Φύλλο Εργασίας στην οριζόντια βολή

Μονοθέσιο ελικοφόρο αεροπλάνο πετά σε σταθερό ύψος H=180m με σταθερή οριζόντια ταχύτητα υο=180Km/h. Κάποια στιγμή που θεωρούμε to=0, ο πιλότος αφήνει ένα τσαμπί μπανάνες. Θεωρείστε ορθογώνιο σύστημα αξόνων Οx, Oy με αρχή (0,0) τη θέση του αεροπλάνου τη στιγμή to=0. Θετική φορά του οριζόντιου άξονα Οx θεωρείστε τη φορά της ταχύτητας υο και θετική φορά του άξονα Oy, τη φορά του βάρους. Θεωρείστε επίσης πως οι μπανάνες έχουν ως προς το έδαφος την ταχύτητα του αεροπλάνου.
Στην κατακόρυφο που βρίσκεται το αεροπλάνο τη στιγμή που αφήνει το 1ο τσαμπί βρίσκεται ακίνητος ο πίθηκος Νο1. Οι υπόλοιποι έντεκα πίθηκοι, βρίσκονται ανά 50m σε ευθεία παράλληλη στον φορέα της ταχύτητας του αεροπλάνου, προς την φορά κίνησης του αεροπλάνου. Τόσο το αεροπλάνο, όσο και οι πίθηκοι να θεωρηθούν υλικά σημεία.
Ο πιλότος έχει μαζί του έξι τσαμπιά μπανάνες ίδιας μάζας. Κάθε ένα δευτερόλεπτο αφήνει και ένα τσαμπί, το οποίο κινείται χωρίς να δέχεται δύναμη αντίστασης από τον αέρα.
Α. Να σχεδιάσετε σχήμα στο οποίο να φαίνεται η θέση του αεροπλάνου και των 12 πιθήκων τη χρονική στιγμή to=0. Να επιλέξετε κλίμακα 1cm/50m για τις θέσεις των πιθήκων και 1cm/10m για τον κατακόρυφο άξονα Oy. (Καλό θα ήταν να χρησιμοποιήσετε το χαρτί μιλλιμετρέ στην πίσω σελίδα)
Β. Να συμπληρώσετε τον επόμενο πίνακα, με τις συντεταγμένες θέσης των τεσσάρων πρώτων τσαμπιών

Φύλλο Εργασίας σε word

Φύλλο Εργασίας σε pdf

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
17 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα σε όλους

(επειδή Πειραματικός και "Φιλόλογος"…)  Άριστα Θοδωρή!

Βασίλειος Γκάγκας
24/10/2020 10:46 ΠΜ

Γεια σας, αυτό το φύλλο εργασίας το συμπληρώνουν οι μαθητές στην τάξη τους ή στο σπίτι; Θα περίμενα να περιέχει οδηγίες αλλά και μεθοδολογία μέσα.

Διονύσης Μάργαρης
24/10/2020 10:48 ΠΜ

Καλημέρα Θοδωρή.

Το αρχείο pdf δεν εμφάνιζε σωστά την 2η εικόνα.

Οπότε κατέβασα το Word και έφτιαξα νέο, που το ανέβασα σε δικό μου χώρο.

Αν θέλεις να το ανανεώσεις, κατέβασέ το στο δίσκο και βάλε αυτό στο Drive σου, δίνοντας νέο σύνδεσμο.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Θοδωρή.

Διάβασα αρκετές φορές το σενάριο για να συμπληρώσω τον 1ο πίνακα και συμπέρανα πως για να λυθεί το πρόβλημα απαιτεί ήρεμη σκέψη και αρκετό χρόνο .Και το Δ) θέλει προσοχή 

Καλή άσκηση, καλό Σαββατοκύριακο

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Θοδωρή. Εξαιρετικό φύλλο εργασίας, με στόχο, εκτός από τους πίθηκους, τους μαθητές, που θέλουν να οπτικοποιήσουν έναν ειρηνικό βομβαρδισμό από …μπανάνες (αλήθεια γιατί δεν έβαλες βόμβες, που έχουν και αεροδυναμικό σχήμα;). Η εικόνα τη χρονική στιγμή t = 6s, με τις μπανάνες η μία κάτω από την άλλη, τα λέει όλα!
Επειδή το ρωτάς, οι πίθηκοι 1-6 έχασαν…
Πολύ ωραία διατύπωση "…η οποία θεωρείται επαλληλία δύο υποθετικών ανεξάρτητων κινήσεων", υπονοώντας ότι η κίνηση είναι μία.

Να είσαι καλά!
 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Μόνο για πλάκα και όχι για την τάξη δύο λύσεις.

Η πρώτη:

Screenshot-2

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Η δεύτερη:

Screenshot-1

Γρηγόρης Μπουλούμπασης

Καλησπέρα. Θοδωρή καλή άσκηση.

Νομίζω ότι θα ήταν προτιμότερο να μην αναφέρεται πως έχουν ίδια μάζα στην εκφώνηση αλλά στο συγκεκριμένο ερώτημα γιατί δημιουργεί την εντύπωση ότι παίζει ρόλο η μάζα στα πρώτα ερωτήματα της κίνησης.

Αν κατάλαβα καλά δεν λαμβάνεται υπόψη η κίνηση των τσαμπιών όσο είναι μέσα στο αεροπλάνο.

Υ.Γ.

Και επιτέλους η φυσική δεν είναι πολεμική επιστήμη. Αρκετά με τις βόμβες, συγχαρητήρια.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Γρηγόρη αν σου ρίξουν ένα τσαμπί μπανάνες από 180 μέτρα θα γλυτώσεις;

Αν πάλι πέσει στο έδαφος μπορεί να μην εκραγεί πάντως η μαϊμού δεν θα βρει να φάει.

