Επαναληπτικό διαγώνισμα στον ηλεκτρομαγνητισμό

Στη διάταξη του σχήματος δίδεται R1 = 2Ω ,  το τρίγωνο ΚΛΜ είναι ισόπλευρο με πλευρά α = 0,6 m ,  και από τις κορυφές του Μ , Λ   διέρχονται κάθετα στο επίπεδό του δυο ευθύγραμμα αγώγιμα σύρματα  μεγάλου μήκους που διαρρέονται από αντίρροπα ρεύματα με εντάσεις Ι1 = Ι2Η κορυφή Κ του τριγώνου συμπίπτει με το κέντρο κυκλικού αγωγού ακτίνας  d =π/10 m    και ωμικής αντίστασης R2 = 4 Ω που βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το τρίγωνο. Αρχικά  ο διακόπτης δ είναι ανοικτός και η συνολική ένταση του μαγνητικού πεδίου που δημιουργούν τα ευθύγραμμα σύρματα   στην  κορυφή Κ του τριγώνου έχει μέτρο  Β.

 

Η συνέχεια εδώ σε pdf

και  εδώ word

 

 

(Visited 2,360 times, 11 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
20 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor

Πολύ καλό Μανώλη.

Ποια αιτιολόγηση προκρίνουμε για το ότι οι δύο πανομοιότυποι αγωγοί έλκονται;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor

Αυτό σκέφτηκα Μανώλη.

Διαφορετικά…. έλξεις κοντινών στοιχειωδών τμημάτων και απώσεις μακρινών και …

Κώστας Ψυλάκος
Editor
2 μήνες πριν

Μανωλη πολυ καλη επιλογη θεματων!

Θελουν τον χρονο τους βεβαια.

Θα συμφωνήσω για την εξηγηση που δινεις στο Α3 . Θα ελεγε καποιος οτι ειναι περιπου σαν να εχουμε δυο ραβδομορφους μαγνητες στον ιδιο κατακορυφο επιπεδο τον ενα πανω απο τον αλλο και με διαταξη πολων : S—>N  :  S—>N κατακορυφα ομως .

Τα θεματα Β εξεταζουν πολλα και ενδιαφεροντα πραγματα απο ολο το κεφαλαιο του ηλεκτ/σμου . Το Β1 “κτυπαει” στο ευαισθητο σημειο των εναλ/μενων ρευματων . Το Β2 εχει και την φυσικη του αλλα και τα μαθηματικα του . Τωρα για  Β3 στο τελος πολλοι θα εχουν προβλημα στην ευρεση του Ν2 ισως και οχι μονο . Μου αρεσε πολυ . Εχει δυσκολιες ομως….

Στο Θεμα Γ εχεις μια ομορφη πλοκη δημιουργησει που ισως η γεωμετρια δυσκολεψει αρκετους  ακομη και στην επιλυση των αρχικων ερωτηματων . Ο χειρισμος που εκανες στο τελος αιτιολογει και την ευρεση της διευθυνσης του Β1,2 και ειναι πολυ καλος . Βρηκα την F1 που δεχεται ο Ι3 απο τον Ι1  που ειναι απωστικη και την F2 που δεχεται ο Ι3 απο τον Ι2 που ειναι ελκτικη . Αυτες ειναι ισες (Ι1=Ι2 ισαπεχουν) η μεταξυ τους γωνια 120 μοιρες αρα F = F1 =F2 και γωνια 60 μοιρες με την πλευρα του ισοπλευρου αρα καθετη στην διχοτομο .

Τα τρια διαφορετικα πειραματα στο Θεμα Δ μπορει να δημιουργησουν μια σύγχυση ομως προφανως με λιγο ψυχραιμια μπορουν αντιμετωπιστουν και να δωσει το καθενα απο αυτα τα αποτελεσματα του . Αυτα που ρωτας στην συνεχεια ειναι οτι πρεπει εκτιμω και στο τελος πρεπει να γινει αντιληπτη η παυση της ΗΕΔ και το περασμα σε μια ομαλα επιταχυνομενη κινηση .

Πλουσιο διαγωνισμα με πολλα ενδιαφεροντα σημεια που μπορει να εξετασει πολυ καλους μαθητες αλλα και οι πιο αδυναμοι να δουν μεχρι που μπορουν να φτασουν αλλα και τι πρεπει να κανουν για να βελτιωσουν τις γνωσεις τους , να βρουν αυτο που ισως τους λείπει .

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Editor

Καλησπέρα Μανώλη. Πολύ δυνατό διαγώνισμα.

Διονύσης Μάργαρης
Admin
2 μήνες πριν

Καλημέρα Μανώλη.

Χαίρομαι που σε βλέπω ξανά στην παρέα μας.

Σε ευχαριστώ για το διαγώνισμα που μοιράστηκες (θα το δω τώρα, αλλά η υπογραφή είναι εγγύηση…)

 

Διονύσης Μάργαρης
Admin
2 μήνες πριν

Καλημέρα και πάλι Μανώλη.

Δεν έκανα λάθος πρόβλεψη!!!

Πολύ δυνατό διαγώνισμα. θα ήθελα να σταθώ σε δύο σημεία.

1) Η αντιστροφή στη λύση του Γ΄ θέματος. Μια συνηθισμένη άσκηση θα ήταν να βρούμε την ένταση στο κέντρο από τους ευθύγραμμος και  στη συνέχεια να πηγαίναμε και στον κυκλικό. Εδώ η πορεία αντιστρέφεται, “βγάζοντας εκτός παιχνιδιού” ένα μέρος μαθητών που διαβάζουν εντελώς τυπικά και παβλωφικά…

2) Το Δ θέμα με το πλαίσιο! Έχω κουρασθεί να απαντώ σε φίλους. Είναι εντός ή εκτός ύλης; Οπότε χάρηκα όταν το είδα σε διαγώνισμα…

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Μανώλη και συγχαρητήρια για το απαιτητικό αλλά ωραίο διαγώνισμά σου!!!

Όταν το ”έτρεξα” διαβάζοντάς το ..διαγώνια, το μυαλό μου πήγε ..στις όμορφες και μοναδικές εικόνες που βάζεις κατά καιρούς στο fb , από τις περιηγήσεις σου !!Να είσαι πάντα καλά.