Κεντρική Ανελαστική κρούση και η δύναμη αλληλεπίδρασης

Κύβος μάζας Μ=5Kg και ακμής d=29,7cm ηρεμεί σε λείο οριζόντιο δάπεδο. Ένα βλήμα μάζας m=Μ/50 το οποίο κινείται οριζόντια συναντά τον κύβο με ταχύτητα υ1=300 m/s . Το βλήμα διαπερνά τον κύβο κατά μήκος της ευθείας που ενώνει τα κέντρα των δύο απέναντι εδρών του, χωρίς να προκληθεί μετρήσιμη μεταβολή μάζας του κύβου. Το βλήμα τη στιγμή που βγαίνει από τον κύβο έχει ταχύτητα υ1/3. Οι δυνάμεις αλληλεπίδρασης μεταξύ κύβου-βλήματος θεωρούνται σταθερές σε όλη τη διάρκεια της κίνησης του βλήματος μέσα στον κύβο, η οποία δεν είναι αμελητέα.

Να υπολογίσετε:
α. Το κλάσμα της απώλεια μηχανικής ενέργειας κατά την κρούση ως προς την αρχική ενέργεια του βλήματος.

1η Εκδοχή
β. Το μέτρο της δύναμης αλληλεπίδρασης μεταξύ κύβου-βλήματος.
γ. Το διάστημα που διανύει ο κύβος στο οριζόντιο δάπεδο μέχρι να βγει το βλήμα από αυτόν.
δ. Το χρονικό διάστημα κίνησης του βλήματος μέσα στον κύβο.

2η Εκδοχή
β. Το διάστημα που διανύει ο κύβος στο οριζόντιο δάπεδο μέχρι να βγει το βλήμα από αυτόν.
γ. Το χρονικό διάστημα κίνησης του βλήματος μέσα στον κύβο.
δ. Το μέτρο της δύναμης αλληλεπίδρασης μεταξύ κύβου-βλήματος.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ σε word

ΑΠΑΝΤΗΣΗ σε pdf

(Visited 946 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
12 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Admin
4 μήνες πριν

Καλημέρα Θοδωρή.
Καλή διαπραγμάτευση στην “τάξη”, έστω και ηλεκτρονική…
Καλό μάθημα.

Μανώλης Δρακάκης
4 μήνες πριν

Καλημέρα Θοδωρή.
Πολύ καλό και χρήσιμο.
Πέρα από την ανάλυση σε δυο εκδοχές , θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό που ξεκαθαρίζεις σε ποιο έργο οφείλεται η απώλεια ενέργειας.
Θα αξιοποιηθεί…

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Editor

Καλημέρα Θοδωρή. Πάρα πολύ καλή άσκηση. Σαφέστατοι οι ρόλοι των έργων. Συγχαρητήρια!

Βασίλειος Μπάφας
4 μήνες πριν

Καλησπέρα Θοδωρή. Διπλό μπράβο από μένα.
Και για την άσκηση και για τον αγώνα σου, αλλά και όλων των αξιόλογων συναδέλφων για τους μαθητές.
Η εκδοχή κατά Κυριακόπουλο, είναι όλα τα λεφτά!
Μακάρι να λήξει αυτό το πρόβλημα, πρώτα για τον κόσμο, αλλά και για να μπορούσαμε να τα πούμε από κοντά.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Editor
4 μήνες πριν

Καλησπέρα Θοδωρή. Μπράβο για την άσκησή σου, που είναι υποδειγματικά λυμένη για να εξηγήσουμε στους μαθητές, ότι δράση – αντίδραση έχουν ίδιο μέτρο αλλά δεν παράγουν και ίσα απολύτως έργα. Μια άσκηση που και κατά τη δική μου λογική πρέπει να κάνουμε στην “τάξη”. Σε αντίθεση με τις οδηγίες του Υπουργείου, που έχει βγάλει παράνομη την αδερφή της:
comment image
Το ρόλο της δικής σου F, έχει εδώ η τριβή ολίσθησης.
Είναι προφανές ότι
α) Δεν είναι Φυσικός ο κοπτοράπτης.
β) Είναι Φυσικός, αλλά εκτελεί εντολές…

Τελευταία διόρθωση4 μήνες πριν από Ανδρέας Ριζόπουλος
Χρήστος Αγριόδημας
Editor
4 μήνες πριν

Θοδωρή καλησπέρα
Πολύ ωραία αντιμετώπιση σε ένα θέμα που βασανίζει μαθητές αλλά έχει μέσα πολύ φυσική.
Θυμάμαι σε μια αντίστοιχη που είχα κανει είχες δώσει μία λύση φανταστική την οποία εχω υιοθετήσει μέσω του ΘΜΚΕ.