Η πρώτη παρουσίαση των δυνάμεων στους μαθητές της Α΄ Λυκείου με τον τρόπο που παρουσιάζεται στη συγκεκριμένη ανάρτηση, περιέχεται στο βιβλίο μου Φυσική Α΄ Λυκείου.
Εργαζόμενος ως νεαρός φυσικός σε φροντιστήρια τη δεκαετία του ογδόντα κατάλαβα ότι αν ένας μαθητής κάνει λάθος στις δυνάμεις που ασκούνται σε ένα σώμα “δεν υπάρχει επιστροφή…”!
Δίδαξα από τότε τις δυνάμεις με τον τρόπο που προτείνω και έχω δει διαχρονικά τα θετικά του αποτελέσματα.
Ευχαριστώ, άλλη μία φορά, τους υπεύθυνους του yliko.net για τον τόσο φιλόξενο τόπο που έχουν δημιουργήσει! Ειλικρινά μου δίνει μια σιγουριά ότι θα ακουστώ…
Το αν έχω δίκιο, αν είμαι σωστός ή όχι κρίνεται … και είναι δευτερεύον!
Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Διονύσης Μάργαρης
Καλημέρα Στέφανε και συγχαρητήρια για την παρουσίαση.
Σε ευχαριστώ που την μοιράστηκες.
Μια πλήρης ανάλυση και μια διδακτική πρόταση ολοκληρωμένη!
Σήμερα προγραμμάτιζα να ανεβάσω μια άσκηση- εφαρμογή για την σχεδίαση των δυνάμεων, η οποία έχε αρκετά κοινά σημεία με την παρουσίαση…
Οπότε θα την αφήσω λίγες μέρες, ώστε οι φίλοι να μην “αποπροσανατολισθούν” και έχουν τον χρόνο να μελετήσουν την παρουσίασή σου. Της αξίζει!
Πολύ ωραία παρουσίαση Στέφανε και πολύ ωραία σχήματα που σε προσελκύσουν.
Θα έκανα τις εξής φιλικές προτάσεις
Στη διαφάνεια 2 στην πρώτη παράγραφο…… με κάποιο άλλο σώμα, θα συμπλήρωνα ή σώματα.
Στη διαφάνεια 3
β) πεδίου, δηλαδή τα σώματα ασκούν μεταξύ τους δυνάμεις από απόσταση χωρίς να βρίσκονται σ’ επαφή, όπως η δύναμη ανάμεσα σε δύο μαγνήτες.
Σε αυτό κάποιος μαθητής παλιότερα με είχε ρωτήσει: δύο μαγνήτες που είναι κολλημένοι και τους ξεκολλάμε και τους κρατάμε κοντά ώστε να έλκονται, σημαίνει ότι η δύναμη μεταξύ τους από επαφή, έγινε δύναμη από απόσταση;
Χρειάστηκε να επιστρατεύσω παραπάνω φυσική για να το εξηγήσω.
Μήπως χρειάζεται νά το αναλύσεις πιο πολύ για να καλύπτεται και αυτή η απορία;
Δυνάμεις από απόσταση ονομάζουμε τις δυνάμεις οι οποίες ασκούνται μεταξύ δύο σωμάτων που δεν βρίσκονται υποχρεωτικά σε επαφή Μπορεί να βρίσκονται σε απόσταση το ένα από το άλλο Πχ Το βάρος ενός σώματός είναι μια δύναμη από απόσταση Η Γη και κάθε ουράνιο σώμα ασκεί δύναμη σε οποιονδήποτε σώμα, είτε βρίσκεται (α) στην επιφάνεια του εδάφους είτε (β) σε κάποιο απόσταση από αυτήν
Χριστόφορε, Θοδωρή, Διονύση, Βασίλη, Γιώργο
Χρόνια πολλά και σας ευχαριστώ πολύ.
Οι παρατηρήσεις σας είναι ουσιαστικές και δίνουν χώρο για συζήτηση!
Θοδωρή,
στο συγκεκριμένο σχήμα φρόντισα να μη χρειάζεται το απόλυτο. Το απέφυγα για λόγους πιο απλής παρουσίασης. Στην τάξη το αναφέρω πάντα.
