Ένας ανελκυστήρας στο Empire State Building

Το κτίριο Empire State Building («Κτίριο της Αυτοκρατορικής Πολιτείας») της Νέας Υόρκης είναι ένας από τους υψηλότερους και ιστορικότερους ουρανοξύστες στον κόσμο. Έχει 102 ορόφους και ένας ανελκυστήρας, που κινείται μεταξύ των ορόφων με σταθερή ταχύτητα μέτρου 21,6km/h, πρέπει να διανύσει 400m μέχρι την ταράτσα. Στο ξεκίνημα και στο σταμάτημα η επιτάχυνση έχει σταθερό μέτρο 3m/s2. Ας θεωρήσουμε ότι κανείς εκτός από εμάς δε θα χρειαστεί τον ανελκυστήρα (πράγμα αδύνατο, όταν στο κτίριο εργάζονται 15000 άνθρωποι…).

α) Τι κίνηση θα κάνει ο θάλαμος;

β) Πόσο χρονικό διάστημα θα χρειαστεί για την απόκτηση της σταθερής ταχύτητάς του και ποια η αντίστοιχη μετατόπιση;

γ) Πόσο χρονικό διάστημα θα χρειαστεί για το σταμάτημα και ποια η αντίστοιχη μετατόπιση;

δ) Ποιο είναι το ελάχιστο χρονικό διάστημα που θα χρειαστεί για να φτάσει κάποιος στην ταράτσα;

ε) Να γράψετε τις εξισώσεις κίνησης (x → t). Θεωρείστε t0 = 0, x0 = 0 τη στιγμή της εκκίνησης και θετική φορά προς τα πάνω.

Απάντηση(Word)

Απάντηση(Pdf)

(Visited 633 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
19 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Κώστας Ψυλάκος
Editor
3 μήνες πριν

Αντρεα οι διαδοχικες κινησεις αποτελουν ενα τελικο θα ελεγα σταδιο της κινηματικης που κανουμε στην Α Λυκειου και σιγουρα ειναι το πιο ιδιαιτερο και το πιο απαιτητικο για τους μαθητες !

Μαλιστα η κινηση που περιεγραψες , που αντιστοιχει στην κινηση του λεωφορειου αναμεσα σε δυο στασεις (χωρις τρελες στην διαδρομηsmiley) , ειναι απο τις πιο συνδυαστικες !

Το να ζητηθει τελικα το χ(t) οπως αντιλαμβανεσαι εχει μια δυσκολια για τους μαθητες της Α ……….ομως για καποιους που ειναι πιο καλοι καλο ειναι να μπορουν να το κανουν! 

Τωρα τα νουμερα που λες ….δεν εχεις αδικο απλα εδω ειναι τελικα νουμερα οποτε δεν υπαρχει δυσκολια μεγαλη στις πραξεις.

Βαγγέλης Κουντούρης

καλή, άνω του μετρίου, άσκηση, Ανδρέα

εγώ, πάντως, ταράτσα δεν είδα,

αν, δε, εννοείς εκείνο το μυτερό πράμα εκεί πάνω

μακρυά κι αγαπημένοι, διότι αν γλυστρίσεις;

ας μην ανέβω ποτέ…

(θεωρώ σωστότερο να υπάρχουν οι μονάδες και στις ενδιάμεσες πράξεις ή να σημειώνεται στην αρχή "αντικαταστάσεις στο Σύστημα S.I.)

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλησπέρα Ανδρέα. Πολύ καλά έκανες και έβαλες αυτή την άσκηση, των διαδοχικών κινήσεων, αφού είναι στην πρώτη γραμμή ασκήσεων που κάνουμε. Επίσης, το ότι έβαλες ένα ιστορικό κτίριο που είναι διακαής πόθος πολλών να το επισκεφτούν, κινεί το ενδιαφέρον των μαθητών! 

Εύχομαι σύντομα να αποκατασταθεί η ηρεμία στα σχολεία, και να καταθέσεις τις γνώσεις σου στην τάξη! 

Να είσαι καλά.

Διονύσης Μάργαρης
Admin
3 μήνες πριν

Καλησπέρα και από εδώ Ανδρέα.

Πάντα προσπαθείς να δώσεις άσκηση με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού "κτυπάει" κάπου στην πραγματική ζωή, δίνοντας και τις απαραίτητες προεκτάσεις και πληροφορίες.

