Πτώση μετ’ εμποδίων…!

Δυo μαθητές συζητούν θέματα που τους έθεσε ο Δάσκαλος.

Το 1ο θέμα: Αφήνοντας ελεύθερο να πέσει ένα μικρό σώμα από ύψος Η, φτάνει στο έδαφος σε χρόνο t1. Αν το παραπάνω σώμα κατά την πτώση του συναντούσε ακλόνητο μικρού μήκους κεκλιμένο επίπεδο κλίσης 450, σε σημείο που βρίσκεται σε ύψος h από το έδαφος και η κρούση ήταν ελαστική θα έφτανε στο έδαφος σε χρόνο t2. Να δικαιολογήσετε ποια από τις παρακάτω σχέσεις είναι ορθή.

Η συνέχεια … εδώ σε word και  εδώ σε pdf

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
16 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
23/09/2020 5:06 ΜΜ

Καλησπέρα Παντελή,

Το ξεκίνησες "ήπια" αλλά το ζόρισες στη συνέχεια με τις μαθηματικές αποδείξειςsmiley

Όμορφες παράλληλες ενέργειες και όχι παρενέργειες!!!

Οι δεύτερες έχουν μια αρνητική και ανεπιθύμητη χροιά…

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Ευχαριστώ Παντελή.

Είναι πολύ καλό!

Ψάχνω να βρω συντομότερη λύση για το 2ο.

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης

Παντελή καλησπέρα.

Είναι πολύ καλά όπως λέει ο Γιάννης.

Αναρωτιέμαι ότι τελικά η φύση σε  φαινόμενα που μοιάζουν διαφορετικά λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο.

Χθες του η σύνδεση του Γιάννη με τα ρευστά σήμερα εσύ σύνδεση με του Γιάννη και πάμε λέγοντας. 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Χρήστο μοιάζει να λειτουργεί.

Αν θυμάμαι καλά ήσουν μαθητής επί Κατευθύνσεων.

Επί Δεσμών αναφερόταν παράδειγμα χρήσης ηλεκτρικών κυκλωμάτων για προσομοιώσεις μηχανικών συστημάτων που συναντάμε σε μια γέφυρα. Αν θυμάμαι καλά το βιβλίο της ομάδας Δρυ ασχολείται με τέτοιες αναλογίες.

Βαγγέλης Κουντούρης

καλησπέρα σε όλους 

πανέξυπνη άσκηση, Παντελή, με υψηλότατο 3 κατά πως λέει και ο Διονύσης

(και επειδή 3 μήνες, έστω 3 μήνες, γεροντότερος δυο παρατηρησούλες:

καλύτερα H=νh, τα παιδιά θέλουν το ν μεγάλύτερο από 1, τόσες φορές σου λέει

γιατί το g σε απόλυτο: με "χαλάει", το g το πολυχρησιμοποιούμενο; σχεδόν βλασφημία…)

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Παντελή καλημέρα.

Επειδή στα νιάτα σου ήσουν διακεκριμένος αθλητής δρόμου μετ'εμποδίων, έκανες 3 παραλλαγές χωρίς να ρίξεις κανένα εμπόδιο!!!

Υπέροχες, κι ας είναι δύσκολες.

Να είσαι καλά.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα παιδιά.

Μια τροποποίηση στη λύση του 2ου:

Screenshot-1

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Παντελή το γνωστό θέμα των ρευστών λύνεται κάπως ευκολότερα αν "μετράς" από το μέσον.

Η διαφορά τετραγώνων γαρ.

Την έλυνα και με τους δυο τρόπους στην τάξη.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Λύση αμιγώς γεωμετρική δεν βρήκα ακόμα.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
26/09/2020 12:42 ΜΜ

Καλησπέρα Παντελή. Πολύ καλή άσκηση και προβληματισμός για έναν καλό μαθητή της Β΄που θα κάνει βολές. Η λεκτική λύση αν και φαίνεται απλή δεν είναι καθόλου εύκολη, αφού απαιτεί όχι μόνο γνώση των κινήσεων αλλά και δυνατότητα εξήγησης του φαινομένου με λόγια. Και δυστυχώς οι περισσότεροι μαθητές δυσκολεύονται να εκφραστούν. Για αυτούς είναι μονόδρομος τα μαθηματικά, οπότε η μαθηματική λύση που κάνεις, ολοκληρώνει τέλεια τη μελέτη της ανάρτησης.
Να είσαι καλά!