Ένας αγωγός επιταχύνεται.

Γνωστό το σκηνικό.

Οριζόντιο το επίπεδο, λείοι οι αγωγοί και χωρίς αντίσταση.

Ο αγωγός έχει αντίσταση r = 1 Ω και R = 3 Ω.

Η μαγνητική επαγωγή είναι 1 Τ και το μήκος του αγωγού 1 m.

Ο αγωγός έχει μάζα 2 kg.

Θέλουμε ο αγωγός να κινείται με σταθερή επιτάχυνση 2 m/s2.

  1. Ποια δύναμη παράλληλη στους αγωγούς πρέπει να ασκούμε;
  2. Πόσες είναι οι θερμικές απώλειες μέχρι τα 2 s ;
  3. Πόσο το έργο της F μέχρι τα 2 s;
  4. Πόσο φορτίο κυκλοφόρησε μέχρι τα 2 s;
  5. Με ποιο ρυθμό προσφέρει έργο η F την στιγμή 1 s ;

Απάντηση:

(Visited 1,259 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
33 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
9 μήνες πριν

Ευχαριστώ για την αφιέρωση Γιάννη.

Ένας απόγονος του Αρχιμήδη!!!

Άπαιχτος…

Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης
Σπύρος Τερλεμές
9 μήνες πριν

κ. Γιάννη είναι ωραίο!

Οχι ότι αλλάζει κάτι, αλλά γιατί αποφεύγετε τα ολοκληρώματα που απλοποιούν πολύ..?

Σπύρος Τερλεμές
9 μήνες πριν

Έχω διαφωνήσει και παλαιότερα. Διαφωνώ απολύτως και τώρα. Αναφέρομαι φυσικά στο δεύτερο επιχείρημα.

Δεν είναι ανώτερη νοητική διαδικασία. Αντιθέτως. Η φυσική πρέπει να γίνεται όσο πιο απλή και μαθηματικοποιημένη γίνεται. Αυτό επιτυγχάνεται με την εφαρμογή μαθηματικών εργαλείων ανάλογων με το κάθε πρόβλημα. 
 

Εδω όπως λέτε είναι πολύ απλο να ολοκληρώσουμε. Αυτό είναι και το ζητούμενο. 

 

Σπύρος Τερλεμές
9 μήνες πριν

Στο θέμα της παρουσίασης άσκησης για μαθητικούς σκοπούς, συμφωνώ.

Γενικα όμως διαφωνώ. Δεν μας κάνουν εξυπνότερους αυτές οι μέθοδοι. Η εξυπνάδα είναι οργάνωση, μεθόδευση. Αυτά επιτυγχάνονται από την χρήση των απαραίτητων μαθηματικών, τέτοια ώστε να κάνουν απλούστερα τα πράγματα. 

Βαγγέλης Κουντούρης

καλησπέρα Γιάννη δεν ξέρουν όλοι  οι απόγονοι του αειμνήστου Αρχιμήδη

(γνωρίζω "προσωπικά" ένα τέτοιον…)

το εμβαδόν της παραβολής είναι αριστερά της; δεν είναι από κάτω;

εννοείς ότι το εμβαδόν (από κάτω) της παραβολής είναι 4/6 του εμβαδού του παραλληλογράμμου;

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Γιάννη.

Ωραίο θέμα και στη μέθοδο επίλυσης του 2ου ερωτήματος… μόνο η αναφορά στον πρόγονο Αρχιμήδη με τα τόσα και τόσα επιτεύγματα και η χρήση της "διαβεβαίωσής" του για τη σχέση των εμβαδών ,προσθέτει κάτι σαν "ποιητική" απόδοση της ολοκλήρωσης αλλά και αισθητική ,που ευτυχώς αυτή έχει διάφορες μορφές…

Να είσαι πάντα καλά