Με ένα ομογενές ισοπαχές σύρμα έχουμε κατασκευάσει ένα οριζόντιο τετράγωνο πλαίσιο ΑΒΓΔ, πλευράς α=1m, το οποίο συνδέουμε με μια πηγή ΗΕΔ Ε και εσωτερικής αντίστασης r, όπως στο σχήμα. Ένα ομογενές μαγνητικό πεδίο έντασης Β=0,05Τ, είναι κάθετο στο επίπεδο του πλαισίου. Κλείνουμε το διακόπτη, οπότε το αμπερόμετρο δείχνει ένδειξη 8 Α.
- Να βρεθεί η ένταση του ρεύματος που διαρρέει την πλευρά ΒΓ του πλαισίου και την δύναμη που το μαγνητικό πεδίο ασκεί στην πλευρά αυτή.
- Να βρεθεί η συνολική δύναμη που δέχεται το πλαίσιο από το μαγνητικό πεδίο.
- Να υπολογισθεί η δύναμη που θα δεχτεί κάθε πλευρά του πλαισίου στην περίπτωση που το μαγνητικό πεδίο γινόταν οριζόντιο με ένταση του ίδιου μέτρου και κατεύθυνση από το Α στο Β, όπως στο παρακάτω σχήμα.
ή
Η δύναμη σε ένα τετράγωνο πλαίσιο
Η δύναμη σε ένα τετράγωνο πλαίσιο
Πολύ καλή!
Κάνε την υπόθεση πως στο τελευταίο ζητείται η συνισταμένη (το σχόλιό σου δηλαδή).
Δεν χρειάζεται ολίγος Varignon ώστε να επικαλεστούμε το ότι η ροπή της συνισταμένης είναι ίση με την ολική ροπή;
Καλημέρα Γιάννη και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Ένα δίκιο το έχεις, το θεώρημα δεν διδάσκεται, αν και νομίζω ότι έμμεσα το εφαρμόζουμε.
Για παράδειγμα, ποιος δεν διδάσκει στο στερεό την άσκηση, που μιλάει για το σημείο στήριξης μιας αβαρούς ράβδου στην οποία ασκούνται δύο παράλληλες δυνάμεις, όπως στο σχήμα
ώστε η ράβδος να ισορροπεί οριζόντια; Τι ακριβώς βρίσκουμε όταν υπολογίζουμε το σημείο στήριξης και τη δύναμη που ασκείται τότε στη ράβδο;
Είχα επιλέξει να το αναφέρω.
Τμήμα από παρουσίαση που χρησιμοποιούσα:
καλημέρα σε όλους
καλή άσκηση, Διονύση
(το μικρό w μου το παρουσιάζει ως pdf, μου το ανοίγει ως Libreoffice, διανύσματα πουθενά, τρέλλα μιλάμε…)
εκεί με τις ροπές καλύτερα να μην το "σκαλίζουμε" πολύ, ναι μεν, αλλά αν το όλο κατασκεύασμα είναι άκαμπτο, διότι αν περιστροφή θα εμφανιστούν δυνάμεις και στις άλλε πλευρές
Καλημέρα Διονύση, μία όμορφη και ιδιαίτερα διδακτική άσκηση με βαθμό δυσκολίας
"τόσο, όσο…." και σαφή απαίτηση καλής γνώσης συνεχούς ηλεκτρικού ρεύματος
Επιλογή που δικαιώνει όσους ξεκινήσαμε με "επανάληψη" στο συνεχές ρεύμα και
εφαρμογές σε απλά αλλά βασικά κυκλώματα και δεν "ξαμοληθήκαμε" …. στο κυνήγι
να γράψουμε διδαγμένες παραγράφους στο βιβλίο ύλης, ώστε αν και όταν συμβεί το αναπόφευκτο
να δηλώσουμε ότι έχουμε εκπληρώσει τις διδακτικές μας υποχρεώσεις, αδιαφορώντας
για το τι τελικά οι μαθητές κατανοούν….
Θέλω επίσης να "απολογηθώ" και για την απουσία μου το τελευταίο διάστημα από το υλικονετ…
Κοιτώντας βέβαια, τους φίλους που σχολιάζουν, εύκολα καταλαβαίνεις κάποιος ότι
συντριπτικά πλειοψηφούν οι ….. συνταξιούχοι με ποσοστό παρουσίας πάνω από 80%….
Αυτό δεν δηλώνει αδιαφορία εκ μέρους όσων οφείλουν να βρίσκονται στην τάξη….
Όμως….όσα βιώνουμε είναι …. τουλάχιστον καταθλιπτικά….