Η άσκηση μέχρι να φτάσουμε στο ε) ερώτημα, πηγαίνει βατά για την πλειοψηφία των μαθητών. Το ερώτημα αυτό, μοιάζει πολύ μαθηματικό και …ζορίζει!

Σε ευχαριστούμε.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Εντάξει Ανδρέα, καταλάβαμε….

6 η ταχύτητα ανάμεσα στους ορόφους….

6 τα μέτρα στην επιταχυνόμενη κίνηση

6 τα μέτρα στην επιβραδυνόμενη

Τι κάνουν όλα αυτά τα εξάρια;

Μα φυσικά κάνουν το 666 …………

Οπότε  λογικά η ερώτηση είναι:  "το νέο μέτρο – τιμωρία με τηλεκπαίδευση – είναι άραγε τρόπος για να σταματήσουν;"

Ανδρέα, γιατί απορείς; Τι πιο φυσιολογικό….. 

Το πρωί έξω από τα κάγκελα με το σημειωματάριο ανά χείρας να κόβεις κίνηση…. ποιοι είναι μέσα…

Γρήγορα μετά στο σπίτι…. και αν μένεις μακριά;;; 

Να ψάξεις να βρεις δίπλα….στο σχολείο… τόσα λεφτά σου δίνουνε…..

Να κάνεις πως κάνεις μάθημα…. με όλο το πλούσιο υλικό σε ψηφιακή μορφή που ετοίμασε το υπουργείο το καλοκαίρι….

τι νόμισες …… μόνο μάσκες αλεξίπτωτα και παγουρίνο για espresso έδωσε……

Ποιος νοιάζεται για το αν κάνεις μάθημα…..

Ψηφιακό αποτύπωμα να αφήνεις στη Cisco …. γιατί έρχεται και η αξιολόγηση….

να ικανοποιηθεί η απαίτηση του κοινού των δελτίων των οκτώ…

 

 

Διονύσης Μάργαρης
Admin
3 μήνες πριν

Καλημέρα Θοδωρή.

Επειδή μιλάς λίγο συνθηματικά, για όσους είμαστε ….απέξω, να γινόσουν λίγο πιο αναλυτικός;

Τι ακριβώς γίνεται τον καιρό αυτό στα σχολεία;

Λειτουργούν; Γίνεται μάθημα; Τι μάθημα γίνεται; Μέσα στις τάξεις με πλήρες ωάριο; Ή μειωμένες ώρες;

Κλείνουν λόγω covid19, τμήματα, τάξεις σχολεία;

Κλείνουν λόγω καταλήψεων;  Και τι γίνεται τότε στην πράξη; Γίνονται μαθήματα διαδικτυακά, πώς και σε ποιους απευθύνονται;

Πολλά τα ερωτήματα, αλλά εσύ έδωσες την αφορμή να τα βάλω, αφού διακρίνω μια τεράστια … αφωνίαyes

Σαν να μην ενδιαφέρει κανέναν η κατάσταση…

Αποστόλης Παπάζογλου
Editor

Καλησπέρα Ανδρέα. Πιστός στη γραμμή σου, να δημιουργείς ενδιαφέρον με φαινόμενα της πραγματικής ζωής. Χρειάζεται κανείς να επιμείνει πολύ σε ερωτήματα σαν το (ε), αφού ο μαθητής θα έχει να αντιμετωπίσει πολλά παρόμοιά τους μελλοντικά όπως οριζόντια βολή, μαγνητική ροή συναρτήσει του χρόνου π.χ. σε κινούμενα πλαίσια, κυματοσυναρτήσεις (αν δεν είχαν βγει από την ύλη…).
Προσπαθώ αρκετή ώρα να ανεβάσω μια λύση για τα ερωτήματα (β), (γ), (δ), μέσω διαγράμματος υ – t (ισότητα τριγώνων που αντιστοιχούν στην πρώτη και τρίτη κίνηση) αλλά δεν…

Αποστόλης Παπάζογλου
Editor

Διαβάζουμε για το Empire State Building στη wikipedia και εδώ βρίσκουμε ταινίες και σειρές σχετικές με το κτήριο.

Αποστόλης Παπάζογλου
Editor