στα άκρα του άλλου, ουσιαστικά βραχυκυκλώνουμε τους πόλους της πηγής και μηδενίζεται η πολική τάση, οπότε το ρεύμα γίνεται μέγιστο, ίσο με το ρεύμα βραχυκύκλωσης"
Η διόρθωση έγινε και στο αρχείο των απαντήσεων
Καλησπέρα Θοδωρή. Τώρα μάλιστα! Με το καλημέρα στα παιδιά της Γ΄ τους δίνουμε το τεστ αυτό. Όποιος πέρυσι δε διάβασε ηλεκτρικό ρεύμα έχει μια τελευταία ευκαιρία να ασχοληθεί…
Όταν με το καλό ξεκινήσω … αφού το σχολείο μου βρίσκεται υπό κατάληψη. Έχουμε 28άρια παρακαλώ τμήματα και τα παιδιά δεν είναι καθόλου χαζά…
Στο δίλημμα μάσκα ή γυαλιά μπαίνεις, αφού έχεις εξασφαλίσει το δωρεάν τεστ + ασφαλείς αποστάσεις + προσωπικό καθαριότητας.
Να είσαι καλά!
Καλησπέρα Ανδρέα, προφανώς δεν είναι τεστ αξιολόγησης, μάλλον σε φύλλο εργασίας ταιριάζει….
αφού στοχεύει στο να θυμήσει έννοιες που πιθανά πέρυσι δεν έγιναν κατανοητές….
Ξεκίνησα τις δύο πρώτες ώρες με επανάληψη της θεωρίας του ηλεκτρικού ρεύματος…
Υπάρχει σαφής αδράνεια σε λανθασμένες αντιλήψεις…
π.χ: η σύνδεση επιπλέον αντίστασης οδηγεί σε αύξηση της ολικής ακόμα και αν αυτή συνδέεται παράλληλα
με τις υπάρχουσες….
Κατανοητό εν μέρει….σιγά-σιγά θα το φέρουμε εκεί που πρέπει…εάν και εφόσον λειτουργούμε…
Πάμε στα 28αρια τμήματα….
Όταν μια νορμάλ σχολική αίθουσα έχει εμβαδόν περίπου 60τμ δεν χωρούν με τις υπάρχουσες συνθήκες πάνω από
20 μαθητές….Τελεία…..Το ιδανικό θα ήταν 15 αλλά…..
Τη χρονιά λοιπόν που ξέρουμε ότι υπάρχει μέγα θέμα, αυξήθηκε στο δημοτικό ο αριθμός των παιδιών
ανά τάξη στα 24……για παιδαγωγικούς λόγους λένε….
Κάποιοι υποτιμούν τη νοημοσύνη των γονιών…
Δεν έγινε καμία προσπάθεια να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών έστω γι αυτή και μόνο τη χρονιά….
Αν είχε γίνει αυτή η προσπάθεια, όλοι θα ήταν πολύ πιο συνεργάσιμοι…..
Βιώνουμε ό,τι χειρότερο μπορούσε κανείς να φανταστεί….
Τα τραύματα που θα αφήσει πίσω, όταν και αν τελειώσει, φοβάμαι πως θα συνοδεύουν τα παιδιά σε όλη
τη μετέπειτα ζωή τους….κυρίως διότι τους έχουν ρίξει την ευθύνη για την υγεία των γονιών και των
παππούδων τους…. λες και τα παιδιά θέλησαν να στριμώχνονται σε τάξεις των 25+ μαθητών….
Αυτό που ζούμε μοιάζει με εφιάλτη….
Ειδικά τα παιδιά της Γ' Λυκείου φοβούνται τη σκιά τους διότι καταλαβαίνουν πως αν συμβεί κάτι
στην οικογένειά τους πιθανά να χάσουν όλη τη χρονιά….
Πρόσωπα σκυθρωπά, αγέλαστα, γεμάτα αγωνία και αμηχανία σε κάθε κίνηση….
Τάξεις που θυμίζουν θαλάμους σανατόριου….
Όσο και αν προσπαθείς να δημιουργήσεις πιο ευχάριστο κλίμα, ξέρεις πως η προσπάθεια θα πέσει
στο κενό….γιατί βασικά μέσα σου γνωρίζεις πως ΟΛΑ είναι λάθος….πως στον πρώτο πυρετό
θα βιώσεις την πλήρη παράνοια….γιατί κανείς δεν έχει να σου προτείνει κάτι αντικειμενικά σωστό…
Καλησπέρα Θοδωρή. Στη Wikipedia βρίσκουμε την πορεία της Πανδημίας στην Ελλάδα.
Στην εικόνα φαίνεται ότι τη στιγμή που έκλεισαν τα σχολεία -αρχές Μάρτη-ο αριθμός νέων κρουσμάτων ήταν 0 – 24. Τώρα φτάσαμε τα 317 και επιμένουν για πλήρη σύνθεση των σχολικών τάξεων. 
Μάλιστα οι νέες έρευνες αποδεικνύουν ότι τα παιδιά μπορούν να φέρουν μεγάλα ιϊκά φορτία χωρίς να νοσούν!
Έρχεται λοιπόν η στάση αυτή της κυβέρνησης σε αντίθεση με την κοινή λογική, άρα μπορούμε να υποθέσουμε ότι άλλος είναι ο στόχος… Κατανοώ ως ένα σημείο την κατάσταση της Εθνικής Οικονομίας, αλλά αν το πράγμα ξεφύγει θα είναι καλύτερα;
Γιατί απέφυγαν τα τεστ; Μήπως γιατί θα έδειχναν ότι σε κάθε σχολείο θα υπάρχει τουλάχιστον 1 κρούσμα;
Αυτό που είδες Θοδωρή το παρατήρησα δυστυχώς και εγώ. Δε μπήκαμε ακόμα για μάθημα λόγω της κατάληψης, αλλά βλέπω και συζητώ με τα παιδιά μέσα και έξω από τα κάγκελα. Σαν ψάρια έξω από το νερό, κατσουφιασμένα, ανόρεχτα, προβληματισμένα, ακόμα και οι "φασαρίες" του σχολείου είναι περίεργα ήρεμοι. Όσοι αποφασίζουν για τα παιδιά καλό είναι να τα ακούσουν… ή ας ρωτήσουν εμάς.