Βασίλη,
Και οι δύο παρατηρήσεις σου είναι σωστές και τις καλύπτω όταν ρωτηθώ από μαθητές στην τάξη. Συνολικά πιστεύω και διδάσκω ότι πρώτα μαθαίνουμε το πιο γενικό και σιγά- σιγά περνάμε σε ειδικότερες περιπτώσεις.
Στο βιβλίο μου περιέχεται και η επόμενη πρόταση σωστού-λάθους
2.29 β) Δύο μαγνήτες μπορούν να αναπτύσσουν μεταξύ τους δυνάμεις από απόσταση (πεδίου), αλλά και δυνάμεις επαφής.
Γιώργο,
Η παρατήρησή σου είναι ολόσωστη. Για να την καλύψω έχω σχεδιάσει το σχήμα στο οποίο φαίνονται οι δορυφόροι και τα σώματα σε επαφή με την επιφάνεια της Γης (προφανώς χωρίς κλίμακα). Στο επόμενο σχήμα προσπαθώ να καλύψω τις έννοιες “προς το κέντρο της Γης” και “κατακόρυφα”.
Στο βιβλίο μου περιέχεται επίσης η επόμενη πρόταση σωστού-λάθους
2.29 γ) Το βάρος των σωμάτων που βρίσκονται πάνω στην επιφάνεια της Γης είναι δύναμη επαφής, ενώ το βάρος των σωμάτων που δεν έρχονται σε επαφή με την επιφάνειά της είναι δύναμη από απόσταση.
Σας ευχαριστώ πολύ όλους.
Γενικά πιστεύω ότι και αυτές οι “συζητήσεις” είναι από τα ουσιαστικά οφέλη που μας προσφέρει το yliko.net!
Πολύ καλή παρουσίαση, με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τα πολλά σχήματα, που βοηθάνε πάρα πολύ στην κατανόηση από τους μαθητές.
Για μένα έρχεται την κατάλληλη χρονική στιγμή.
Ευχαριστούμε.
Η πρώτη παρουσίαση των δυνάμεων στους μαθητές της Α΄ Λυκείου με τον τρόπο που παρουσιάζεται στη συγκεκριμένη ανάρτηση, περιέχεται στο βιβλίο μου Φυσική Α΄ Λυκείου.
Εργαζόμενος ως νεαρός φυσικός σε φροντιστήρια τη δεκαετία του ογδόντα κατάλαβα ότι αν ένας μαθητής κάνει λάθος στις δυνάμεις που ασκούνται σε ένα σώμα “δεν υπάρχει επιστροφή…”!
Δίδαξα από τότε τις δυνάμεις με τον τρόπο που προτείνω και έχω δει διαχρονικά τα θετικά του αποτελέσματα.
Ευχαριστώ, άλλη μία φορά, τους υπεύθυνους του yliko.net για τον τόσο φιλόξενο τόπο που έχουν δημιουργήσει! Ειλικρινά μου δίνει μια σιγουριά ότι θα ακουστώ…
Το αν έχω δίκιο, αν είμαι σωστός ή όχι κρίνεται … και είναι δευτερεύον!
Καλησπέρα Στέφανε.
Εξαιρετική παρουσίαση. Συγχαρητήρια.
Ευχαριστούμε, ιδιαίτερα χρήσιμη αλλά και ουσιαστική
Μήπως στη διαφάνεια της σελίδας 18, είναι σκόπιμο
η παραμόρφωση ΔL=L-Lo να έχει απόλυτο(L-Lo)
Με βοηθάτε σημαντικά με την παρουσίαση
Καλημέρα Στέφανε και συγχαρητήρια για την παρουσίαση.
Σε ευχαριστώ που την μοιράστηκες.
Μια πλήρης ανάλυση και μια διδακτική πρόταση ολοκληρωμένη!
Σήμερα προγραμμάτιζα να ανεβάσω μια άσκηση- εφαρμογή για την σχεδίαση των δυνάμεων, η οποία έχε αρκετά κοινά σημεία με την παρουσίαση…
Οπότε θα την αφήσω λίγες μέρες, ώστε οι φίλοι να μην “αποπροσανατολισθούν” και έχουν τον χρόνο να μελετήσουν την παρουσίασή σου. Της αξίζει!
Πολύ ωραία παρουσίαση Στέφανε και πολύ ωραία σχήματα που σε προσελκύσουν.
