Επιστολή προς το ΙΕΠ με απάντηση

Καλησπέρα συνάδελφοι. Στις 21 Νοέμβρη απέστειλα μια νέα – βελτιωμένη – επιστολή προς τον μοναδικό Φυσικό, που έχει η Επιστημονική Επιτροπή του ΙΕΠ, Κο Σταμπολίδη Νικόλαο, για τα γνωστά θέματα που συζητάμε κατά καιρούς και που βιώνουμε στις τάξεις. Προς τιμήν του, νεοδιορισθέντος στη θέση συμβούλου του ΙΕΠ, συναδέλφου σε 2 μόλις ημέρες, μου απάντησε.

Διαβάστε την επιστολή και την απάντηση, όπου πέραν του θέματος, αναφέρει
“Το ylikonet, είναι ένας σύντροφος της διδασκαλίας της φυσικής, με τα ppt τις ασκήσεις και τους προβληματισμούς, έχω πάρει πολλά και συνέχεια μαθαίνω!”

Επειδή ζητάει να του δώσουμε λάθη σε τύπους και όχι σε ερμηνείες, προτείνω να φτιάξουμε ένα google doc και να έχουμε όλοι εκεί πρόσβαση ώστε αν υπάρχουν λάθη σε τύπους να τα δώσουμε.

Βέβαια τα λάθη σε διατυπώσεις ή ερμηνείες είναι πολύ σημαντικά, αλλά νομίζω ότι μόνο θετική είναι η όλη συζήτηση.

Η Επιστολή

Η Απάντηση

(Visited 743 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
7 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Πάνος Μουρούζης
2 μήνες πριν

Δυστυχώς η ύπαρξη ενός μόνο ατόμου ΠΕ4 σε όλο το ΙΕΠ δείχνει το μέγεθος της απαξίωσης του ΙΕΠ αλλά και ειδικότερα των Φυσικών Επιστημών από τη μεριά του Υπουργείου Παιδείας.

Η κατάσταση είναι τραγική και δυστυχώς δεν καλύπτεται ούτε από την ευγενή πράξη του συναδέλφου ν’ απαντήσει προσωπικά “και όχι θεσμικά” χωρίς επί της ουσίας ν’ απαντήσει σε τίποτα και ούτε από τα καλά λόγια που εξέφρασε για το ylikonet. Η ύπαρξη ενός και μόνο προσώπου μόνο διακοσμητική μπορεί να είναι και θεωρητικά αλλά και πρακτικά. Με άλλα λόγια ΙΕΠ δεν υφίσταται. Γι αυτό και οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων, η διδακτέα ύλη, τα νέα μέτρα για τις εισαγωγικές, τα νέα ΑΠΣ κλπ γίνονται όλα από παρέες εξωθεσμικά.

 

Πάνος Μουρούζης
2 μήνες πριν

Το γεγονός ότι απάντησε ο συνάδελφος Ανδρέα το επικροτώ. Απλά αναφέρω ότι επί της ουσίας και να ήθελε να κάνει κάτι θετικό δεν μπορεί, γιατί απλά δεν υφίσταται ΙΕΠ. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έπραξες και εσύ καλά που έστειλες την επιστολή. Και γω έχει γράψει και έχω στείλει τόσες που έχω πάρει πλέον επάξια τον τίτλο του γραφικού. Δυστυχώς το πρόβλημα της παιδείας είναι τόσο βαθύ που μας ξεπερνάει. Μακάρι στο μέλλον να υποχρεωθούμε σε θετικές και ριζικές αλλαγές, αφού είναι σχεδόν βέβαιο ότι ακολουθώντας αυτή τη ρώτα θα φθάσουμε σε αδιέξοδα.

Αρης Αλεβίζος
Editor
2 μήνες πριν

Γεια σου Αντρέα.

«Εχω ψάξει για λάθη (τυπογραφικά) αλλά τα ΑΠΣ θα αλλάξουν (από ότι ξέρω

υπάρχουν επιτροπές – δεν περιλαμβάνομαι), και επιπλέον θα υπάρξουν νέα

βιβλία με καινούργιους συγγραφείς, σε 2 χρόνια (αυτά γνωρίζω). αν τα έχετε

συγκεντρώσει να κάνω εισήγηση διόρθωσης (διορθώσεις κατά καιρούς έγιναν

και έτσι τώρα πχ στη Γ Τάξη, λόγω της απόλυτης αναρχίας, με κόψε και ράψε,

ξέφυγαν αριθμήσεις ασκήσεων).»

