Εκτίμηση φορτίου μέχρι την οριακή ταχύτητα

Ο αγωγός ΚΛ μήκους ℓ=0,4m, ισορροπεί στη θέση που δείχνεται στο σχήμα, με την επίδραση μιας κατακόρυφης δύναμης F, μέτρου Fο=2Ν, σε επαφή με δύο κατακόρυφους αγωγούς Αx και Γy, οι οποίοι στα άνω άκρα τους συνδέονται μέσω αντίστασης R=0,2Ω. Το σύστημα βρίσκεται μέσα σε ένα ομογενές οριζόντιο μαγνητικό πεδίο έντασης Β=0,5Τ, κάθετης στο επίπεδο των αγωγών . Σε μια στιγμή αυξάνουμε το μέτρο της ασκούμενης δύναμης στην τιμή F=2,8Ν, με αποτέλεσμα ο αγωγός ΚΛ να αρχίσει να επιταχύνεται προς τα πάνω. Ο αγωγός αποκτά οριακή-σταθερή ταχύτητα, πριν φτάσει στον αντιστάτη R. Τη στιγμή που αποκτά την οριακή του ταχύτητα έχει μετατοπιστεί κατά Δy.
Το φορτίο που πέρασε από μια διατομή του κυκλώματος, από τη στιγμή που ο αγωγός άρχισε να κινείται και μέχρι να αποκτήσει την οριακή του ταχύτητα, μπορεί να είναι:
α. μικρότερο από 2C
β. ίσο με 2C
γ. μεγαλύτερο από 2C

Αιτιολογείστε

ΑΠΑΝΤΗΣΗ σε word

ΑΠΑΝΤΗΣΗ σε pdf

(Visited 1,340 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
14 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Θοδωρή και τα συγχαρητήριά μου. Πολύ ποιοτικό θέμα.

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλή Θοδωρή.

Πλάκα-πλάκα γέννησες έναν τύπο ασκήσεων.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
5 μήνες πριν

Καλησπέρα Θοδωρή.

Έχει δίκιο ο Γιάννης.. Μετά την απόσταση και το χρόνο, εκτίμηση του επαγωγικού φορτίου!!!

Μετ΄ εκτιμήσεως…

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Θοδωρή.

Έχει δίκιο ο Διονύσης που λέει πως έχει δίκιο ο Γιάννης

που σε στέφει …”γεννήτορα”!

Καλή δύναμη

Αναστάσιος Νέζης
5 μήνες πριν

Μπράβο Θοδωρή. Πολύ (πολύ!) ωραία ιδέα.

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης
5 μήνες πριν

Πολύ μου άρεσαν και οι δύο, Θοδωρή (και αυτή και η διδυμούλα της).

Εντυπωσιακό, δε, ήταν και το ποσοστό που υπολόγισε εκεί ο Κώστας! Τόση διαφορά, δεν την περίμενα.

Βλέπω ότι οι μαθητές βρίσκουν την ηλεκτρική ενέργεια (ή κατ’ επέκταση τη θερμική) μέσω του έργου της δύναμης Laplace σε κάθε περίπτωση…
Όταν, όμως, η ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να υπολογιστεί άμεσα από τον τύπο της (ή η θερμική από τον νόμο του Joule), θα προτιμούσα να μην καταφεύγουν σε έμμεσο υπολογισμό της.
Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε και τις περιπτώσεις σαν και αυτή: Οι δύο όψεις της επαγωγής
Ίσως, βέβαια, να καταφεύγουν στη μηχανική, γιατί δεν έχουν εμπεδώσει τα κυκλώματα, αν και παραμονεύει πάντα ο κίνδυνος (όπως ανέφερες σε σχόλιό σου σε ανάρτηση του Διονύση) να χρησιμοποιήσουν τον τύπο -F.Δx ακόμα και όταν η δύναμη είναι μεταβλητή, καθώς αυτόν έχουν συνηθίσει από την Α λυκείου και σε αυτόν καταφεύγουν, όταν ακούν για έργο.
Θα συμφωνήσω, επίσης, ότι η ΑΔΕ έχει άλλη αξία, αλλά δυστυχώς οι μαθητές δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτή …