Το θέμα είναι αυτό του σχήματος.
Η κρούση είναι μετωπική και οι αναγεγραμμένες τιμές αφορούν μέτρα ταχυτήτων και όχι αλγεβρικές τιμές.
Υπάρχουν δύο ερωτήματα:
- Είναι η κρούση ελαστική;
- Ποιος είναι ο λόγος των μαζών ;
Στέλνω μία λύση την οποία θα ήθελα να βαθμολογήσετε αυστηρά:
(Visited 1,177 times, 1 visits today)
Καλησπέρα Γιάννη.
Την βρίσκω μια χαρά.
Γεια σου Χριστόφορε.
Περιμένω και άλλες απαντήσεις πριν τοποθετηθώ.
Καλησπέρα παιδιά. Γιάννη θα έβαζα άριστα στο μαθητή. Έχει προσέξει τη θεωρία…
Αποστόλη αναμένω αντίθετη άποψη.
Κάποιου που θα μας εξηγήσει γιατί θα κόψει κάτι.
Καλησπέρα.
Γιάννη αν η διατύπωση ήταν.
Να βρεθεί ο λόγος των μαζών για να είναι η κρούση ελαστική η απάντηση θα ήταν άψογη.
Δεν συμφωνώ Γιώργο.
Δεν υπάρχει περίπτωση να είναι άλλος ο λόγος των μαζών και η κρούση να μην είναι ελαστική. Δεν υπάρχει περίπτωση να βρεις ότι για λόγο 13/7 είναι ελαστική και για 14/7 δεν είναι. Αποκλείεται ο λόγος μαζών να είναι άλλος.
Με τα δεδομένα η κρούση είναι ελαστική.
Διότι:
Ναι έκανα τις πράξεις και ισχύει το αντίστροφο
Γιώργο προφανώς ισχύει.
Εγώ όμως έκανα τις πράξεις χάριν της συζήτησης.
Το παιδί ας τις κάνει αν το σχολικό βιβλίο έλυνε διαφορετικά το θέμα.
Τώρα το παιδί πρέπει να κάνει τις πράξεις;
Το 2008 υπήρξε θέμα με διαφορά μηκών κύματος. Η τότε ΚΕΕ έστειλε μια λύση που επεκαλείτο τις σχέσεις λ1=λs+υs.T και λ2=λ-υs.
Κάποια παιδιά έλυσαν το θέμα ξεκινώντας από τον τύπο της συχνότητας.
Κάποια (ίσως) έδωσαν τη λύση της ΚΕΕ.
Δεν έχασε ουδείς των προηγουμένων μόρια.
Προσπαθώ να καταλάβω πού θες να το πας, Γιάννη…
Εμένα μόνο με παραξένεψε ο τρόπος, με τον οποίο έγραψε τη διατήρηση της ορμής…
Ελευθερία σκόπιμα παρέλειψα ένα βήμα.
Παραπομπή:
Από την ΑΔΟ έχουμε m1/m2=13/7
Καρχ.=..=(290/13)m1=Kτελ.
Άρα η κρούση είναι κεντρική ελαστική.
Φυσικά Πρόδρομε.
Το ερώτημα όμως δεν είναι αν η κρούση είναι ελαστική.
Το ερώτημα είναι αν η λύση είναι πλήρης ή χάνει έστω ένα μόριο.
Δηλαδή ένα παιδί να την καθαρίσει σε δυο σειρές ή κινδυνεύει, οπότε να γράψει την λύση με τις ενέργειες;
Στη λύση σου, ενώ δεν ξέρεις αν η κρούση είναι κεντρική ελαστική, παίρνεις τη σχέση υ1+υ’1=υ2+υ’2 που προκύπτει αν η κρούση είναι ελαστική. Είναι κριτήριο για το αντίστροφο;
Όντως είναι ! Αν πάρουμε ότι ισχύει η σχέση υ1+υ’1=υ2+υ’2 και την ΑΔΟ
m1(υ1-υ’1)=m2(υ2-υ’2)
και τις πολ/σκάσουμε κατά μέλη, προκύπτει ότι η Καρχ.=Κτελ
Άρα η κρούση είναι κεντρική ελαστική.
Φυσικά Πρόδρομε.
Αν όμως δεν τις πάρουμε και δεν πολλαπλασιάσουμε, η λύση είναι πλήρης;
Με απλά λόγια, γράφει ένας ότι:
-Είναι ελαστική διότι τα αθροίσματα …… είναι ίσα.
Χάνει μόρια;
Αν ναι, γιατί δεν έχασε μόρια το 2008;
“Βρείτε ποιες κρούσεις είναι αδύνατον να πραγματοποιηθούν.
Ποιες από τις άλλες είναι ελαστικές;”
Εγώ απόψε βιολογία διαβάζω, αλλά κλέβω και λίγο να ξελαμπικάρω…
Θοδωρή πως φτιάχνω ασκήσεις;
Φτιάξτε μια άσκηση ελαστικής κρούσης. Μια μαγειρική συνταγή.
Καταλαβαίνεις ότι αιτία της ανάρτησης είναι ένας φόβος.
Δεν είναι μια αναζήτηση σχετική με ελαστικότητα.
Αν το σχολικό βιβλίο δεν ήταν έτσι γραμμένο, όλα αυτά θα ήταν δικές μου αναρτήσεις. Φυσικά δεν θα μπορούσε ένα παιδί να τις επικαλεστεί. Τι να πει;
-Σύμφωνα με τον Γιάννη Κυριακόπουλο η κρούση είναι ελαστική.
Θα του κόβαν μόρια και καλά θα του έκαναν.
Τώρα όμως;
Όταν είδα τη λύση της ΚΕΕ στο Ντόπλερ ερώτημα το 2008 είπα μέσα μου:
-Κοίτα ρε που την έλυσες βαβούρικα ενώ ήταν μια σειρά!
Βελτιώθηκα λοιπόν. Πρόσεχα περισσότερο τα αναγεγραμμένα..
Δεν ξέρω αν κάποιοι είδαν με στραβό μάτι τη λύση της ΚΕΕ διότι αλλιώς δίδασκαν τέτοια ερωτήματα. Ελπίζω όχι.
Καλησπέρα, η σχέση με τα αθροίσματα των ταχυτήτων εξάγεται από την Α.Δ.Ο. και την διατήρηση της κινητικής ενέργειας του συστήματος κατά την κρούση. Εφόσον ο μαθητής επιτρέπεται να χρησιμοποιήσει τις σχέσεις των u1΄και u2΄ που ”πατάνε” σ’ αυτή, τότε δεν βλέπω λόγο να χάσει μόριο. Και η μισή σελίδα πράξεις γίνεται μισή γραμμή.
Ούτε εγώ βλέπω λόγο απωλειών Παναγιώτη.
Φοβάμαι όμως.
Ένας μπορεί να μη διαβάζει και αύριο να πει σε παιδιά:
-Δεν στέκει η απάντηση.
Ένας άλλος μπορεί να διαβάζει, να μην θέλει να συμμετάσχει στη συζήτηση και αύριο να πει και αυτός:
-Δεν στέκει η απάντηση.