Πώς διαβάζουμε ένα διάγραμμα;

Από την σημερινή ενημέρωση του ΕΟΔΥ, για την εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα μας, ένα διάγραμμα (παρακάτω σε μεγέθυνση):

υυ7

Βλέποντάς το, λέω, εντάξει δεν είναι και πολύ άσχημη η εικόνα!

Έκανα κάποιο λάθος; Έτσι δεν θα απαντούσε κάθε πολίτης που δεν γνωρίζει τις λογαριθμικές συναρτήσεις;

Τι λέτε παιδιά;

 

 

(Visited 1,347 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
20 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Θοδωρής Παπασγουρίδης

Καλημέρα Στάθη, τι ποσοστό των Ελλήνων ξέρει να διαβάζει λογαριθμική συνάρτηση;

Μάλλον, τι ποσοστό των υπουργών πιστεύεις πως ξέρει να διαβάζει λογαριθμική συνάρτηση;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor

Παιδιά το ζήτημα δεν είναι ποιος ξέρει να τα διαβάζει και ποιος όχι.

Ξέρω να διαβάζω τέτοια, όμως όταν το είδα το διάβασα επιπόλαια. Δεν πρόσεξα στην αρχή τα νούμερα. Διαβάζοντας τη φράση "Τι λέτε παιδιά;" το ξανακοίταξα.

Όταν ένας τηλεθεατής το δει να προβάλλεται στην οθόνη αποκτά την αίσθηση του μειούμενου ρυθμού μεταβολής, όποια και αν είναι η μαθηματική του παιδεία. Ίσως διότι τα νούμερα δεν φαίνονται. Ίσως διότι παρακολουθεί χαλαρά το ρεπορτάζ.

Στάθης Λεβέτας
Editor
5 μήνες πριν

Καλησπέρα Θοδωρή. Μικρό, πολυ μικρό ποσοστό. Εδώ πρώην Πρωθυπουργός μπέρδευε τις 360 μοίρες…

Στάθης Λεβέτας
Editor
5 μήνες πριν

Αλλά περαν του αστεισμού, απλά σημείωσα οτι το διαγραμμα τουλάχιστον ειχε μια επεξήγηση, δεν ελαβα θέση για κατι…

Γιώργος Φασουλόπουλος
Editor

καλησπέρα κύριε Διονύση

μπερδεύτηκα απ τη συζήτηση που εν τω μεταξύ εξελίχθηκε

και ζητώ συγνώμη δηλαδή, αφού δε με βοηθούν τα μαθηματικά του γυμνασίου

η παραπομπή κάτω απ την καμπύλη, αυτή που μιλάει για κλίσεις

δεν αναφέρεται σ’ αυτή την καμπύλη αλλά σε άλλη;

και αν αναφέρεται σε άλλη, ποιος την αφαίρεσε την άλλη;

και ποιος αδίκησε ποιόν στη συζήτηση;

επειδή γέμισα ερωτήματα

θα επιμείνω στην εξήγηση που έδωσα

γιατί δε με βοήθησαν τα καλά σας μαθηματικά

και επειδή έγραψα και γω αρκετά και μπορεί να παρεξηγηθώ

σπεύδω να διευκρινίσω ότι

ούτε και εγώ παίρνω θέση για κάτι

Στάθης Λεβέτας
Editor
5 μήνες πριν

Διονύση καλησπέρα.

Αρχικά απαντώ στο ερώτημά σου: Όχι δεν πιστεύω ότι ο μη ειδικός θα καταλάβει εκθετική αύξηση. Και δεν ξέρω για ποιους λόγους ο ΕΟΔΥ επέλεξε λογαριθμική κλίμακα. Αν κάποιοι υπονοούν δόλο στην επιλογή αυτήν, σε αυτό προσωπικά δηλώνω άγνοια (δεν ήταν σκοπός μου να το αναδείξω είτε ως αληθές, είτε ως ψευδές)..

Στην συνέχεια όμως θα ήθελα να πω τα παρακάτω:

Όταν έγραψα το σχόλιο σχετικά με την λεζάντα κάτω από το γράφημα του ΕΟΔΥ, ειλικρινά δεν περίμενα ότι θα καλούμαι συνεχώς να επαναλαμβάνω (λες και απολογούμαι)  το τι θα καταλάβει ο μέσος, απλός, μη ειδικός πολίτης… για  αυτό και απάντησα για τελευταία φορά.

Ξεκαθαρίζω ότι δεν είμαι το γραφείο τύπου κανενός, και δεν είχα σκοπό να υπερασπιστώ κανέναν. Απλά το λογαριθμικό γράφημα κίνησε το ενδιαφέρον μου και όταν είδα την επεξηγηματική λεζάντα, απλά την ανέφερα, λέγοντας «για να μην αδικούμε τον ΕΟΔΥ… υπάρχει και μία επεξήγηση από κάτω». Αυτό είναι όλο!

 

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει "προσωπικά"….

Όταν συμμετέχω σε ένα διάλογο, ξέρω πως θα δεχτώ και σχόλια αντίθετης άποψης από τη δική μου

Αν αυτό με ενοχλεί, δεν συμμετέχω….

Η επισήμανση των μικρών γραμμάτων κάτω από το διάγραμμα, στη κοινή λογική ,

σημαίνει πως  αδικούμε τον ΕΟΔΥ …..

Εγώ λοιπόν, δεν έχω πρόβλημα να δηλώσω, πως ΝΑΙ, έγινε με δόλο….

Όπως με δόλο τόσα χρόνια, οι τράπεζες και διάφορες εταιρείες στα ψηλά γράμματα όσων υπογράφαμε, φρόντιζαν

να περνούν  αυτά που ήθελαν ……

Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor

Το έγγραφο:

Ημερήσια Έκθεση…..

Δεν απευθύνεται στο ευρύ κοινό. Γράφει:

Η διαχρονική εξέλιξη των συνολικών κρουσμάτων και συνολικού αριθμού των θανάτων ασθενών COVID-19 παρουσιάζεται στο ακόλουθο διάγραμμα (σε λογαριθμική κλίμακα).

Πιθανώς απευθύνεται μόνο σε αρμόδιους, άσχετα με το αν το διάγραμμα θα μεταδοθεί και τηλεοπτικά.

Δεν μπορώ να στηρίξω πρόθεση εξαπάτησης του κοινού. Ούτε το αντίθετο.