Γράφεις στον πίνακα και γυρνάς να δεις τους μαθητές και δεν βλέπεις πρόσωπα…. βλέπεις μάσκες…
σε τάξεις που σε αρκετές περιπτώσεις ασφυκτιούν από 24-25 μαθητές….
Πόρτες και παράθυρα ορθάνοιχτα, η διδασκαλία συνοδεύεται από τους ήχους του δρόμου…
μηχανάκια με κομμένες εξατμίσεις, τους συμπαθείς Ρωμά που διαλαλούν την πραμάτεια τους,
φωνές από το τμήμα που έχει γυμναστική…..
Κενά τεράστια των μαθητών σε βασικές γνώσεις, παιδιά εκτός ρυθμού εκπαίδευσης, γκρίνια και κατήφεια
στους διαδρόμους και….βέβαια να αιωρείται παντού ο φόβος….
Μόνο σε ένα σατανικό και αρρωστημένο σενάριο ταινίας, θα μπορούσα να φανταστώ αυτές ως συνθήκες εκπαίδευσης…
Και εσύ να αμφιβάλλεις για κάθε επιλογή σου…. διδακτική αλλά και παιδαγωγική….
Με ποιο ρυθμό να προχωράς στην ύλη…. πόσο να πιέσεις φοβισμένα βλέμματα πίσω από μάσκες να μάθουν
φυσική…..
Αφού το παιδί κάνει λάθος στον κανόνα του δεξιού χεριού, να πάω να πάρω το χέρι του και να του δείξω τι και πώς….
ή δεν πρέπει γιατί θα μεταφέρω το μικρόβιο;;;;;;
Και μέσα σε όλα αυτά, να ξαναστήνεις "αίθουσες" στο webex και να οργανώνεις υλικό για την e-class
αφού παντού ακούς και καταλαβαίνεις πως τα σχολεία άνοιξαν για να κλείσουν….
Και το δημόσιο σχολείο, χωρίς την παραμικρή κεντρική ουσιαστική βοήθεια, θα πρέπει πάλι να βγάλει
το φίδι από τον τρύπα….όταν έξω όλο το καλοκαίρι οργάνωναν τη δουλειά τους και τώρα περιμένουν…
σε πλήρη ετοιμότητα…..
και προφανώς όλα αυτά τα γράφω από ανάγκη να τα πω σε κάποιους που θα καταλάβουν και όχι
γιατί περιμένω το "χειροκρότημα" από τα μπαλκόνια και τα δελτία των οκτώ…..
Σήμερα μπορώ και να τα γράψω, αφού και στο σχολείο μου ξεκίνησε κατάληψη που για κάποιους
υποκινούν οι ….διδάσκοντες…..
Καλημέρα Γιάννη, καλημέρα Βαγγέλη… τώρα σας είδα
Γεια σου Θοδωρή.
Κατάληψη έχουμε και στα δύο Λύκεια της Αγίας Βαρβάρας.
Στο (πρώην) δικό μου Λύκειο στα γνωστά αιτήματα (μείωση μαθητών ανά τμήμα κ.λ.π.) προστέθηκε και αίτημα σχετικό με καλλιτεχνικά μαθήματα.
Γιάννη, η παρουσίαση που έκανες με τις δύο συνευθειακές δυνάμεις, νομίζω ότι είναι διδακτικά η καλύτερη για να μάθουν τα παιδιά το θεώρημα των ροπών, το οποί και δεν συναντά δυσκολία, στο να περάσει στα παιδιά.
Βαγγέλη σε ευχαριστώ για το σχολιασμό. Να σου θυμίσω την προτροπή μου: Μην ανοίγεις τα αρχεία που δίνω ως Word. Κτύπα την "απάντηση" για να ανοίξεις κάποιο αρχείο pdf.
Θοδωρή, σε είχαμε χάσει… Τι να απαντήσει κάποιος σε όσα γράφεις; Σιωπή…. και καλές αντοχές.
προφανώς επιλέγω Θοδωρή,
"εκτός των τειχών", αλλά μαζί σου φίλε,
και με όποιον προσπαθεί
σε υπερδύσκολους καιρούς…
Καλησπέρα σε όλους.
Θοδωρή θα ήθελα και εγώ να καταθέσω την δικιά μου άποψη για την νέα πραγματικότητα από το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Αν και πίστεψέ με στη φετινή κατάσταση που ζούμε δεν υπάρχουν καθόλου αποκλίσεις σε όλα όσα περιγράφεις.
Όλα όσα ζούμε είναι πρωτόγνωρα. Δύο λέξεις τα περιγράφουν όλα: ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΟΥΡΑΣΗ!
