Φύλλο Εργασίας στον Κατακόρυφο Αρμονικό Ταλαντωτή

img

Σώμα μάζας m=2Kg ισορροπεί στη θέση (Ο), δεμένο στο κάτω άκρο κατακόρυφου ιδανικού ελατηρίου σταθεράς κ=200N/m, το πάνω άκρο του οποίου είναι ακλόνητα στερεωμένο σε οροφή. Εκτρέπουμε το σώμα κατακόρυφα προς τα κάτω κατά d=0,2m, ασκώντας κατάλληλη δύναμη F μεταβλητού μέτρου.
Θετική φορά θεωρείστε προς τα κάτω ενώ g=10m/s2

Κάποια στιγμή αφήνουμε το σώμα ελεύθερο να κινηθεί ξεκινώντας από την ηρεμία.
Ερώτηση 3
Να υπολογίσετε την αρχική επιτάχυνση του σώματος. Ποια η ταχύτητα του σώματος όταν διέρχεται για 1η φορά από τη θέση φυσικού μήκους του ελατηρίου; Ποια η επιτάχυνσή του στη θέση αυτή;
Να απαντήσετε στην ερώτηση 3 χωρίς να λάβετε υπόψη σας ότι εκτελεί ΑΑΤ

Ερώτηση 4
Να δείξετε ό,τι μόλις το σώμα αφεθεί ελεύθερο, εκτελεί ΑΑΤ γύρω από την αρχική θέση ισορροπίας του (Ο). Να γράψετε την εξίσωση απομάκρυνσης-χρόνου, x=f(t) και να σχεδιάσετε την αντίστοιχη γραφική παράσταση. Θεωρείστε ως t=0, τη στιγμή που αφήνουμε το σώμα ελεύθερο να κινηθεί. Ποια χρονική στιγμή θα περάσει από την αρχική θέση (Ο); Ποια η ταχύτητα και ποια η επιτάχυνση του σώματος στη θέση αυτή;

Ερώτηση 6
Να απαντήσετε στην ερώτηση 3, λαμβάνοντας υπόψη ότι το σώμα μόλις αφεθεί ελεύθερο εκτελεί ΑΑΤ. Ποια χρονική στιγμή το σώμα περνάει από τη θέση φυσικού μήκους του ελατηρίου;

Φύλλο Εργασίας στον Κατακόρυφο Αρμονικό Ταλαντωτή

Οι απαντήσεις την Παρασκευή 8/1

Το ΦΕ με τις Απαντήσεις

(Visited 1,162 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
15 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
6 μήνες πριν

Καλημέρα Θοδωρή.
Νομίζω ότι έβαλες πάρα πολλούς στόχους στο ίδιο φ.ε.
Πολύ καλό αλλά… δύσκολα να περάσουν όλα αυτά με την μία!

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Θοδωρή.
Στρώνεις λιθόστρωτο το δρόμο του 1ου κεφαλαίου
Πρέπει να τον περπατήσουν πάνω κάτω για να μη σκοντάφτουν.
Για μένα λείπουν μερικά γκράφιτι …,αλλά μάλλον θα ετοιμάζεις το δρόμο των παραστάσεων…
Καλή εβδομάδα

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Στο προηγούμενο σχόλιο το είχα αλλά εξαφανίστηκε…κουκουβάγια ειν’ αυτή. Κάποιο λάθος συνέβει. Για να δούμε τώρα
comment image

Τελευταία διόρθωση6 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
6 μήνες πριν

Καλησπέρα Παντελή.
Ο ένοχος… αποκαλύπτεται!
Βρήκα την κουκουβάγια στα πολυμέσα, αρκετά βαριά!!! και έψαξα να δω πού είχε κουρνιάσει!
Αλλά δεν βρήκα την φωλιά της, όσο και αν έψαξα…
Οπότε σκέφτηκα ότι δεν είχε χρησιμοποιηθεί και την έσβησα.
Συγγνώμην…

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Συγχωρεμένος Διονύση … αλλοίμονο.
Η μοίρα της …,να χάνεται και να αποκαθίσταται η διάσημη κουκου…
Είναι γνωστό ότι εκεί στον τοίχο εγκαταλελειμμένου κτιρίου στο Μεταξουργείο κάποιος βάνδαλος έλουσε το έργο με ροζ μπογιά . Εθελοντές μαζί με παιδιά της σχολής συντήρησης αρχαιοτήτων των ΤΕΙ Αθήνας και ομάδα Stako street art conservators με κόπο έδωσαν ”ζωή” στη καταπληκτική ματιά …
Δεν ξέρω αν ”επιβιώνει” σήμερα εκεί κοντά στο σταθμό Λαρίσης

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
6 μήνες πριν

Καλημέρα Παντελή.