Γρηγόρης Μπουλούμπασης

Γιάννη η πρόθεση μετράει. Η βολή της μπανάνας ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα γίνεται για καλό.

Άλλωστε ακόμα και στο έδαφος να πέσει αν είναι από τις νόστιμες οι πίθηκοι και όχι μόνο θα τις έτρωγαν.

Διονύσης Μάργαρης
24/10/2020 8:33 ΜΜ

Καλησπέρα Γρηγόρη.

"και στο έδαφος να πέσει αν είναι από τις νόστιμες οι πίθηκοι και όχι μόνο θα τις έτρωγαν."heart

Γρηγόρης Μπουλούμπασης

Καλή μας όρεξη!

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Πολύ καλή διδακτικά. Πέραν τούτου χορτάσαμε από βομβαρδισμούς…

Μου θύμισε και την δυστυχώς επίκαιρη ταινία 12 πίθηκοι.

Νεκτάριος Πρωτοπαπάς
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Θοδωρή… που μου είσαι με το παράπονο ότι εξαφανίστηκα!!!

Προτιμώ όταν δεν προλαβαίνω να κοιτάξω ένα θέμα να μην το σχολιάσω μόνο και μόνο για να γράψω συμμετοχή…

Το ίδιο ισχύει μέχρι τώρα στο φετινό αυτό πρώτο δίμηνο….

Επειδή μερικές φορές ξεχνάτε… να σου θυμίσω ότι μέχρι σήμερα στο σχολείο δεν έχει χαθεί ούτε μία διδακτική ώρα…

Ενδεικτικά να σου αναφέρω μερικά πράγματα που έχουν κάνει τη φετινή χρονιά ακόμη πιο δύσκολη…. (και κατά συνέπεια όταν μένει λίγος ελεύθερος χρόνος να προτιμώ να "αποτοξινώνομαι'' από την τάξη και τη Φυσική!!)

1. Ως τώρα στο σχολείο έχουν γραφτεί δύο τρίωρες προσομοιώσεις στη Γ΄ Λυκείου… Βάλε λοιπόν σύνταξη θεμάτων, κανά εξάωρο η κάθεμία… επίλυση θεμάτων και διόρθωση δύο τμημάτων (συνολικά 32 γραπτά σε κάθε προσομοίωση).

2. Στη Β΄ Λυκείου έχει γραφτεί μία προσομοίωση.

3. Στην Β΄ Λυκείου μέχρι σήμερα σε γενική παιδεία και κατεύθυνση έχουν γραφτεί 4 τεστ, ένα κάθε εβδομάδα με θέματα που πρέπει να ετοιμαστούν.

4. Μπήκαν πριν είκοσι περίπου μέρες δύο τμήματα σε καραντίνα και όσοι εκπαιδευτικοί ήμασταν στο σχολείο αναπληρώναμε τις ώρες.. όπου ο καθηγητής που ήταν καραντίνα συνδεόταν από το σπίτι στην αίθουσα και έκανε μάθημα στους παρόντες μαθητές με τον αναπληρωτή καθηγητή να βοηθά και να συμμετέχει στην διαδικασία…. Άρα οι 21 ώρες τάξεις με τις αναπληρώσεις φαντάζεσαι πόσο πήγαν…

5. Ενημέρωση γονέων… Προφανώς δεν μπορεί να γίνει live… Έτσι λοιπόν επικοινωνήσαμε τηλεφωνικά με έναν-προς έναν τους γονείς προκειμένου να μάθουν για την επίδοση και την πορεία των μαθητών… Χτες Κυριακή τελείωσα κατά τις 21.00 το βράδυ… (Σύνολο μαθητών που έπρεπε να ενημερώσω τηλεφωνικά 50….)

6. Αναμορφώσεις φυλλαδίων και προετοιμασία φύλλων εργασίας… Δεν θα πω κάτι εγώ… Ρώτησε τον Πρόδρομο που τυγχάνει να κάνει μάθημα σε έναν μαθητή στο σχολείο μας για να δεις τι παίρνουν…

Υ.Γ.1. Φέτος φαντάζομαι ότι συμφωνείς: Μία εβδομάδα μάθημα = Ένας μήνας κούραση.

Υ.Γ.2 Δεν μπαίνω κάν στην διαδικασία παράδοσης στην τάξη με τη μάσκα που ξέρεις πολύ καλά πόσο κοπιαστικό είναι.

Υ.Γ.3. Άραγε θεωρείς τυχαίο ότι ακόμη και την προηγούμενη εβδομάδα προσέρχονται σωρηδόν μαθητές για έντρυ τεστ προκειμένου να γραφτούν στο σχολείο;;;

Υ.Γ.4. Με αυτά και με αυτά συγχαρητήρια και για το φύλλο εργασίας σου… αλλά δυστυχώς είμαι ήδη στις κρούσεις!!! Το κρατώ για του χρόνου…

Υ.Γ.5. Ευτυχώς που σήμερα είμαστε κλειστά και έχω τώρα μια μικρή άνεση να δω κάποια θέματα και να σχολιάσω…. Βλέπεις σήμερα θα τη βγάλω μεταξύ σπιτιού και συνεργείου γιατί το αμάξι μου έχει πρόβλημα…

Υ.Γ.6. Καλό είναι να γνωρίζουμε πράγματα και να μην πετάμε ''βόμβες''. Ο χώρος μου αρέσει και θέλω να συμμετέχω αλλά… άλλο τι θέλει η ψυχή και άλλο το σώμα τι μπορεί….

Καλή μέρα να έχεις.