Ένας λαμπτήρας με νέον

Ένας λαμπτήρας περιέχει το ευγενές αέριο Ne (νέον). Για να αρχίσει να φωτοβολεί πρέπει η τάση στα άκρα του να γίνει υα = 110√2V (τάση αφής), ενώ για να σβήσει πρέπει να πέσει στα υσ = 55√2V (τάση σβέσης). Συνδέουμε τον λαμπτήρα σε πηγή εναλλασσόμενης τάσης ενεργού τιμής Vεν = 220V και συχνότητας  f = 50Hz.

Η χρονική διάρκεια φωτοβολίας της λάμπας ανά περίοδο λειτουργίας είναι

α) 7,5ms           β) 15ms             γ) 30ms

Επιλέξτε τη σωστή απάντηση, δικαιολογώντας την επιλογή σας.

Δίνεται ημ(0,08π) = 1/4

Απάντηση(Word)

Απάντηση(Pdf)

(Visited 504 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
18 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Πρόδρομος Κορκίζογλου

Όμορφη κι αυτή η άσκησή σου Ανδρέα, μπράβο!!

Επιδέχεται και άλλα ερωτήματα, αν βέβαια γίνει κανονικό Γ θέμα.

Πολύ καλά κάνεις που συνδέεις τον Κόσμο μας με τα θεωρητικά της Φυσικής. Οι ασκήσεις που συνήθως αναρτούμε, αναφέρονται σε μη πραγματοποιήσιμα πειραματικά πράγματα. Π.χ. ράβδος μήκους 1 Μ κινείται με ταχύτητα u= 20 m/s  σε ο.μ.π. έντασης Β= 4 Τ!!!!, και διανύει απόσταση 10m …..

Πειραματικά μόνο για ..Κύκλωπες!!

Να είσαι καλά φίλε μου.

 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor

Πολύ καλή Ανδρέα.

Μου θυμίζει το συναφές τμήμα του βιβλίου των Δεσμών.

Αποστόλης Παπάζογλου
Editor

Ανδρέα είμαι ένθερμος υποστηρικτής του στρεφόμενου, αλλά και της άποψής σου για θέματα που έχουν σχέση με την καθημερινή ζωή. Είναι πολύ καλή!

Διονύσης Μάργαρης
Admin
2 μήνες πριν

Καλησπέρα Ανδρέα.

Ωραία άσκηση, με ποιο ωραίο το σχόλιο, προ αποφυγής παρερμηνειών.

Το μάτι μας δεν διακρίνει ότι αναβοσβήνει η λάμπα.

Νομίζω ότι άλλο περιεχόμενο έχει η άσκηση των δεσμών, που αναφέρει ο Γιάννης. Εκεί μπορούσαμε να αναβοσβήνει η λάμπα και αυτό να γίνεται αντιληπτό. Οι τιμές R,C μπορούν να δώσουν σταθερά χρόνου μεγάλη, με αποτέλεσμα να έχουμε πολύ μικρή συχνότητα.

Διονύσης Μάργαρης
Admin
2 μήνες πριν

Συμφωνώ Ανδρέα, δεν διατύπωσα κάποια αντίρρηση γι΄ αυτό…

Παντελεήμων Παπαδάκης
Editor

Καλησπέρα Ανδρέα.

Η ευκολία της λύσης με το στρεφόμενο και κύρια το σχόλιο δίνουν λιτά ένα ωραίο σύνολο!

Ήξερα πως το όριο διακριτότητάς μας (αν σωστά εκφράζομαι) είναι το  1/10 s που νομίζω προσεγγίζει τα 12 ΗΖ.

Θυμάμαι κάποτε που για να καταλάβουν πως ενώ ο λαμπτήρας ‘’σβήνει’’ 2 φορές στην Τα έπαιρνα ένα μακρύ χάρακα και τον κινούσα πάνω κάτω στην αρχή αργά οπότε έβλεπαν τα χάρακα στις διαφορετικές θέσεις και μετά γρήγορα οπότε οπότε αλληλοεπικαλύπτονταν οι θέσεις…

Καλό Σαββατοκύριακο

Αρης Αλεβίζος
Editor
2 μήνες πριν

 

Αντρέα, το έχω ξαναπεί,  μου αρέσει η επιμονή σου σε ασκήσεις που έχουν μια άμεση αντιστοίχηση με συγκεκριμένες εφαρμογές  με σκοπό να τραβήξουν το ενδιαφέρον κάποιων “δύσκολων”  μαθητών.

Επίσης η τακτική σου να τις  συνοδεύεις  με σχόλια που διευκολύνουν αλλά και  εξηγούν.

Καλό Σ/Κ.