Δημιουργώντας μια γραφική παράσταση

 

Η κατασκευή μιας γραφικής παράστασης από μαθητές/τριες γυμνασίου (ειδικά της α΄ γυμνασίου) είναι ένα ανυπέρβλητο εμπόδιο. Επισημαίνονται μερικές από τις δυσκολίες του εγχειρήματος:

  • Οι μαθητές/τριες συναντούν στην α΄ γυμνασίου τη γραφική παράσταση (μάζας – επιμήκυνσης ελατηρίου δυναμομέτρου) πριν γίνει η μαθηματική εισαγωγή και τεκμηρίωση. Το ίδιο συμβαίνει και με τις γραφικές παραστάσεις στην κινηματική πριν την διδασκαλία των συναρτήσεων στο λύκειο. Σε πρωτόλεια μορφή την συναντούν στην στ΄ δημοτικού όταν διδάσκονται “ποσά ανάλογα”.
  • Οι μαθητές/τριες, πολλές φορές, δεν ασκούνται σε πραγματικές εργαστηριακές δραστηριότητες καταγραφής/μεταβολής μεγεθών και αποτύπωσης των τιμών σε βαθμονομημένους άξονες.
  • Η μη χρήση millimetre χαρτιού είτε γιατί δεν υπάρχει στην τάξη, είτε γιατί ο διδάσκων δεν μπορεί να διαθέσει ικανές ώρες για τη διδασκαλία της, κάνουν το εγχείρημα ακόμη πιο δύσκολο, πόσο μάλλον όταν η εκπαιδευτική διαδικασία  πραγματοποιείται από απόσταση.

Στο link παρουσιάζεται μια εξ αποστάσεως διδασκαλία της «γραφικής παράστασης» που προσπαθεί να αμβλύνει τις παραπάνω δυσκολίες, με κλικ εδώ.

(Visited 761 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
3 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Βασίλη πολύ όμορφη. Έχω ξεκόψει από παιδιά κάτω των 15 όμως είμαι σίγουρος πως δουλεύει η παρούσα.
Άσχετον:
Το μαθητέστριες (και καθηγητέστριες) μου έρχεται περίεργα.
Συντηρητικός άνθρωπος γαρ, κολλημένος στο παρελθόν. Τότε που ήμασταν νεαροί και οι δύο Βασίλη. Το 1975 στο πρώτο έτος.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Βασίλειος Παππάς

Το θυμάμαι καλά. 2009.