Ο ευθύγραμμος αγωγός ΑΓ του κυκλώματος, που φαίνεται στο σχήμα 1, μπορεί να κινείται σε επαφή πάντα με τους παράλληλους ευθύγραμμους αγωγούς χ΄χ και ψ΄ψ. Η αντίσταση του αγωγού ΑΓ είναι R και είναι η μόνη αντίσταση του κυκλώματος. Όλη η διάταξη βρίσκεται πάνω σε οριζόντιο επίπεδο, ενώ στο χώρο υπάρχει κατακόρυφο ομογενές μαγνητικό πεδίο, με φορά προς τα κάτω. Το κύκλωμα διαρρέεται από επαγωγικό ρεύμα, του οποίου η χρονική εξέλιξη φαίνεται στο σχήμα 2.
(Visited 322 times, 1 visits today)
Καλησπέρα συνάδελφοι. Από μια τηλεσυζήτηση με τους μαθητές μου, το πρωί.
Ανανεώστε το αρχείο – πρόσθεσα ένα σχήμα ακόμα.
Καλησπέρα Ανδρέα.
Ωραίο και "ζουμερό" το πρόβλημα!
Το ερώτημα που θα κάνω, σίγουρα θα έχει συζητηθεί στη νησίδα ,αλλά δεν θυμάμαι και ζητ΄β συγνώμη.
Ο μαθητής γνωρίζει ενδοσχολικά τα "περί θετικής διαγραφής βρόχου" που σχετίζεται
με το "διάνυσμα η" ;
Πάντως στο συγκεκριμένο είπα Ι>0 άρα Εεπ>0 άρα ΔΦ<0 οπότε ο αγωγός αριστερά, άρα η FL δεξιά(Lentz), άρα με τα 3 δάκτυλα βρίσκω ρεύμα με φορά από το Α στο Γ.
Τουτέστιν από το 3ο ερώτημα στο 2ο ερώτημα.
Παντελή σε ευχαριστώ για το σχολιασμό. Το ερώτημα (iii) μπορούσε να γίνει (ii) και να απαντηθεί ακριβώς όπως το λες, δηλαδή να αποδειχτεί πρώτα ότι ο αγωγός κινείται προς τα αριστερά και στη συνέχεια να μπει η ερώτηση για τη φορά του ρεύματος.
Αυτό ακριβώς συζητήσαμε με τα παιδιά. Αν είναι δεδομένη η σειρά των ερωτημάτων, μπορούμε να απαντήσουμε; Θεωρώ πως το εμβαδικό διάνυσμα και η χρήση του είναι εντός ύλης και δεν νομίζω να εμφανιστεί κανείς περίεργος βαθμολογητής που να πεί το "μα δεν το έχει το σχολικό", γιατί "κάθε επιστημονική λύση κ.λ.π.". Από την πρώτη άσκηση που δημοσιεύσαμε εδώ στο Υλικό και με πρωτεργάτη το Διονύση, το εμβαδικό διάνυσμα εγκαταστάθηκε σε όλες τις αναρτήσεις, που αφορούσαν τον κανόνα Lenz. Ο ορισμός μαγνητικής ροής απιτεί τη χρήση του αν θέλουμε να δέσουμε αυτόν τον ορισμό με τον νόμο Faraday και τον κανόνα Lenz.
Να είσαι καλά!
Πολύ ενδιαφέρον θέμα Β Ανδρέα!!
Φυσικά δεν θα μπει με όλα τα ερωτήματα που έθεσες, αλλά με ένα, που να έχει τρεις προτεινόμενες επιλογές, που η κάθε μία να έχει δύο ή τρία από τα μεγέθη που επιμέροισες στα ερωτήματά σου, προκειμένου να "κτίσεις" τις απαντήσεις.
πχ. Ο αγωγός κινείται προς τα δεξιά επιταχυνόμενος ομαλά και η φορά του ρεύματος είναι ωρολογιακή.
Όμορφο θέμα, να είσαι καλά.
Καλημέρα Ανδρέα.
Ωραίο στοχευμένο θέμα, το οποίο πετυχαίνει τους στόχους, χωρίς να χάνεται ο μαθητής σε λαβυρίνθους!
Να είσαι καλά.
Καλημέρα Ανδρέα
Θα συμφωνήσω με τον Διονύση.
Έχει στόχο η άσκηση και πετυχαίνει το σκοπό της.