Φύλλο Εργασίας στην οριζόντια βολή

Μονοθέσιο ελικοφόρο αεροπλάνο πετά σε σταθερό ύψος H=180m με σταθερή οριζόντια ταχύτητα υο=180Km/h. Κάποια στιγμή που θεωρούμε to=0, ο πιλότος αφήνει ένα τσαμπί μπανάνες. Θεωρείστε ορθογώνιο σύστημα αξόνων Οx, Oy με αρχή (0,0) τη θέση του αεροπλάνου τη στιγμή to=0. Θετική φορά του οριζόντιου άξονα Οx θεωρείστε τη φορά της ταχύτητας υο και θετική φορά του άξονα Oy, τη φορά του βάρους. Θεωρείστε επίσης πως οι μπανάνες έχουν ως προς το έδαφος την ταχύτητα του αεροπλάνου.
Στην κατακόρυφο που βρίσκεται το αεροπλάνο τη στιγμή που αφήνει το 1ο τσαμπί βρίσκεται ακίνητος ο πίθηκος Νο1. Οι υπόλοιποι έντεκα πίθηκοι, βρίσκονται ανά 50m σε ευθεία παράλληλη στον φορέα της ταχύτητας του αεροπλάνου, προς την φορά κίνησης του αεροπλάνου. Τόσο το αεροπλάνο, όσο και οι πίθηκοι να θεωρηθούν υλικά σημεία.
Ο πιλότος έχει μαζί του έξι τσαμπιά μπανάνες ίδιας μάζας. Κάθε ένα δευτερόλεπτο αφήνει και ένα τσαμπί, το οποίο κινείται χωρίς να δέχεται δύναμη αντίστασης από τον αέρα.
Α. Να σχεδιάσετε σχήμα στο οποίο να φαίνεται η θέση του αεροπλάνου και των 12 πιθήκων τη χρονική στιγμή to=0. Να επιλέξετε κλίμακα 1cm/50m για τις θέσεις των πιθήκων και 1cm/10m για τον κατακόρυφο άξονα Oy. (Καλό θα ήταν να χρησιμοποιήσετε το χαρτί μιλλιμετρέ στην πίσω σελίδα)
Β. Να συμπληρώσετε τον επόμενο πίνακα, με τις συντεταγμένες θέσης των τεσσάρων πρώτων τσαμπιών

Φύλλο Εργασίας σε word

Φύλλο Εργασίας σε pdf

(Visited 1,383 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
17 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα σε όλους

(επειδή Πειραματικός και "Φιλόλογος"…)  Άριστα Θοδωρή!

Βασίλειος Γκάγκας
9 μήνες πριν

Γεια σας, αυτό το φύλλο εργασίας το συμπληρώνουν οι μαθητές στην τάξη τους ή στο σπίτι; Θα περίμενα να περιέχει οδηγίες αλλά και μεθοδολογία μέσα.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
9 μήνες πριν

Καλημέρα Θοδωρή.

Το αρχείο pdf δεν εμφάνιζε σωστά την 2η εικόνα.

Οπότε κατέβασα το Word και έφτιαξα νέο, που το ανέβασα σε δικό μου χώρο.

Αν θέλεις να το ανανεώσεις, κατέβασέ το στο δίσκο και βάλε αυτό στο Drive σου, δίνοντας νέο σύνδεσμο.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Θοδωρή.

Διάβασα αρκετές φορές το σενάριο για να συμπληρώσω τον 1ο πίνακα και συμπέρανα πως για να λυθεί το πρόβλημα απαιτεί ήρεμη σκέψη και αρκετό χρόνο .Και το Δ) θέλει προσοχή 

Καλή άσκηση, καλό Σαββατοκύριακο

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
9 μήνες πριν

Καλησπέρα Θοδωρή. Εξαιρετικό φύλλο εργασίας, με στόχο, εκτός από τους πίθηκους, τους μαθητές, που θέλουν να οπτικοποιήσουν έναν ειρηνικό βομβαρδισμό από …μπανάνες (αλήθεια γιατί δεν έβαλες βόμβες, που έχουν και αεροδυναμικό σχήμα;). Η εικόνα τη χρονική στιγμή t = 6s, με τις μπανάνες η μία κάτω από την άλλη, τα λέει όλα!
Επειδή το ρωτάς, οι πίθηκοι 1-6 έχασαν…
Πολύ ωραία διατύπωση "…η οποία θεωρείται επαλληλία δύο υποθετικών ανεξάρτητων κινήσεων", υπονοώντας ότι η κίνηση είναι μία.

Να είσαι καλά!
 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Μόνο για πλάκα και όχι για την τάξη δύο λύσεις.

Η πρώτη:

Screenshot-2

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Η δεύτερη:

Screenshot-1

Γρηγόρης Μπουλούμπασης

Καλησπέρα. Θοδωρή καλή άσκηση.

Νομίζω ότι θα ήταν προτιμότερο να μην αναφέρεται πως έχουν ίδια μάζα στην εκφώνηση αλλά στο συγκεκριμένο ερώτημα γιατί δημιουργεί την εντύπωση ότι παίζει ρόλο η μάζα στα πρώτα ερωτήματα της κίνησης.

Αν κατάλαβα καλά δεν λαμβάνεται υπόψη η κίνηση των τσαμπιών όσο είναι μέσα στο αεροπλάνο.

Υ.Γ.

Και επιτέλους η φυσική δεν είναι πολεμική επιστήμη. Αρκετά με τις βόμβες, συγχαρητήρια.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Γρηγόρη αν σου ρίξουν ένα τσαμπί μπανάνες από 180 μέτρα θα γλυτώσεις;

Αν πάλι πέσει στο έδαφος μπορεί να μην εκραγεί πάντως η μαϊμού δεν θα βρει να φάει.

Γρηγόρης Μπουλούμπασης

Γιάννη η πρόθεση μετράει. Η βολή της μπανάνας ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα γίνεται για καλό.

Άλλωστε ακόμα και στο έδαφος να πέσει αν είναι από τις νόστιμες οι πίθηκοι και όχι μόνο θα τις έτρωγαν.