 

Ο μοναδικός φυσικός στο ΙΕΠ   όσον μεν αφορά τον ίδιο

– έχει ψάξει για  τυπογραφικά λάθη και

– έχει βρει ότι ξέφυγαν αριθμήσεις ασκήσεων

Τα  σημαντικότερα

– Από ότι ξέρει, υπάρχουν επιτροπές που αλλάζουν τα ΑΠΣ

– Θα υπάρξουν νέα βιβλία σε δυο χρόνια (αυτά γνωρίζει)

Τι να νοιώσει κανείς φίλε οργή, απελπισία,  φόβο;

Ποιος ξέρει πως έγιναν οι επιτροπές, σε ποιους αναφέρονται;

Είναι σίγουρο αν πρώτα γίνουν τα ΑΠΣ και μετά τα βιβλία ή ανάποδα αφού υπάρξουν κάποια βιβλία και κάποιοι αντιγράψουν  τις επικεφαλίδες  και τα παρουσιάσουν ως ΑΠΣ., όπως χρόνια τώρα.;

Διονύσης Μάργαρης
Admin
2 μήνες πριν

Καλημέρα Ανδρέα, καλημέρα σε όλους τους συνομιλητές.

Όπως και να το κάνουμε, αποτελεί θετική έκπληξη η, προσωπική έστω, απάντηση του κ. Σταμπολίδη. Αυτή είναι μια προσωπική στάση, η οποία τον τιμά.

Όπως τον τιμά η αναγνώριση εκ μέρους του, της προσφοράς του δικτύου μας…

Αλλά επί της ουσίας, διαβάζοντας την απάντηση του κ. Σταμπολίδη, βλέπω δυο πράγματα.

Πρώτον, άλλοι αποφασίζουν, σχεδιάζουν και πράττουν και όχι ο αρμόδιος σύμβουλος του ΙΕΠ.

Δεύτερον το πρόβλημα της διδασκαλίας της Φυσικής σήμερα, δεν νομίζω ότι είναι η αρίθμηση των ασκήσεων, ούτε λάθη στους τύπους (που δεν υπάρχουν!). Το πρόβλημα είναι ο τεμαχισμός της ύλης, τα μέσα-έξω της ύλης, τα κενά που  δημιουργούνται στη διδασκαλία και που με …μαγικό τρόπο υποτίθεται πρέπει να καλύψει ένας μαθητής, μέχρι να τελειώσει το Λύκειο.

Μπορείς να  δημιουργήσεις το αρχείο google doc που λες Ανδρέα. Δεν βλέπω όμως προσωπικά ότι κάτι τέτοιο αποτελεί ουσιαστική παρέμβαση, για βελτίωση της σημερινής κατάστασης…

Κώστας Παπαδάκης
2 μήνες πριν

Η αλλαγή των σχολικών βιβλίων αναφέρθηκε, φαντάζομαι αν τα βιβλία παρουσιαστούν και ανακοινωθεί ένα ανάλογο πλάνο της νέας ύλης (στο μέλλον, υποθέτω ότι θα απορροφήσουν κάποιο ποσό από την Ευρωπαϊκή Ένωση) θα υπάρξουν σχόλια και κριτικές από μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών.

Δεδομένα:

Υπάρχει αντίδραση σε κάθε αλλαγή,  δικαιολογημένη αντίδραση σε λάθος εκπαιδευτικές επιλογές, αντίδραση γιατί μπορεί πιθανά να «θίγονται»* κάποιοι. Ίσως μεγάλη ποικιλία από αντιδράσεις που όμως σε όλες τις ακολουθούν τις κινήσεις του υπουργείου.

(* «θίγονται» όσοι θεωρούν την εκπαίδευση επιχείρηση, την γνώση προϊόν και τους μαθητές καταναλωτές)

Αναφέρεται ότι υπάρχει μόνο ένας φυσικός σε μια επιτροπή που θα «αλλάξει» κάποια δεδομένα στο εκπαιδευτικό προσκήνιο της χώρας.

Σχόλιο:

Ας προηγηθούν οι τεκμηριωμένες επώνυμες προτάσεις σχετικά με το τι θα πρέπει να διδαχθούν οι νέοι πολίτες αυτής της χώρας και ας γίνει δημόσιος διάλογος μέσω του μέσου που λόγω της καραντίνας δείχνει γρηγορότερα τις δυνατότητες του στην Ελλάδα (που μέχρι τώρα η ενημέρωση καθοριζόταν από τις τηλεοράσεις, τις εφημερίδες και τα καφενεία ή τις καφετέριες), του μέσου που θα απορροφήσει όλα τα άλλα: του διαδικτύου.

Ένας διάλογος που πρέπει να έχει τέλος, δεδομένου ότι οι νέοι πολίτες πρέπει να μορφωθούν. Το αν υπάρχουν πολλές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις δεν αποκλείει την επιλογή δοκιμαστικά μιας προσέγγισης που θα έχει την υψηλότερη αποδοχή και την συνεχή βελτίωση της στη συνέχεια.

Οι Φυσικοί ιδιαίτερα πρέπει να αντιμετωπίσουν την εκπαίδευση γενικότερα (όχι μόνο των φυσικών επιστημών) σαν ένα τομέα όπου μπορούν να προσφέρουν και να δημιουργήσουν μια συνολική διαδικασία βελτίωσης της.