Γεια χαρά σε όλες & όλους, εδώ έχουμε το 1ο Διαγώνισμα σε όλη την νέα ύλη της Χημείας [2020-2021] για φέτος. Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε είτε ολόκληρο, είτε σαν υλικό επανάληψης ανάλογα σε ποιο σημείο της ύλης βρίσκεστε.
Αφιερωμένο στον φίλο Κώστα Χαρκοπλιά και στην δύναμη που επιδεικνύει αυτή την στιγμή στην Καρδίτσα, καθώς και στην φίλη και εξαιρετική Χημικό Εύη Πράπα.
Κλικ στο ακόλουθο link για το Διαγώνισμα:
1ο Συνολικό Διαγώνισμα Χημείας Γ – 2020-21
από κάτω οι Απαντήσεις:
Ορισμένα θέματα προφανώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σαν ανεξάρτητες ασκήσεις.
Αν πιστεύετε ότι χρειάζονται κάπου βελτιώσεις / διορθώσεις αναμένω τα σχόλια σας.
Καλή Δύναμη και καλή επιτυχία σε όλους και όλες !
Μπράβο Παναγιώτη, εξαιρετική δουλειά!
Υ.Γ. Καλή δύναμη και από μένα στους πληγέντες, μακάρι να μην έχουμε άλλες απώλειες.
Ευχαριστούμε για το διαγώνισμα Παναγιώτη.
Πολύ νωρίς πιάσαμε τις μακρινές … μπαλιές
Εφ' όλης της ύλης
Συγχαρητήρια για το διαγωνισμα σου .Καλή αρχή σε όλους μας και καλή δύναμη.
Ειναι μεγάλη μου τιμή που μου αφιερώνεις το διαγώνισμα μαζί με τον εξαιρετικό συμπατριώτη Κωστα Χαρκοπλια.Εύχομαι να είμαι πάντα αντάξια του σχολίου σου κι εσύ να είσαι πάντα δημιουργικός και πρωτότυπος.
Κώστα οι δοκιμασίες είναι για τους δυνατούς κι εσύ αποδεικνύεις ακόμα μια φορά ότι είσαι..
Καλησπέρα φίλε Αλέξανδρε και σε ευχαριστώ πολύ ! Μακάρι να πάνε όλα καλά για όλους τα πράγματα.
Διονύση φίλε (στην μετά Ιανό εποχή) σε ευχαριστώ πολύ, οι παλιές συνήθειες δεν κόβονται σωστά; Μακρινή μπαλιά (….που είστε κύριε Παπασγουρίδη) αλλά ελπίζω χρήσιμη μπαλιά!
Εύη, καλή αρχή σε όλους μας, σε ευχαριστώ πολύ και να είσαι πάντα δυνατή και δημιουργική!
Κώστα Χαρκοπλιά φίλε, πάντα δυνατός, υγιής και χημικά εμπνευσμένος!
Προστέθηκαν οι απαντήσεις, ευχαριστώ πολύ τον φίλο Πέτρο Καραπέτρο, για τις προτάσεις / διορθώσεις.
Καλημέρα Παναγιώτη, πολύ ωραίο το διαγώνισμα σου.
Μια απορία που αφορά το Α4. Γνωρίζει ο μαθητής για το αν είναι δίπολα μόρια ή όχι το SeO3 και το SO3; Το βιβλίο νομίζω αναφέρει τα αλκάνια και τον τετραχλωράνθρακα.
Καλημέρα φίλε Νίκο και σε ευχαριστώ για τον σχολιασμό. Ο μαθητής δεν χρειάζεται να γνωρίζει αν ειναι δίπολα τα SeO3 & SO3, γι΄αυτό δίνουμε τα επίπεδα σχήματα, αλλά και ακόμα αν αυτό δεν το προσέξει ο μαθητή,ς θα τον αποτρέψει να επιλέξει την απάντηση β (μη μηδενική διπολική ροπή) το 2ο μέρος του ερωτήματος, οπου αναφέρει (λανθασμένα) ότι το S είναι λιγότερο ηλεκτραρνητικό από το Se.
Αυτό θέλω να διευκρινίσω Παναγιώτη με την απορία μου, πότε πρέπει να ξέρει ένας μαθητής ότι ένα μόριο είναι μη δίπολο. Στη δική σου ερώτηση βγαίνει η απάντηση κι αλλιώς, αλλά αν στις πανελληνιες δώσουν τα σχήματα των μορίων CO2 και SO2, πρέπει να καταλάβει ο μαθητής ποιο είναι δίπολο και ποιο όχι; Δεν ξέρω κατά πόσο είναι στα όρια της ύλης.
Καλησπέρα Νίκο, με βάση τις περσινές οδηγίες
https://yliko.files.wordpress.com/2019/10/odigies-himeia-g-gel_155317-1.pdf
Διαμοριακές δυνάμεις – Μεταβολές φυσικών καταστάσεων
Κατά τη διδασκαλία αυτής της παραγράφου, προτείνεται να δοθεί έμφαση στην έννοια της διπολικής ροπής
ενός δεσμού καθώς και ενός μορίου, με ΔΕΔΟΜΕΝΟ το σχήμα του μορίου.
Νομίζω ότι αν δίνονται τα σχήματα μπορεί να ζητηθεί θέμα σχετικό με την διπολική ροπή. Γι'αυτό και στο δικό μου θέμα έδινα (και πέρεπει να δίνονται) το σχήμα των μορίων.
Ωραία Παναγιώτη σ'ευχαριστώ για τη διευκρίνιση, δεν είχα υπόψη μου τις οδηγίες
Εγώ σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου.