Δυo μαθητές συζητούν θέματα που τους έθεσε ο Δάσκαλος.
Το 1ο θέμα: Αφήνοντας ελεύθερο να πέσει ένα μικρό σώμα από ύψος Η, φτάνει στο έδαφος σε χρόνο t1. Αν το παραπάνω σώμα κατά την πτώση του συναντούσε ακλόνητο μικρού μήκους κεκλιμένο επίπεδο κλίσης 450, σε σημείο που βρίσκεται σε ύψος h από το έδαφος και η κρούση ήταν ελαστική θα έφτανε στο έδαφος σε χρόνο t2. Να δικαιολογήσετε ποια από τις παρακάτω σχέσεις είναι ορθή.
Η συνέχεια … εδώ σε word και εδώ σε pdf
Καλησπέρα στη νησίδα.
Τα κουίζ δημιουργούν ενίοτε παρενέργειες (εννοώ παράλληλες ενέργειες) …
Μία απ’αυτές είναι η συγκεκριμένη βασικά στο 3ο μέρος της που προέκυψε από το …"Ένα μικρό κουίζ" του ΚΥΡ στον οποίο αφιερώνεται εξ'ολοκλήρου…
Η άλλη παρενέργεια , βρίσκεται υπό μελέτη καθ'όσον …ποιο βαριά και είδομεν.
Καλησπέρα Παντελή,
Το ξεκίνησες "ήπια" αλλά το ζόρισες στη συνέχεια με τις μαθηματικές αποδείξεις
Όμορφες παράλληλες ενέργειες και όχι παρενέργειες!!!
Οι δεύτερες έχουν μια αρνητική και ανεπιθύμητη χροιά…
Καλησπέρα Διονύση
Έχεις δίκιο για το μαθηματικό κομμάτι ,πάντως υπάρχει η εναλλακτική από το διάλογο των μαθητών για το 1ο θέμα.
Ως προς τις παρενέργειες , την έχουν την -χροιά και γιαυτό μπήκε το παρενθετικό .
Να 'σαι καλά και σ'ευχαριστώ
Ευχαριστώ Παντελή.
Είναι πολύ καλό!
Ψάχνω να βρω συντομότερη λύση για το 2ο.
Παντελή καλησπέρα.
Είναι πολύ καλά όπως λέει ο Γιάννης.
Αναρωτιέμαι ότι τελικά η φύση σε φαινόμενα που μοιάζουν διαφορετικά λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο.
Χθες του η σύνδεση του Γιάννη με τα ρευστά σήμερα εσύ σύνδεση με του Γιάννη και πάμε λέγοντας.
Χρήστο μοιάζει να λειτουργεί.
Αν θυμάμαι καλά ήσουν μαθητής επί Κατευθύνσεων.
Επί Δεσμών αναφερόταν παράδειγμα χρήσης ηλεκτρικών κυκλωμάτων για προσομοιώσεις μηχανικών συστημάτων που συναντάμε σε μια γέφυρα. Αν θυμάμαι καλά το βιβλίο της ομάδας Δρυ ασχολείται με τέτοιες αναλογίες.
καλησπέρα σε όλους
πανέξυπνη άσκηση, Παντελή, με υψηλότατο 3 κατά πως λέει και ο Διονύσης
(και επειδή 3 μήνες, έστω 3 μήνες, γεροντότερος δυο παρατηρησούλες:
καλύτερα H=νh, τα παιδιά θέλουν το ν μεγάλύτερο από 1, τόσες φορές σου λέει
γιατί το g σε απόλυτο: με "χαλάει", το g το πολυχρησιμοποιούμενο; σχεδόν βλασφημία…)
Καλημέρα Γιάννη , Χρήστο και Βαγγγέλη.
Οι αλληλεπιδράσεις υμών και ημών γεννούν επαγωγικά αμοιβαία και …αυτεπαγωγικά…
Βαγγέλη είπα στις βολές να εφαρμόζω αυτό που σε χαλάει αλλά από ότι είδες στο 3ο επανήλθα στο g το "πολυχρησιμοποιημένο" ,υπάρχει μια χαλαρότητα στη χρήση ανώδυνη νομίζω…
Ο Γιάννης άνοιξε τις τρύπες και γέννησε τις καμπυλόγραμμες διαδρομές για να δώσουν τα άκρα τους τη θέση τους στα κεκλιμένα και ίσως υπάρξει κι άλλο σχετικό…
Σας ευχαριστώ , καλό βράδυ
Παντελή καλημέρα.
Επειδή στα νιάτα σου ήσουν διακεκριμένος αθλητής δρόμου μετ'εμποδίων, έκανες 3 παραλλαγές χωρίς να ρίξεις κανένα εμπόδιο!!!
Υπέροχες, κι ας είναι δύσκολες.
Να είσαι καλά.
Καλημέρα Πρόδρομε.
…ένα ,δύο , τρία ωπ ήταν ο ρυθμός με τα 3 βήματα μεταξύ δύο εμποδίων ,μόνο που τα περνούσα σαν κατσίκι (γιατί δεν ήθελα να τα ρίχνω) και τύχη δεν είχα στους πανελλήνιους μαθητικούς στο Καλλιμάρμαρο το 67 (ορισμένα αγωνίσματα και τα υπόλοιπα στο Καραϊσκάκη). Πάντως ήμουν καλός σαν 100αρης , 11.4 τότε, χωρίς spikes και χωρίς βατήρα εκκίνησης…
Με παρέσυρες Πρόδρομε,…σ'ευχαριστώ
Καλημέρα παιδιά.
Μια τροποποίηση στη λύση του 2ου:
Γειά σου Γιάννη.
"Μπλεγμένο" σε γεωμετρική παραλλαγή της λύσης σε φανταζόμουνα ,
όμως τούτη η αλγεβρική, παρόμοιας λογικής ,ευκολότερη δείχνει και …είναι!
Είναι όμορφο να "ξεπιτηράς" (να βρίσκεις μη προφανές πέρασμα) από άλλο στρατάκι.
Ευχαριστούμε
Παντελή το γνωστό θέμα των ρευστών λύνεται κάπως ευκολότερα αν "μετράς" από το μέσον.
Η διαφορά τετραγώνων γαρ.
Την έλυνα και με τους δυο τρόπους στην τάξη.
Λύση αμιγώς γεωμετρική δεν βρήκα ακόμα.
Καλησπέρα Παντελή. Πολύ καλή άσκηση και προβληματισμός για έναν καλό μαθητή της Β΄που θα κάνει βολές. Η λεκτική λύση αν και φαίνεται απλή δεν είναι καθόλου εύκολη, αφού απαιτεί όχι μόνο γνώση των κινήσεων αλλά και δυνατότητα εξήγησης του φαινομένου με λόγια. Και δυστυχώς οι περισσότεροι μαθητές δυσκολεύονται να εκφραστούν. Για αυτούς είναι μονόδρομος τα μαθηματικά, οπότε η μαθηματική λύση που κάνεις, ολοκληρώνει τέλεια τη μελέτη της ανάρτησης.
Να είσαι καλά!