Κάνεις μία ώρα μάθημα και προσπαθώντας να μιλήσεις με την μάσκα η ένταση της φωνής ασυναίσθητα μεγαλώνει όποτε η κούραση οκταπλασιάζεται!! Τελειώνει η μέρα και νομίζεις ότι έχεις δουλέψει 10 μέρες.
Όλοι μα όλοι μας, είμαι σίγουρος ότι πολλοί και εδώ μέσα το αισθάνεστε, αν και έχουμε ανοίξει 2 εβδομάδες, νοιώθουμε ότι δουλεύουμε 2 μήνες. Δεν ξέρω πώς μπορεί να βγει μια τόσο δύσκολη χρονιά.
Γυρνάς στο σπίτι και δεν έχεις το κουράγιο ούτε να διαβάσεις τις αναρτήσεις του υλικού. Πόσο μάλλον να γράψεις κάτι… Θέλεις απλά να χαλαρώσεις από όλες αυτές τις πρωτόγνωρες καταστάσεις που ζεις και να απολαύσεις όσο περισσότερο μπορείς τις οικογενειακές στιγμές.
Συμφωνώ απόλυτα με όλα όσα γράφεις Θοδωρή…
Το μόνο που βλέπουμε από τα πρόσωπα των παιδιών είναι τα δύο τους μάτια γεμάτα αγωνία. Και αν τα παιδιά τα ήξερες από την προηγούμενη χρονιά καλώς…. Αν τα γνωρίζεις τώρα, τι μπορείς να καταλάβεις από μια τέτοια μασκοφόρα ματιά;;;
Δύσκολα παιδιά, πολύ δύσκολα… Η φετινή χρονιά ένα βουνό… και σωστά λέει ο Θοδωρής… Ανοίξαμε για να κλείσουμε.
Καλησπέρα Νεκτάριε.
Και σένα πολύ προβληματισμένο σε νιώθω. Σε είχα συνηθίσει περισσότερο αισιόδοξο…
Να ευχηθώ απλά, καλή δύναμη!
Καλησπέρα Διονύση.
Πολύ διαδακτική. Θα σου συμφωνησω με το Θοδωρή πολλοί μαθητές δυσκολεύονται στα βασικά του ηλεκτρισμού.
Ομως θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι τα παιδιά δεν έχουν πιάσει στυλό έξι μήνες και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν έγραφαν όπως συνήθως γίνεται.
Αυτό βέβαια θα ληφθεί υπόψη στις εξετάσεις?
Δεν γνωρίζω.
Να θέσω και ένα άλλο δίλημμα. Η ύλη με ποια σειρά θα γινει?
Καλησπέρα Διονύση. Η ανάρτηση είναι εξαιρετική! Η συνήθης – πλέον – περίπτωση είναι το ρεύμα να διαρρέει με σταθερή φορά όλο το πλαίσιο. Εσύ σύνδεσες την πηγή στα άκρα μιας πλευράς και έχουμε ένα ακόμα πρωτότυπο θέμα, με προεκτάσεις μέχρι το …στερεό!
Δυστυχώς ο Θοδωρής – καλησπέρα Θοδωρή – περιγράφει τις Οργουελικές εικόνες, που ζούμε και δεν πιστεύουμε καλά -καλά ότι συμβαίνουν. Σε μας ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας, έδωσε γραπτή εντολή να παραφυλάει όλος ο Σύλλογος, έξω από το υπό κατάληψη σχολείο 8-2 και αν φύγει ικανός αριθμός μαθητών να μπουκάρουμε πράττοντας τα προβλεπόμενα!!!(τα οποία δεν καθόρισε καν…).
Ζούμε ένα θέατρο του παραλόγου και όπως είπε ο Θοδωρής, θεωρούμαστε και υποκινητές
Καλησπέρα σε όλους!
Χρήστο για την σειρά διδασκαλίας της εξεταστέας ύλης 20-21, φέτος πλέον
δεν υπάρχει κανένα δίλημμα. Έχουν προνοήσει νωρίς, και η σειρά είναι
ακριβώς ίδια με τη σειρά που έχει καθοριστεί η εξεταστέα ύλη.
Δείτε την οδηγία και την εξεταστέα ύλη σε ΦΕΚ.
Καλησπέρα σε ολους
Βαγγέλη καλά έκανες και ανέβασες την οδηγία. Την έχω υπόψη μου. Απλά έθεσα το ερώτημα γιατί πιστεύω πρέπει να γίνει πρώτα το κεφάλαιο των κρούσεων και μετά οι ταλαντώσεις. Πριν δύο χρόνια η οδηγία ήταν αυτή.