Ενέργειες σε δυο κινήσεις και μια πλαστική κρούση

Σε οριζόντιο επίπεδο ηρεμούν δύο σώματα Α και Β με μάζες m1=2kg και m2, τα οποία εμφανίζουν τον ίδιο συντελεστή τριβής ολίσθησης με το επίπεδο. Σε μια στιγμή ασκούμε μια σταθερή οριζόντια δύναμη μέτρου F=10Ν στο σώμα Α, με αποτέλεσμα να κινηθεί προς το σώμα Β, με το οποίο συγκρούεται πλαστικά μετά από χρονικό διάστημα Δt1=4s.

Τη στιγμή της κρούσης, παύει να ασκείται στο σώμα η δύναμη F, ενώ το συσσωμάτωμα αποκτά αρχική ταχύτητα Vκ=1,6m/s και σταματά, μετά από χρονικό διάστημα Δt2=0,4s.

Χωρίς να χρησιμοποιείστε τις επιταχύνσεις των σωμάτων, ούτε εξισώσεις ταχύτητας και μετατόπισης για τις δύο κινήσεις, προσπαθήστε να απαντήσετε στα παρακάτω ερωτήματα:

  1. Ποιος ο συντελεστής τριβής ολίσθησης μεταξύ των σωμάτων και του επιπέδου;
  2. Ποια η ταχύτητα του σώματος Α, ελάχιστα πριν την κρούση;
  3. Να υπολογιστεί η μάζα m2 του Β σώματος.
  4. Ποια η αρχική απόσταση των δύο σωμάτων και πόσο διάστημα διανύει το συσσωμάτωμα μετά την κρούση;
  5. Τι ποσοστό της ενέργειας που μεταφέρεται στο Α σώμα, μέσω του έργου της δύναμης F:

α) Μετατρέπεται σε θερμική, εξαιτίας της τριβής, πριν την κρούση.

β) μετατρέπεται σε θερμική (και ενέργει μόνιμης παραμόρφωσης) στη διάρκεια της κρούσης.

Δίνεται g=10m/s2.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Ενέργειες σε δυο κινήσεις και μια πλαστική κρούση
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13 Ενέργειες σε δυο κινήσεις και μια πλαστική κρούση

Ενέργειες σε δυο κινήσεις και μια πλαστική κρούση

(Visited 619 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
8 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Μαλάμης Γρηγόρης
10 μήνες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλησπέρα Διονύση.
Η ερώτηση στο τέλος αναφέρεται σε μαθητές;
Δεν βλέπω να απαντιέται απο μαθητή, πολύ δύσκολο.
Βρήκε ένα έργο τριβής πριν την κρούση, εφάρμοσε και το ΘΜΚΕ και τέλος.

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Διονύση.
Πολύ όμορφη, με δεδομένα απλά , που βάζουν τον μαθητή να εμβαθύνει στη χρήση του γενικευμένου νόμου. Ιδιαίτερα επιμελημένες και οι πράξεις.
Τα ποσοστά…..μεγάλος πόνος…….Ελάχιστη η εξοικείωση των μαθητών (κυρίως στις σχολές υγείας…). Μέχρι και μνημονικούς κανόνες επικαλούμαι , μήπως και ξεχωρίσουν το ποσοστό επί του συνόλου από το ποσοστό μεταβολής.
Να είσαι καλά.

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Δυστυχώς έτσι, Διονύση…..

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Διονύση
Καλορίζικο το νέο λουκ!
Δικαιολογώ τις απουσίες μου σαν ενήλικας, δηλώνοντας ότι για την αρωγή μου σε κόρη τηλεδιδάσκουσα και εγγόνια τηλεδιδασκόμενα καταναλίσκω ενέργεια σε μεγάλο ποσοστό της διαθέσιμης …
Ωραία έκτισες το θέμα σύμφωνα με το στόχο σου. Για τα ποσοστά που πράγματι υπήρχε πρόβλημα τους δίδασκα την απλή μέθοδο των τριών (που πλαισίωσες) και επέμενα στη διάκριση του ζητούμενου και του ως προς τι και στη συνέχεια τυποποιημένα “ο λόγος με αριθμητή το ζητούμενο και παρανομαστή το ως προς… λέγεται κλάσμα ,βάζοντας και τι 100 στο τέλος έχουμε το επί τοις % ποσοστό” Παλιά σε θέματα εξετάσεων υπήρχαν απρόσεκτες εκφράσεις για ενέργειες χωρίς να δίδεται στάθμη αναφοράς για την U ή δεν έδιναν ως προς ποια ενέργεια ζητάτε κάποιο ποσοστό που στη συγκεκριμένη είσαι σαφέστατος.
Να είσαι καλά
Υ.Γ.
Στη χρήση θα δω τα καλά του νέου λουκ η κάτι ενοχλητικό και θα μαρτυρήσω