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Θοδωρή, καλησπέρα στην παρέα.
Θοδωρή , τι να πω. Εύγε. Πολύ δυνατό, πολύ ολοκληρωμένο. Και δυναμική και ενέργειες και παιχνίδι μέσα – έξω από την Α.Α.Τ. Όταν με το καλό βαθμολογήσεις / αξιολογήσεις , πες μας και τις “βαθμολογικές” εντυπώσεις.
Εξαιρετικό φύλλο εργασίας, θα το ζητήσω κι εγώ, να ανταλλάξουμε εμπειρίες. Να δούμε τι γίνεται.
Και πάλι συγχαρητήρια.
Να είσαι καλά.

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Και πάλι μπράβο Θοδωρή

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Καλησπέρα Θοδωρή. Συγχαρητήρια για το φύλλο εργασίας. Και αφού θα το δώσω στους μαθητές μου με το καλημέρα, αφιέρωσα λίγο χρόνο για να το λύσω. Η μη χρήση της α.α.τ., μέχρι και το 3ο ερώτημα, δείχνει την αξία της χρήσης της διατήρησης ενέργειας ταλάντωσης, αφού ο μαθητής θα “κουραστεί” με το ΘΜΚΕ αλλά θα καταλάβει τη διαφορά. Σωστά θέτεις την απόδειξη της Uταλ, μέσω του έργου της Fεπ, αφού το σχολικό τα μπερδεύει εκεί τα πράγματα. Και βέβαια πολύ ωραία ερωτήματα τα 7, 8, 9 όπου ξεχωρίζει η σχέση: Uταλ διάφορο του Uβαρ +Uελ
Οι λύσεις μου ΕΔΩ, αλλά αναμένω τις δικές σου για επιβεβαίωση.
Να είσαι καλά!

Παρμενίων Μανδραβέλης

Θοδωρή καλημέρα και χρόνια πολλά:
Το φύλλο είναι για άμεση χρήση και θα το απαντήσουμε Δευτέρα -Τρίτη στο σχολείο. Έχω προσπαθήσει πολύ να διασαφηνίσω συτές τις έννοιες αλλά ομολογώ ότι δεν τα καταφέρνω σε ποσοστό ανω του 30%.με 40%Τα παιδια έρχονται από την Α΄ Λυκείου χωρίς υποδομή.Θα αφαιρέσω το ερώτημα 5 και στη θέση του θα αποδείξω ότι η περιβόητη και ανύπαρκη Α.Δ.Ε.Τ. (Αρχή διατήρησης της ενέργειας ταλάντωσης) είναι το Θ.Μ.Κ.Ε, το οποίο αν εφαρμοστεί μεταξύ δύο οποιονδήποτε θέσεων και στην συνέχεια γίνει απαλοιφη ομοίων όρων, καταλήγει στην “ενεργειακή εξίσωση”

Κ1+(1/2 )kx1^2 = K2+ (1/2 )kx2^2 στη συνέχεια θα πάω στη σχέση

ΔΚ=[(1/2 )kx2^2 (1/2 )kx1^2)]

και WΣF=[(1/2 )kx2^2 (1/2 )kx1^2)]

και μέσω αυτής της σχέσης θα συσχετίσω το WΣF με την ποσότητα (1/2 )kx^2)

την οποία θα ορίσω ως Uταλ.

Πως το βλέπεις;

Η άλλη επιλογή είναι να μη το θείξω καθόλου καθώς είναι αρκετά αυτά τα οποία τα παιδιά έχουν αποδεχτεί και χρησιμοποιούν αξιωματικά!