Γραπτή εξέταση στο μαγνητικό πεδίο 2020-21

Σωληνοειδές πηνίο αντίστασης RΣ = 5 Ω συνδέεται σε σειρά με αντιστάτη αντίστασης R = 3 Ω. Το κύκλωμα κλείνει με πηγή (η οποία δεν έχει σχεδιαστεί) ΗΕΔ Ε = 36 V και εσωτερικής αντίστασης r = 1 Ω. Στο σχήμα έχει σχεδιαστεί ο βόρειος (Ν) και ο νότιος (S) πόλος του μαγνητικού δίπολου με το οποίο ισοδυναμεί το μαγνητικό πεδίο του σωληνοειδούς.Γ1. Να τοποθετήσετε την πηγή στα άκρα Α και Γ του κυκλώματος με τη σωστή πολικότητα.

Γ2. Το μισό μήκος του σωληνοειδούς έχει πυκνότητα σπειρών n1 = 200 σπ/m ενώ το άλλο μισό n2 = 800 σπ/m. Να υπολογίσετε το μέτρο της έντασης του μαγνητικού πεδίου, στον άξονα και στο κέντρο του σωληνοειδούς. Δίνεται Kμ = 107 Ν/A2

Γ3. Να αποδείξετε πως ο λόγος των μηκών σύρματος d1/d2 από τα οποία είναι κατασκευασμένα τα δύο τμήματα του σωληνοειδούς με πυκνότητα σπειρών n1, n2 δίνεται από τη σχέση: d1/d2 = n1/n2

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την παραπάνω σχέση για τα επόμενα ερωτήματα, ακόμα και αν δεν την αποδείξατε

Κόβουμε το σωληνοειδές στη μέση και συνδέουμε τα δύο σωληνοειδή που προέκυψαν παράλληλα. Το κύκλωμα που προκύπτει από την παράλληλη σύνδεση, το συνδέουμε σε σειρά με τον αντιστάτη αντίστασης R = 3 Ω και την πηγή. Να υπολογίσετε:

Γ4. Την πολική τάση της πηγής και την ένταση του ρεύματος που διαρρέει κάθε ένα από τα δύο σωληνοειδή.

Γ5. Να συγκρίνετε τα μέτρα των εντάσεων των μαγνητικών πεδίων πάνω στον άξονα και στο κέντρο κάθε σωληνοειδούς.

Θεωρείστε πως το μαγνητικό πεδίο στο χώρο έξω από το εσωτερικό του σωληνοειδούς είναι αμελητέο.

Γραπτή εξέταση στο μαγνητικό πεδίο 2020-21

Εκφωνήσεις-Λύσεις

(Visited 3,437 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
9 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης
9 μήνες πριν

Θοδωρή καλημέρα.

Πολύ καλά ερωτήματα που απαιτούν σκέψη για να απαντηθούν. Επιπλέον η δυσκολία αυξάνεται καθως ζητάς δικαιολόγηση σε όλα.

Μου άρεσαν πολύ τα πολλαπλής  ιδιαίτερα τα Α4 και Α5 καθώς καλύπτουν και ύλη που συνήθως την περνάμε γρήγορα.

Το Β2 το β θέλει προσοχή καθώς κρύβεται από πίσω η αντίσταση των συρμάτων.

Το Γ πρωτοτυπεί καθώς ενώνεις δύο πηνία μαζί. Με ψυχραιμία μπορεί να αντιμετωπιστεί.

Γενικά πολύ καλή η αποτίμηση από το διαγώνισμα. Δεν ξέρω αν ο χρόνος ήταν αρκετός και πως ανταποκρίθηκαν  οι μαθητές.

Καλό Σαββατοκύριακο

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Μπράβο Θοδωρή, πολύ ωραίο διαγώνισμα, με θέματα που καλύπτουν και αυτά που οι μαθητές τα προσπερνούν με μια απλή ανάγνωση!

Επίσης όλα τα ερωτήματα των θεμάτων τύπου Α, Β έχουν κάτι να πουν!

Το Γ θέμα φαίνεται "κλασσικό", αλλά έχει τις δυσκολίες του και θέλει προσοχή.

Να είσαι καλά.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
9 μήνες πριν

Καλημέρα Θοδωρή. Ένα διαγώνισμα, από έναν δάσκαλο που γνωρίζει πως διαβάζουν και τι πραγματικά καταλαβαίνουν όταν διαβάζουν οι μαθητές. Συνήθως προσπερνούν βιαστικά ότι δεν έχει τύπους, για να λύσουν όσες περισσότερες ασκήσεις με ή χωρίς νούμερα…
Ερωτήσεις με έμφαση στην κριτική ικανότητα και σε "παροπλισμένα" φαινόμενα όπως ο Μαγνητισμός, διαφορά μαλακού σιδήρου από χάλυβα, φέρουσα δύναμη ηλεκτρομαγνήτη.
Το Β1 θα δυσκολέψει όσους μαθητές απαξίωσαν το ηλεκτρικό ρεύμα στη Β΄τάξη.
Το Β2 είναι από τα αγαπημένα μου, αφού αφορά τη γεωμετρία του σωληνοειδούς.
Το Γ συνδυάζει όλες σχεδόν τις απαιτούμενες γνώσεις επίλυσης ενός θέματος στο Μ.Π. σωληνοειδούς.
Θα αξιοποιηθεί δεόντως…

Σε ποιο σημείο της ύλης βρίσκεσαι στο σχολείο; Εγώ έφτασα στον κανόνα Lenz.
 

Βαγγέλης Κουντούρης

πολύ καλό διαγώνισμα, Θοδωρή

μου άρεσαν πάρα πολύ όλα τα ποιοτικά ερωτήματα στα θέματα Α και Β, μπράβο 

(έψαχνα να βρω κάτι, έστω "φιλολογίστικο, αλλά δεν…, ίσως ένα, κάπως "τραβηγμένο", στο Β1, καλύτερα "Κάθε αγωγός", αντί "Ο αγωγός" επειδή τρία τα κυκλώματα)  

Πάλμος Δημήτρης
9 μήνες πριν

Πολύ καλό και ουσιαστικό διαγώνισμα Θοδωρή.