Το θεμα των αποδείξεων

Μπορειτε να μου εξηγήσετε για ποιο λογο ειναι απαραίτητες οι αποδείξεις? Για ποιο λογο οφείλω να αποδείξω τον τυπο της ανωσης ενω ειναι κατι “γνωστο” από παλαιότερα? Γιατί σε ορθογωνιο πλαίσιο που εξερχεται απο πεδιο B1 και εισέρχεται σε πεδιο Β2 δεν μπορώ να παρω τον τυπο Εεπ= Eεπ1 + Εεπ2 (Αλγεβρικα)? Θα βαθμολογηθω αρνητικα?

Αν ναι, γιατι?

(Μαθητής Γ Λυκείου)

(Visited 615 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
9 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Admin
23 ημέρες πριν

Καλημέρα και καλή χρονιά Αχιλλέα.
Μήπως είδες ότι σου ζητήθηκε να συμπληρώσεις το προφίλ σου, γράφοντας Επίθετο;
Αν ζητάς απαντήσεις από συναδέλφους (και μάλιστα με επιτακτικό ύφος…), τουλάχιστον δείξε ότι τηρείς τους όρους χρήσης;

Βαγγέλης Κουντούρης
23 ημέρες πριν

καλημέρα σε όλους
καλώς τον, τον μαθητή
η γνώμη μου
α. για το θέμα της άνωσης και άλλων τύπων που διδάχτηκαν σε προηγούμενες τάξεις δεν χρειάζεται απόδειξη
β. για το θέμα της ΗΕΔ υπάρχει ένα ερωτηματικό “νομιμότητας” αν είναι απόδειξη το παράδειγμα 6 που υπάρχει στην “στρατηγική” του σχολικού βιβλίου ή όχι
επειδή ήμουν μέλος της συγγραφικής ομάδας του κεφαλαίου αυτού, άλλος είχε τη βασική ευθύνη, είχα διαφωνήσει και τότε, και στο ότι αυτό έπρεπε να είναι καθαρά στην θεωρία, αλλά, και, κυρίως, στο ότι “ανάποδα” είναι το θέμα, από τη σχέση Ε=Βυlημφημω, η οποία αποδεικνύεται με τη βοήθεια της δύναμης Lorenz, επιβεβαιώνεται η σχέση Faraday, διότι η, πολλές φορές κατατεθειμένη, θέση μου και εδώ, μειοψηφικά, είναι ότι για κάθε κινούμενο αγωγό μέσα σε μαγνητικό πεδίο η “νόμιμη” σχέση είναι Ε=Βυlημφημω και όχι Ε=dΦ/dt, διαφωνώ και με το “-” δηλαδή
εκτιμώ, πάντως, ότι το Υπουργείο θα αποδεχτεί ως θεωρία το παράδειγμα 6, άρα χωρίς απόδειξη
για την άσκηση που γράφεις συμφωνώ και είμαι “κάθετος”, τέσσερις αγωγοί, τέσσερις ΗΕΔ δυνητικά, οι δύο, όμως “τζούφιοι”, διότι ημφ=0, άρα δύο ΗΕΔ, αντίθετης πολικότητας, αν τα μαγνητικά πεδία είναι ομόρροπα
παρόμοια άσκηση έχω αναρτήσει εδώ: https://ylikonet.gr/2019/08/28
και στον προσωπικό δικτυακό μου τόπο που σε παραπέμπει υπάρχουν και αρκετές άλλες “χειρότερες”
καλή συνέχεια

Γιάννης Κυριακόπουλος
Editor

Καλή Χρονιά και καλή επιτυχία Αχιλλέα.
Γενικώς θα συμφωνήσω με τον Βαγγέλη.
Όμως ακόμα και αν ίσχυαν οι προϋποθέσεις που αναφέρει ο Βαγγέλης, έχουμε άσκηση.
Λύνοντάς την πρέπει να εξηγήσεις είτε γιατί η ολική ΗΕΔ είναι το αλγεβρικό άθροισμα των δύο, είτε γιατί έχουμε δύο πηγές άλλοτε αντιτιθέμενες και άλλοτε όχι.
Γενικά μιλώντας δεν χρησιμοποιούμε ως θεωρία κάτι που έχουμε συναντήσει σε ασκήσεις.
Η άνωση είναι άλλη υπόθεση, όπως έγραψε ο Βαγγέλης.

Διονύσης Μάργαρης
Admin
23 ημέρες πριν

Ευχαριστώ για το “επώνυμο” Αχιλλέα, οπότε τώρα μπορώ να απαντήσω και επί της ουσίας.
Ο,τιδήποτε δεν υπάρχει σαν θεωρία στο σχολικό βιβλίο, θα πρέπει να αποδεικνύεται.
Δεν είναι δυνατόν ο καθένας να θεωρεί “γνωστό” και άρα μη χρήσης δικαιολόγησης, ό,τι νομίζει.
Στις εξετάσεις δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό ως δικαιολόγηση το “γνωρίζω ότι…”. Ή κάτι αναφέρεται ρητά στο σχολικό βιβλίο, οπότε χρησιμοποιείται ως “γνωστό” ή δεν υπάρχει οπότε οφείλει ο εξεταζόμενος να το εξηγήσει.
Όσον αφορά τα συγκεκριμένα σημεία.
Η άνωση αναφέρεται σε προηγούμενη τάξη, οπότε πιθανόν θα γίνει αποδεκτή η χρήση της. Επαφίεται βέβαια να το αποφασίσουν οι βαθμολογητές…
Οι δύο ΗΕΔ στο πλαίσιο, είναι εκτός. Είναι εκτός διδαχθείσης θεωρίας και εκτός ύλης. Αν δικαιολογηθεί επαρκώς, η απάντηση μπορεί να γίνει δεκτή. Χωρίς δικαιολογήσεις δεν πατά πουθενά. Σύνδεση πηγών δεν διδάσκεται σε καμιά τάξη…

Ανδρέας Βαλαδάκης
23 ημέρες πριν

Πάρα πολύ καλή χρονιά σε όλους!

Θα πρότεινα το εξής: Αν έχεις χρόνο γράφεις τις αποδείξεις. Δηλαδή δεν αφήνεις αναπάντητα ερωτήματα ή ασκήσεις για να γράψεις αποδείξεις για τις οποίες αμφιβάλεις αν είναι απαραίτητες.

Βασίλειος Μπάφας
22 ημέρες πριν

Καλημέρα Αχιλλέα και καλημέρα σε όλους.
Εννοείται πως συμφωνώ με τους προηγούμενους, αλλά θα γίνω συνιστώσα πιο πολύ με τον Αντρέα, για να κάνουμε μεγαλύτερη συνισταμένη.
Ο Αντρέας είπε, αν έχεις χρόνο. Αυτό είναι το κλειδί στην ερώτησή σου. Διαλέγοντας άλλους δρόμους, από αυτούς που τελικά ζητούνται σε αυτή τη δοκιμασία, δε μπαίνω σε συζήτηση για το σωστό ή το λάθος, θα διαπιστώσεις ότι η αμφιβολία για το αν επαρκεί ή όχι, ας είναι σωστό, η διαφορετική πορεία που ακολουθείς,…., θα σου ροκανίσει το χρόνο χωρίς να το καταλάβεις.
Αναγκαστικά σε αυτή τη φάση πρέπει να πειθαρχήσεις με το ότι γίνεται. Το ταλέντο σου μπορείς να το δείξεις μετά.
Σου εύχομαι από την καρδιά μου ΌΤΙ ΚΑΛΎΤΕΡΟ.