Διαφορές δυναμικού σε ένα ακίνητο τετράγωνο πλαίσιο

Στο εσωτερικό ενός ομογενούς μαγνητικού πεδίου, που δημιουργείται από ένα σωληνοειδές, βρίσκεται το συρμάτινο τετράγωνο πλαίσιο ΑΓΔΖ του διπλανού σχήματος, πλευράς α, με το επίπεδό του κάθετο στις δυναμικές γραμμές του πεδίου και το κέντρο του Κ πάνω στον άξονα του σωληνοειδούς. Οι αντιστάσεις R1 και R2 είναι γνωστές, με R2 = 2R1 = 2R και αποτελούν τις μόνες αντιστάσεις του κυκλώματος. Η αλγεβρική τιμή της έντασης του μαγνητικού πεδίου μεταβάλλεται σύμφωνα με τη σχέση Β = Β0 +kt, όπου k μια θετική σταθερά. Θεωρούμε την κάθετη στην επιφάνεια του πλαισίου, ομόρροπη με το διάνυσμα της έντασης του μαγνητικού πεδίου.
i) Το κύκλωμα
α) διαρρέεται από επαγωγικό ρεύμα, που έχει ωρολογιακή φορά.
β) διαρρέεται από επαγωγικό ρεύμα, που έχει αντιωρολογιακή φορά.
γ) δεν διαρρέεται από ρεύμα, αφού δεν υπάρχει συνδεδεμένη ηλεκτρική πηγή.
Βρείτε τη σωστή πρόταση, δικαιολογώντας την.

Συνέχεια(Word)

Συνέχεια(Pdf)

(Visited 436 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
11 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor

Ανδρέα δεν έπιασα μολύβι, όμως μάλλον πρέπει να είσαι σίγουρος για την ορθότητα.

Στάθης Λεβέτας
Editor
2 μήνες πριν

Καλησπέρα Ανδρέα,

και εμένα μου φαίνεται σωστός ο υπολογισμός. Τουλάχιστον συμπίπτει με έναν παλαιότερο δικό μου

Συγκεκριμένα αναφέρομαι στην σχέση (24) της δικής μου ανάρτησης (η οποία αναλογεί στο σχήμα 4), και η οποία μετασχηματίζεται στην δική σου σχέση για την επαγόμενη ΗΕΔ σε μία πλευρά του τετραγώνου (στην απάντηση (kα^2)/4 του ερωτήματος iii), όπως παρακάτω

Το αξιοπρόσεκτο είναι ότι οι δύο υπολογισμοί συμφωνούν, αν και ξεκινούν από διαφορετικές αφετηρίες:

ο δικός σου για ένα τετράγωνο πλαίσιο μέσα σε ένα απείρων διαστάσεων ΜΠ,

ο δικός μου για ένα κυλινδρικής συμμετρίας ΜΠ και για την διαφορά επαγόμενης ΗΕΔ κατά μήκος ενός ευθυγράμμου τμήματος στο εσωτερικό του.

Όποιος δεν βλέπει την γενική ισχύ του νόμου του Faraday ως ανεξάρτητου φυσικού νόμου από πλαίσια ή από κλειστά κυκλώματα μετά από αυτό, τι να πω;

ΥΓ: Είναι επίσης σημαντικό να τονιστεί ότι το συγκεκριμένο αποτέλεσμα της επαγόμενης ΗΕΔ ισχύει μόνον αν η επιλεγόμενη διαδρομή είναι αυστηρά κατά μήκος της ίδιας της πλευράς.

Διονύσης Μάργαρης
Admin
2 μήνες πριν

Καλημέρα και από εδώ Ανδρέα.

Πολύ ωραίο θέμα, η λύση του οποίου δεν χρειάζεται… διαβούλευσηheart

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Ανδρέα και συγχαρητήρια για την άσκηση!

Κατά την άποψή μου είναι στα όρια της ύλης, αφού θεωρούμε ότι σε κάθε πλευρά αναπτύσσεται ΗΕΔ που λογικά είναι το 1/4 της ολικής ΗΕΔ. Το; "όρια" τίθενται στο ότι έχουμε 4 ισοδύναμες ΗΕΔ σε σειρά. Δυστυχώς η σύνδεση πηγών σε σειρά είναι εκτός!! Ανεπίτρεπτο πέρα ως πέρα!

Η κοπτοραπτική στις .. δόξες της!

Α-νόητο πράγμα αυτό, όπως θα έλεγε και ο Θρασύβουλος!!

Να είσαι καλά και καλή διαβίωση στο lockdown!

Διονύσης Μάργαρης
Admin
2 μήνες πριν

Καλησπέρα Ανδρέα.

"Το lockdown θέλει ηρεμία, λίγη φυσική άσκηση, όχι πολύ φαί και σύνδεση φυσικά στοYlikonet…"

Ελπίζω να τα καταφέρουμε και αυτή την φορά…

Καλή δύναμη σε όλους!

Κωνσταντίνος Σαράμπαλης

Συνάδελφοι, καλησπέρα και καλή δύναμη. Ψαχνόμαστε με Webex, γραφίδες, κλπ.

Αντρέα, πολύ καλή (το σχολικό έχει αρκετές τέτοιες, χωρίς να εστιάζει στα ερωτήματα που θέτεις). Ο νόμος του Faraday  με τη γνωστή μορφή νομίζω ότι έχει καθολική ισχύ, χωρίς εξαιρέσεις.

Σε τέτοιες ασκήσεις οι μαθητές, από ότι διαπίστωσα, εξομοιώνουν της εξ επαγωγής ηλεκτρεγερτική δύναμη που αναπτύσσεται και απλώνεται σε όλο το βρόχο (ή κατά μήκος του κινούμενου αγωγού στην κλασική περίπτωση) με μια κοινή μπαταρία κάνοντας και τον αντίστοιχο συμβολισμό (άνισα μικρά ευθύγραμμα τμήματα σε κάποιο σημείο του αγωγού) με αποτέλεσμα  να ελλοχεύει ο κίνδυνος του λάθους σε παρόμοια με τα δικά σου ερωτήματα. Για παράδειγμα στον κινούμενο αγωγό αν τους πεις να υπολογίσουν τη διαφορά δυναμικού ανάμεσα σε δύο σημεία του (με ή χωρίς αντίσταση) θα σε κοιτάξουν παράξενα.

Να είσαι καλά.