Θα έκανα τις εξής φιλικές προτάσεις
Στη διαφάνεια 2 στην πρώτη παράγραφο…… με κάποιο άλλο σώμα, θα συμπλήρωνα ή σώματα.
Στη διαφάνεια 3
β) πεδίου, δηλαδή τα σώματα ασκούν μεταξύ τους δυνάμεις από απόσταση χωρίς να βρίσκονται σ’ επαφή, όπως η δύναμη ανάμεσα σε δύο μαγνήτες.
Σε αυτό κάποιος μαθητής παλιότερα με είχε ρωτήσει: δύο μαγνήτες που είναι κολλημένοι και τους ξεκολλάμε και τους κρατάμε κοντά ώστε να έλκονται, σημαίνει ότι η δύναμη μεταξύ τους από επαφή, έγινε δύναμη από απόσταση;
Χρειάστηκε να επιστρατεύσω παραπάνω φυσική για να το εξηγήσω.
Μήπως χρειάζεται νά το αναλύσεις πιο πολύ για να καλύπτεται και αυτή η απορία;
Δυνάμεις από απόσταση ονομάζουμε τις δυνάμεις οι οποίες ασκούνται μεταξύ δύο σωμάτων που δεν βρίσκονται υποχρεωτικά σε επαφή Μπορεί να βρίσκονται σε απόσταση το ένα από το άλλο
Πχ Το βάρος ενός σώματός είναι μια δύναμη από απόσταση Η Γη και κάθε ουράνιο σώμα ασκεί δύναμη σε οποιονδήποτε σώμα, είτε βρίσκεται (α) στην επιφάνεια του εδάφους είτε (β) σε κάποιο απόσταση από αυτήν
Χριστόφορε, Θοδωρή, Διονύση, Βασίλη, Γιώργο
Χρόνια πολλά και σας ευχαριστώ πολύ.
Οι παρατηρήσεις σας είναι ουσιαστικές και δίνουν χώρο για συζήτηση!
Θοδωρή,
στο συγκεκριμένο σχήμα φρόντισα να μη χρειάζεται το απόλυτο. Το απέφυγα για λόγους πιο απλής παρουσίασης. Στην τάξη το αναφέρω πάντα.
Βασίλη,
Και οι δύο παρατηρήσεις σου είναι σωστές και τις καλύπτω όταν ρωτηθώ από μαθητές στην τάξη. Συνολικά πιστεύω και διδάσκω ότι πρώτα μαθαίνουμε το πιο γενικό και σιγά- σιγά περνάμε σε ειδικότερες περιπτώσεις.
Στο βιβλίο μου περιέχεται και η επόμενη πρόταση σωστού-λάθους
2.29 β) Δύο μαγνήτες μπορούν να αναπτύσσουν μεταξύ τους δυνάμεις από απόσταση (πεδίου), αλλά και δυνάμεις επαφής.
Γιώργο,
Η παρατήρησή σου είναι ολόσωστη. Για να την καλύψω έχω σχεδιάσει το σχήμα στο οποίο φαίνονται οι δορυφόροι και τα σώματα σε επαφή με την επιφάνεια της Γης (προφανώς χωρίς κλίμακα). Στο επόμενο σχήμα προσπαθώ να καλύψω τις έννοιες “προς το κέντρο της Γης” και “κατακόρυφα”.
Στο βιβλίο μου περιέχεται επίσης η επόμενη πρόταση σωστού-λάθους
2.29 γ) Το βάρος των σωμάτων που βρίσκονται πάνω στην επιφάνεια της Γης είναι δύναμη επαφής, ενώ το βάρος των σωμάτων που δεν έρχονται σε επαφή με την επιφάνειά της είναι δύναμη από απόσταση.
Σας ευχαριστώ πολύ όλους.
Γενικά πιστεύω ότι και αυτές οι “συζητήσεις” είναι από τα ουσιαστικά οφέλη που μας προσφέρει το yliko.net!
Πολύ καλή παρουσίαση, με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τα πολλά σχήματα, που βοηθάνε πάρα πολύ στην κατανόηση από τους μαθητές.
Για μένα έρχεται την κατάλληλη χρονική στιγμή.
Ευχαριστούμε.
Ευχαριστούμε πολύ Στέφανε. Πολύ όμορφη δουλειά!
Γρηγόρη και Αναστάσιε,
Χρόνια πολλά με υγεία!
Σας ευχαριστώ πολύ.